[O1] zimny silnik problem z odpaleniem- nierówna praca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gajdar
    Classic
    • 2007
    • 13

    [O1] zimny silnik problem z odpaleniem- nierówna praca

    Ja serwisuje auto w torunskim ASO i nie mam zastrzeżeń, a czasem były łamigłówki
  • lonerr
    Rider
    • 2006
    • 402

    #2
    [O1] zimny silnik problem z odpaleniem- nierówna praca

    Witam, mam pytanko odnośnie zapalania na zimnym (po grzaniu świec trzeba trzymać na rozruszniku pare sekund nim odpali i pracuje nierówno po 1,2 sek chodzi plynnie ), mianowicie auto do diagnozy to:

    Octavia 1
    ASV
    przebieg 140 kkm

    Wyczytałem na forum, że przyczyną może być źle ustawiony kąt wtrysku i dobór mieszanki paliwowej ....

    Moje pytanko jest typu, czy ktoś z okolić Katowić posiada VAGa, żeby się podpiąć i sprawdzić co bydlak pokazuje ?? i jakie ma ustawienia kąta wtrysków?

    Z góry dzięki za odpowiedź


    Powiedzieli mi w ASO jak dzwoniłem, że wpierw oni by wymienili czujnik temperatury 180 zl ;/ ale wole nie strzelać i wymieniać rzeczy niepotrzebnych, a sprawdzić to co innym pomogło
    Skoda Octavia II Elegance BKC 1.9 77kW 105KM/240Nm
    Skoda Octavia I Celebrate ASV 1.9 VP 81kW 110KM/235 Nm

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Re: zimny silnik problem z odpaleniem- nierówna praca

      Zamieszczone przez lonerr
      Witam, mam pytanko odnośnie zapalania na zimnym (po grzaniu świec trzeba trzymać na rozruszniku pare sekund nim odpali i pracuje nierówno po 1,2 sek chodzi plynnie ), mianowicie auto do diagnozy to:

      Octavia 1
      ASV
      przebieg 140 kkm

      Wyczytałem na forum, że przyczyną może być źle ustawiony kąt wtrysku i dobór mieszanki paliwowej ....

      Moje pytanko jest typu, czy ktoś z okolić Katowić posiada VAGa, żeby się podpiąć i sprawdzić co bydlak pokazuje ?? i jakie ma ustawienia kąta wtrysków?

      Z góry dzięki za odpowiedź


      Powiedzieli mi w ASO jak dzwoniłem, że wpierw oni by wymienili czujnik temperatury 180 zl ;/ ale wole nie strzelać i wymieniać rzeczy niepotrzebnych, a sprawdzić to co innym pomogło
      ja bym zaczął od świec żarowych :diabelski_usmiech
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • Wlody
        Ambiente
        • 2009
        • 144

        #4
        zgadza sie sprawdz świece żarowe :lol:
        -------------------------------------------------------
        moja pierwsza octa http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33459

        Komentarz

        • lonerr
          Rider
          • 2006
          • 402

          #5
          TZN :P jak sprawdzić wykręcić ? - wymienić ? jak zdiagnozować, że mają dość ? - z dieslem to ja miałem tyle do czynienia, że jeździłem samochodem ojca na przeglądy

          Poszukuję kogoś z okolic Krakowa, Bytomia, Gliwic, Sosnowca co posiada VAGa żeby te kąty wtrysków sprawdzić
          Skoda Octavia II Elegance BKC 1.9 77kW 105KM/240Nm
          Skoda Octavia I Celebrate ASV 1.9 VP 81kW 110KM/235 Nm

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10957
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            weź żarówkę 12V i podłącz jeden koniec do + z aku.
            a drugi do każdej świecy (trzeba odkręcić listwę zasilającą)
            jak świeci to dobrze, jak nie to świeca ma przerwę i nie grzeje
            możesz też spawdzić rezystancję świecy żarowej - max 1om
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • lonerr
              Rider
              • 2006
              • 402

              #7
              Ok, no to mam zajęcie - pytanko czy żaróweczka 1 W 12 V może być ? takie mam bo ostatnio do 3 światła stop kupiłem

              Dam znać jak się dobiorę do świec, postaram się jak najszybciej, aby dalej rozwiązywać zagadki szkodnika

              Na razie dziękuje, będę informował .....
              Skoda Octavia II Elegance BKC 1.9 77kW 105KM/240Nm
              Skoda Octavia I Celebrate ASV 1.9 VP 81kW 110KM/235 Nm

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10957
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Zamieszczone przez lonerr
                pytanko czy żaróweczka 1 W 12 V
                może :idea:
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • chelbek
                  Drive
                  • 2009
                  • 54

                  #9
                  Witam, ja mam podobny problem..

                  Jak odpalam na zimnym silniku, to musi chwile pokręcić zanim zaskoczy, jak zapali to potem juz nie ma takiego problemu.

                  Świece niedawno wymieniłem i moje pytanie czy EGR ma wpływ na odpalanie?
                  Bo troszke mi się już zapocił i nie wiem czy to może wina tego?

                  Miał ktoś może podobny problem?
                  Skoda i nie tylko: Skoda, warsztaty, opinie

                  Komentarz

                  • rafau12
                    Drive
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 63

                    #10
                    mam dokladnie to samo, nowe swiece, nowe accu (zdechł), wymienione przekazniki 103 i 109, nowy czujnik temperatury bloku silnika (zdechl), z rok temu nowy egr, i dalej to samo... juz sam nie wiem co z tym fantem dalej zrobic,
                    jak zimny - trzeba krecic kilka sekund zanim odpali, jak odpali - 4 do 5 sekund nierownej pracy i jest ok. Pozniej pali juz od dotyku. Co to moze byc ?

                    Komentarz

                    • cycek
                      Rider
                      • 2009
                      • 554

                      #11
                      Jak nierównej pracy? Mój po przekręceniu kluczyka wskauje na jakies 1100 obrotów i po 2-3 sekundach spada na 900. To chyba normalka, tak jest ustawione ssanie.
                      Ogrodzenia Panelowe

                      Komentarz

                      • Paweł-SK
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 125

                        #12
                        mam dokładnie to samo, piszecie że zacząc od świec żarowych, pewnie octomaniacy wiecie, ile taka przyjemność kosztuje ? Akum wymieniony

                        Musi troche pochechłać, po czym przez 3 sekundy około pracuje nie równo, i puszcza delikatnego bąka białego (nie niebieski, ani czarny).

                        Komentarz

                        • cycek
                          Rider
                          • 2009
                          • 554

                          #13
                          Nie no nie:

                          mój pali na dotyk
                          kręci za wysoko
                          biały dymek
                          wyrównuje na 900

                          i RAKIETUUUUUUUU :diabelski_usmiech
                          Ogrodzenia Panelowe

                          Komentarz

                          • rafau12
                            Drive
                            S_OCP Member
                            • 2008
                            • 63

                            #14
                            nierówna praca tzn - telepanie przez 4-5s po odpaleniu, na dziendobry puszcza "siwego bąka", i jak jest zimno to musi kręcic kilka razy, tak jakby raz palil jeden garnek a raz nie, moje wrazenie jest takie jakby wogole nie żarzyły się swiece pomimo nowego przekaznika 103 i 109, nowych swiec, nowego accu i czujnika temp. Moze to jakis bezpiecznik ?
                            Przy cieplym silniku zero problemow. Pali od dotyku. Zero telepawki. Już skończyły mi się pomysły co może być nie tak. Mechaniory też łapy rozkładają (ciężko dzisiaj znaleźć dobrego 'diagnostę'). Może macie jakieś sugestie albo znacie kogoś (w okolicach Wawy) kto potrafiłby na to zerknąć "z sercem" ?


                            pozdr
                            Rafal

                            Komentarz

                            • Przemek-wwa
                              Classic
                              • 2009
                              • 1

                              #15
                              Witam. To może i mi ktoś pomoże bo moja skodzianka ciężko pali na ciepłym silniku oraz przy niskich temperaturach. Zastanawiam się czy to kąt wtrysku czy może pompa wtryskowa się już kończy (przejechane ma 264 tyś) :cry:

                              Komentarz

                              • swietlikx
                                Classic
                                • 2009
                                • 13

                                #16
                                witam,
                                kiedy jest chłodno i zaczyna się problem z zapalaniem pamiętajcie również u stawieniu kąta wtrysku (miałem problem z zapalaniem np. po nocy, dłuższe kręcenie rozrusznikiem, nierówna praca silnika przez chwile i biały dym po uruchomieniu silnika).
                                Wymiana świec i czujnika temperatury nie pomogła.
                                Ustawienie kąta problem rozwiązało. Nadmienię, że mam 181000km udokumentowanego przebiegu.

                                Przy problemach z zapalaniem ciepłego silnika to słyszałem, że pomaga ustawienie mapy silnika.

                                pozdrawiam

                                Komentarz

                                • cycek
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 554

                                  #17
                                  Nie wiem jaki mam ustawiony kąt wtrysku. Wydaje mi się, że silnik zachowuje się poprawnie. Zamierzam sobie sprawić VAGa więc może już sam przebadam temat.
                                  Ogrodzenia Panelowe

                                  Komentarz

                                  • rustin
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 120

                                    #18
                                    nie chcę wprowadzać w błąd ale może naprowadzę troche tzn takie objawy w fordach to nic innego jak cofajace się paliwo i powietrze w przewodach.Naprawia się to w ten sposób że zakłada się przewód paliwowy na opaski i można zaworek zwrotny wstawic pomiędzy filtr a pompę.

                                    Komentarz

                                    • Jacomelli
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2008
                                      • 501

                                      #19
                                      rafau12, mam prawie identyczne objawy. Od kilku dni, kiedy zaczęły się mrozy, zwłaszcza po dłuższym staniu w nocy samochód gorzej odpala (dłużej trzeba kręcić). Na dzień dobry puszcza naprawdę niezłego siwego bąka, kilka sekund silnik trzęsie jak w delirium, po czym wszystko wraca do normy. Kiedy silnik jest ciepły problemów nie ma.
                                      Martwi mnie zarówno ten dym jak i nierówna praca.
                                      Z lektury forum wychodzi, że mogą być dwie przyczyny (może więcej)
                                      -nieszczelna uszczelka pod głowicą - przedostaje się płyn chłodniczy (jakiś czas temu troszkę musiałem dolać)
                                      - ustawienia kąta wtrysku.
                                      Teraz pilne pytanie:
                                      Czy z tym można jeździć bezpiecznie dla silnika i robotę odłożyć na po świętach, czy należy to robić pilnie?
                                      Kto mi to może trafnie zdiagnozować w w W-wie? Czy VAGiem to sprawdzę?
                                      Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                                      Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                                      Komentarz

                                      • Udesky
                                        RS
                                        • 2007
                                        • 1692
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        Mam podobnie i mój ojciec w Pasku również. Wg. mnie to po prostu wpływ temperatury.
                                        W Polsce nie ma kryzysu.
                                        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                        Komentarz

                                        • cycek
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 554

                                          #21
                                          Też tak myśle, wieczorem konsultowałem to jeszcze z poprzednim właścicielem i mówie, że TDI tak mają :diabelski_usmiech
                                          Ogrodzenia Panelowe

                                          Komentarz

                                          • petras
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 171
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                            #22
                                            podepnę się pod problem,
                                            jakiś czas temu w moim ALH nastąpił problem: samochód robił się mułowaty, powyżej 2000rpm dławił się i gasł. problem z odpaleniem. sprawdziłem wszystko i okazało się że tzw "smok" w baku był zatkany. przedmuchałem go i jest w miarę ok.
                                            ale nie do końca. po całej nocy jest problem z odpaleniem, trzeba kręcić aż odpali czyli jakieś 7s. po zapaleniu chmura spalin i silnik chodzi jak traktor.
                                            sprawdzone są świece i wymienione na nowe, powietrze nie goni w przewodach paliwowych, oring na zaworku przy filtrze wymieniony, sprawdzone wszystkie połączenia węży, kąt wtrysku, czujniki etc i jest ok. podejrzewam cofające się paliwo i pytanie jakim cudem?
                                            czy jest w pomie wtryskowej coś takiego jak zawór zwrotny? może to on się wysypał i jest problem? wszelkie porady są wskazane.

                                            p.s. czy ewentualna wymiana takiego zaworku jest możliwa do wykonania przez niewykwalifikowanego mechanika ( czyli mnie, temat mechaniki ogarniam w b.dobrym stopniu).

                                            Komentarz

                                            • cycek
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 554

                                              #23
                                              Mi śmiga powietrze w przewodzie paliwowym.
                                              Co z tym zrobic?
                                              Ogrodzenia Panelowe

                                              Komentarz

                                              • Alonzo_
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2460
                                                • Hyundai

                                                #24
                                                Zamieszczone przez swietlikx
                                                witam,
                                                kiedy jest chłodno i zaczyna się problem z zapalaniem pamiętajcie również u stawieniu kąta wtrysku (miałem problem z zapalaniem np. po nocy, dłuższe kręcenie rozrusznikiem, nierówna praca silnika przez chwile i biały dym po uruchomieniu silnika).
                                                Wymiana świec i czujnika temperatury nie pomogła.
                                                Ustawienie kąta problem rozwiązało. Nadmienię, że mam 181000km udokumentowanego przebiegu.

                                                Przy problemach z zapalaniem ciepłego silnika to słyszałem, że pomaga ustawienie mapy silnika.

                                                pozdrawiam
                                                Witam.
                                                A jak sprawa z ustawianiem kąta wyglada w PD? Tez sie ustawia.
                                                Ja przy swojej jak teraz odpalam czasami wieczorem zimną to też 2-3 sek nierówno pochodzi i mały bączek. Ten dymek mi sie wydaje może być spowodowany podgrzewaniem świec - chyba, ze się mylę- poprawcie.
                                                Bardziej zastanawiam sie czy zagada stojący na dworze golfik sdi z przebiegiem uuuuu albo i większym jeżdżacy bez grzebanie w czymkolwiek uuu albo u dłużej (4 lata u mnie nic oprócz spraw eksploatacyjnych- olej i filtry zmieniane :lol: ).
                                                Też wydaje mi sie że telepanie chwilowe silnika diesla na mrozie to raczej normalka (nie mówie o kłopotach z rozruchem). Zimne komory, zimne paliwo... to samo mam w golfie, tak samo miałem w VC 1,9 '05. Podobnie u kilku znajomych.

                                                Pozdro

                                                Komentarz

                                                • Jacomelli
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2008
                                                  • 501

                                                  #25
                                                  Mam pytanko
                                                  Ile kosztuje zdiagnozowanie VAGiem kąta wtrysku? ( a może ktoś by pomógł? )
                                                  Ile kosztuje ustawienie kąta wtrysku? I gdzie ewentualnie to robić w W-wie poza ASO.
                                                  Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                                                  Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...