Przyspieszenie [O1]

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojjaco
    Classic
    • 2010
    • 27

    Przyspieszenie [O1]

    Kolego "Gregorianin" zmianiłem na vagu tak jak kazałeś z 32768 na 32690 i jest lepiej ale to jescze nie to...tzn.rano przy pierwszym dotknieciu kluczyka czuc jak zaskakuje ale i tak zapala dopiero po 3 sekundach.
  • Edek89
    Ambiente
    • 2009
    • 109

    #2
    Przyspieszenie [O1]

    Witam, mam pytanie odnośnie działania turbo i waszych spostrzeżeń z nim związanych. Odnoszę wrażenie, że auto przyspiesza raz lepiej a raz trochę gorzej, co jest odczuwalne szczególnie na biegu 3 i w górę. Po prostu czasem przyciśnie do fotela na 3 czasem nie, tak jakby się wolniej zbierało. Nie wiem czy to tylko wrażenie, czy tak naprawdę jest. Jak jest z tym u Was?

    Komentarz

    • rkb
      RS
      • 2008
      • 2152
      • Rapid Spaceback (NH1)
      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

      #3
      Zależy to od kilku czynnikow ktore maja delikatny wpływ:

      1) czy silnik jest dobrze rozgrzany czy nie
      2) czy temp zew. to mroz czy upał 30 C
      3) z jakich obrotów wrzucasz ta 3-ke

      no i jeszcze trzeba brac usterki pod uwage takie jak jakies pompy paliwa, przeplywki czy wezyki prowadzace do dolotu, oraz stan samej turbiny
      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

      Komentarz

      • DGW
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 2330

        #4
        Podejrzewam że logi z 3 i 11 kanału dadzą odpowiedź. Obstawiam problem ze źle działającym zespołem upuszczającym spaliny
        ale to tylko przypuszczenia, ogólnie auto za każdym razem powinno płynie i tak samo przyspieszać. Czynniki, które napisał kolega wyżej nie będą miały aż takiego wpływu na przyspieszenie w kwestii którą opisał autor wątku
        NFPNorth-West
        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
        WARSZTAT www.dsize.pl
        ->
        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

        Komentarz

        • Edek89
          Ambiente
          • 2009
          • 109

          #5
          Przyspieszam zawsze z każdego biegu z nieco ponad 2k obrotów, żeby mieć pewność, że sprężarka już jest załączona( sprężarka załącza się chyba koło 1900 obr/min?). Dodam, że auto z racji tego, że je nie dawno kupiłem, było podpinane w ASO Skody pod kompa, podczas kontroli przed sprzedażowej i wykazało 0 błędów. Auto jest po chipie na 117 KM, jeżeli to coś zmienia.

          Pozdrawiam

          Komentarz

          • DGW
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 2330

            #6
            Zamieszczone przez Edek89
            że sprężarka już jest załączona( sprężarka załącza się chyba koło 1900 obr/min?)
            sprężarka nawet na wolnych obrotach jest "załączona"
            Zamieszczone przez Edek89
            było podpinane w ASO Skody pod kompa, podczas kontroli przed sprzedażowej i wykazało 0 błędów
            ale co z tego ? problem o którym pisałem będzie a błędu wcale nie musi wywalić
            NFPNorth-West
            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
            WARSZTAT www.dsize.pl
            ->
            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

            Komentarz

            • Edek89
              Ambiente
              • 2009
              • 109

              #7
              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
              Zamieszczone przez Edek89
              było podpinane w ASO Skody pod kompa, podczas kontroli przed sprzedażowej i wykazało 0 błędów
              ale co z tego ? problem o którym pisałem będzie a błędu wcale nie musi wywalić
              Ja wcale nie piszę, że to nie to co napisałeś, przecież napisałem o ASO tylko dlatego, żeby dostarczyć wam więcej informacji.

              Pozdrawiam

              Komentarz

              • _tm_
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 2333
                • Superb III (3V3)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #8
                Ja miałem tak jakieś 2 lata temu jak mi padł mieszek przy turbo. DGW to naprawił bez problemu.
                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                -------------------------------------------------------------------------
                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                Komentarz

                • Edek89
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 109

                  #9
                  Kurcze, wcześniej nie byłem pewny, ale teraz tragedia... dawno nie katowałem jedynki, ale chciałem sprawdzić i nawet nie zakręcił kołami w miejscu przy gazie w podłodze :shock:
                  Ogólnie przyspiesza, tylko, że słabo. Jak go kupiłem to szedł jak błyskawica a teraz...
                  Dodam, że słychać świst turbosprężarki. Do ASO teraz nie mam kasy żeby jechać, bo wykosztowałem się na opony zimowe, macie jakieś przypuszczenia? Może jakaś nieszczelność? Bo mam nadzieję, że to nie turbina :cry: bo co jakiś czas jej przechodzi i śmiga jak złoto a potem znowu muł.

                  Filtrów w sumie nie wymieniałem, może świece itp. to coś da?


                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • AKa
                    Rider
                    • 2008
                    • 572
                    • Mercedes-Benz

                    #10
                    Może sztandarowy przepływomierz?

                    Spalanie nie wzrosło?
                    Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                    Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                    Komentarz

                    • blackrs
                      RS
                      • 2008
                      • 4826
                      • Superb II combi (3T5)
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      u mnie tak słabiej przyspieszał jak pzrepustnica była brudna po czyszczenie odrazu lepiej sie zbierał . przy brudnej czasami tak troche jakby przytykało
                      BYŁA o1 rs
                      BYŁA o2 1.6
                      JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                      Komentarz

                      • oti
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 114

                        #12
                        mam podobne wrażenie co do mojego ASV - od niedawna jedzie jak by miał zaczepioną przyczepkę

                        nabyłem kabel - zrobie logi, planuje przemyć przepływomierz i sprawdzić sztangę i N75, ciekawe czy coś wyjdzie w praniu...

                        Komentarz

                        • Edek89
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 109

                          #13
                          Spalanie 5,2 na emeryta :wink: a parę dni temu miałem gdzie sprawdzić i 180 km/h poszedł i dałby rade więcej, tyle, że powoooli się zbiera. Jeszcze z spostrzeżeń, między 1000 a 2000 obrotów dostaje lekkich wibracji które przy niecałych 2000 obrotów ustępują.

                          Komentarz

                          • oti
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 114

                            #14
                            Zamieszczone przez Edek89
                            180 km/h poszedł i dałby rade więcej, tyle, że powoooli się zbiera
                            Mam podobne odczucia pojdzie i 2 paki ale brakuje mi tego kopa, zwłaszcza na III biegu.

                            Komentarz

                            • Edek89
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 109

                              #15
                              Wymieniałem filtr powietrza i paliwa, ale niestety nic to nie dało.

                              - Samochód raz ma moc, raz nie, potem znowu ma(podczas jednej jazdy bez gaszenia silnika) i prędkości rzędu 180 km/h osiąga zawsze. Czyli nie przechodzi w tryb awaryjny.

                              - Turbina zaczęła świszczeć od jakiegoś czasu(wcześniej świszczała jedynie na zimnym silniku), czy może być to związane z niskimi temperaturami na dworze?

                              Teraz parę spostrzeżeń z jazdy: Samochód lepiej przyspiesza po np. postoju na światłach(tak jakby coś się schłodziło) oraz lepiej przyspiesza przy delikatnym wciskaniu gazu niż jak mu się "depnie do dechy", bo jak go się depnie to go przymula i słabo przyspiesza.

                              Ma ktoś jakieś pomysły?

                              Komentarz

                              • shevo
                                Classic
                                • 2010
                                • 20

                                #16
                                Mi się wydaje ze to czujnik przepływomierza.

                                Komentarz

                                • amigo
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 48

                                  #17
                                  Ja mialem cos takiego jak przetarl sie wezyk podcisnienia sterujacy sprezarke przy n71.Raz szedl,a raz ledwo zipial. Sprawdzic nie zaszkodzi,mi pomogla wymiana na nowy.
                                  :lol:

                                  Komentarz

                                  • czesiu1929
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 142

                                    #18
                                    Miałem podobnie i był to przycinający się czasami przepływomierz
                                    L&K

                                    Komentarz

                                    • Edek89
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 109

                                      #19
                                      W środę postaram się zrobić logi dynamiczne przepływomierza i turbiny. Jak sprawdzić te wężyki podciśnienia? Gdzie one się znajdują, bo może właśnie dlatego jest syczenie przy pracy turbiny, bo jest nieszczelność?

                                      Pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • czesiu1929
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 142

                                        #20
                                        Do sprawdzania wężyków podciśnienia jest specjalny przyrząd, każdy diagnosta go ma. Każdy wężyk podciśnienia odłącza się z jednej strony i podłącza przyrząd kontrolujący, wytwarza on podciśnienie i na manometrze pokazuje jakąś wartość (czyli szczelność przewodu)
                                        L&K

                                        Komentarz

                                        • amigo
                                          Drive
                                          • 2008
                                          • 48

                                          #21
                                          Zamieszczone przez amigo
                                          wezyk podcisnienia sterujacy sprezarke przy n71
                                          n75 ops:

                                          Komentarz

                                          • konradw9
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 68
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Edek89
                                            Ogólnie przyspiesza, tylko, że słabo. Jak go kupiłem to szedł jak błyskawica a teraz...
                                            Może trochę z innej strony ale wrzucę swoje "5 groszy" - które pasują mi do zacytowanych przeze mnie słów. Sam miałem podobnie niedawno.

                                            Mam na myśli ON - jakość Oleju Napędowego - spostrzeżenia z ostatnich dni.

                                            Zawsze tankowałem najtańszy ON na samoobsługowej stacji " N**** "

                                            Pożyczyłem ostatnio autko Tacie na dwa dni i byłem w szoku jak po tej krótkiej przerwie moja Skodzinka "wyrywała się do przodu" !! Po prostu NIE TO AUTO !! Miałem wrażenie, że ma więcej mocy.

                                            Okazało się, że Ojciec zatankował najlepsze paliwo na renomowanej stacji.

                                            Niby nic, ale tak jak miałem wrażenie, że mam pozapychane filtry i szykowałem się do ich wymiany - BO BARDZO MULIŁ MI SIĘ przed tą sytuacją - to zacząłem tankować lepsze paliwko.

                                            Nawet nie podejrzewałem, że może mieć to, aż takie znaczenie... Jeździ jak dawniej

                                            Pozdrawiam Wszystkich
                                            konradw9

                                            Komentarz

                                            • Edek89
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 109

                                              #23
                                              Paliwo tankuje najlepsze i cały czas to samo, więc akurat u mnie to jest coś innego.

                                              Komentarz

                                              • czesiu1929
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 142

                                                #24
                                                koledzy, a na jakich stacjach tankujecie te dobre paliwko? chcę spróbować bo może będzie jakaś różnica, ja tankuje na samoobsługowej "N.......E"
                                                L&K

                                                Komentarz

                                                • konradw9
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 68
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Ja akurat tankuję paliwo Ultimata na stacja BePe kolega v_power na Szelku i też sobie chwali
                                                  konradw9

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...