Zamieszczone przez SuchyX
Diesel, temperatura silnika w zimie.
Zwiń
X
-
kornat, dokładnie termostat masz sprawny. Nie przejmuj się Diesle się długooooo grzeją dzisiaj jeździłem -12 i ok 80stopni miała climatronik na ECO nadmuch na szybę tak z 3/4 mocy stopnia nadmuchu a jak wyłączyłem nadmuch to prawie 90 byłoNavi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Komentarz
-
-
spostrzeżenia se środy :
pierwszy atak zimy, permanentny korek, mimo że do roboty mam około 35-40 km to z tego jazdy było na odcinku może 3-4 km reszta to 1-dynka, 2-jka, 1-dynka ,2-jka i mimo że jechałem ten skromy odcinek prawie 3h to nie zobaczyłem u siebie tych wymarzonych 90C,
ten sam odcinek w czwartek:
przed południem, czyli prawie bez korków, temperatura podobna jak do środowej (około -11) wystarczył odcinek 12km aby motorek uzyskał te 90C.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryukornat napisał/a:
Wygląda że termostat jest ok
tak,takZamieszczone przez SuchyXkornat, dokładnie termostat masz sprawny.
Zamieszczone przez SuchyXDiesle się długooooo grzeją
Trzeba zainwestować w jakiś podgrzewacz
Komentarz
-
-
Zauważyłem, że nie warto oddawać silnikowi ciepło w nadmiarze, kosztem ogrzewania kabiny bo i to nie wiele pomoże a przynajmniej nie od razu. Pojeździłem trochę i najlepsza metoda w mojej opinii to taka, iż po odczekaniu tych 3-4 minut zanim się odśnieży auto ruszamy, dając ogrzewanie na kabine a autem jeździmy tak, by trzymać go w okolicy 2000 rpm. Jeździć po prostu jeden bieg niżej i zamiast przez moją wieś jeździć na 4 lub 5 to jeżdżę na trójce - auto szybko się nagrzeje a nie cierpi aż tak. Myśle że lepiej to niż 1400, 1500 rpm i niedogrzane wiecznie auto. Jak się auto zagrzeje to zmiany biegów lekko powyżej 2000 rpm i bez problemu po kilku km auto ma 90 *C.Samochód też ma duszę...
Komentarz
-
-
to ja sie zapytam czy to co sie u mnie dzieje jest normalne. 2.0 BKD
Silnik nagrzał sie do 90 C, ale dalej ze wzgledu na panujące warunki ( -12 C + snieg na drodze) jazda była bardzo wolna w okolicy 1500 obr no do 2000 I silnik normlanie zaczał sie ochładzac ?
Lekko zgłupiałem. Czy to normalne ze potrafi sie tak szybko studzić ?
Komentarz
-
-
Zeszłej zimy testowałem wstepne jeżdżenie z połową ogrzewania i tak autko szybciej sie nie nagrzewało więc teraz mam na fula.Jako że pokonuję też krótkie odległości od 2 lat jeżdże z zasłoną na grilu Heko
Przypomnę że przy wiekszych mrozach powinny zacząć grzać świece dogrzewające układ chłodzenia przy mniejszych 1 przy większych 2 lub 3Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
Wersja na lato - SUZUKI Intruder
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mr0cznySilnik nagrzał sie do 90 C, ale dalej ze wzgledu na panujące warunki ( -12 C + snieg na drodze) jazda była bardzo wolna w okolicy 1500 obr no do 2000 I silnik normlanie zaczał sie ochładzac ?
Ja też tak mam, jak zjeżdżam z górki np i silnikiem hamuję. W trakcie kiedy silnik napędza to nie schładza sie ale jeżdżąc z obrotami rzędu 1500 rpm już zauważyłem że nie ma szans go dogrzać a wręcz spodziewałem się że by się schłodził - a Twój przypadek jest tego najlepszym dowodem. Większość osób mówi, że to jest naturalne wiec nie ma się czym przejmować. Sposobów na rozwiązanie tego problemu jest kilka:
1) Ten, który ja proponuję i stosuje - Po prostu jeden bieg w dół i zamiast na czwórce z 1500 rpm dać mu trójkę, żeby miał 2000 rpm. Zmieniać biegi powyzej lub równo z 2000 rpm i poczekać 2-3 minuty przed ruszeniem w drogę. Działa i auto się nagrzeje. Ogrzewanie kabiny puszczać normalnie i nie przejmowac się, że się silnikowi ciepło odbiera - spokojnie on sobie poradzi i krzywdy nie da zrobić.
2) Zakryć część chłodnicy - również skuteczne jak pisze wielu użytkowników zwłaszcza na krótkich dystansach. Problem pojawi sie gdy wjedziemy do miasta i się zapomnimy choć to nie jest powiedziane ze się coś stanie. Jest tylko większe prawdopodobieństwo że zagotujemy "wodę"
3) Wymienić termostat i sprawdzić, czy na nowym się tak dzieje - koszt niewielki a można spróbować. Jak pokazują posty użytkowników również pomaga i efekt schładzania się silnika znika.
Wybór należy do Ciebie :wink:
POZDRAWIAM 8)Samochód też ma duszę...
Komentarz
-
-
Może i ja dołączę się do tego wątku z wiecznie niedogrzanym dieselem. Być może znajdzie ktoś tutaj jakieś rady dla siebie. Z uwagi, że pracuję w takiej części świata, gdzie temperatury rzędu -18 do -26 st. to norma, a dzieci przestają wychodzić na boisko sportowe przy -40, więc kierowcy stosują następujące metody dogrzania silników.
1) Zwiększone stężenie płynu chłodniczego.
Polecam prestone i dobór koncentracji płynu do własnych potrzeb. Skoro na Skandynawię i północną Rosję stosuje się trochę bardziej stężone roztwory, więc warto na zimę zmodyfikować i swój płyn, a i latem będzie trudniej zagotować wodę. Po zmianie płynu na gęstszy temperatura wyraźnie szybciej wzrasta i generalnie potrzebuję o 4-5km mniej, aby osiągnąć optimum temperatury.
2) Ogrzewanie postojowe/webasto/elektryka
Tutaj trzeba zaingerować w silnik, ale skoro fiński czy norweski mechanik sobie z tym poradzi, to nasz "spec" tym bardziej. Nie wiem jaka jest dostępność wszelkiej maści grzałek, dmuchaw czy elektrycznych przewodów w PL - pewnie mała, bo nie widziałem nigdzie skrzynek do podpięcia podgrzewania silnika, a gdyby nawet ktoś podpinał, to pewnie szaleni kolekcjonerzy złomu często by go odwiedzali zamieniając kable na flaszę gorzałki... Warto jednak zastanowić się nad tym rozwiązaniem.
3) Dokładne odśnierzanie maski samochodu:
Mieszkańcy północnej Europy i Rosji (Rosja to nie Europa) mają na tym punkcie obsesję, ale jak mi wytłumaczyli, silnik lepiej się nagrzeje, jeśli nie będzie miał warstwy śniegu na masce i wloty powietrza nie będą zasysać lodu i śniegu. Logiczne, prawda? A ponieważ już parę razy rady lokalnych ziomków uchroniły mnie od odmrożeń i dzikich zwierząt, więc ja im wierzę.
4) Uważaj gdzie parkujesz:
Jeśli postawisz samochód koło czegoś, co emituje zimno albo w kierunku do wiatru czy maską do zimnego jeziora, to nie licz, że łatwo będzie Ci go odpalić i zagrzać. Żyjąc pare km od koła polarnego, nauczyłem się jak ważne jest pozostawianie samochód tyłem do wiejącego wiatru. Często staram się parkować pod jakąś przesłoną typu murek, zaspa czy inny samochód. To pomaga i dużo daje.
5) Rozgrzewać silnik czy nie?
Tutaj wszyscy mają ogrzewanie podpięte na całą noc, więc silników nie muszą grzać, kiedy jednak nie mają gdzie się wpiąć w sieć, to grzeją chwile silniki skrobiąc przy okazji szybki i zmiatając śnieg z karoserii.
6) Sprawdzać chłodnicę
Jeśli jest oblepiona lodem, szronem i śniegiem, to warto ją podczyścić. Ja co jakiś czas zamykam samochód w ciepłym garażu i zostawiam go na parę dni, aby się rozmroził i lód oraz śniego trochę zszedł. Widzę, że po takim rozmrożeniu silnik jakby szybciej się przez kilka dni zagrzeje.
I to koniec rad "z medycyny ludowej ludów północy".
Pozdrowienia!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mr0cznySilnik nagrzał sie do 90 C, ale dalej ze wzgledu na panujące warunki ( -12 C + snieg na drodze) jazda była bardzo wolna w okolicy 1500 obr no do 2000 I silnik normlanie zaczał sie ochładzac ?
Lekko zgłupiałem. Czy to normalne ze potrafi sie tak szybko studzić ?
1 - auto musi jechać a nie stać w korkach
2 - obroty silnika równe lub większe niż 2000 rpmO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lorutak ale trzeba ją włączyć a w zasadzie włączyć opcję odmrażania przedniej szyby, inaczej nie działa.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SuchyXkornat, ja bym w nic nie inwestował imo szkoda kasy a po drugie to nie skandynawia czy inne rejony gdzie średnia roczna jest -15.
Jak już coś chcesz to tylko Webasto inne wynalazki są zbędne.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kornatWebasto ale ile to kosztuje ?? bo widzę na allegro do 300zł ale nie wiem czy to wszystko
Więcej na ten temat znajdziesz w tym wątku: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=2303
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruZamieszczone przez bradleyszachu, bo Octavia 2 z tego co wiem ma grzalke elektryczna wspomagajaca
Wazna jest temp.plynu,a nie wcisniecie przycisku odmrazania szyby.
W climaticu nie ma takiego przycisku...wiec w/g twojej teorii nagrzewnica by sie nigdy
nie wlaczyla.
pozdrawiamTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Elektryczna nagrzewnica dziala zawsze,a nie tylko przy odmrazaniu szyby.
Zamieszczone przez gebekWazna jest temp.plynu,a nie wcisniecie przycisku odmrazania szyby.
Zamieszczone przez gebekW climaticu nie ma takiego przycisku...wiec w/g twojej teorii nagrzewnica by sie nigdy
nie wlaczyla.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Panowie to ja się podepnę ze swoim tematem wymieniłem dziś płyn chłodzący , termostat na nowy oraz czujnik temperatury a ta P%$%$$#^ wskazówka nawet nie drgneła. Ciągle leży na 50C. Pytanie jest zepsuty licznik? Co mam dalej robić ?? Już nie mam siły na to auto...BYŁ : MÓJ SZKODNIK http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=17786
JEST : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78705
www.tri-dent.pl www.kancelaria-storoniak.pl
FB: Michał Storoniak
Komentarz
-
Komentarz