zimowe problemy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • slawekn
    Classic
    • 2010
    • 2

    zimowe problemy

    a w jakim zakresie obrotów przerywa? czy nie ma różnicy?
  • bodek601
    Classic
    • 2009
    • 27

    #2
    zimowe problemy

    Jeszcze tego nie miałem. Dzisiaj po próbie odpaleni oktavi podczas rozruchu zapaliła się kontrolka smarowania oleju. Samochodu oczywiście nie odpaliłem (- 20 stopni)
    Sprawdziłem poziom oleju, jest prawidłowy. Chyba olej nie zamarzł?
    Może ktoś zna przyczynę zapalenia się kontrolki?

    Komentarz

    • steelrat
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 405

      #3
      Tak bedzie pompa aleju nie ma obrotow i niemasz cisnienia.
      Pieniądze szcześcia nie dają, ale pozwalają być wygodnie nieszcześliwym

      Komentarz

      • bodek601
        Classic
        • 2009
        • 27

        #4
        Zamieszczone przez steelrat
        Tak bedzie pompa aleju nie ma obrotow i niemasz cisnienia.
        dzięki za szybką odpowiedz

        Komentarz

        • piotrek_os
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8162
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          bodek601, jak masz mozliwość wprowadz auto do ciepłego garazu na "pare zdrowasiek" - problem powinien minąć. A jak nie to niebawem ma sie ocieplic.
          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

          Komentarz

          • bodek601
            Classic
            • 2009
            • 27

            #6
            tak też zrobiłem i problem z kontrolką smarowania zniknął, ale podejrzewam że to nie koniec moich problemów.
            Zobaczymy jutro

            Komentarz

            • Deco
              Rider
              • 2008
              • 612

              #7
              Mam to samo. Wydaje mi się, że zamarzło paliwo. Przy -10 odpalał po dłuższym kręceniu. Jak było -12 już nie zapalił. Nie mam dostępu do ogrzewanego garażu więc niestety muszę czekać na ocieplenie.

              Komentarz

              • rkb
                RS
                • 2008
                • 2152
                • Rapid Spaceback (NH1)
                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                #8
                Moja tez dechla i stoi, jezdze teraz escortem 1.4 zony ktorego tak nie docenialem a odpala od kopa przy -20 i nawet nie pierdnie ze go cos boli :roll:
                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                Komentarz

                • DOBI
                  Drive
                  • 2008
                  • 95

                  #9
                  ja tez sie przesiadlem do żony auta auris odpalił bez problemu octa zdechła no ale akumulator 4.5 roku to miał prawo dzisiaj spiołem kablami i odpalił pojechałem do serwisu skody i za 300zł nowy akumulator zapodałem.....
                  narazie brak usterek ...21-12-2009 wymiana akumulatora i przekroczyłem 103000tyś przebiegu...(listopad 2010r)juz 5lat minęło)..po przeglądzie .....Może czas na zmiany...kurde 17-12-2010 mam 104500tyś przejechane coś mało jeżdze ostaTNIO.......11-2011 przejechane 116000tyś wymiana rozrządu kpl

                  Komentarz

                  • infom
                    Classic
                    • 2009
                    • 23

                    #10
                    tak to jest jak ma się disela ja mam beznyznke i minus 24 i normalnie pali za pierwszym razem a znajomych diselki stoja pod sniegiem hehe czekajcie na odwilz

                    Komentarz

                    • oziemi
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 399

                      #11
                      Zamieszczone przez infom
                      tak to jest jak ma się disela ja mam beznyznke i minus 24 i normalnie pali za pierwszym razem a znajomych diselki stoja pod sniegiem hehe czekajcie na odwilz
                      Nie przesadzaj to nie są jakieś stare kible, żeby nie można było odpalić Jeśli wszystko jest jak należy tzn. rozrusznik, aku, świece to nie ma problemów. Przy -20 odpalił mi za muśnięciem kluczyka. Wiadomo diesel ma większe wymagania niż benzynka, ale nie te czasy żeby nie można było odpalić :wink:
                      Elegance
                      ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                      -------------------------------------------

                      Komentarz

                      • morgh
                        Drive
                        • 2009
                        • 90

                        #12
                        Proponuje na caly zbiornik ropy dolac 3 lity benzyny bedzie palil jak nowka

                        Komentarz

                        • phoneman
                          RS
                          • 2008
                          • 3374
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez morgh
                          Proponuje na caly zbiornik ropy dolac 3 lity benzyny bedzie palil jak nowka
                          Nie benzyny tylko są środki które zapobiegają wiązaniu parafiny. Np. Xeramic - 1l starcza na 1200 l oleju napedowego koszt ok 30 zł za litr


                          [ Dodano: Wto 22 Gru, 09 09:10 ]
                          PS: U mnie w -20 pali na dotyk :szeroki_usmiech
                          .

                          Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                          Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                          Komentarz

                          • fajka1983
                            Classic
                            • 2009
                            • 27

                            #14
                            olej

                            tez tak mialem ze zapalila sie kontrolka oleju przy -16 i zapalilem wszystko ok

                            Komentarz

                            • czernobyl
                              L&K
                              • 2008
                              • 1276
                              • Octavia III (5E3)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #15
                              im gorszy olej tym dłużej mruga. np. w golfiaczu 3 1.9D, olej 15w40, przy ~25* kontrolka mruga przynajmniej pół minuty. na 10w40 - kilka sekund. 5w40 - nie wiem, nie odważyłem się tam wlać

                              Komentarz

                              • rss
                                L&K
                                • 2009
                                • 1098

                                #16
                                Re: zimowe problemy

                                Zamieszczone przez bodek601
                                Jeszcze tego nie miałem. Dzisiaj po próbie odpaleni oktavi podczas rozruchu zapaliła się kontrolka smarowania oleju. Samochodu oczywiście nie odpaliłem (- 20 stopni)
                                Sprawdziłem poziom oleju, jest prawidłowy. Chyba olej nie zamarzł?
                                Może ktoś zna przyczynę zapalenia się kontrolki?
                                olej Ci w tych temp nie zamarznie, ale pompa musi sie pomeczyc zeby te zimne 'gluty' przpchac przez przewody olejowe. nie wiem jaki masz olej (klasa, ile uzywany) ale jak beda zapowiadac dluzsze mrozy <-15*C to pomysl nad wymiana.

                                dobrze utrzymany diesel (sprawny akumulator, odwodniony filtr paliwa, dodatek p/parafinowy do paliwa itp) przy -15 powinien odpalac bez problemow.
                                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                _________________________________________
                                Do sprzedania:
                                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                zaciski do hamulcow 280mm.

                                Komentarz

                                • gomezf1
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 17

                                  #17
                                  Nie pomijając Szanowni Koledzy o stanie naszych klekotów. Niejednokrotnie nie mamy tych aut od nowości, nie wiemy jak ktoś się z Nimi obchodził itd. Jeżeli silnik jest OK, aku itd to musi zapalić. Miałem kiedyś Mietka "beczkę", zrobiłem mu remont silnika (pełny na nowych częściach), przy skrajnych mrozach ok -25 stopni dostawałem się 20 minut do auta żeby zamki puściły. Sąsiedzi jak patrzyli to pukali się po głowach po co ja tam idę Ich autka, nawet benzynowe odmówiły posłuszeństwa....... Zagrzałem "szpilki" na "heblu", zakręcił z 4 obroty, podławił 10 sekund i cacy zapalił Miał wtedy 31 lat

                                  Komentarz

                                  • arturas03
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1298
                                    • Toyota
                                    • AGN 1.8 20V 125 KM
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Kolega zatankował Golda ze Statoil i mu Zafira zdechła... A u mnie zwykła ropka też ze Statoila bez żadnych dodatków i pali na dotyk. Autko stoi pod blokiem a termometry pokazywaly minus 20 przez 2 noce. :szeroki_usmiech
                                    Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
                                    Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.

                                    Komentarz

                                    • czernobyl
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1276
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #19
                                      arturas03, w sumie to bez łaski zimowy ON powinien wytrzymać ok. -30 w stanie płynnym, a z dodatkami temp min. dla ON to ok. -39. tylko, że przy takiej temperaturze gorzej z olejem silnikowym - taki 15w40 ma temp. płynności -18*C

                                      najlepszym sposobem na potężne mrozy było zabierać ze sobą aku do chaty na noc - nawet nie ładować, oby postał w ciepełku, wtedy jego sprawność zaraz po włożeniu była zupełnie inna niż po biwakowaniu na arktyce. tylko starsze mietki czy golfy nie miały żadnej elektroniki i jedyne, co ginęło, to stacje w radio, a teraz panie komputery i insze wynalazki

                                      Komentarz

                                      • Maciasek
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 3

                                        #20
                                        Witam panowie i podłączam się do tematu. Moja Octavia 1.9 TDI ASV co prawda zawsze odpala za pierwszym razem, ale jak jest poniżej 7 stopni to zaraz po odpaleniu z wydechu mocno dymi i przez dosłownie kilka sekund samochód nie pracuje równo. Dzisiaj rano nakręciłem film jak to dokładnie wygląda. Samochód nie bierze oleju, tankuję tylko na firmowych stacjach. Przebieg około 160 tys km. Co może być przyczyną powyższego efektu ? Link do filmu: http://www.youtube.com/watch?v=rsYYX6Ui31g

                                        Pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        • bodek601
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 27

                                          #21
                                          wszystkie te problemy zniknęły, a przyczyną był akumulator (3 letni) wstawiłem nowy i problem znikną, tylko mnie zastanawia tak krótka żywotność akumulatora. Dizle zawsze tak mają?

                                          Komentarz

                                          • Deco
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 612

                                            #22
                                            Zamieszczone przez bodek601
                                            wszystkie te problemy zniknęły, a przyczyną był akumulator (3 letni) wstawiłem nowy i problem znikną, tylko mnie zastanawia tak krótka żywotność akumulatora. Dizle zawsze tak mają?
                                            Nie mają. Ale aku od czasu do czasu w zimę warto podładować zwłaszcza jak się robi krótkie trasy ok poniżej 20 km.

                                            Komentarz

                                            • entranger
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 71

                                              #23
                                              Zasady na zimę, których z dobrym skutkiem przestrzegam to:
                                              1. dobry akumulator z dużym prądem rozruchowym (wymaga jednak doładowania prostownikiem albo dłuższej trasy co jakiś czas).
                                              2. nowe filtry.
                                              3. utrzymywać pełen bak dobrego paliwa (o które w PL bardzo trudno).
                                              4. gęstszy płyn do chłodnicy.

                                              Trzymanie się tych "przykazań" może nie zagwarantuje 100% pewności, ale ogranicza margines błedu i problemy, jakie mogą wystąpić. skoda 1.9 TDI, którą jeżdżę już od paru tygodni musi radzić sobie przy temperaturach poniżej -20 st i odpala od razu, chociaż czuć, że potrzebuje więcej mocy, aby zakręcić wałem. W garażu podziemnym jest 7 stopni cieplej niż na powierzchni, ale wystarczająco dużo, aby z samochodu zeszła warstwa lodu, bo jeśli duży mróz trzyma parę tygodni to każda cząsteczka wody zamienia się w takie igiełki, które osiadają na samochodzie, penetrują każdą szczelinę i wystawiają na próbę wszystkie słabe elementy.

                                              Zima to dobry czas na test dla naszych samochodów.

                                              W moim regionie zapowiadają, że w styczniu i lutym ma być około -35 / -42 stopni mrozu, więc sprawdzę jak czeskie wozidełko poradzi sobie z taką temperaturą.

                                              Pozdrowienia!

                                              Skoda Octavia II 1.9TDI BXE 77kW

                                              Komentarz

                                              • radek radziszewski
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 131

                                                #24
                                                Zamieszczone przez arturas03
                                                Kolega zatankował Golda ze Statoil i mu Zafira zdechła... A u mnie zwykła ropka też ze Statoila bez żadnych dodatków i pali na dotyk. Autko stoi pod blokiem a termometry pokazywaly minus 20 przez 2 noce. :szeroki_usmiech
                                                ja to leję ostatnio i przy - 17 bez problemów za I razem odpalam - auto stoi pod blokiem

                                                Komentarz

                                                • piotrek_os
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 8162
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez arturas03
                                                  Kolega zatankował Golda ze Statoil i mu Zafira zdechła... A u mnie zwykła ropka też ze Statoila bez żadnych dodatków i pali na dotyk. Autko stoi pod blokiem a termometry pokazywaly minus 20 przez 2 noce. :szeroki_usmiech
                                                  mógł miec filtr zawalony...i pozostałości dały o sobie znac :diabelski_usmiech
                                                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...