wcześniej jak kolo 10 / 11 nie ma co się zjawiać bo myślę ze będzie tak jak w Kamieniu Śląskim, bardzo się ciągnęło ale tym razem jadę sam bez młodego :twisted: i mam zamiar trochę po oglądać a nie tak jak ostatnio że wyścigi się na dobre nie zaczęły a ja już byłem w drodze powrotnej
Od pewnego czasu łapię notlaufa w zakresie 2800-3000. Do granicy 2800 wszystko jest w porządku, auto przyśpiesza płynnie. Jeżeli przekroczę tę magiczną barierę to potem na każdym biegu mam muła. Obroty rosną szybko a auto po prostu się wlecze. Oczywiście wszystko wraca do normy po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika. Zauważyłem także, że jak gwałtownie dodam gazu i szybko przekroczę granicę 2800 problemu nie ma. Wczoraj zalałem trochę Verwy i przybutowałem autko do 4 tys obrotów. Podczas wyhamowywania zapaliła się żółta kontrolka silnika a na kompie pojawił się napis Abgass Werkstatt, co w tłumaczeniu na język polski oznacza serwis układu doładowania. Czytając posty na temat podobnego problemu dowiedziałem się, że może to być wina N75, kierownic w turbinie, sztangi i EGR. Czy wystąpienie komunikatu "Abgass Werkstaat" zmienia postać rzeczy czy nadal problem dotyczy, któregoś z powyższych elementów. Co mam robić, pomóżcie? Na pewno VAG.
oznacza warsztat.
czyli, masz złe spaliny w warsztacie...nieee to był żart.
ale prawda jest taka, że masz problem ze spalinami i trzeba odwiedzić mechanika :wink:
Gazy wylotowe są powtórnie wykorzystywane a nie jak w autach bez turbo po prostu przekazywane do układu wydechowego. Na razie kontrolka się nie świeci, sprawdzę auto na vag-u i wyjdzie szydło z worka
W moim przypadku przyczyną błędu "Abgass Werkstatt" był przetarty od uchwytu wężyk w pobliżu środkowej części podszybia, pod pokrywą silnika. W sumie to dopiero po wymianie tego wężyka (odcinek ~10cm) znajomy mechanik uświadomił mnie że ten błąd był z nim związany.
Panowie sprawa załatwiona, kierownice w turbo zacięte, więc trzeba było geometrię przeczyścić, 900 zł i po sprawie. Teraz raz, dwa a czasami i 3 razy na tydzień ostry but do 3,5- 4 tys obrotów na 3 i 4 biegu. Według forumowiczów jest to środek zapobiegawczy, co do jego skuteczności można mieć wątpliwości bo kumpel ma ASV w audi i on butuje auto codziennie po parę razy a i tak notlauf go dopadł. Efekt to 900 za czyszczenie + 250 za czujnik doładowania. Wnioski są takie jeździjmy normalnie a czasami ostro w gaz
Komentarz