Mam taki problem.
W mojej Octavii II 2.0 tdi DSG jest do wymiany dwumasa i turbina.
Ze względu na to iż są to duże wydatki muszę coś zrobić w pierwszej kolejności,a coś w drugiej ( jedna naprawa w grudniu druga myślę kolo lutego-marca). Stąd pojawia się moje pytanie czy najpierw robić dwumase czy turbinę? nagłą awaria której z tych rzeczy może mi bardziej zaszkodzić?
Objawy uszkodzenia dwumasy:
- drgania samochodu przy odpalaniu czasami naprawdę mocne
- podczas jazdy słychać zgrzyty z dnia na dzień co raz częstsze i głośniejsze.
- przebieg 154 tyś
objawy uszkodzenia turbiny:
- mocne pogwizdywanie
- jak jest zimny i mocno mu wcisnę w gaz to traci moc po odpaleniu ponownym silnika wszystko wraca do normy, ten objaw występuje również czasem jak jest też silnik zagrzany.
- przebieg 154 tyś
Koszty
dwumasa - w serwisie dogadałem się, z wymianą na 3 tyś.
turbina- w sprawdzonym zakładzie regeneracja z wymianą od 700 do 1500 zł w zależności od stopnia uszkodzenia turbiny(gwarancja 12 miesięcy) plus koszty wymiany oleju.
bjawy uszkodzenia turbiny:
- mocne pogwizdywanie
- jak jest zimny i mocno mu wcisnę w gaz to traci moc po odpaleniu ponownym silnika wszystko wraca do normy, ten objaw występuje również czasem jak jest też silnik zagrzany.
a może wystarczy przeczyścić?
to, że masz notlauf niekoniecznie musi oznaczać że trzeba wymieniac turbinę
a dwumasę niekoniecznie musisz wymieniać w ASo- jest kilka tematów na ten temat poczytaj i wtedy podejmuj decyzję
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
a może wystarczy przeczyścić?
to, że masz notlauf niekoniecznie musi oznaczać że trzeba wymieniac turbinę
a dwumasę niekoniecznie musisz wymieniać w ASo- jest kilka tematów na ten temat poczytaj i wtedy podejmuj decyzję
a jak to sprawdzic z tą turbiną? choć z drugiej strony przebieg by wskazywał że już jej pora.
co do dwumasy to więm że nie muszę w aso, tylko tam wychodzi mimo wszystko najtaniej.
Na allegro dwumasa z przesyłką kosztuje 2500 plus wymiana jak pytałem w kilku dobrych warsztatach w cz-wie to koszt 400-500 zł więc takie same albo bardzo podobne sumarycznie kwoty wychodzą.
Magik35, przebieg 154 tys. nie oznacza za wiele..czemu twierdzisz ze juz powinna sie nadawac do wymiany? no chyba ze ktos ja zle eksploatowal to mozliwe.
Najpierw dobrze ja sprawdz jak mowi piotrek zanim sie wezmiesz za wymiane, moze sie nie kwalifikuje.
Te turbiny wlasnie przy przebiegu gdzies 150kkm gwizdza juz dosc glosno i to powoli jest ich kres wytrzymalosci. Przeladowania staja sie norma. Ktos wsadzil ta turbine do tego silnika, ale zapomnial zrobic obliczen przeplywow gazow, jedynie policzyl co jest taniej :diabelski_usmiech
u mnie przebieg 194kkm... turbina nie gwiżdże ale za to ciągnie olej jak wściekła no i oczywiście notlauf'ów też parę już przeżyła...
dziś przyszła do mnie na podmianę gt1749VC...
nie zastanawiał bym się na twoim miejscu nad regeneracją... te turbo w BKD jest po prostu za słabe... wymieniaj na większe...
Człowiek wiedzy żyje działając, a nie myśląc o działaniu, ani też myśląc, co pomyśli, kiedy skończy działać.
co do kosztów dwumasy to ja moge powiedzieć na własnym przykładzie ; wymieniałem ostatnio u mechanika -dwumasa komplet ze sprzęgłem "sachs",tuleje wachaczy przód,żarówki lewy przód ,prawy tył razem z robocizną 2150zł .Koszt dwumasy + sprzegło -1680zł nówka!
Teraz co zauwarzyłem po wymianie:
silnik po zatrzymaniu np. na światłach wchodzi w lekkie drgania -czy może ktoś powie dlaczego.Objawy występóją dość rzadko.
Teraz Magik 35 co do twojej turbiny to :
1.Po osiągnięciu odpowiedniej tęperatury silnika -przegoń bryke na wysokich obrotach przez kilkanaście kilosów aby przedmuchać turbine.
A więc tak dwumasa zmówiona, powinna być na środe.
Uruchomiłe troche swoich znajomości i dwumasa w aso będzie mnie kosztować 2350, nie wiem jaki uda mi się załatwić rabat na robociznę ale na pewno nie wiecej niz 400 zł.
Co do turbiny jako że jestem zielony w tym temacie, proszę napiszcie jaką ew mógłbym założyć turbine (model cena itp.) i czy wiąże się to z jakimiś dodatkowymi przeróbkami i jakie koszty.
Magik35, a sprawdzali Ci na podnośniku jaką masz dwumasę , tzn. z jakiej firmy :?:
bo w dsg występują dwie , z sachsa i z jakiejś drugiej firmy , nie pamiętam , a rozróżnia się je organoleptycznie , przez dziurkę :diabelski_usmiech .
co do turbiny to i myślałem ,ale to droga zabawa , parę tysięcy.. , choć jak mi pada druga po 8 tyś km to można się zastanowić nad tym...
jeżeli chodzi o regenerację turbin to podobno bardzo chwalony jest http://www.turbo-tech.eu/,
Tak się składa, że jestem po wymianie turbiny i dwumasy w DSG więc coś mogę powiedzieć. Moja dmuchawka już nieźle dała o sobie znać ( przebieg ok 110 tyś km) Byłem w serwisie skody i paru mechaników. Diagnoza-nic tylko jeździć :evil: Jednak mimo tych porad kupiłem nowe turbo, dwumasę i wybrałem się do znajomego mechanika. Po wyjęciu turbiny okazało się, że ma luzy porównywalne do bębna pralki frani z 70 lat. Dwumasę załatwiłem w ASO. Przed kupnem nowej, stara dwumasa została zdemontowana-okazało się, że zgodnie z danymi fabryki była z firmy LUK. Cena w ASO -rabat=2500zł. Za wymianę dmuchawki i dwumasy zapłaciłem 500zł. Finał taki, że poczułem po kieszeni te naprawy, ale przed wymianą czułem się bardzo niepewnie jeżdząc takim niewypałem. Dwumasa dawała o sobie znać głównie w pozycji N i P oraz przy redukcji niskich biegów. Takie trzaski napewno nie służą dobrze skrzyni DSG i m.in. to jest główny powód aby nie czekać z wymianą. Odnośnie regeneracji turbiny w BKD, to polecam firmę moto remo (jedyny przedstawiciel Garrett Polska) i lekturę z ich strony www:
"Z danych statystycznych zebranych z wielu zakładów naprawiających w/w turbosprężarki wynika że ilość niedomagań silników związanych z turbosprężarkami VNT wzrosła znacznie w stosunku do turbosprężarek o tradycyjnej konstrukcji. Wynika to ze zmiany parametrów regulacyjnych zmienionych w trakcie naprawy i braku możliwości ponownej prawidłowej regulacji i synchronizacji z silnikiem.
Biorąc pod uwagę powyższe argumenty, dbając o interesy właścicieli pojazdów, w których zamontowano tego typu turbosprężarki oraz w celu ochrony przed ingerencją w opatentowaną technologię firmy Honeywell, będą dostarczane tylko nowe turbosprężarki Garrett VNT. Producent zapewnia dostępność popularnych referencji u wszystkich autoryzowanych dystrybutorów na świecie."
Reasumując: stać Cię na nowe auto za 100-120 tyś zł-musisz liczyć się z takimi kosztami.pozdr
Była Octavia 2001' 1,9 TDI AGR...oczywiście z virusem Była O2 KOMBI DSG ELEGANCE RS LOOK ... Jest BMW E91 LCI
Dzwoniłem to tej firmy moto remo. Twierdzą że firma garett nie produkuje części zamiennych do turbin, a ci co regenerują robią to na jakiś chińskich częściach lub na częściach ze starych turbin. Maja w tej frimie taka akcje, że oddajesz im swoją turbine(mają pewność ze nie wróci na rynek) a oni dają ci nową turbinę. Do mojego modelu nowa turbina u nich kosztuje brutto 2684 zł.
No i teraz mam dylemat
Komentarz