sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej, najlepiej kupić oryginalny (tylko zielony),
u mnie po padzie był założony tzw "zamiennik", najpierw zamiennik był zielony, później czarny, oba były do bani, kupiłem w ASO oryginalny i po odpaleniu przestało telepać, fakt że dalej przy większym mrozie musze dłużej kręcić (pomimo nowych świec), ale silnik po uruchomieniu już nie telepie całą budą, najlepiej to sprawdzić po całonocnym postoju, w bloku 007 VAG (01 engine), powinno być sirkebałt tyle ile "fuel temperature" lub temp. powietrza zasysanego. U mnie dupny czarny czujnik pokazywał o kilka stopni za dużo...
pozdr
Rafał
W listopadzie wymieniałem ten czujnik na zielony tylko nie pamiętam jakiej firmy był. Wcześniej był czarny i dawał zły sygnał na blat dlatego wymieniłem. Obecnie brak błędów. Jutro jeszcze sprawdzę kąt wtrysku i czy dobrze docisnąłem tą kopułkę. Jak nie to biorę się za czujnik. Ile kosztował Cię?
Dzięki za tak szybką odpowiedź.
Pozdrawiam
sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej, najlepiej kupić oryginalny (tylko zielony),
u mnie po padzie był założony tzw "zamiennik", najpierw zamiennik był zielony, później czarny, oba były do bani, kupiłem w ASO oryginalny i po odpaleniu przestało telepać, fakt że dalej przy większym mrozie musze dłużej kręcić (pomimo nowych świec), ale silnik po uruchomieniu już nie telepie całą budą, najlepiej to sprawdzić po całonocnym postoju, w bloku 007 VAG (01 engine), powinno być sirkebałt tyle ile "fuel temperature" lub temp. powietrza zasysanego. U mnie dupny czarny czujnik pokazywał o kilka stopni za dużo...
pozdr
Rafał
W listopadzie wymieniałem ten czujnik na zielony tylko nie pamiętam jakiej firmy był. Wcześniej był czarny i dawał zły sygnał na blat dlatego wymieniłem. Obecnie brak błędów. Jutro jeszcze sprawdzę kąt wtrysku i czy dobrze docisnąłem tą kopułkę. Jak nie to biorę się za czujnik. Ile kosztował Cię?
Dzięki za tak szybką odpowiedź.
Pozdrawiam
108pln z oringiem w Sinclanie (Wesoła/Zakręt)
u mnie zarówno zielony jak i czarny "zamiennik" nie wywalał błedu, pokazywał tylko nieprawidłowa temperaturę, pewnie dlatego ECU wysterowywało złą dawkę na rozruch i po odpaleniu telepało całą budą, teraz nie telepie, ale problem z dłuższym kręceniem po odpaleniu pozostał.
witam,
kiedy jest chłodno i zaczyna się problem z zapalaniem pamiętajcie również u stawieniu kąta wtrysku (miałem problem z zapalaniem np. po nocy, dłuższe kręcenie rozrusznikiem, nierówna praca silnika przez chwile i biały dym po uruchomieniu silnika).
Wymiana świec i czujnika temperatury nie pomogła.
Ustawienie kąta problem rozwiązało. Nadmienię, że mam 181000km udokumentowanego przebiegu.
Przy problemach z zapalaniem ciepłego silnika to słyszałem, że pomaga ustawienie mapy silnika.
pozdrawiam
po 1 rozrusznik w pelni sprawny ,swiece to po 2 , zdrowy aku ,kat wtrysku , filtr paliwa
Engine>Basic settings>Group 000 i wciśnać GO i w drugiej pozycji masz. powinno być 49-53
Jako, że są już plusowe temp., a silnik dalej lubi sobie szarpnąć przy odpaleniu to postanowiłem sobie sprawdzić kąt i wyszło coś takiego:
Robione zaraz po odpaleniu, a więc na zimnym silniku. Czy to nie za wysokie? Skoro ma być 49 - 53, a ja mam ok 75?
P.S. Właśnie sprawdziłem wg. "ABC diagnozowania" i wychodzi, że 75 to górna granica. Więc niby norma.
W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Idzie zima więc może warto odgrzać kotleta.
Co należy zrobić aby w zimie silnik palił jak ta-la-la...
1. Na zatankowany pełny zbiornik paliwa wlać środek neutralizujący ciecz i wyjeździć do końca (w starszych konstrukcjach TDI na pompie wtryskowej dopuszczalne jest wlanie 0,5 denaturatu na pełny zbiornik paliwa).
2. Co najmniej odwodnić filtr paliwa!!! Ja zawsze wymieniam na nowy przed zimą. Im niższa temperatura powietrza tym bardziej gęstnieje olej napędowy. Jeżeli filtr nie jest w pełni czysty paliwo ma problem przecisnąć się przez membranę filtrującą, więc lepiej przed zimą wymienić na nowy będzie spokój.
3. Jeżeli dwukrotne grzanie świec żarowych znacząco poprawia rozruch silnika, to należy sprawdzić świece żarowe. W tym celu podłączamy żaróweczkę obojętnie jaką 12V jedną stroną do poszczególnej świecy, drugą pod plus akumulatora. Jak żaróweczka się zapali to świeca raczej jest ok. Dokładnie sprawdzić to można tylko miernikiem cęgowym. Jeżeli nie pamiętasz kiedy były świece żarowe wymieniane, lub mają już przebieg powyżej 100kkm tak czy inaczej warto je wymienić na nowe, czy w teście żaróweczka się świeci, czy nie.
Świece żarowe wymieniamy na całkowicie wystudzonym silniku i dokręcamy przy pomocy klucza dynamometrycznego!!! W moim TDI ASV czas wymiany to około 15-20min, czynność raczej prosta.
4. Kąt wtrysku- sprawa bardzo istotna w szczególności gdy silnik uruchamiany jest na mrozie. VAG-iem nie ustawiamy kąta wtrysku- możemy jedynie sprawdzić, czy wartości są poprawne. Kąty ustawia się mechanicznie, warto to zrobić przy wymianie rozrządu (porządne warsztaty robią to w cenie usługi- nie ASO ;-). Proponuję nie zabierać się za tą czynność samemu, gdyż brak wiedzy i umiejętności może się skończyć opłakanym skutkiem!!!
5. Akumulator! To podstawa. Przed zimą sprawdzamy poziom elektrolitu i uzupełniamy każdą z cel wodą z demineralizowaną. Bezobsługowe- w nich jedynie czyścimy klemy, oraz bieguny zacisków i smarujemy wazeliną techniczną, lub kosmetyczną (dostępną w każdej aptece). Kosmetyczna- to, to samo tylko oczyszczona chemicznie. Kondycję akumulatora można sprawdzić specjalnym miernikiem i tylko w czasie obciążenia (to mają firmy sprzedające akumulatory- jak dobrze zagadamy zmierzą nam kondycję naszego aku za free!!!). Miernikiem jedynie możemy sprawdzić prąd ładowania, co też warto zrobić.
6. Jeżeli wag nie wywala błędów to należy do miewać, że czujnik temperatury jest OK.
Jeżeli ktoś dysponuje VAG-iem, nie zaszkodzi czujnik sprawdzić.
I to tyle. Ja zawsze przeglądam i robię w/w czynności tuż przed okresem zimowym.
Mój TDI pali bez problemu nawet przy -35 stopniach (wtedy kręcę rozrusznikiem około 3-4sekund i 2 grzeję świece).
Pozdrawiam
"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Witam. Podepnę się pod odgrzanego kotleta Mam Octawię 1.9TDI 110KM. Jakiś czas temu podczas jazdy zaczęła migać kontrolka świec żarowych, od tego czasu mam problem z uruchomieniem zimnego silnika. Na ciepłym silniku pali od strzału, na zimnym muszę go kręcić i kręcić. Ma ktoś może radę na to? Kontrolka od świec bardzo szybko gaśnie po przekręceniu kluczyka. Świece sprawdzałem na zasadzie żarówki, tyle że miernikiem. Na każdej jest prąd
Witam. Podepnę się pod odgrzanego kotleta Mam Octawię 1.9TDI 110KM. Jakiś czas temu podczas jazdy zaczęła migać kontrolka świec żarowych, od tego czasu mam problem z uruchomieniem zimnego silnika. Na ciepłym silniku pali od strzału, na zimnym muszę go kręcić i kręcić. Ma ktoś może radę na to? Kontrolka od świec bardzo szybko gaśnie po przekręceniu kluczyka. Świece sprawdzałem na zasadzie żarówki, tyle że miernikiem. Na każdej jest prąd
dołączam się do wątku o telepaniu.
pomierzyłem wszystkie świece omomierzem i wychodzi na kazdej równe 1,5
jednak za sugestią kilku forumowiczów, planuje zmienić je na BERU i zobaczymy. jeśli nie pomoże to dorwe sie do czujnika temperatury. macie jeszcze jakieś sugestie?
pozdrawiam Marcin
tak jak to jest wałkowane na forum sprawdz swiece ,czujnik temperatury,i kat wtrysku czy jest poprawnie ustawiony .kat sprawdza za pomoca vag-a na ciepły silniku
tak jak to jest wałkowane na forum sprawdz swiece ,czujnik temperatury,i kat wtrysku czy jest poprawnie ustawiony .kat sprawdza za pomoca vag-a na ciepły silniku
mierzylem wartosć VAGiem, Kąt początku wtrysku
Ja mam wartość 60-61 na zagrzanym silniku w polu 002; wiec to trochę za dużo bo piszą że 49-53 to optymalna
Kto może mi pomóc w wawie w ustawieniu prawidłowym?
[ Dodano: Nie 19 Gru, 10 22:09 ]
Zamieszczone przez rafau12
pokazuje identyczną temperaturę jak temp. paliwa, nawet cześć ułamkowa, temp zasysanego powqietrza jest ciut większa (minimalnie o pół stopnia, do jednego max), ale zaraz po uruchomieniu spada, oczywiście tylko po dłuższym postoju "całonocnym", tak żeby silnik i paliwo miało czas się wychłodzić.
mówisz że wzkazanie VAG-a w bloku 7 {temperatura płynu chlodzącego} powinna być zbliżona do wskazania w bloku 9 {temperatura paliwa}
jednak własnie wyczytalem że prawidłowy przedział w bloku 7 to skala od 80 do 35 co odpowiada temp. 80st-110st C, przy czym im niższa wartośc we wskazaniu Vag-s tym wyższa temepratura w st. C - tak to zrozumiałem
natomiast w bloku 9 zakres powinien sie mieścic pomiedzy 91-201, odpowiada teperaturze 20-80st C, przy czym niższa wartosć to niższa temeratura a wyższa wartoś to wyąsza temperatura
wiec te wartości wg mnie na VAGu nawet nie powinny byc zblizone, a Ty wspominasz że sa takie same. chyba że inny VAG pokazuje wartość od razu w st C?
u mnie na rozgrzanym silniku blok 7 = 072 a blok 9 = 091, i dodam że ta wartość 091 osiągnął dopiero po 20min testu, wczesniej na rozgrzanym trczymał ok. 085, wiec sporo poniżej normy - czy czujnik odpowiedzialny za temperature paliwa jest tez wymienialny?
witam. wymieniłem świece w moim szkodniku. Teraz pali od razu ale na początku pierwse 3 sek praca jest nierowna potem jest już ok. dwóch mechaników powiedziało mi e wtryski do regeneracji
witam,może padł ci czujnik temperatury w bloku,oszukuje komputer przez co podaje mniejszą dawkę rozruchową,kupuj czujnik ori z zielonym kołnierzem,sprawdź też masę na silniku bo najmniejsza korozja powoduje słaby przepływ prądu.
pozdrawiam :szeroki_usmiech
Komentarz