Odpowietrzanie hamulców i pompy abs

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Fatal Error
    Classic
    • 2010
    • 15

    Odpowietrzanie hamulców i pompy abs

    :idea: ...przemyślane rozwiązania... :idea:
  • dadi82
    Drive
    • 2009
    • 51

    #2
    Odpowietrzanie hamulców i pompy abs

    Witam,
    Jakis tydzień temu skonczyly mi sie klocki i tarcze z tułu, miałem juz przyszykowane nowe i czekałem sobie do soboty aby wymienić... i nie doczekałem.
    Tak więc podczas hamowania cylinderek sie rozszczelnił i wyciekł płyn.

    Jak odpowietrzyć cały układ??
    Odpowietrzyłem tradycyjnie (bez pompy abesu)
    Pedał jest śrenio miękki.
    Od kilku dni mam vag-coma, więc chciałem odpowietrzyć pompe abesu, procedury są gdzieś na forum to znajde. Natomiast odnośnie odpowietrzania układu słyszałem sporo sprzecznych opinii np:
    - że na włączonym silniku
    - że normalnie jakby abesu nie było
    - że trzeba zdjąc klemę masy z akumulatora.

    Więc jak to ma wyglądać i czy najpierw odpowietrzyc pompe abesu a później układ czy na odwrót.
    PS za procedurę też byłbym wdzięczny.
    Kolejnośc odpowietrzania to: prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.
    1.9 tdi AHF
    Będę wdzięczny za rozwianie wątpliwości.

    pozdrawiam

    Komentarz

    • Tomek_dx
      Rider
      • 2008
      • 398

      #3
      Powiem ci tak: Wymieniałem plyn hamulcowy sam w O1 i O2 i nigdy jakiś specjalnych technik czy metod nie stosowałem (jak włączanie silnika czy odpinanie aku) robisz to dokładnie jak w polonezie czy małym fiacie pomimo ze Octa ma ABS, ESP, i kilka innych skrótów trzyliterowych
      Jak chcesz przy okazji wymienic cały płyn (kiedy ostatnio to robiłeś? powinno sie co dwa lata lub 60tys km) to mozesz wykorzystać okazję i to zrobić.
      Ja najpierw strzykawką z rurką wysysam cały płyn ze zbiorniczka, potem zalewam delikatnie nowym aby nie powstawały pęcherzyki powietrza.
      I zaczyna się pompowanie pedałem od najdalej połozonego koła od pompy czyli prawy tył, lewy tył prawy przód i lewy przód.
      Oczywiście potem trzeba odpowietrzyć i zalać nowym płynem sprzęgło. technika ta sama, uzupełniasz do pełna zbiorniczek ponieważ płyn do sprzęgła jest zasysany gdzieś w połowie zbiorniczka (zobaczysz stojąc przodem do silnika gdzieś po prawej stronie zbiorniczka dochodzi wężyk od sprzegła) jak poziom spadnie poniżej połowy to sprzęgło zassa powietrze. Potem wciskasz pedał sprzęgła druga osoba popusza odpowietrznik na wysprzęgliku plyn wycieka zamyka odpowietrznik ty puszczasz sprzęgło i od dołu odciagasz pedał na max do góry i tak aż przelejesz ze 200 ml płynu.

      oczywiscie potem nie zaszkodzi na wszelki wypadek procedura odpowietrzenia pompy choć nie jest potrzebna. musisz mieć kabelek VAG a tu jest procedura:
      Tomek

      Komentarz

      • dadi82
        Drive
        • 2009
        • 51

        #4
        Ale u mnie sytuacja jest inna, może nie napisałem tego zbyt jasno.
        U mnie rozszczelnił się cylinderek i prawie cały płyn z układu wyciekł!! Jak zajrzałem po powrocie do domu do zbiorniczka to była tam sahara, więc pompa absu jest zapowietrzona na bank.
        Już dwukrotnie ospowietrzałem sam układ raz tradycyjnie efekt słaby i raz na włączonym silniku efekt sporo lepszy ale pedał nadal miękki.
        W tym momencie hamowac zaczyna po ok 1/3 wciśniętego pedału, hamuje dobrze sparwdzone juz na ok 500km ale mam dyskomfort zbyt miękkiego pedału, to znaczy przy ostrym hamowaniu wpada prawie do końca w podłoge.
        Czyli mimo tych sporej ilości 3 literowych skrótów procedura odpowietrzenia układu jest taka sama jak w fiacie 126p??

        Komentarz

        • rss
          L&K
          • 2009
          • 1098

          #5
          jesli nie ma tutaj linka do strony o odpowietrzaniu (a byl)
          to odwiedz strone 'skodaczesci.pl' - tam w dziale 'porady'
          jest opisana procedura. jesli nie tam - powinna byc na stronie VAG-COM.
          jesli nie ma - postaram sie to odkopac.

          odpowietrza sie dokladnie tak jak samochody bez pompy
          tj. wylaczony silnik, klema na swoim miejscu, zaczynajac od prawego tylnego.....
          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
          _________________________________________
          Do sprzedania:
          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
          zaciski do hamulcow 280mm.

          Komentarz

          • dadi82
            Drive
            • 2009
            • 51

            #6
            Wiatm ,odkopie temat

            Wymieniałem dzisiaj klocki hamulcowe z tyłu, lewo koło poszło bez problemy w 30 minut.
            Natomiast schody zaczęły się przy prawym kole. Guma na cylinderku była podarta i tłoczka nie dało się wkręcić. Zdjołem więc zacisk kupiłem zestaw do regenracji powymieniałem uszczelki wkręciłem tłoczek i zabrałem się za montowanie. NIestety po zamontowaniu okazało się że tłoczek cieknie. Okzało się że jedna z uszczelek sie zniszczyła. Po kolejnej wymianie wszystko chyba ok. Na wyłączonym silniku pedał twardy zacisk nie cieknie. Więc zakręciłem koło odpowietrzyłem układ (chyba) i efekt taki ze na wyłączonym silniku pedał twardy jak skała. Po włączeniu jakas 1/3 wpada braktycznie bez oporu natomiast reszta po kilku sekundach.
            Pojchałem na jazdę próbną, pedał miekki hamowanie jest, abs działa. PO kilku mocniejszych hamowaniał zapaliła się kontrolka hamulca więc od razu dolałem płynu do zbiorniczka. Po kolejnych kilkunastu mocniejszych hamowaniach kontrolka znowu się zpaliła na chwilkę, ponownie uzupełniłem płyn. I od nowa rozpedzanie do 60/80 i pedał w podłoge tym razem po kinkunastu probach kontrolka sie nie zaświeciła. Ale pedał nadal miękki. Jutro będę ponowanie odpowietrzał cały układ wraz z pompą vagiem.
            Czy te objawy pasują do zapowietrzonego układu?? Mam wrażenie że jakby tłoczek zacisk nadal ciekł to na wyłączonym silniku pedał po również powinien wpaśc w podłogę czyż nie???

            edit
            Od którego koła w końcu zaczynać odpowietrzanie bo na necia znalazłem 2 precedury.
            1.p/tył,
            2.l/przód
            3.l/tył
            4. p/przód

            a druga to:

            1.l/przód
            2.p/przód
            3.l/tył
            4.p/tył

            Będę wdzięczny za poradę.

            Komentarz

            • str33t
              Rider
              • 2010
              • 625

              #7
              Ja robiłem pierwszym sposobem, ale oba są dobre (najlepiej to robić we dwie osoby - jedna podpompuje pedałem, druga spuści powietrze i tak każde koło).

              To, że pedał jest twardy na wyłączonym silniku to normalne (nie działa wspomaganie hamulców, jak odpalasz, to zaczyna działać pompa i pedał jest ok.)

              Skoro kilka razy zapaliła Ci się kontrolka od hamulców i dolewałeś płynu, a ona znowu się zapalała, to gdzieś ten płyn musi uciekać... Sprawdziłbym jeszcze raz ten tylny tłoczek. Jeśli masz możliwość schowania auta gdzieś do garażu, to podłóż na noc jakieś papier i będzie widać co i jak.

              A może gdzieś nie dokręciłeś śrubki, jak odpowietrzałeś?

              Komentarz

              • mario29lh
                Classic
                • 2009
                • 30

                #8
                Przekręcic kluczyk na zapłon (tzn. tak aby swieciły sie kontrolki bez uruchamiania silnika)

                kolejność odpowietrzania

                1. prawy tył
                2. lewy tył
                3. prawy przód
                4. lewy przód

                Najlepiej zrobić to w 3 osoby plus do tego wężyk i zbiornik na stary płyn
                - jedna bedzie pompować pedał hamulca
                - druga uzupełniać płyn na bierząco
                - trzecia odkrecac odpowietrznik

                Osoba pompuje cały czas, wtedy należy odkręcic odpowietrznik i pare razy przepompować (na odkręconym odpowietrzniku) aż z wężyka nie będą płynąć bombelki powietrza wtedy zakręcic odpowietrznik. Następnie popompować troche trzymać i odkręcic odpowietrznik (pedał hamulca ma dojść do końca) jak nie idą bombelki wtedy zacisk na 100 % odpowietrzony i tak powtórzyc na kazdym kole troche płynu pujdzie ale napewno sie oppowietrzy.

                Powodzenia

                Komentarz

                • dadi82
                  Drive
                  • 2009
                  • 51

                  #9
                  Dzieki za odpowiedź jutro rano jadę 25km do roboty, przyjmę że jak kontrolka sie nie zapali do układ szczelny tylko zapowietrzony. Jak sie zapali to chba tłoczek do wymiany bo nie wiem co moglo pójśc z nim nie tak. Jutra dam znac jak mi poszło.

                  Komentarz

                  • petras
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 171
                    • Octavia I (1U2)
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    kolejność odpowietrzania

                    1. prawy tył
                    2. lewy tył
                    3. prawy przód
                    4. lewy przód

                    przy abs każde koło ma osobny układ więc kolejność odpowietrzania nie jest tutaj ważna.

                    Osoba pompuje cały czas, wtedy należy odkręcic odpowietrznik i pare razy przepompować (na odkręconym odpowietrzniku) aż z wężyka nie będą płynąć bombelki powietrza wtedy zakręcic odpowietrznik.
                    czegoś mi tu brakuje w tej twojej pomocy, mianowicie informacji o tym że przeźroczysty wężyk nałożony jedną końcówką na odpowietrznik a drugą końcówką zanurzony w słoiku z płynem hamulcowym.
                    jeżeli tak nie jest to przy poluzowanym odpowietrzniku jak zaczniesz machać pedałem hamulca to szybko sobie nie odpowietrzysz układu :diabelski_usmiech

                    Komentarz

                    • dadi82
                      Drive
                      • 2009
                      • 51

                      #11
                      Układ odpowietrzony łącznie z pompą absu, pedał troche twardszy, homowaine super, regenerowany zacisk nie cieknie.
                      Z tym miękkim pedałem to chyba ten typ tak ma, żona jeździ peugeotem 206 (bez abs) i tam pedał jest twardy cały czas wiec może dlatego mam wrazenie ze umnie jest zbyt miekki.

                      Dzieki za pomoc.

                      Komentarz

                      • natash
                        RS
                        • 2011
                        • 2599

                        #12
                        A jaki płyn hamulcowy użyć, bo nie mam pojęcia , a wiem że mój po sprawdzeniu został oceniony na co najwyżej średni...

                        Komentarz

                        • Karql
                          L&K
                          • 2010
                          • 1124

                          #13
                          Zamieszczone przez natash
                          A jaki płyn hamulcowy użyć, bo nie mam pojęcia , a wiem że mój po sprawdzeniu został oceniony na co najwyżej średni...
                          Zalej byle jaki dot5.1 i będzie gitara
                          Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                          Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                          -> MOJA SKODA <-

                          Komentarz

                          • natash
                            RS
                            • 2011
                            • 2599

                            #14
                            Znalazłem normę FMVSS 571.116 tylko ciężko takie cudo w necie znaleźć :P

                            Komentarz

                            • demmsi
                              Elegance
                              • 2011
                              • 966
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Natash musisz lepiej szukać :diabelski_usmiech Np. ELF FRELUB 650

                              Komentarz

                              • natash
                                RS
                                • 2011
                                • 2599

                                #16
                                Dzięki!

                                A odpowietrzanie w O2 wygląda tak samo jak w tym temacie czy inaczej

                                Komentarz

                                • zgucio
                                  Rider
                                  • 2007
                                  • 691

                                  #17
                                  witam

                                  Dziś byłem wymienić płyn w swoim Toledo II i koleś robił to w zupełnie inny sposób niż opisywane na forum tzn. Auto na kanał, na każdy zaworek przy zacisku założony wężyk i wężyk wsadzony w puszke czyli mamy łącznie 4 puszki i 4 wężyki.
                                  Następnie odkręcił wszystkie odpowietrzniki i tylko dolewał płynu do zbiorniczka. W sumie na wymiane poszło 1,5L. Odpowierzniki zakręcał najpierw na przodzie potem mała dolewka i zakręcony tył.
                                  Jak się go zapytałem czy nie trzeba odpowietrzyć ABS czy sprzęgła to powiedział że nie ma takiej potrzeby.

                                  Chciałem was zapytac czy taka metoda jest prawidłowa bo na sobote umówiłem się na kompletną wymianę hamulców w skodzie tj. klocki + tarcze + przewód elastyczny przód i szczęki, cylinderki, sprężynki, bębny, przewody elastyczne i sztywne na tyle.

                                  Nie wiem czy koleś dobrze zróbił wymiane a chce żeby robota była zrobiona profi, gdzie przy wymianie w skodzie przewodów elastycznych i sztywnych cały płyn pewnie zleci z układu.

                                  Jak to jest z tym odpowietrzaniem trzeba podpinać vag-a czy nie
                                  ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                                  JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                                  Komentarz

                                  • Karql
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1124

                                    #18
                                    zgucio, dobrze zrobił. Przeważnie robi się to pod ciśnieniem, że na zbiorniczek nakręcasz nakrętkę z wężykiem, do którego pod ciśnieniem dochodzi płyn hamulcowy. Na forum były na to patenty z zraszacza ogrodowego na pompkę
                                    Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                    Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                    -> MOJA SKODA <-

                                    Komentarz

                                    • picia136
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 374

                                      #19
                                      Podłącze się pod temat.We wtorek zamierzam wymienic płyn hamulcowy w o2 silnik 2l 140KM. Jak jest z tym odpowietrzeniem sprzęgła i pompy ABS????
                                      Elektronika,SSWiN,CCTV,Informatyka,Akwarystyka

                                      Komentarz

                                      • natash
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2599

                                        #20
                                        Wczoraj miałem wymieniany płyn hamulcowy, jaką techniką było to robione to nie wiem, ale dziś zauważyłem, że pedał hamulca "syczy" przy wduszaniu, i po 20 km po mieście, miałem wrażenie że tylko da radę go wcisnąć 2-3 cm, chociaż przed tym wcisnąłem go kilka razy, żeby sprawdzić co to za odgłos, ale od początku nie udało się go wcisnąć "do dechy" tylko tak 1/2/, w sumie nie pamiętam jak było przed wymianą, ale na pewno nie było "syczenia" :P. Co jest nie tak? Na wymianę poszedł 1l płynu hamulcowego.

                                        Jak prawidłowo powinien zachowywać się pedał hamulca, przy wyłączonym silniku i przy włączonym?

                                        Komentarz

                                        • abstinent
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4842
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          natash, na wyłączonym robi się beton po kilku naciśnięciach, delikatnie coś słychać
                                          na włączonym cisza, skok spory

                                          Komentarz

                                          • natash
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2599

                                            #22
                                            Na wyłączonym trochę da się nacisnąć, po odpaleniu schodzi do ok 1/2, potem dusiłem i chodzi tak do 1/2, tylko mam wrażenie, że dziwny dźwięk. Jak człowiek jeździ np. rok i potem to inaczej działa to zaraz się zauważa, dlatego zwróciło to moją uwagę... pojeżdżę zobaczę, czy po mieście np. zmniejsza się zakres wduszenia pedału.

                                            Gość zużył 1l na wymianę, a podobno wchodzi 1,15l?

                                            Komentarz

                                            • demmsi
                                              Elegance
                                              • 2011
                                              • 966
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Natash to i tak dużo zużył bo do układu chyba wchodzi 0,7l ? :diabelski_usmiech
                                              W ASO tylko przelewają więcej płynu za twoje pieniązki...

                                              Komentarz

                                              • natash
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2599

                                                #24
                                                Zamieszczone przez demmsi
                                                Natash to i tak dużo zużył bo do układu chyba wchodzi 0,7l ? :diabelski_usmiech
                                                W ASO tylko przelewają więcej płynu za twoje pieniązki...
                                                1,15 l jest w Elsie, dlatego zapytałem.

                                                Chyba jakby był zapowietrzony układ, to byłoby odwrotnie, pedał wpadałby w podłogę.

                                                Komentarz

                                                • blind_walker
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 4533
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  #25
                                                  demmsi, coś Ty, ostatnio wymieniałem w Fabii I bez ABSu i poszło ok 1,5l. :P
                                                  mkII 20VT (600h worked)
                                                  Roooooomster

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...