Witam, mam pewien problem z wyswietlaczami na zegarach na mfa 1 czy mfa 2 wystepuje ten sam blad po pierwsze nie mam km przejechane po wyzerowaniu nabijaja sie na licznik km przejechanych całkowicie za kazdym razem gdy wylaczam zaplon znowu sie zeruja tak jak godzina czy moze to byc przez webasto czy w ogole to nie jest od tego zalezne ? czy tez moze akumulator jest za slaby ? prosze o pomoc
[O1] brak ogrzewania gdy auto stoi
Zwiń
X
-
[O1] brak ogrzewania gdy auto stoi
Mam taki problem: jak auto stoi na zapalonym i w pełni rozgrzanym silniku i ogrzewaniu na Climatronicu ustawionym na "Hi", to z kratek leci zimne zimne powietrze. Jak ruszę i się trochę rozpędzę, to zaczyna grzać normalnie.
Na pewno nie chodzi o obroty silnika, bo jak na postoju "przygazuję", to nic się nie zmienia.
Nagrzewnica chyba szczelna, bo po stronie pasażera sucho jak pieprz i szyby nie parują.
O co chodzi? Wie ktoś jak naprawić?
-
-
Jeśli ubywa to ja stawiam na walnięta uszczelke pod głowica. Zrób test rozgrzej silnik i daj mu w palnik na 3 biegu tak pożadnie. Potem wyjdz i pod zbiornikiem wyrównawczym z płynem zobacz czy nie jest mokro. Jeśli jest to masz odpowiedz jeśli nie to bedziemy myslec dalej. Może być też jakas nieszczelnosc i układ sie zapowietrza. Ale najpierw zrób jak napisałem bedzie wiadomo cos wiecej :wink:Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-
-
Jak bedzie mokro to znaczy, że idzie kompresja do układu i wywala przelewem. Jak idzie kompresja to i układ sie zapowietrza, stąd brak ugrzewania na wolnych obrotach.
Zamieszczone przez ParchUkład chyba się nie zapowietrza, bo za każdym razem jak odkręcam korek od zbiorniczka wyrównawczego, to zasysa powietrze.Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oziemiJak bedzie mokro to znaczy, że idzie kompresja do układu i wywala przelewem. Jak idzie kompresja to i układ sie zapowietrza, stąd brak ugrzewania na wolnych obrotach.
Na bagnecie i pod korkiem oleju też nie zauważyłem żadnych śladów obecności płynu chłodniczego, typu majonez.
Komentarz
-
-
Po prostu jak bedzie walnięta uszczelka pod głowicą (lub pęknięta głowica bo takie prawdopodobienstwo tez istnieje) to bedzie przedmuch gazów do układu chłodzenia. Spowoduje to znaczny wzrost ciśnienia. Korek w zbiorniczku ma zaworki które po przekroczeniu jakiegos tam ciśnienia otwierają się i płyn wylatuje na zewnątrz.
''Majonezu'' wcale może nie być nie jest to reguła.Zależy w którym miejscu walnie uszczelkaElegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-
-
Pojeździłem trochę. Pogoniłem auto na 2 i 3 biegu, nawet do 4.5k obr. Potem jak skończyłem jazdę, to posprawdzałem wszystko, no i tak:
1. nie widzę, żeby w okolicy zbiorniczka wyrównawczego z płynem chłodniczym było choćby wilgotno. Jedyne co może być dziwne, to delikatne jakby syczenie dochodzące z korka. Jakby uchodziło powietrze lub wręcz odwrotnie, jakby zasysał powietrze z zewnątrz.
2. chłodnica od strony zderzaka zimna, od strony wiatraków ciepła.
3. wąż wychodzący z chłodnicy po stronie akumulatora ciepły/gorący.
4. teraz z ogrzewaniem wszystko w porządku.
5. płynu chyba na razie nie ubyło.
Komentarz
-
-
Jednak się nie myliłem :?
To powodzenia, koniecznie splanuj głowicę, sprawdz ja na szczelność, zwróć uwagę na uszczelkę, bo niby do 110 są takie same, ale ta od AHF i ASV trszke się różnią. No i oczywiście nowe szpilki.Elegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-
-
Uszczelka wymieniona. Była uszkodzona przy 1 cylindrze.
Głowica "zabielona", bo wg mechanika w mojej Czeszce była już najgrubsza (ale fabryczna) uszczelka i planowanie mogłoby być niebezpieczne.
Dodatkowo wymienione: szpile, olej, płyn chłodniczy.
Skodzina śmiga dalej. Na razie jest ok. I mam nadzieje, że tak pozostanie.
Tym czasem EOT.
Komentarz
-
-
Ja mam podobny problem ale zastanawiajace jest to ze plyn ucieka w blyskawicznym tepie w zimie. W zasadzie z tygodnia na tydzien musialem dolac plyn. Na postoju oczywiscie nie grzeje. Po przegazowaniu zaczyna grzac. W lecie nie ma specjalnie ubytku. Po ok 10 miesiacach troszeczke ubywa. Moze to tez byc wina uszczelki? Jak zrobic samemu test na obecnosc co2 w zbiorniczku?
[ Dodano: Nie 05 Lut, 12 08:17 ]
Parch,
Witaj.
Gdzie wymieniales uszczelke pod glowica w swojej skodzie i jaki byl koszt wymiany. Najprawdopodobniej tez bede musial wymienic a boje sie tych wszystkich magikow mechanikow.
Pozdrawiam
ADAM
Komentarz
-
-
Dzisiaj wychodze z domu a pod autem wielka plama. Wylal sie plyn. Okazuje sie ze nieszczelnosc jest przy polaczeniu weza wycchodzzacego z dolu chlodnicy z obudowa termostatu. Waz jest za pomoca opaski przymocowany do rury palstikowej z kolnierzem. Kolnierz natomiast jest polaczony z obudowa termostatu za pomoca 2 srub. Jak jest zimno to jest luz na tych srubach i plyn sie wylewa jak sie nagrzeje to jest szczelny. Probowalem sruby dokrecic ale sa juz do oporu. Zaraz ide do Castoramy kupie 2 podkladki i wtedy dokrece na zimnym. Zobaczymy moze to pomoze.
Komentarz
-
-
Sam raczej nie sprawdzisz fachowo, czy masz przedmuchy.
Wskazówką świadczącą za strzeloną uszczelką może być przydymiony zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego.
Co do wymiany uszczelki, to ja wymieniałem u zaprzyjaźnionego mechanika, który dla swoich znajomych robi takie "przysługi" w garażu. Jedynie obróbkę głowicy zlecał "na zewnątrz".
Przepraszam, ale nie mogę Ci podać jego "namiarów" (chociaż bym bardzo chciał, bo robił mi już przy skodzie wiele i nigdy nie narzekałem) ponieważ on sobie tego wyraźnie nie życzy.
Komentarz
-
Komentarz