[O1] brak ogrzewania gdy auto stoi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tasssman
    Classic
    • 2008
    • 33

    [O1] brak ogrzewania gdy auto stoi

    Witam, mam pewien problem z wyswietlaczami na zegarach na mfa 1 czy mfa 2 wystepuje ten sam blad po pierwsze nie mam km przejechane po wyzerowaniu nabijaja sie na licznik km przejechanych całkowicie za kazdym razem gdy wylaczam zaplon znowu sie zeruja tak jak godzina czy moze to byc przez webasto czy w ogole to nie jest od tego zalezne ? czy tez moze akumulator jest za slaby ? prosze o pomoc
  • Parch
    Drive
    • 2007
    • 74

    #2
    [O1] brak ogrzewania gdy auto stoi

    Mam taki problem: jak auto stoi na zapalonym i w pełni rozgrzanym silniku i ogrzewaniu na Climatronicu ustawionym na "Hi", to z kratek leci zimne zimne powietrze. Jak ruszę i się trochę rozpędzę, to zaczyna grzać normalnie.

    Na pewno nie chodzi o obroty silnika, bo jak na postoju "przygazuję", to nic się nie zmienia.

    Nagrzewnica chyba szczelna, bo po stronie pasażera sucho jak pieprz i szyby nie parują.

    O co chodzi? Wie ktoś jak naprawić?

    Komentarz

    • marrobek
      Classic
      • 2009
      • 4

      #3
      w samochodzie mojej żony/ fiat marea/ miałem taki sam problem, okazało się,że płyn chłodniczy trzeba było wymienić bo był tak brudny, że zapchał pompę wodną, jeżeli to nie pomoże to na 100% padła ta właśnie pompa, ale zacznij od płynu.

      Komentarz

      • oziemi
        Rider
        S_OCP Member
        • 2007
        • 399

        #4
        Płynu chłodniczego Ci nie ubywa?
        Elegance
        ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
        -------------------------------------------

        Komentarz

        • Parch
          Drive
          • 2007
          • 74

          #5
          Ubywa właśnie

          Komentarz

          • oziemi
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 399

            #6
            Jeśli ubywa to ja stawiam na walnięta uszczelke pod głowica. Zrób test rozgrzej silnik i daj mu w palnik na 3 biegu tak pożadnie. Potem wyjdz i pod zbiornikiem wyrównawczym z płynem zobacz czy nie jest mokro. Jeśli jest to masz odpowiedz jeśli nie to bedziemy myslec dalej. Może być też jakas nieszczelnosc i układ sie zapowietrza. Ale najpierw zrób jak napisałem bedzie wiadomo cos wiecej :wink:
            Elegance
            ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
            -------------------------------------------

            Komentarz

            • Parch
              Drive
              • 2007
              • 74

              #7
              Układ chyba się nie zapowietrza, bo za każdym razem jak odkręcam korek od zbiorniczka wyrównawczego, to zasysa powietrze.

              Czyli jak będzie mokro pod zbiorniczkiem, to co? walnięta uszczelka, czy coś ze zbiorniczkiem?

              Komentarz

              • oziemi
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 399

                #8
                Jak bedzie mokro to znaczy, że idzie kompresja do układu i wywala przelewem. Jak idzie kompresja to i układ sie zapowietrza, stąd brak ugrzewania na wolnych obrotach.
                Zamieszczone przez Parch
                Układ chyba się nie zapowietrza, bo za każdym razem jak odkręcam korek od zbiorniczka wyrównawczego, to zasysa powietrze.
                Syknięcie to akurat normalna sprawa, gdyż jest to układ ciśnienowy. Gdy odkręcasz korek to płyn może się troche podnieść do góry powiedzmy 1-1.5cm. Gdy podnosi się wiecej moze to swiadczyć o zbyt dużym ciśnieniu, a to znów sprowadza sie do uszczelki
                Elegance
                ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                -------------------------------------------

                Komentarz

                • Parch
                  Drive
                  • 2007
                  • 74

                  #9
                  Zamieszczone przez oziemi
                  Jak bedzie mokro to znaczy, że idzie kompresja do układu i wywala przelewem. Jak idzie kompresja to i układ sie zapowietrza, stąd brak ugrzewania na wolnych obrotach.
                  Czyli powinienem mieć przedmuchy do zbiorniczka wyrównawczego? Bo niczego takiego nie zauważyłem. Możesz mi to jakoś jaśniej wytłumaczyć?

                  Na bagnecie i pod korkiem oleju też nie zauważyłem żadnych śladów obecności płynu chłodniczego, typu majonez.

                  Komentarz

                  • oziemi
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 399

                    #10
                    Po prostu jak bedzie walnięta uszczelka pod głowicą (lub pęknięta głowica bo takie prawdopodobienstwo tez istnieje) to bedzie przedmuch gazów do układu chłodzenia. Spowoduje to znaczny wzrost ciśnienia. Korek w zbiorniczku ma zaworki które po przekroczeniu jakiegos tam ciśnienia otwierają się i płyn wylatuje na zewnątrz.
                    ''Majonezu'' wcale może nie być nie jest to reguła.Zależy w którym miejscu walnie uszczelka
                    Elegance
                    ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                    -------------------------------------------

                    Komentarz

                    • Parch
                      Drive
                      • 2007
                      • 74

                      #11
                      Pojeździłem trochę. Pogoniłem auto na 2 i 3 biegu, nawet do 4.5k obr. Potem jak skończyłem jazdę, to posprawdzałem wszystko, no i tak:

                      1. nie widzę, żeby w okolicy zbiorniczka wyrównawczego z płynem chłodniczym było choćby wilgotno. Jedyne co może być dziwne, to delikatne jakby syczenie dochodzące z korka. Jakby uchodziło powietrze lub wręcz odwrotnie, jakby zasysał powietrze z zewnątrz.

                      2. chłodnica od strony zderzaka zimna, od strony wiatraków ciepła.

                      3. wąż wychodzący z chłodnicy po stronie akumulatora ciepły/gorący.

                      4. teraz z ogrzewaniem wszystko w porządku.

                      5. płynu chyba na razie nie ubyło.

                      Komentarz

                      • scout
                        Classic
                        • 2009
                        • 3

                        #12
                        Prawdopodobnie skończyła się pompa wody. Plastikowy wirnik pompy zaczyna się swobodnie obracac na wałku i na wolnych obrotach praktycznie nie pompuje. Była to też częsta przypadłośc w VW 1,4 AEX , APQ i 1,6 AEE , ALM. Identyczne objawy.
                        Andrzej 4x4 TDI

                        Komentarz

                        • Parch
                          Drive
                          • 2007
                          • 74

                          #13
                          Dzisiaj zmierzono miernikiem obecność CO2 w zbiorniczku wyrównawczym i wstępna diagnoza sprawdzającego brzmi: USZCZELKA POD GŁOWICĄ. :x

                          Tak więc będzie mały remoncik.

                          Komentarz

                          • oziemi
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 399

                            #14
                            Jednak się nie myliłem :?
                            To powodzenia, koniecznie splanuj głowicę, sprawdz ja na szczelność, zwróć uwagę na uszczelkę, bo niby do 110 są takie same, ale ta od AHF i ASV trszke się różnią. No i oczywiście nowe szpilki.
                            Elegance
                            ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                            -------------------------------------------

                            Komentarz

                            • Parch
                              Drive
                              • 2007
                              • 74

                              #15
                              Uszczelka wymieniona. Była uszkodzona przy 1 cylindrze.

                              Głowica "zabielona", bo wg mechanika w mojej Czeszce była już najgrubsza (ale fabryczna) uszczelka i planowanie mogłoby być niebezpieczne.

                              Dodatkowo wymienione: szpile, olej, płyn chłodniczy.

                              Skodzina śmiga dalej. Na razie jest ok. I mam nadzieje, że tak pozostanie.

                              Tym czasem EOT.

                              Komentarz

                              • adi2009
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 105

                                #16
                                Ja mam podobny problem ale zastanawiajace jest to ze plyn ucieka w blyskawicznym tepie w zimie. W zasadzie z tygodnia na tydzien musialem dolac plyn. Na postoju oczywiscie nie grzeje. Po przegazowaniu zaczyna grzac. W lecie nie ma specjalnie ubytku. Po ok 10 miesiacach troszeczke ubywa. Moze to tez byc wina uszczelki? Jak zrobic samemu test na obecnosc co2 w zbiorniczku?

                                [ Dodano: Nie 05 Lut, 12 08:17 ]
                                Parch,
                                Witaj.
                                Gdzie wymieniales uszczelke pod glowica w swojej skodzie i jaki byl koszt wymiany. Najprawdopodobniej tez bede musial wymienic a boje sie tych wszystkich magikow mechanikow.

                                Pozdrawiam
                                ADAM

                                Komentarz

                                • german81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1414
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                  #17
                                  adi2009, sprawdz czy na wolnych obrotach przelewa sie płyn przez przelew w zbiorniczku wyruwnawczym .jak cos to dzwon to ci pomoge
                                  diagnostyka vag 602-614-253

                                  Komentarz

                                  • adi2009
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 105

                                    #18
                                    Dzisiaj wychodze z domu a pod autem wielka plama. Wylal sie plyn. Okazuje sie ze nieszczelnosc jest przy polaczeniu weza wycchodzzacego z dolu chlodnicy z obudowa termostatu. Waz jest za pomoca opaski przymocowany do rury palstikowej z kolnierzem. Kolnierz natomiast jest polaczony z obudowa termostatu za pomoca 2 srub. Jak jest zimno to jest luz na tych srubach i plyn sie wylewa jak sie nagrzeje to jest szczelny. Probowalem sruby dokrecic ale sa juz do oporu. Zaraz ide do Castoramy kupie 2 podkladki i wtedy dokrece na zimnym. Zobaczymy moze to pomoze.

                                    Komentarz

                                    • Parch
                                      Drive
                                      • 2007
                                      • 74

                                      #19
                                      Sam raczej nie sprawdzisz fachowo, czy masz przedmuchy.
                                      Wskazówką świadczącą za strzeloną uszczelką może być przydymiony zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego.

                                      Co do wymiany uszczelki, to ja wymieniałem u zaprzyjaźnionego mechanika, który dla swoich znajomych robi takie "przysługi" w garażu. Jedynie obróbkę głowicy zlecał "na zewnątrz".

                                      Przepraszam, ale nie mogę Ci podać jego "namiarów" (chociaż bym bardzo chciał, bo robił mi już przy skodzie wiele i nigdy nie narzekałem) ponieważ on sobie tego wyraźnie nie życzy.

                                      Komentarz

                                      Pracuję...