[O1] zimny silnik problem z odpaleniem- nierówna praca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cycek
    Rider
    • 2009
    • 554

    #26
    chyba 80-100 z tego co sam widziałem patrząc po róznych stronach internetowych.
    Ustawienie? - Chyba jest w cenie, jak i wszytsko co vagiem mozna zrobić.
    Ogrodzenia Panelowe

    Komentarz

    • mobi65
      Rider
      • 2009
      • 291

      #27
      Pomiar oporności czasem nic nie daje bo świeca może być uszkodzona w ten sposób że nie będzie zaczynała grzać się od czubka tylko od środka więc nie będzie zapalać oleju.Najlepszym i najpewniejszym sposobem sprawdzenia grzania świecy jest jej wykrecenie oraz podlaczenie bezposrednio na pare chwil pod akumulator .

      Komentarz

      • rafau12
        Drive
        S_OCP Member
        • 2008
        • 63

        #28
        u mnie świece są zupełnie nowe
        zauważyłem że efekt ten mocno się 'skraca' jeśli zaraz po odpaleniu przetrzymać silnik przez kilka sekund na 1100 obrotach, wtedy mniej telepie i szybciej wraca normalnej pracy, bez tego objawy są takie jak opisałem wcześniej, może jakieś problemy z dopływem paliwa do pompy ?

        Komentarz

        • petras
          Ambiente
          • 2008
          • 171
          • Octavia I (1U2)
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

          #29
          taa

          Zamieszczone przez cycek
          chyba 80-100 z tego co sam widziałem patrząc po róznych stronach internetowych.
          Ustawienie? - Chyba jest w cenie, jak i wszytsko co vagiem mozna zrobić.
          taaaa vagiem to na pewno ustawisz...... tym to tylko sprawdzisz, żeby ustawić to trzeba dygnąć pompką

          Komentarz

          • ccolino
            Classic
            • 2009
            • 5

            #30
            a sprawdzaliscie swiece miernikiem oporowosc?moze dlatego kuleje silnik bo niepali na wszystkie tloki

            Komentarz

            • sema
              Classic
              • 2009
              • 4

              #31
              Witam panowie

              nie bede zakładał w takim razie nowego tematu (tylko podepnę się pod ten) ... u siebie też zauważyłem już od jakiegoś czasu podobne zjawisko, mianowicie za każdym razem kiedy odpalam moją Octafke a stała np. w garażu dwa dni... słyszę jak nie równo pracuje (przez jakieś pare minut, jakby sie delikatnie dławiła) obroty spadają po czym po chwili rosną, pluje troszke z rury wydechowej :? Po jakiś 3-5 minutach wszystko wraca do normy i pracuje sobie spokojnie bez zastrzezen. prośba o wskazanie mniej więcej co może być przyczyną takiego zachowania? dodam jeśli mogłoby to pomóc w diagnozie że jest to silnik 1.6 benzynka + LPG.

              Komentarz

              • petras
                Ambiente
                • 2008
                • 171
                • Octavia I (1U2)
                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                #32
                panowie, dziś już na maksa się wkurzyłem, rano zachodzę do garażu, zanim odalam sprawdzam czy jest paliwo pomiędzy filtrem a pompką i jest, próbuję odpalić, raz,drugi,trzeci i nic, dopiero za czwartym razem odpuściła. podpiąłem vag i okazało się to o czym trąbili tu wszyscy a ja byłem pewny że mnie to nie tyczy, otóż kąt wtrysku na poziomie 36....więc macha do góry i dawaj do pompki. ustawiłem kąt na 54....powinno być good nawet za dużo roboty nie było...a mechanika co robił rozrząd za wory powieszę na tym mrozie może to go czegoś nauczy

                Komentarz

                • rafau12
                  Drive
                  S_OCP Member
                  • 2008
                  • 63

                  #33
                  hej, a jak sprawdziles ten kąt (ew. jak to zrobić VAG-COMem) i jak nastawić do wartości prawidłowej ? (tzn jaka powinna być prawidłowa ?).
                  U mnie paliwo jest, nie ma "bąbli", nowe świece, accu, przekaźniki, czujnik temp. I ciągle to samo, przy takim mrozie jak teraz (-14 do -19) rozrusznić musi naprawdę długo się nakręcić żeby motor odpalił... A po odpaleniu tak telepie że lepiej z auta wysiąsć ;-)



                  pozdr
                  Rafal

                  Komentarz

                  • lonerr
                    Rider
                    • 2006
                    • 402

                    #34
                    muszę znaleźć człowieka z okolic Katowic z VAGiem, świece mam ok - przytrzymam kluczykiem na rozruszniku sek dłużej to odpala i chodzi nierówno pare sekund. Zanim zakupię kabel do Vaga ... może kogoś znajdę co znajdzie chwilkę na sciągnięcie logów
                    Skoda Octavia II Elegance BKC 1.9 77kW 105KM/240Nm
                    Skoda Octavia I Celebrate ASV 1.9 VP 81kW 110KM/235 Nm

                    Komentarz

                    • kornat
                      Rider
                      • 2007
                      • 578

                      #35
                      Zamieszczone przez rafau12
                      hej, a jak sprawdziles ten kąt
                      Engine>Basic settings>Group 000 i wciśnać GO i w drugiej pozycji masz. powinno być 49-53

                      Komentarz

                      • rafau12
                        Drive
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 63

                        #36
                        i rozumiem że należy to sprawdzić jak silnik nagrzeje się do "roboczej" temperatury , rajt ?

                        Komentarz

                        • kornat
                          Rider
                          • 2007
                          • 578

                          #37
                          Zamieszczone przez rafau12
                          i rozumiem że należy to sprawdzić jak silnik nagrzeje się do "roboczej" temperatury , rajt ?
                          Tak, temp powyżej 80 stopni C

                          Komentarz

                          • rafau12
                            Drive
                            S_OCP Member
                            • 2008
                            • 63

                            #38
                            no i zrobiłem właśnie testa, tuż po odpaleniu (na zimnym silniku) było 56 (2gie pole , grupa 000). Po przejechaniu się i nagrzaniu silnika było 60 a po chwili wróciło do 56 (na luzie, bez gazu ofkorz).
                            Czy różnica 3 powyżej może aż taki problem powodować? W sumie rozrząd robiłem u bodexa.... mniej więcej od tamtego momentu zaczeły mi się te problemy z odpalaniem. O ile wiosna/lato/jesień - nie było to zbytnio dokuczliwe o tyle teraz kiedy są mrozy trochę to jest to wk.....ce. Przy zbyt małym kącie rozumiem że silnik dostaje paliwo zbyt wcześnie a przy większym za późno ? (przy dodawaniu gazu widać jak ta wartość maleje)


                            Pozdr

                            Komentarz

                            • samtech84
                              Elegance
                              • 2008
                              • 988
                              • Octavia I (1U2)
                              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                              #39
                              rafau12, masz kąt delikatnie za wczesny ale taka różnica nie powinna grać roli. Zazwyczaj przyśpieszenie konta powoduje leprze palenie silnika w niskich temperaturach ponieważ występuje zwłoka czasu zapłonu paliwa.

                              Komentarz

                              • kornat
                                Rider
                                • 2007
                                • 578

                                #40
                                Tak jak pisze samtech84, jedynie możesz podjechać do jakiegoś tunera i powiedzieć że chcesz aby ustawił Ci dawkę rozruchową itp. powinien wiedzieć o co chodzi.
                                Może tu również znajdziesz odpowiedź

                                Komentarz

                                • petras
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 171
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez kornat
                                  Zamieszczone przez rafau12
                                  hej, a jak sprawdziles ten kąt
                                  Engine>Basic settings>Group 000 i wciśnać GO i w drugiej pozycji masz. powinno być 49-53
                                  czy wartość powyższa powinna być na zgaszonym silniku a włączonym zapłonie czy na zapalonym silniku?

                                  Komentarz

                                  • progressowy
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 453

                                    #42
                                    Podłacze sie pod temat. Otóz problemu nie mam z uruchomieniem zimnego silnika. Po 48godzinnym postoju na siarczystym mrozie autko odpalilo po ok 3-4 sek krecenia rozrusznikiem. Lecz po uruchomieniu przez ok 3-4 sekundy autko ciut, ciut nierowno "chodziło". Czym to może być spowodowane? Zadnego bąka nie puscił przy uruchamianiu.
                                    Odrazu powiem,ze kontrolka od świec żarowych nie świeci dłużej anieżeli po postoju latem. Czy w Waszych autkach kontrolka świeci dłużej w mrożne dni?
                                    Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                    Komentarz

                                    • Wojtek44
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 23

                                      #43
                                      U mnie kontrolka też świeciła tak samo długo jak w lato i okazało się że miałem spalone wszystkie świece. Po wymianie teraz na dużym mrozie grzejo o wiele dłużej / gasna wszystkie inne kontrolki a świece jeszcze grzeja / a autko pali na dotyk

                                      Komentarz

                                      • mazi19
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 1

                                        #44
                                        witam.... świece to na pewno... ale po prostu jedz na jakas dobra stacje i nalej dobrego paliwa... polecam shell. mi to akurat pomogło a mialem ten sam problem.

                                        Komentarz

                                        • kornat
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 578

                                          #45
                                          A powiedźcie mi jedno czy świece się wymienia na zimnym czy na ciepłym silniku ? czy to jest bez różnicy ?

                                          Komentarz

                                          • lonerr
                                            Rider
                                            • 2006
                                            • 402

                                            #46
                                            no lepiej sobie wymienić na zimnym można wtedy spokojnie dotknać bloku silnika i nie zrobić sobie kuku

                                            Sprężone powietrze, klucze, świece, 15 min czasu - ja wymieniałem na letnim silniku i nie protestował

                                            sądzę, że nie ma różnicy :szeroki_usmiech
                                            Skoda Octavia II Elegance BKC 1.9 77kW 105KM/240Nm
                                            Skoda Octavia I Celebrate ASV 1.9 VP 81kW 110KM/235 Nm

                                            Komentarz

                                            • kornat
                                              Rider
                                              • 2007
                                              • 578

                                              #47
                                              Zamieszczone przez lonerr
                                              ja wymieniałem na letnim silniku i nie protestował
                                              Dobrze wiedzieć bo na forum toledo ktoś pisał że silnik musi być wymrożony. To tak po godzinnym postoju sobie na spokojnie można wymienić.
                                              Dzięki
                                              EDIT:
                                              Wczoraj wymieniłem świece wszystkie na NGK a dziś poszedłem odpalić auto i grzeje świece no i auto odpaliło szybciej niż wcześniej ale po odpaleniu dalej telepie silnikiem przez jakieś 5 sekund. Akumulator Centra 72Ah kupiony w listopadzie, wszystkie filtry wymienione. Co może być nie tak?

                                              Komentarz

                                              • rafau12
                                                Drive
                                                S_OCP Member
                                                • 2008
                                                • 63

                                                #48
                                                Zamieszczone przez kornat
                                                Zamieszczone przez lonerr
                                                ja wymieniałem na letnim silniku i nie protestował
                                                Dobrze wiedzieć bo na forum toledo ktoś pisał że silnik musi być wymrożony. To tak po godzinnym postoju sobie na spokojnie można wymienić.
                                                Dzięki
                                                EDIT:
                                                Wczoraj wymieniłem świece wszystkie na NGK a dziś poszedłem odpalić auto i grzeje świece no i auto odpaliło szybciej niż wcześniej ale po odpaleniu dalej telepie silnikiem przez jakieś 5 sekund. Akumulator Centra 72Ah kupiony w listopadzie, wszystkie filtry wymienione. Co może być nie tak?
                                                sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej, najlepiej kupić oryginalny (tylko zielony),
                                                u mnie po padzie był założony tzw "zamiennik", najpierw zamiennik był zielony, później czarny, oba były do bani, kupiłem w ASO oryginalny i po odpaleniu przestało telepać, fakt że dalej przy większym mrozie musze dłużej kręcić (pomimo nowych świec), ale silnik po uruchomieniu już nie telepie całą budą, najlepiej to sprawdzić po całonocnym postoju, w bloku 007 VAG (01 engine), powinno być sirkebałt tyle ile "fuel temperature" lub temp. powietrza zasysanego. U mnie dupny czarny czujnik pokazywał o kilka stopni za dużo...

                                                pozdr
                                                Rafał

                                                Komentarz

                                                • niedzwiedz11
                                                  Drive
                                                  • 2008
                                                  • 56

                                                  #49
                                                  a ten obecny czujnik pokazuje z dokładnością powiedzmy 1-2 stopni C?

                                                  Komentarz

                                                  • rafau12
                                                    Drive
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2008
                                                    • 63

                                                    #50
                                                    pokazuje identyczną temperaturę jak temp. paliwa, nawet cześć ułamkowa, temp zasysanego powqietrza jest ciut większa (minimalnie o pół stopnia, do jednego max), ale zaraz po uruchomieniu spada, oczywiście tylko po dłuższym postoju "całonocnym", tak żeby silnik i paliwo miało czas się wychłodzić.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...