O2 szarpie czy to pompowtryskiwacz

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • misiek100
    Classic
    • 2010
    • 11

    O2 szarpie czy to pompowtryskiwacz

    Actim3l, daj mi nazwę ich to je poszukam ; )
  • robik5
    Drive
    • 2009
    • 43

    #2
    O2 szarpie czy to pompowtryskiwacz

    Witam, pojawił się problem z szarpaniem auta , zapala sie kontrolka żółta silnika oraz po dłuzszej chwili zaczyna migać kontrolka świec żarowych ( chyba tryb awaryjny). Mechanik twierdzi ze moze to byc wina instalacji elektrycznej do 4 pompowtryskiwacza...
    czy ktos z kolegów miał podobny problem i czy może to byc wina samageo pompowtryskiwacza jesli tak to gdzie kupic tanio?

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      robik5, a co wychodzi w VAGu?
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • loru
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4286
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        robik5, tak jak napisał piotrek_gdy, podepnij autko pod VAGa i sprawdź co masz za błedy a potem przedstaw te błędy bo inaczej to wróżenie z fusów
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz

        • robik5
          Drive
          • 2009
          • 43

          #5
          Panowie, niestety auta nie naprawiam sam a robi to mechanik. twierdzi ze po podpięciu do VAG-a pojawia się komunikat związany w pompo wtryskiwaczem nr 4 - dokładnego komunikatu nie znam... wczoraj usterka pojawiła sie rano (praca silnika w trybie awaryjnym) a wieczorem jak auto postało wszytko sie naprawiło... moze zaczać od wymiany przewodów?

          Komentarz

          • piotrek_gdy
            RS
            • 2008
            • 7723
            • Volkswagen
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #6
            Zamieszczone przez robik5
            moze zaczać
            najlepiej zacząć od określenia dokladnego kodu błędu- wtedy będzie wiadomo co robic dalej
            zapytaj mechaniora co dokladnie wyświetla VAG i wrzuc na forum- na pewno ktos podpowie jakies rozwiazanie
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz

            • robik5
              Drive
              • 2009
              • 43

              #7
              Została wymieniona wiązka do pompo wtryskiwaczy- swoją drogą jest strasznie droga - jednak problem pozostał (ufałem mechanikowi z wie co robi, ale w ten sposób poniosłem tylko niepotrzebne koszty)...
              Nie wiem czy mam rację, ale z mojego punktu widzenia wygląda to tak:
              sygnał do pompo wtryskiwaczy wychodzi z komputera, przechodzi przewodami do złącza w silniku a dalej wiązka (już wymieniona) i same wtryski...
              w takim razie przyczyny mogą być następujące:
              komputer , przewody komputer-silnik lub wtryskiwacz...
              czy jest możliwe stwierdzenie po numerze błędu (ze sterownika) w którym z tych elementów jest problem?

              Komentarz

              • alfee
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 2583

                #8
                robik5, Takiego mechanika to powinieneś od razu omijać szerokim łukiem. Dlaczego robi tajemnicę z tego co VAG wyświetla?
                Zamieszczone przez robik5
                czy jest możliwe stwierdzenie po numerze błędu (ze sterownika) w którym z tych elementów jest problem?
                Raczej nie. VAG powie, że jest elektryczny problem. To wszystko.

                Tylko, że tak naprawdę nie wiesz, czy to elektryczny problem. Może wcale nie. Dowiedz się jaki numer błędu wyrzuca VAG.
                Alfee
                Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                Kawasaki ER5 :-)

                Komentarz

                • steelrat
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 405

                  #9
                  Zamieszczone przez alfee
                  Raczej nie. VAG powie, że jest elektryczny problem. To wszystko.
                  Raczej tak. VAG pokaze blad, i ponim bedzie wiadomo na ktorym cylindrxe dxieja sie cuda
                  Pieniądze szcześcia nie dają, ale pozwalają być wygodnie nieszcześliwym

                  Komentarz

                  • alfee
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 2583

                    #10
                    steelrat, nie doczytałeś dokładnie o co pytał robik5,
                    Alfee
                    Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                    Kawasaki ER5 :-)

                    Komentarz

                    • robik5
                      Drive
                      • 2009
                      • 43

                      #11
                      Błąd dotyczy cały czas 4 cylindra - niestety mechanik nic więcej mi nie powiedział, poza tym iz jest to typowa usterka i zazwyczaj wymienia się ową wiązkę elektryczną w silniku- jak juz wiem niestety diagnoza była nie trafiona...
                      Pytalem mechankia czy ten błąd może wskazywać na pompowtryskiwacz, odpowiedz była przecząca, co sugerowałoby ze kod błędu był raczej precyzyjny i sugerował problemy elektryczne...

                      Komentarz

                      • steelrat
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 405

                        #12
                        Skupilem sie na Twojej odpowiedzi. NIe wazne czy elektryczny blad czy mechaniczny - VAG powie na ktorym cylindrze i co to jest

                        [ Dodano: Pon 21 Gru, 09 23:35 ]
                        numer bledu :!: :!:
                        Pieniądze szcześcia nie dają, ale pozwalają być wygodnie nieszcześliwym

                        Komentarz

                        • robik5
                          Drive
                          • 2009
                          • 43

                          #13
                          a dziś totalna klęska- samochód zapalił przejechał 300m i zgasł na dobre...
                          info na temat odczytu kodów z komputera silnika:
                          4142 -geber fuer motordrhzhal - G28 kein Signal (soradic error)
                          4650 - signal hoehengeber/ ladedrucksensorunplausibles verhealtnis (error not stored)

                          proszę o wskazówki i przetłumaczenie w/w bledów

                          Komentarz

                          • bubuDE
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 763
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #14
                            robik5, zamiast nabijac kase mechanikowi czytaj co pisza do Ciebie koledzy z Forum , 4142- czujnik obrotow silnika, 4650- czujnik cisn. ladowania. Nie znalazlem tych numerow u siebie.
                            PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                            Komentarz

                            • robik5
                              Drive
                              • 2009
                              • 43

                              #15
                              proszę o doprecyzowanie odpowiedzi - dodam tylko ze czujnik G28 oraz kolo czujnika z uszczelniaczem zostały już wcześniej wymienione (1 tydzień temu)...
                              jakies pomysly?

                              Komentarz

                              • bubuDE
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 763
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                #16
                                robik5, nie znalazlem tych kodow w katalogu tylko tlumacze co sam napisales, w dodatku z bledami (Geber für Motordrehzahl, sporadic error) , Signal Höhengeber, Ladedrucksensor unplausibles Verhältnis. Mieszanka niemiecko- angielska. O czujniku masz tu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10068 .
                                PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                                Komentarz

                                • robik5
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 43

                                  #17
                                  opis kodu błędu pochodzi z oprogramowania pod które auto było podłączone- przepraszam za błędy... a oprócz tego było cos jeszcze 0522 motorsteuergeraet ...
                                  czy ktos ma pomysl co moze generowac tyle roznych problemów z czujnikami ?

                                  Komentarz

                                  • kowal 2002
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 5161

                                    #18
                                    Zamieszczone przez robik5
                                    ...czy ktos ma pomysl co moze generowac tyle roznych problemów z czujnikami ?
                                    np. zawilgotniała wtyczka od kompa silnika... Czujnik G28 idzie trzema przewodami prosto do sterownika. Jeśli czujnik jest wymieniony, wiązka, na okoliczność przetarcia, sprawdzona to zostaje tylko wtyczka głównego kompa, albo sam komp...
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz

                                    • robik5
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 43

                                      #19
                                      komputer był już wymieniony wiec pozostają chyba tylko przewody - to co ja zauważyłem to lekkie otarcie wiązki do komputera w okolicach przejścia przy ramionach wycieraczek ( nie wiem kto to projektował, ale wygląda tak jakby wiązką cały czas dotykała ruchomej części mechanizmu od wycieraczek)- mechanik to zaizolował ale nic to nie zmieniło...
                                      w sumie wszystkie problemy pojawiały sie w chaotycznej kolejności wiec może to być kwestia kabelków,pytanie tylko jak to sprawdzić i czy jest możliwa wymiana wiązek do komputera?

                                      Komentarz

                                      • piotrek_gdy
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 7723
                                        • Volkswagen
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez robik5
                                        czy jest możliwa wymiana wiązek do komputera
                                        jest mozliwa tylko jaka cena :?:
                                        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                        Komentarz

                                        • robik5
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 43

                                          #21
                                          Witam, proszę o pomoc w odczytaniu błędów silnika (Full Commander 1.4):
                                          1). 450E -Ventil fuer pumpe/duese Zylinder 4-N243 regelgrenze ueberschritten
                                          2). 4130 -Zyl 4 Verbrennungsassetzer erkannt
                                          3). 45B8 -Ventil fuer abgasrueckfuehrung-N18 Unterbrechung

                                          Jak usunąć usterkę?

                                          [ Dodano: Sob 02 Sty, 10 16:28 ]
                                          dodatkow w układzie ASR pojawiła sie informacja:
                                          029C Bordspannung Klemme 30
                                          sporadic error,
                                          ktoś wie o co chodzi?

                                          Komentarz

                                          • bubuDE
                                            Elegance
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 763
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            #22
                                            1- zawor pompy/dyszy 4go cylindra, przekroczona dawka graniczna,
                                            2- rozpoznano wypadanie zaplonu (pisze sie: Verbrennungsaussetzer),
                                            3-przerywana praca zaworu powrotnego spalin,
                                            Bs Klemme 30 to plus Twojego akum., niestabilne napiecie.
                                            Spadek napiecia na samym akumulatorze lub dalszym okablowaniu/zlaczach (slaby kontakt, zwarcia) powoduje zaklocenia w pracy ASR (pompy, zaworow), tak sobie wyobrazam z doslownego tlumaczenia bo opisu bledow nie szukalem.
                                            PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                                            Komentarz

                                            • robik5
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 43

                                              #23
                                              Bardzo dziękuję za tłumaczenia...
                                              Co do pompowtryskiwacza to jaka moze być przyczyna takich komunikatów? ( wiązka wtryskiwaczy została juz wymieniona).
                                              Czy wszystkie błędy z komputera dotyczące wtryskiwacza 4 mogą być spowodowane jego uszkodzeniem? czy również może być spowodowne uszkodzeniem komputera?

                                              Komentarz

                                              • bubuDE
                                                Elegance
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 763
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                #24
                                                Nie wiem, tylko tlumacze tekst.
                                                PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                                                Komentarz

                                                • robik5
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 43

                                                  #25
                                                  dodam tylko ze usterka (szarpanie) pojawia sie okresowo i jest odczuwalne przy przyspieszaniu...proszę o pomoc.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...