[O1] kłopoty z odpalaniem na zimno 1.9 TDI AGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • webborek
    Ambiente
    • 2010
    • 129

    [O1] kłopoty z odpalaniem na zimno 1.9 TDI AGR

    abstinent, czytaj uważnie http://w88.wrzuta.pl/plik/4hLYiPCWAMJ/kufer tu powinno działąć
  • swietlikx
    Classic
    • 2009
    • 13

    #2
    [O1] kłopoty z odpalaniem na zimno 1.9 TDI AGR

    Witam
    wiem, że ten tematu już gościł na łamach forum ale spotkałem się dzisiaj z opinią właściciela warsztatu iż moje głównie poranne kłopoty z rozruchem (zdecydowanie trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem, silnik zapala nie równo, jasny dym z wydechu) nie są związane ani ze świecami żarowymi, które dwa tygodnie temu wymieniłem ani z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej, który również wymieniłem.
    Powiedział mi ten przemiły pan, że to w zupełnie innym kierunku trzeba pójść aby tę usterkę wyeliminować (niestety w jakim nie zdradził), powiedział że na początek to będzie kosztowało około 300zł a później zobaczymy (wg. mnie do tanich ten warsztat nie należy). Możecie podpowiedzieć lub przewidzieć jakiż to kierunek pan miał na myśli i co jeszcze można zrobić aby pozbyć się tej uciążliwej przypadłości.
    Samochód ma przejechane 180000km, jest przed wymianą rozrządu.
    Może znacie w Wawie jakiś warsztat, który za rozsądne pieniądze ogarnie problem (a nie na początek 300zł) za jednym zamachem a nie szukając na zasadzie prób i błędów.
    pozdrawiam

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      pan miał zapewne na myśli podniesienie dawki rozruchowej silnika, ale nie do końca mógł mieć rację. a ciepły też słabo zapala, filtr paliwa wymieniany regularnie, jesteś pewien przebiegu??? przyczyn może być wiele
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • swietlikx
        Classic
        • 2009
        • 13

        #4
        Ciepły zapala od dotknięcia, przebieg pewny jestem pierwszym właścicielem i w zasadzie to mógłbym wymienić filtr paliwa bo ma ponad 30000km przebiegu.
        Podniesienie dawki rozruchowej ustawia się Vagiem?
        Aktualny kat wtrysku też VAG pokaże?

        [ Dodano: Sro 02 Gru, 09 22:45 ]
        mogę jeszcze dodać, że jestem przed wymianą rozrządu
        pozdrawiam

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez swietlikx
          Aktualny kat wtrysku też VAG pokaże?
          Pokaże ale nie przestawisz go Vagiem.

          Zamieszczone przez swietlikx
          Podniesienie dawki rozruchowej ustawia się Vagiem?
          Vagiem znaczącej korekty nie zrobisz, trzeba wchodzic w oprogramowanie silnika czyli tuner się tym musi zajac.
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • mroko
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 659
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            A moim zdaniem to powinieneś sprawdzić kąt wtrysku.

            Pozdrawiam
            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

            Komentarz

            • mamaj12
              RS
              • 2009
              • 1956
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              swietlikx, jak rozwiążesz problem to chętnie poznam rozwiązanie o mam podobnie Ale tymczasowo dałem sobie z tym spokój w nadziei, że przyjdą mrozy i problemu do wiosny nie będzie.

              Tu ( http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...&highlight=dym ) masz temat, w którym jest sporo pomysłów, ale rozwiązanie chyba nie ma.
              obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
              wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

              Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

              Komentarz

              • Damianjg
                Rider
                • 2008
                • 621

                #8
                Po pierwsze było to opisywane juz wiele razy A po drugie:
                - kąt wtrysku
                - rozrusznik
                - akumulator

                Ale ja bym obstawiał kąt wtrysku.

                [ Dodano: Sro 09 Gru, 09 20:24 ]
                Daj logi BS na rozgrzanym silniku grupy 00, 04, 07, 08
                oraz logi 04 na zimnym silniku z rana. Porównaj tez temperaturę rano jaka jest na zewnątrz, a jaka pokazuje czujnik temp silnika. Zobacz ile czasu grzeją świece, może trzeba wydłużyć czas grzania świec

                Komentarz

                • swietlikx
                  Classic
                  • 2009
                  • 13

                  #9
                  Mroko,
                  dzięki zrobiłem tak jak napisałeś i problem zniknął (samochód zapala bez przeszkód)

                  Komentarz

                  Pracuję...