[O1] zimny silnik problem z odpaleniem- nierówna praca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kornat
    Rider
    • 2007
    • 578

    #51
    Zamieszczone przez rafau12
    sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej, najlepiej kupić oryginalny (tylko zielony),
    u mnie po padzie był założony tzw "zamiennik", najpierw zamiennik był zielony, później czarny, oba były do bani, kupiłem w ASO oryginalny i po odpaleniu przestało telepać, fakt że dalej przy większym mrozie musze dłużej kręcić (pomimo nowych świec), ale silnik po uruchomieniu już nie telepie całą budą, najlepiej to sprawdzić po całonocnym postoju, w bloku 007 VAG (01 engine), powinno być sirkebałt tyle ile "fuel temperature" lub temp. powietrza zasysanego. U mnie dupny czarny czujnik pokazywał o kilka stopni za dużo...

    pozdr
    Rafał
    W listopadzie wymieniałem ten czujnik na zielony tylko nie pamiętam jakiej firmy był. Wcześniej był czarny i dawał zły sygnał na blat dlatego wymieniłem. Obecnie brak błędów. Jutro jeszcze sprawdzę kąt wtrysku i czy dobrze docisnąłem tą kopułkę. Jak nie to biorę się za czujnik. Ile kosztował Cię?
    Dzięki za tak szybką odpowiedź.
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • rafau12
      Drive
      S_OCP Member
      • 2008
      • 63

      #52
      Zamieszczone przez kornat
      Zamieszczone przez rafau12
      sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej, najlepiej kupić oryginalny (tylko zielony),
      u mnie po padzie był założony tzw "zamiennik", najpierw zamiennik był zielony, później czarny, oba były do bani, kupiłem w ASO oryginalny i po odpaleniu przestało telepać, fakt że dalej przy większym mrozie musze dłużej kręcić (pomimo nowych świec), ale silnik po uruchomieniu już nie telepie całą budą, najlepiej to sprawdzić po całonocnym postoju, w bloku 007 VAG (01 engine), powinno być sirkebałt tyle ile "fuel temperature" lub temp. powietrza zasysanego. U mnie dupny czarny czujnik pokazywał o kilka stopni za dużo...

      pozdr
      Rafał
      W listopadzie wymieniałem ten czujnik na zielony tylko nie pamiętam jakiej firmy był. Wcześniej był czarny i dawał zły sygnał na blat dlatego wymieniłem. Obecnie brak błędów. Jutro jeszcze sprawdzę kąt wtrysku i czy dobrze docisnąłem tą kopułkę. Jak nie to biorę się za czujnik. Ile kosztował Cię?
      Dzięki za tak szybką odpowiedź.
      Pozdrawiam
      108pln z oringiem w Sinclanie (Wesoła/Zakręt)


      u mnie zarówno zielony jak i czarny "zamiennik" nie wywalał błedu, pokazywał tylko nieprawidłowa temperaturę, pewnie dlatego ECU wysterowywało złą dawkę na rozruch i po odpaleniu telepało całą budą, teraz nie telepie, ale problem z dłuższym kręceniem po odpaleniu pozostał.

      pozdr

      Komentarz

      • mobi65
        Rider
        • 2009
        • 291

        #53
        Zamieszczone przez swietlikx
        witam,
        kiedy jest chłodno i zaczyna się problem z zapalaniem pamiętajcie również u stawieniu kąta wtrysku (miałem problem z zapalaniem np. po nocy, dłuższe kręcenie rozrusznikiem, nierówna praca silnika przez chwile i biały dym po uruchomieniu silnika).
        Wymiana świec i czujnika temperatury nie pomogła.
        Ustawienie kąta problem rozwiązało. Nadmienię, że mam 181000km udokumentowanego przebiegu.

        Przy problemach z zapalaniem ciepłego silnika to słyszałem, że pomaga ustawienie mapy silnika.

        pozdrawiam
        po 1 rozrusznik w pelni sprawny ,swiece to po 2 , zdrowy aku ,kat wtrysku , filtr paliwa

        Komentarz

        • Udesky
          RS
          • 2007
          • 1692
          • Octavia I (1U2)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

          #54
          Zamieszczone przez kornat
          Engine>Basic settings>Group 000 i wciśnać GO i w drugiej pozycji masz. powinno być 49-53
          Jako, że są już plusowe temp., a silnik dalej lubi sobie szarpnąć przy odpaleniu to postanowiłem sobie sprawdzić kąt i wyszło coś takiego:

          Robione zaraz po odpaleniu, a więc na zimnym silniku. Czy to nie za wysokie? Skoro ma być 49 - 53, a ja mam ok 75?

          P.S. Właśnie sprawdziłem wg. "ABC diagnozowania" i wychodzi, że 75 to górna granica. Więc niby norma.
          W Polsce nie ma kryzysu.
          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

          Komentarz

          • haragon
            Rider
            • 2008
            • 310

            #55
            Idzie zima więc może warto odgrzać kotleta.
            Co należy zrobić aby w zimie silnik palił jak ta-la-la...
            1. Na zatankowany pełny zbiornik paliwa wlać środek neutralizujący ciecz i wyjeździć do końca (w starszych konstrukcjach TDI na pompie wtryskowej dopuszczalne jest wlanie 0,5 denaturatu na pełny zbiornik paliwa).
            2. Co najmniej odwodnić filtr paliwa!!! Ja zawsze wymieniam na nowy przed zimą. Im niższa temperatura powietrza tym bardziej gęstnieje olej napędowy. Jeżeli filtr nie jest w pełni czysty paliwo ma problem przecisnąć się przez membranę filtrującą, więc lepiej przed zimą wymienić na nowy będzie spokój.
            3. Jeżeli dwukrotne grzanie świec żarowych znacząco poprawia rozruch silnika, to należy sprawdzić świece żarowe. W tym celu podłączamy żaróweczkę obojętnie jaką 12V jedną stroną do poszczególnej świecy, drugą pod plus akumulatora. Jak żaróweczka się zapali to świeca raczej jest ok. Dokładnie sprawdzić to można tylko miernikiem cęgowym. Jeżeli nie pamiętasz kiedy były świece żarowe wymieniane, lub mają już przebieg powyżej 100kkm tak czy inaczej warto je wymienić na nowe, czy w teście żaróweczka się świeci, czy nie.
            Świece żarowe wymieniamy na całkowicie wystudzonym silniku i dokręcamy przy pomocy klucza dynamometrycznego!!! W moim TDI ASV czas wymiany to około 15-20min, czynność raczej prosta.
            4. Kąt wtrysku- sprawa bardzo istotna w szczególności gdy silnik uruchamiany jest na mrozie. VAG-iem nie ustawiamy kąta wtrysku- możemy jedynie sprawdzić, czy wartości są poprawne. Kąty ustawia się mechanicznie, warto to zrobić przy wymianie rozrządu (porządne warsztaty robią to w cenie usługi- nie ASO ;-). Proponuję nie zabierać się za tą czynność samemu, gdyż brak wiedzy i umiejętności może się skończyć opłakanym skutkiem!!!
            5. Akumulator! To podstawa. Przed zimą sprawdzamy poziom elektrolitu i uzupełniamy każdą z cel wodą z demineralizowaną. Bezobsługowe- w nich jedynie czyścimy klemy, oraz bieguny zacisków i smarujemy wazeliną techniczną, lub kosmetyczną (dostępną w każdej aptece). Kosmetyczna- to, to samo tylko oczyszczona chemicznie. Kondycję akumulatora można sprawdzić specjalnym miernikiem i tylko w czasie obciążenia (to mają firmy sprzedające akumulatory- jak dobrze zagadamy zmierzą nam kondycję naszego aku za free!!!). Miernikiem jedynie możemy sprawdzić prąd ładowania, co też warto zrobić.
            6. Jeżeli wag nie wywala błędów to należy do miewać, że czujnik temperatury jest OK.
            Jeżeli ktoś dysponuje VAG-iem, nie zaszkodzi czujnik sprawdzić.
            I to tyle. Ja zawsze przeglądam i robię w/w czynności tuż przed okresem zimowym.
            Mój TDI pali bez problemu nawet przy -35 stopniach (wtedy kręcę rozrusznikiem około 3-4sekund i 2 grzeję świece).

            Pozdrawiam
            "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

            Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
            >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
            >>Software - rogalotti<<

            Komentarz

            • Memek
              Classic
              • 2010
              • 24

              #56
              Witam. Podepnę się pod odgrzanego kotleta Mam Octawię 1.9TDI 110KM. Jakiś czas temu podczas jazdy zaczęła migać kontrolka świec żarowych, od tego czasu mam problem z uruchomieniem zimnego silnika. Na ciepłym silniku pali od strzału, na zimnym muszę go kręcić i kręcić. Ma ktoś może radę na to? Kontrolka od świec bardzo szybko gaśnie po przekręceniu kluczyka. Świece sprawdzałem na zasadzie żarówki, tyle że miernikiem. Na każdej jest prąd

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 11002
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #57
                Zamieszczone przez Memek
                Witam. Podepnę się pod odgrzanego kotleta Mam Octawię 1.9TDI 110KM. Jakiś czas temu podczas jazdy zaczęła migać kontrolka świec żarowych, od tego czasu mam problem z uruchomieniem zimnego silnika. Na ciepłym silniku pali od strzału, na zimnym muszę go kręcić i kręcić. Ma ktoś może radę na to? Kontrolka od świec bardzo szybko gaśnie po przekręceniu kluczyka. Świece sprawdzałem na zasadzie żarówki, tyle że miernikiem. Na każdej jest prąd
                VAG i co wyszło napisz...
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • martinovicz
                  Classic
                  • 2010
                  • 23

                  #58
                  telepie chwila po uruchomieniu zimnego silnika

                  dołączam się do wątku o telepaniu.
                  pomierzyłem wszystkie świece omomierzem i wychodzi na kazdej równe 1,5
                  jednak za sugestią kilku forumowiczów, planuje zmienić je na BERU i zobaczymy. jeśli nie pomoże to dorwe sie do czujnika temperatury. macie jeszcze jakieś sugestie?
                  pozdrawiam Marcin

                  Komentarz

                  • german81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1414
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #59
                    tak jak to jest wałkowane na forum sprawdz swiece ,czujnik temperatury,i kat wtrysku czy jest poprawnie ustawiony .kat sprawdza za pomoca vag-a na ciepły silniku
                    diagnostyka vag 602-614-253

                    Komentarz

                    • tomus7
                      RS
                      • 2010
                      • 1896
                      • Peugeot

                      #60
                      Proponuje rozdzielić dizle od benzyny tak jak jest to w spalaniu naszych aut
                      dzięki :thank:
                      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                      Komentarz

                      • martinovicz
                        Classic
                        • 2010
                        • 23

                        #61
                        Zamieszczone przez german81
                        tak jak to jest wałkowane na forum sprawdz swiece ,czujnik temperatury,i kat wtrysku czy jest poprawnie ustawiony .kat sprawdza za pomoca vag-a na ciepły silniku
                        mierzylem wartosć VAGiem, Kąt początku wtrysku
                        Ja mam wartość 60-61 na zagrzanym silniku w polu 002; wiec to trochę za dużo bo piszą że 49-53 to optymalna
                        Kto może mi pomóc w wawie w ustawieniu prawidłowym?

                        [ Dodano: Nie 19 Gru, 10 22:09 ]
                        Zamieszczone przez rafau12
                        pokazuje identyczną temperaturę jak temp. paliwa, nawet cześć ułamkowa, temp zasysanego powqietrza jest ciut większa (minimalnie o pół stopnia, do jednego max), ale zaraz po uruchomieniu spada, oczywiście tylko po dłuższym postoju "całonocnym", tak żeby silnik i paliwo miało czas się wychłodzić.
                        mówisz że wzkazanie VAG-a w bloku 7 {temperatura płynu chlodzącego} powinna być zbliżona do wskazania w bloku 9 {temperatura paliwa}
                        jednak własnie wyczytalem że prawidłowy przedział w bloku 7 to skala od 80 do 35 co odpowiada temp. 80st-110st C, przy czym im niższa wartośc we wskazaniu Vag-s tym wyższa temepratura w st. C - tak to zrozumiałem

                        natomiast w bloku 9 zakres powinien sie mieścic pomiedzy 91-201, odpowiada teperaturze 20-80st C, przy czym niższa wartosć to niższa temeratura a wyższa wartoś to wyąsza temperatura
                        wiec te wartości wg mnie na VAGu nawet nie powinny byc zblizone, a Ty wspominasz że sa takie same. chyba że inny VAG pokazuje wartość od razu w st C?
                        u mnie na rozgrzanym silniku blok 7 = 072 a blok 9 = 091, i dodam że ta wartość 091 osiągnął dopiero po 20min testu, wczesniej na rozgrzanym trczymał ok. 085, wiec sporo poniżej normy - czy czujnik odpowiedzialny za temperature paliwa jest tez wymienialny?

                        Pozdrawiam
                        martinovicz

                        Komentarz

                        • szczuczyn332
                          Classic
                          • 2011
                          • 33

                          #62
                          witam. wymieniłem świece w moim szkodniku. Teraz pali od razu ale na początku pierwse 3 sek praca jest nierowna potem jest już ok. dwóch mechaników powiedziało mi e wtryski do regeneracji
                          Paweł

                          Komentarz

                          • ROBAL_26
                            RS
                            • 2010
                            • 2324
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                            #63
                            witam,może padł ci czujnik temperatury w bloku,oszukuje komputer przez co podaje mniejszą dawkę rozruchową,kupuj czujnik ori z zielonym kołnierzem,sprawdź też masę na silniku bo najmniejsza korozja powoduje słaby przepływ prądu.
                            pozdrawiam :szeroki_usmiech
                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                            Komentarz

                            • duszek-44
                              Drive
                              • 2010
                              • 71

                              #64
                              witam
                              te poranne telepawki zimnego silnika moga byc spowodowane przez zabrudzony nastawnik pompy paliwa
                              Krzysztof
                              1.9tdi AFN Seat Alhambra

                              Komentarz

                              Pracuję...