Biały osad pod korkiem oleju, majonez, masło

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • qickare
    Rider
    • 2007
    • 286

    Biały osad pod korkiem oleju, majonez, masło

    U nas Wimarze na Al Jerozolimskich 1600 +pompa
  • koleszek
    Drive
    • 2006
    • 99

    #2
    dziwna jasna maź na korku wlewu oleju

    Dziwna jasna maź na korku wlewu oleju mam takową w silniku 2.0 AQY . Czym to jest spowodowane że taka maź się pojawiła.

    Komentarz

    • zefirstorm
      Ambiente
      • 2006
      • 152

      #3
      zbyt krótkie odcinki jeździsz....
      pewna ilość wilgoci w oleju nie zdąży odparowa - przegoń auto...
      może być to spowodowane również padem uszczelki pod głowicą - ale napewno temp dała by o tym znać...
      obstawiam pierwszą opcję
      pozdr
      ASV 147PS@307Nm

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        tez stawialbym na jazde na krotkich odcinkach.
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • nico21
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 2640
          • Volkswagen

          #5
          koleszek, Nie masz sie co przejmowac. U mnie jest to samo choc jezdze rózne dystanse ale przwaznie krótkie. Jest tak jak pisze zefirstorm, ze nie zdaza odparowywac woda z oleju.
          DACAR.team

          Komentarz

          • daneczek76
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3642
            • Toyota

            #6
            jestem tego samego zdania tak samo miałem w AEE zgadzam się z nico21
            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz

            • nico21
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 2640
              • Volkswagen

              #7
              koleszek, jaki masz gaz zamontowany i jak ci sie spisuje ??
              DACAR.team

              Komentarz

              • Castaway
                Ambiente
                • 2005
                • 125

                #8
                A na bagnecie sprawdzałeś ile masz oleju?
                POzdro - Pit

                Komentarz

                • tomi98
                  Rider
                  • 2004
                  • 564

                  #9
                  jeżeli nie ubywa płyn chłodniczy to spokojnie , u mnie pojawia się coś takiego jak jeżdże na krótkich dystansach i jest duża wilgotnośc powietrza. Jak poraz pierwszy zobaczyłem kremową maź pod korkiem to się z deka przeraziłem, ale tak już musi być gdzieś ta wilgoć musi się podziać.

                  Komentarz

                  • schamann
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 105

                    #10
                    Zgadzam sie z kolegami w 100% sprawdz tylko poziom plynu chlodniczego czy czasem nie ubywa,u mnie przy padnietej uszczelce ubywalo mnostwo ale temperatura silnika sie nie podnosila sie odziwo
                    Były Właściciel OI 1.6 AEE 75KM ,1998r teraz Laguna 3 2.0 dci 150KM

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9943
                      • Ford

                      #11
                      Biały osad pod korkiem oleju, majonez, masło

                      Pojechałem dziś na wymianę oleju i oczom moim ukazało się masło pod korkiem oleju. Dodatkowo w ciągu ostatnich kilku tygodni ubyło mi około 0,5l mieszanki G12.
                      Tym masłem to jakoś nigdy się nie przejmowałem, bo zawsze przy temperaturach poniżej 0stC to miałem, ale nigdy nie musiałem dolewać płynu chłodniczego. Dodatkowo mechanik stwierdził, że w zlanym oleju są ślady wody - ale ja spojrzałem na ten olej i nic takiego nie stwierdziłem...
                      Sam płyn chłodniczy ma ładny, różowy kolor, żadnych śladów tłustych plam w zbiorniczku wyrównawczym, żadnych pęcherzyków powietrza, itp. Za autem nie unosi się obłok pary wodnej. Przejerzdzam jednorazowo okoo 25km w "półtrasie" w sposób spokojny. Jak potwierdzić jednznacznie, że uszczelka padła? Coś kiedyś czytałem, ża przy padniętej uszczelce pęcznieją przewody chłodnicze - ale ja nie stwierdziłem, aby były twardsze, niż wcześniej. Podobno można też zbadać zawartość gazu (dwutlenek węgla?) w płynie chłodzącym...
                      PS: Mechanik zaproponował mi wymianę uszczelki z kompleksową regeneracją głowicy (planowanie, wymiana uszczelniaczy, dotarcie gniazd zaworowych) za około 800zł...
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • mariobros
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 551

                        #12
                        Spokojnie - masło w niskich temperaturach przy jeździe w stylu "często, a krótko" może się okresowo pojawić. Nie musi to oznaczać niczego złego. Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą - sprawdź w sposób wiarygodny, a nie na "oko" (są wiarygodne testery wykrywające CO_2 w płynie chłodzącym). Nie sztuka zdjąć "czapkę", sztuka to zrobić to wtedy, kiedy rzeczywiście zachodzi taka potrzeba....
                        Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                        Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                        Komentarz

                        • rezon
                          RS
                          • 2006
                          • 1894
                          • Volvo
                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Agamek12, poślij naciągacza daleko i nie dawaj mu samochodu do ręki bo popsuje. W AKL i BSE mniej więcej raz w roku dolewałem/m 0,5l płynu i nie mam zamiaru z tego powodu zdejmować głowicy skoro nie ma żadnych innych objawów. Płyn też paruje, może być drobna nieszczelność na wężach, itp. Czego od razu głowica - bo najdrożej? A "masełko" - tak jak pisze mariobros, jak niedogrzany silnik to tak bywa

                          Komentarz

                          • rss
                            L&K
                            • 2009
                            • 1098

                            #14
                            a POKAZAL Ci w ktorym miejscu sa slady wody w oleju i po czym on to poznal?
                            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                            _________________________________________
                            Do sprzedania:
                            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                            zaciski do hamulcow 280mm.

                            Komentarz

                            • AdamB
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 8033
                              • Octavia IV (NX3)
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              #15
                              Agamek12, dolej płynu i obserwuj. Przy dużych mrozach różne rzeczy mogą się dziać. Przy wysokich mrozach różnica pracy silnika jest dość duża więc może Ci gdzieś płyn wciągnąć. Poczekaj do wiosny, jeżeli latem dalej będzie się tak dziać to mogą być pierwsze oznaki uszczelki.
                              To że jest maź pod korkiem oleju to jest normalne w zimę. Ale jeżeli jeździsz dziennie ok 25km w jedną stronę to to zjawisko nie powinno występować.
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz

                              • Ths
                                Rider
                                • 2007
                                • 317

                                #16
                                u mnie nigdy nie było potrzeby dolewania płynu poziom zawsze taki sam, tak więc wg mnie jak ubywa to jest coś nie tak.
                                masło z korka zetrzeć i jeździć dalej

                                Komentarz

                                • rss
                                  L&K
                                  • 2009
                                  • 1098

                                  #17
                                  Agamek - naszla mnie jeszcze jedna rzecz: sprawdz czy nie pekla jakas zlaczka od przewodow plynu chladzacego. dzis przy okazji dowiedzialem sie ze kiedys ludzi wkrecali w regeneracje glowicy w starych golfach, a winny z reguly byl maly trojnik.
                                  kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                  _________________________________________
                                  Do sprzedania:
                                  komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                  zaciski do hamulcow 280mm.

                                  Komentarz

                                  • Agamek12
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 9943
                                    • Ford

                                    #18
                                    Zamieszczone przez rss
                                    Agamek - naszla mnie jeszcze jedna rzecz: sprawdz czy nie pekla jakas zlaczka od przewodow plynu chladzacego. dzis przy okazji dowiedzialem sie ze kiedys ludzi wkrecali w regeneracje glowicy w starych golfach, a winny z reguly byl maly trojnik.
                                    Patrzyłem, nic takiego nie zauważyłem. Ale popatrzę jeszcze po świętach jak zdejmę osłony z silnika...

                                    A co do masełka: w AKL korek wlewu oleju nie jest wkręcany w samą pokrywę zaworów (jak w np AEE), ale w coś jakby "komin" o wysokości około 10-15cm - może ten element na tyle szybko się wychładza lub poprostu niedogrzewa, że siłą rzeczy tworzy się na nim i korku "masło"...?
                                    Adam... Używam:
                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Przyszedl mroz to wody ubylo, jakby sie zrobilo cieplej byloby jej znow tyle samo.

                                      Maslo to norma zima w benzynie.


                                      Szukasz problemow tam gdzie ich jeszcze nie ma, albo nie sa jeszcze az tak znaczace.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Matis68
                                        Ambiente
                                        • 2006
                                        • 195

                                        #20
                                        Dokładnie - ja bym się nie przejmował masełkiem. U mnie ubywało płynu tylko w zimie - po prostu gdzieś przy nagrzewnicy był przeciek. W lecie ubytku praktycznie nie widziałem.
                                        http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

                                        Komentarz

                                        • rss
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1098

                                          #21
                                          ten 'komin' o ktorym piszesz to cos na ksztalt separatora oleju (pewnie gdzies w poblizu jest przewod odmy) i nie ma wplywu na schladzanie sie oparow, ilosc pojawiajacego sie masla itp. Kiedys w Felicji tez ubywalo mi sporo plynu, a po prostu gdzies sobie odparowywal czy tez uciekal spod korka plynu chlodzacego. po wymianie korka i czujnika wentylatora maszyna hula.
                                          spytaj tego goscia od glowic (albo popros zeby Ci pokazal) ta wode w oleju. jesli bedzie robil madra mine druida i sie wykrecal to jest duze prawdopodobienstwo ze wlasnie nie dales sie wkrecic.... mozesz go jeszcze poprosic o wykonanie proby cisnieniowej ukl chlodzenia (albo kupic korek wlewowy, wywiercic 2 otwory - w jeden wentyl z detki, w drugi cisnieniomierz - tylko nie pamietam do jakiego cisnienia sie wtedy pompuje. jak chcesz moge poszukac)

                                          EDIT: przy probie cisnieniowej pompuj do 100kPa (1atm). cisnienie powinno sie utrzymac po napompowaniu tj. nie powinno zauwazalnie spadac od razu.
                                          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                          _________________________________________
                                          Do sprzedania:
                                          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                          zaciski do hamulcow 280mm.

                                          Komentarz

                                          • rober71
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 16

                                            #22
                                            dobra rada zmien tego magika
                                            rober

                                            Komentarz

                                            • Kajtiii
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 291

                                              #23
                                              U mnie masło zawsze jest jak robię krótkie trasy. Jedna dłuższa (tak ze 200 km) i problem znika. Normalne skraplanie wody.

                                              Ale jeśli płyn Ci znika to możliwa jest uszczelka pod głowicą. Zwykle jest tak że:

                                              A) płyn wlatuje do oleju - olej ma kolor zbliżony do kawy z mlekiem
                                              B) olej wlatuje do płynu - płyn wygląda jak brązowo mleczna breja

                                              Jeśli tych objawów nie masz to jest ok. Śmietana na korku to norma

                                              Komentarz

                                              • luki1304
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 55

                                                #24
                                                Masło - biały osad pod korkiem oleju

                                                Witam , dzisiaj zauważyłem ze pod korkiem wlewu oleju mam sporo białego osadu , i na bagnecie nie widać poziomu oleju wogóle. Czytałem troche na ten temat ale mi np płynu chłodniczego nie ubywa , nie robie tylko krótkich odcinków tylko codziennie rano 35 i wieczorem 35 km wiec chyba auto zdąrzy sie nagrzacm, no i dzisiaj nie było mrozu jak to sprawdzałem. Na bagnecie niby oleju nie widać , ale nie zapaliła mi sie wogóle kontrolka od oleju... co to moze być??

                                                Komentarz

                                                • bobasek
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 326

                                                  #25
                                                  na początek dolej oleju
                                                  druga sprawa to brak sygnalizacji niskiego poziomu oleju - koniecznie sprawdź dlaczego nie działa czujnik
                                                  a tego masła to ile jest?
                                                  aż tyle że z niego "kapie", czy może łyżeczka do herbaty?
                                                  5,5l/100

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...