U nas Wimarze na Al Jerozolimskich 1600 +pompa
Biały osad pod korkiem oleju, majonez, masło
Zwiń
X
-
Biały osad pod korkiem oleju, majonez, masło
Pojechałem dziś na wymianę oleju i oczom moim ukazało się masło pod korkiem oleju. Dodatkowo w ciągu ostatnich kilku tygodni ubyło mi około 0,5l mieszanki G12.
Tym masłem to jakoś nigdy się nie przejmowałem, bo zawsze przy temperaturach poniżej 0stC to miałem, ale nigdy nie musiałem dolewać płynu chłodniczego. Dodatkowo mechanik stwierdził, że w zlanym oleju są ślady wody - ale ja spojrzałem na ten olej i nic takiego nie stwierdziłem...
Sam płyn chłodniczy ma ładny, różowy kolor, żadnych śladów tłustych plam w zbiorniczku wyrównawczym, żadnych pęcherzyków powietrza, itp. Za autem nie unosi się obłok pary wodnej. Przejerzdzam jednorazowo okoo 25km w "półtrasie" w sposób spokojny. Jak potwierdzić jednznacznie, że uszczelka padła? Coś kiedyś czytałem, ża przy padniętej uszczelce pęcznieją przewody chłodnicze - ale ja nie stwierdziłem, aby były twardsze, niż wcześniej. Podobno można też zbadać zawartość gazu (dwutlenek węgla?) w płynie chłodzącym...
PS: Mechanik zaproponował mi wymianę uszczelki z kompleksową regeneracją głowicy (planowanie, wymiana uszczelniaczy, dotarcie gniazd zaworowych) za około 800zł...
Komentarz
-
-
Spokojnie - masło w niskich temperaturach przy jeździe w stylu "często, a krótko" może się okresowo pojawić. Nie musi to oznaczać niczego złego. Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą - sprawdź w sposób wiarygodny, a nie na "oko" (są wiarygodne testery wykrywające CO_2 w płynie chłodzącym). Nie sztuka zdjąć "czapkę", sztuka to zrobić to wtedy, kiedy rzeczywiście zachodzi taka potrzeba....Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
Agamek12, poślij naciągacza daleko i nie dawaj mu samochodu do ręki bo popsuje. W AKL i BSE mniej więcej raz w roku dolewałem/m 0,5l płynu i nie mam zamiaru z tego powodu zdejmować głowicy skoro nie ma żadnych innych objawów. Płyn też paruje, może być drobna nieszczelność na wężach, itp. Czego od razu głowica - bo najdrożej? A "masełko" - tak jak pisze mariobros, jak niedogrzany silnik to tak bywa
Komentarz
-
-
Agamek12, dolej płynu i obserwuj. Przy dużych mrozach różne rzeczy mogą się dziać. Przy wysokich mrozach różnica pracy silnika jest dość duża więc może Ci gdzieś płyn wciągnąć. Poczekaj do wiosny, jeżeli latem dalej będzie się tak dziać to mogą być pierwsze oznaki uszczelki.
To że jest maź pod korkiem oleju to jest normalne w zimę. Ale jeżeli jeździsz dziennie ok 25km w jedną stronę to to zjawisko nie powinno występować.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Agamek - naszla mnie jeszcze jedna rzecz: sprawdz czy nie pekla jakas zlaczka od przewodow plynu chladzacego. dzis przy okazji dowiedzialem sie ze kiedys ludzi wkrecali w regeneracje glowicy w starych golfach, a winny z reguly byl maly trojnik.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rssAgamek - naszla mnie jeszcze jedna rzecz: sprawdz czy nie pekla jakas zlaczka od przewodow plynu chladzacego. dzis przy okazji dowiedzialem sie ze kiedys ludzi wkrecali w regeneracje glowicy w starych golfach, a winny z reguly byl maly trojnik.
A co do masełka: w AKL korek wlewu oleju nie jest wkręcany w samą pokrywę zaworów (jak w np AEE), ale w coś jakby "komin" o wysokości około 10-15cm - może ten element na tyle szybko się wychładza lub poprostu niedogrzewa, że siłą rzeczy tworzy się na nim i korku "masło"...?
Komentarz
-
-
ten 'komin' o ktorym piszesz to cos na ksztalt separatora oleju (pewnie gdzies w poblizu jest przewod odmy) i nie ma wplywu na schladzanie sie oparow, ilosc pojawiajacego sie masla itp. Kiedys w Felicji tez ubywalo mi sporo plynu, a po prostu gdzies sobie odparowywal czy tez uciekal spod korka plynu chlodzacego. po wymianie korka i czujnika wentylatora maszyna hula.
spytaj tego goscia od glowic (albo popros zeby Ci pokazal) ta wode w oleju. jesli bedzie robil madra mine druida i sie wykrecal to jest duze prawdopodobienstwo ze wlasnie nie dales sie wkrecic.... mozesz go jeszcze poprosic o wykonanie proby cisnieniowej ukl chlodzenia (albo kupic korek wlewowy, wywiercic 2 otwory - w jeden wentyl z detki, w drugi cisnieniomierz - tylko nie pamietam do jakiego cisnienia sie wtedy pompuje. jak chcesz moge poszukac)
EDIT: przy probie cisnieniowej pompuj do 100kPa (1atm). cisnienie powinno sie utrzymac po napompowaniu tj. nie powinno zauwazalnie spadac od razu.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
U mnie masło zawsze jest jak robię krótkie trasy. Jedna dłuższa (tak ze 200 km) i problem znika. Normalne skraplanie wody.
Ale jeśli płyn Ci znika to możliwa jest uszczelka pod głowicą. Zwykle jest tak że:
A) płyn wlatuje do oleju - olej ma kolor zbliżony do kawy z mlekiem
B) olej wlatuje do płynu - płyn wygląda jak brązowo mleczna breja
Jeśli tych objawów nie masz to jest ok. Śmietana na korku to norma
Komentarz
-
-
Masło - biały osad pod korkiem oleju
Witam , dzisiaj zauważyłem ze pod korkiem wlewu oleju mam sporo białego osadu , i na bagnecie nie widać poziomu oleju wogóle. Czytałem troche na ten temat ale mi np płynu chłodniczego nie ubywa , nie robie tylko krótkich odcinków tylko codziennie rano 35 i wieczorem 35 km wiec chyba auto zdąrzy sie nagrzacm, no i dzisiaj nie było mrozu jak to sprawdzałem. Na bagnecie niby oleju nie widać , ale nie zapaliła mi sie wogóle kontrolka od oleju... co to moze być??
Komentarz
-
Komentarz