[O1] zimny silnik problem z odpaleniem- nierówna praca
Witam, mam pytanko odnośnie zapalania na zimnym (po grzaniu świec trzeba trzymać na rozruszniku pare sekund nim odpali i pracuje nierówno po 1,2 sek chodzi plynnie ), mianowicie auto do diagnozy to:
Octavia 1
ASV
przebieg 140 kkm
Wyczytałem na forum, że przyczyną może być źle ustawiony kąt wtrysku i dobór mieszanki paliwowej ....
Moje pytanko jest typu, czy ktoś z okolić Katowić posiada VAGa, żeby się podpiąć i sprawdzić co bydlak pokazuje ?? i jakie ma ustawienia kąta wtrysków?
Z góry dzięki za odpowiedź
Powiedzieli mi w ASO jak dzwoniłem, że wpierw oni by wymienili czujnik temperatury 180 zl ;/ ale wole nie strzelać i wymieniać rzeczy niepotrzebnych, a sprawdzić to co innym pomogło
Skoda Octavia II Elegance BKC 1.9 77kW 105KM/240Nm
Skoda Octavia I Celebrate ASV 1.9 VP 81kW 110KM/235 Nm
Re: zimny silnik problem z odpaleniem- nierówna praca
Zamieszczone przez lonerr
Witam, mam pytanko odnośnie zapalania na zimnym (po grzaniu świec trzeba trzymać na rozruszniku pare sekund nim odpali i pracuje nierówno po 1,2 sek chodzi plynnie ), mianowicie auto do diagnozy to:
Octavia 1
ASV
przebieg 140 kkm
Wyczytałem na forum, że przyczyną może być źle ustawiony kąt wtrysku i dobór mieszanki paliwowej ....
Moje pytanko jest typu, czy ktoś z okolić Katowić posiada VAGa, żeby się podpiąć i sprawdzić co bydlak pokazuje ?? i jakie ma ustawienia kąta wtrysków?
Z góry dzięki za odpowiedź
Powiedzieli mi w ASO jak dzwoniłem, że wpierw oni by wymienili czujnik temperatury 180 zl ;/ ale wole nie strzelać i wymieniać rzeczy niepotrzebnych, a sprawdzić to co innym pomogło
ja bym zaczął od świec żarowych :diabelski_usmiech
TZN :P jak sprawdzić wykręcić ? - wymienić ? jak zdiagnozować, że mają dość ? - z dieslem to ja miałem tyle do czynienia, że jeździłem samochodem ojca na przeglądy
Poszukuję kogoś z okolic Krakowa, Bytomia, Gliwic, Sosnowca co posiada VAGa żeby te kąty wtrysków sprawdzić
Skoda Octavia II Elegance BKC 1.9 77kW 105KM/240Nm
Skoda Octavia I Celebrate ASV 1.9 VP 81kW 110KM/235 Nm
weź żarówkę 12V i podłącz jeden koniec do + z aku.
a drugi do każdej świecy (trzeba odkręcić listwę zasilającą)
jak świeci to dobrze, jak nie to świeca ma przerwę i nie grzeje
możesz też spawdzić rezystancję świecy żarowej - max 1om
mam dokladnie to samo, nowe swiece, nowe accu (zdechł), wymienione przekazniki 103 i 109, nowy czujnik temperatury bloku silnika (zdechl), z rok temu nowy egr, i dalej to samo... juz sam nie wiem co z tym fantem dalej zrobic,
jak zimny - trzeba krecic kilka sekund zanim odpali, jak odpali - 4 do 5 sekund nierownej pracy i jest ok. Pozniej pali juz od dotyku. Co to moze byc ?
Jak nierównej pracy? Mój po przekręceniu kluczyka wskauje na jakies 1100 obrotów i po 2-3 sekundach spada na 900. To chyba normalka, tak jest ustawione ssanie.
nierówna praca tzn - telepanie przez 4-5s po odpaleniu, na dziendobry puszcza "siwego bąka", i jak jest zimno to musi kręcic kilka razy, tak jakby raz palil jeden garnek a raz nie, moje wrazenie jest takie jakby wogole nie żarzyły się swiece pomimo nowego przekaznika 103 i 109, nowych swiec, nowego accu i czujnika temp. Moze to jakis bezpiecznik ?
Przy cieplym silniku zero problemow. Pali od dotyku. Zero telepawki. Już skończyły mi się pomysły co może być nie tak. Mechaniory też łapy rozkładają (ciężko dzisiaj znaleźć dobrego 'diagnostę'). Może macie jakieś sugestie albo znacie kogoś (w okolicach Wawy) kto potrafiłby na to zerknąć "z sercem" ?
Witam. To może i mi ktoś pomoże bo moja skodzianka ciężko pali na ciepłym silniku oraz przy niskich temperaturach. Zastanawiam się czy to kąt wtrysku czy może pompa wtryskowa się już kończy (przejechane ma 264 tyś) :cry:
witam,
kiedy jest chłodno i zaczyna się problem z zapalaniem pamiętajcie również u stawieniu kąta wtrysku (miałem problem z zapalaniem np. po nocy, dłuższe kręcenie rozrusznikiem, nierówna praca silnika przez chwile i biały dym po uruchomieniu silnika).
Wymiana świec i czujnika temperatury nie pomogła.
Ustawienie kąta problem rozwiązało. Nadmienię, że mam 181000km udokumentowanego przebiegu.
Przy problemach z zapalaniem ciepłego silnika to słyszałem, że pomaga ustawienie mapy silnika.
Nie wiem jaki mam ustawiony kąt wtrysku. Wydaje mi się, że silnik zachowuje się poprawnie. Zamierzam sobie sprawić VAGa więc może już sam przebadam temat.
nie chcę wprowadzać w błąd ale może naprowadzę troche tzn takie objawy w fordach to nic innego jak cofajace się paliwo i powietrze w przewodach.Naprawia się to w ten sposób że zakłada się przewód paliwowy na opaski i można zaworek zwrotny wstawic pomiędzy filtr a pompę.
rafau12, mam prawie identyczne objawy. Od kilku dni, kiedy zaczęły się mrozy, zwłaszcza po dłuższym staniu w nocy samochód gorzej odpala (dłużej trzeba kręcić). Na dzień dobry puszcza naprawdę niezłego siwego bąka, kilka sekund silnik trzęsie jak w delirium, po czym wszystko wraca do normy. Kiedy silnik jest ciepły problemów nie ma.
Martwi mnie zarówno ten dym jak i nierówna praca.
Z lektury forum wychodzi, że mogą być dwie przyczyny (może więcej)
-nieszczelna uszczelka pod głowicą - przedostaje się płyn chłodniczy (jakiś czas temu troszkę musiałem dolać)
- ustawienia kąta wtrysku.
Teraz pilne pytanie:
Czy z tym można jeździć bezpiecznie dla silnika i robotę odłożyć na po świętach, czy należy to robić pilnie?
Kto mi to może trafnie zdiagnozować w w W-wie? Czy VAGiem to sprawdzę?
Była: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
podepnę się pod problem,
jakiś czas temu w moim ALH nastąpił problem: samochód robił się mułowaty, powyżej 2000rpm dławił się i gasł. problem z odpaleniem. sprawdziłem wszystko i okazało się że tzw "smok" w baku był zatkany. przedmuchałem go i jest w miarę ok.
ale nie do końca. po całej nocy jest problem z odpaleniem, trzeba kręcić aż odpali czyli jakieś 7s. po zapaleniu chmura spalin i silnik chodzi jak traktor.
sprawdzone są świece i wymienione na nowe, powietrze nie goni w przewodach paliwowych, oring na zaworku przy filtrze wymieniony, sprawdzone wszystkie połączenia węży, kąt wtrysku, czujniki etc i jest ok. podejrzewam cofające się paliwo i pytanie jakim cudem?
czy jest w pomie wtryskowej coś takiego jak zawór zwrotny? może to on się wysypał i jest problem? wszelkie porady są wskazane.
p.s. czy ewentualna wymiana takiego zaworku jest możliwa do wykonania przez niewykwalifikowanego mechanika ( czyli mnie, temat mechaniki ogarniam w b.dobrym stopniu).
witam,
kiedy jest chłodno i zaczyna się problem z zapalaniem pamiętajcie również u stawieniu kąta wtrysku (miałem problem z zapalaniem np. po nocy, dłuższe kręcenie rozrusznikiem, nierówna praca silnika przez chwile i biały dym po uruchomieniu silnika).
Wymiana świec i czujnika temperatury nie pomogła.
Ustawienie kąta problem rozwiązało. Nadmienię, że mam 181000km udokumentowanego przebiegu.
Przy problemach z zapalaniem ciepłego silnika to słyszałem, że pomaga ustawienie mapy silnika.
pozdrawiam
Witam.
A jak sprawa z ustawianiem kąta wyglada w PD? Tez sie ustawia.
Ja przy swojej jak teraz odpalam czasami wieczorem zimną to też 2-3 sek nierówno pochodzi i mały bączek. Ten dymek mi sie wydaje może być spowodowany podgrzewaniem świec - chyba, ze się mylę- poprawcie.
Bardziej zastanawiam sie czy zagada stojący na dworze golfik sdi z przebiegiem uuuuu albo i większym jeżdżacy bez grzebanie w czymkolwiek uuu albo u dłużej (4 lata u mnie nic oprócz spraw eksploatacyjnych- olej i filtry zmieniane :lol: ).
Też wydaje mi sie że telepanie chwilowe silnika diesla na mrozie to raczej normalka (nie mówie o kłopotach z rozruchem). Zimne komory, zimne paliwo... to samo mam w golfie, tak samo miałem w VC 1,9 '05. Podobnie u kilku znajomych.
Mam pytanko
Ile kosztuje zdiagnozowanie VAGiem kąta wtrysku? ( a może ktoś by pomógł? )
Ile kosztuje ustawienie kąta wtrysku? I gdzie ewentualnie to robić w W-wie poza ASO.
Była: O1 2003 .19 TDI ASV
Jest Vectra 1.9CDTI 2008
Komentarz