Czujnik temperatury paliwa, co to za ustrojstwo?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pietrass23
    Drive
    • 2010
    • 42

    Czujnik temperatury paliwa, co to za ustrojstwo?

    Zamieszczone przez shado
    tylko, że fotelik nie jest po to, żeby fajnie wyglądał, ani też po to, żeby szkrab był zadowolony...
    Oczywiście, że masz rację.
    Myślę, że każdy ponad siebie stawia na bezpieczeństwo własnych pociech. Nie bez powodu kilku z nas wybrało np. fotelik Romer'a (Roemera), który w testach ADAC wypada bardzo dobrze, a szczególnie w przypadku zderzeń bocznych!! I Wam i sobie oczywiście nie życzę ich sprawdzenia w praktyce. A że wyglądają przy tym bardzo ładnie i wygodnie się w nich czują nasze maluszki, to swoją drogą
    Skoda Fabia II Combi FL
    CAYC 1.6 TDI CR 105KM&250NM
  • bodzioh
    Classic
    • 2009
    • 23

    #2
    Czujnik temperatury paliwa, co to za ustrojstwo?

    Witam.
    Wcześniej opisywałem przygodę z psem po którym przejechałem, zrobiłem diagnostykę i wykazało mi 17570 czujnik temperatury paliwa, zwarcie obwodu do masy. Co to wogóle jest, gdzie tego szukać, jak zaglądam pod auto to nic mi się w oczy nie rzuca. Zakładam że jak przeleciał mi ten pies pod autem to oberwał jakiś przewód i stąd to zwarcie, ale w którym miejscu tego szukać? Ma to jakiś wpływ na prace silnika? Komp pokazał temp. paliwa -5st. a mamy jakieś 10 na zewnątrz.
    bodzioh

    Komentarz

    • ufo
      L&K
      • 2008
      • 1475
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Zamieszczone przez bodzioh
      Co to wogóle jest, gdzie tego szukać,
      z tego co pamiętam to ten czujnik/sensor znajduje się przy pompie paliwowej...i chyba raczej nie ma nic wspólnego z przejechanym psem, chyba, że zahaczył ogonem :wink:

      Komentarz

      • bodzioh
        Classic
        • 2009
        • 23

        #4
        Nie strasz mnie, bo mam przykre doświadzczenia związane z pompą paliwową, moje poprzednie auto to vectra dtl która właśnie zasłyneła z awaryjności tego podzespołu. Na kompie wykazało zwarcie obwodu do masy, czyli nie jego wadliwe działanie. Mam nadzieje ze to jest jednak to co przypuszczam, t.j. jakiś przewód doprowadzający zasilanie który po przerwaniu zrobił zwarcie. Sprawdzę to jeszcze dziś.
        bodzioh

        Komentarz

        • mroko
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 659
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Czujnik temperatury paliwa znajduje się w pompie paliwowej.
          Przyczyna błędu który Ci wyskakuje może być albo uszkodzony czujnik albo uszkodzony przewód.
          Czujnik możesz sprawdzić następująco:
          zmierz opór między pinami 4 i 7 w kostce pompy. Przy temperaturze 10stopni powinien mieć opór między 3500 om a 4500 om. Wraz ze wzrostem temperatury opór maleje.
          Jeżeli obwód będzie przerwany tzn że spalił się czujnik. Jeżeli czujnik będzie ok to sprawdź ciągłość przewodu.
          Abyś miał łatwiej zlokalizować piny:
          pin4 to przewód brązowo niebieski
          pin7 to przewód żółto niebieski

          Pozdrawiam
          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

          Komentarz

          • sebu
            L&K
            • 2008
            • 1304
            • Octavia II (1Z3)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #6
            Czujnik temperatury paliwa (G81): zwarcie z mas¹
            czy taki problem jak opisuje kolegabodzioh, może mieć coś wspólnego z ciężkim rozruchem przy niskich temperaturach :?:
            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
            jak pomogłem to daj punkcik
            sprzęgło od G 60

            Komentarz

            • bradley
              L&K
              • 2008
              • 1465

              #7
              Si, odpowiada za dawke rozruchowa.
              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

              Komentarz

              • sebu
                L&K
                • 2008
                • 1304
                • Octavia II (1Z3)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                #8
                jaki koszt wymiany lub regeneracji :?:
                Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                jak pomogłem to daj punkcik
                sprzęgło od G 60

                Komentarz

                • bradley
                  L&K
                  • 2008
                  • 1465

                  #9
                  Nie wiem gdzie to siedzi w pompie AHFa, w 1Z pod czapą nastawnika, a wiec lepiej tego nie dotykac samemu
                  Tak sobie mysle, ze jak czujnik sie psuje to przyjmuje jakas wartosc domyslna. Sprawdz w vagu wskazania w grupie 007 przed odpaleniem silnika. Jak jest dobrze to temperatura plynu, paliwa powinna pokrywac sie w miare z temperatura otoczenia.
                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                  Komentarz

                  • bodzioh
                    Classic
                    • 2009
                    • 23

                    #10
                    Co do ciężkiego rozruchu to raczej nie masz kolego racji. Do tej pory nie usunąłem tej usterki i nawet podczas 20 stopniowych mrozów odpalał mi bez problemu. Czujnik kosztuje około 60zł na allegro. Co do wymiany to nie mam pojęcia, lecznie jest to nic na tyle skomplikowanego ażeby miało kosztować majątek. Przymierzałem sie do samodzielnego usunięcia tej usterki, ale aura jakoś nie sprzyja. A tak na marginesie to zrobiłem już z tym koło 4tys km i nie zauważyłem jakiejkolwiek zmiany.
                    Tu masz link, u mnie (ASV) wygląda i kosztuje on właśnie tak.
                    bodzioh

                    Komentarz

                    • bradley
                      L&K
                      • 2008
                      • 1465

                      #11
                      Na podstawie wskazania z czujnika temperatury paliwa ECU dobiera dawke paliwa wg mapy startowej silnika. Tylko wydaje mi sie, ze jak jest czujnik trafiony to ma domyslna wartosc na minusie, a wiec podaje duza dawke paliwa na rozruch.
                      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                      Komentarz

                      • mroko
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 659
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        bodzioh, to jest włąśnie ten czujnik i z jego wymianą nie ma najmniejszego problemu. Okręcasz pokrywę pompy i czujnik masz na wierzchu, dwie śrubki na torxa i czujnik wyjmujesz a następnie montujesz nowy.

                        Pozdrawiam
                        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                        Komentarz

                        • ropuch
                          Drive
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 45

                          #13
                          witam
                          czy ktoś się orientuje gdzie wyzej omawiany czujnik znajduje się w silniku BJB
                          Mam podobne objawy jak koledzy
                          Ropuch


                          Octavia II Comfort 1,9 TDI BJB 105 kM

                          Komentarz

                          • sebu
                            L&K
                            • 2008
                            • 1304
                            • Octavia II (1Z3)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez ropuch
                            czy ktoś się orientuje gdzie wyzej omawiany czujnik znajduje się w silniku BJB
                            zerknij tu
                            Czesc Czy ktoś wie dokładnie gdzie jesteczujnik temperatury paliwa ? mam na VAG-u kod błędu: 17571 Czujnik temperatury paliwa - zwarcie do plusa, otwarty obwod Chce to sprawdzic. Jakies zdjecia lub namiary gdzie znajde ten kabelek i czujnik ? moj email to: [email protected]
                            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                            jak pomogłem to daj punkcik
                            sprzęgło od G 60

                            Komentarz

                            • lobito
                              Classic
                              • 2009
                              • 25

                              #15
                              Dobra
                              Ja zmierzyłem opór na rozłączonej wtyczce.
                              Na wtyczce od strony pompy było 33 OHM, Na wtyczce od strony silnika 6000 OHM.
                              I co to może oznaczać?
                              Pierwsze TDI w rodzinie

                              Komentarz

                              • fajka1983
                                Classic
                                • 2009
                                • 27

                                #16
                                czujnik temperatury paliwa

                                panowie mam ten sam problem z czujnikiem temperatury paliwa u mnie jest w pompie wtryskowej i pytanie jest takie czy dam rade wymienic go sam ,czy potem musze jakos odpwietrzac uklad wtryskowy mam nowy i chce wymienić

                                Komentarz

                                • sebu
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1304
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez fajka1983
                                  czy dam rade wymienic go sam
                                  dasz rade,tylko najpierw załatw sobie klucz którym,odkręcisz trzecią śrubę na nastawniku,bo najczęściej to jest największym problemem.

                                  Tu jest opisane jak dostać się tego czujnika + czyszczenie nastawnika
                                  Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl
                                  Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                  jak pomogłem to daj punkcik
                                  sprzęgło od G 60

                                  Komentarz

                                  • fajka1983
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 27

                                    #18
                                    czujnik temperatury paliwa

                                    Zamieszczone przez sebu
                                    Zamieszczone przez fajka1983
                                    czy dam rade wymienic go sam
                                    dasz rade,tylko najpierw załatw sobie klucz którym,odkręcisz trzecią śrubę na nastawniku,bo najczęściej to jest największym problemem.

                                    Tu jest opisane jak dostać się tego czujnika + czyszczenie nastawnika
                                    http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741

                                    nastawnika nie ruszam glownie chodzi mi o sam czujnik bo mam padniety samochod ma przejechane 47tys wiec mysle ze nie ma sensu

                                    Komentarz

                                    • andru123
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 783
                                      • Toyota
                                      • ATF 2.0 MPI 120 KM

                                      #19
                                      moj czujnik wlaśnie pomierzyłem przy temp na dworze a auto 6 godzin stalo z otwarta maska , temp 0 stopni opór wynosi 3690 ohm a powinien być wg tabelki między 5000-6500 ohm
                                      wymieniac ? jak myślicie ?
                                      czy po wymianie jechać na sprawdzenie kąta wtrysku ? ustawiać rozrząd ?

                                      dodam że silnik strasznie twardo pracuje , wyczytałem ze przekłamania czujnika temp. paliwa mogą mieć wpływ na przestawiacz kąta wtrysku i przez to silnik może mieć tzw twardą pracę
                                      dodam że inne osiągi w normie , zapalanie zimnego tez , jak ciepły to muszę ze dwa razy wałem zakręcić ale tragedii nie ma
                                      jest O1 RS 1.8T XENON
                                      była O1 1.9 TDI AGR

                                      Komentarz

                                      • lobito
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 25

                                        #20
                                        Zamieszczone przez lobito
                                        Dobra
                                        Ja zmierzyłem opór na rozłączonej wtyczce.
                                        Na wtyczce od strony pompy było 33 OHM, Na wtyczce od strony silnika 6000 OHM.
                                        I co to może oznaczać?
                                        Czy wie ktoś czemu takie pomiary?
                                        Pierwsze TDI w rodzinie

                                        Komentarz

                                        • fajka1983
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 27

                                          #21
                                          czujnik temperatury paliwa

                                          A ja kupilem boscha po miesiacu wyskoczyl blad zwarcie z masa dzis wymienilem inny narazie ok

                                          Komentarz

                                          • orzeu
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 31

                                            #22
                                            Podłączę się pod temat, bo jestem na etapie przygotowań do wymiany G81 (Octavia I kombi '02, silnik ALH).
                                            ASO Skody uparcie twierdzi że sam czujnik (62zł) to nie dla mnie, i powinienem wymienić w moim modelu całą pompę wtryskową (820zł)

                                            Co uzbierałem:
                                            - oporność termistora i przewodów jeszcze nie pomierzona (najpierw muszę wymienić czujnik G62)
                                            - dziwny klucz do rozebrania pokrywy pompy jest (aczkolwiek przerobiony z innego i nie wiem do końca czy OK )
                                            - widok środka : http://imageshack.us/photo/my-images/386/vp37pq9.jpg/ (zapożyczone z forum A6Klub)
                                            - opis rozbiórki: http://forum.vw-passat.pl/showthread...688#post483688
                                            - założenie, że w żadnym wypadku nie chcę dotknąć nastawników

                                            Brakuje mi potwierdzenia numeru części (vagcat.com nie chce mi wysłać rejestracji) stąd prośba: czy to jest
                                            028 906 040 C ? (muszę mieć konkretny nr części zamawiając z ASO)


                                            Z mojego doświadczenia muszę być hiper-przygotowany do najmniejszej roboty bo zawsze coś mi się dzieje (specyficzny pech montażowy wielokrotnie udowodniony).
                                            Mój Skodillac

                                            Komentarz

                                            • sebu
                                              L&K
                                              • 2008
                                              • 1304
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez orzeu
                                              028 906 040 C
                                              to jest ten,jeżeli masz go w nastawniku
                                              Zamieszczone przez orzeu
                                              Z mojego doświadczenia muszę być hiper-przygotowany do najmniejszej roboty bo zawsze coś mi się dzieje (specyficzny pech montażowy wielokrotnie udowodniony).
                                              To najpierw zaopatrz się w klucz,którym odkręcisz pokrywę tego czujnika,jest on trójkątny.
                                              Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                              jak pomogłem to daj punkcik
                                              sprzęgło od G 60

                                              Komentarz

                                              • orzeu
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 31

                                                #24
                                                zdecydowałem, że G81 wymienię w warsztacie, znajomy mechanik dostanie pełne fotostory wydrukowane ...

                                                sęk w tym, że nie mogę wypiąć wtyczki od pompy wtryskowej (ta 10- czy 12-pinowa), więc wezmę czujnik z ASO w ciemno (oby tylko się nie okazało, że to okablowanie...) i zapłacę za wymianę w "swoim" warsztacie - bo cholernie boję się ruszyć nastawnika, a tak będzie na kogo zwalić i komu na ręce patrzeć

                                                zresztą mój trójkątny klucz dobrze nie łapie tej dziwnej śruby, więc zakładam, że w warsztacie mają co potrzeba.
                                                Mój Skodillac

                                                Komentarz

                                                • sebu
                                                  L&K
                                                  • 2008
                                                  • 1304
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez orzeu
                                                  zresztą mój trójkątny klucz dobrze nie łapie tej dziwnej śruby, więc zakładam, że w warsztacie mają co potrzeba.
                                                  Też miałem problem z tą dziwną śrubą i dlatego sam nie próbowałem
                                                  Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                                  jak pomogłem to daj punkcik
                                                  sprzęgło od G 60

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...