nierówna praca silnika - AGR 1.9 TDI 99'r.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kdk33
    Classic
    • 2010
    • 2

    nierówna praca silnika - AGR 1.9 TDI 99'r.

    ww991, według mnie ten osad odsedymentował z paliwa i normalnie w nim występuje.
    piotrek_os,
    dobra rada. Standardowo nie dodają takiego lejka do takiego kanistra ale można sobie dokupić na stacji.

    Pozdrav
  • kaski
    Classic
    • 2008
    • 2

    #2
    nierówna praca silnika - AGR 1.9 TDI 99'r.

    Jestem szczęśliwym posiadaczem Octavii I z motorem AGR 1.9 TDI rocznik 99. Ostatnio zauważyłem dziwne zjawisko polegające na falowaniu obrotów silnika podczas powolnej jazdy np. w korku, przy wysprzęganiu silnika. Po zatrzymaniu się silnik zaczyna równo pracować. Wczoraj doszło kolejne zjawisko, tocząc się z prędkością około 20km/h na tzw. luzie, bez wciśniętego sprzęgła, przy lekkim hamowaniu (bez wciskania pedału sprzęgła) również pojawiają się falowanie silnika. Po zatrzymaniu się wszystko wraca do normy. Auto nie ma problemów z odpalaniem, przy silnym mrozie po odpaleniu zimnego silnika nie słychać żadnych podejrzanych dźwięków. Jazda tj. rozpędzanie się, zmiana biegów przebiegają prawidłowo.
    Czekam na podpowiedź co może być przyczyną takiego działania.

    Komentarz

    • Mlynek
      Classic
      • 2008
      • 11

      #3
      nierówna praca silnika - AGR 1.9 TDI 99'r.

      U mnie występują podobne objawy - jak wcisnę sprzęgło (np. na dwójce, podczas dojeżdżania do świateł, albo wtaczania się na parking), czuje takie delikatne falowanie obrotów i pulsowanie sprzęgła. Znajomy mechanik ostatnio stwierdził, że takie objawy świadczą o zużytym docisku sprzęgła - jedna, lub kilka dźwigienek sprężyny talerzowej ugięły się bardziej w stosunku do pozostałych(np. na skutek zużycia, a co za tym idzie mniejszej sprężystości), a to powoduje szarpanie, falowanie, ponieważ sprężyny nie równo łapią.
      Wirus by http://soft-car.pl/

      Komentarz

      • kaski
        Classic
        • 2008
        • 2

        #4
        A mechanik brał może pod uwagę dwuczęściowe koło zamachowe ?

        Komentarz

        • Mlynek
          Classic
          • 2008
          • 11

          #5
          Od tego właśnie się zaczęła cała dyskusja, czy te objawy czasem nie świadczą o kończącym się kole dwumasowym, ale według mechanika objawy te wskazują na zużyty docisk sprzęgła.
          Wirus by http://soft-car.pl/

          Komentarz

          • uti
            Classic
            • 2008
            • 18

            #6
            u mnie jak był walnięty docisk to nie mogłem wogole operować biegami...(w ostatnich momentach żeby zmienić np. z wstecznego na jedynke musiałem auto zgasić zmienić bieg,odpalić i kulać sie dalej...) ale takich objawów jak falowanie obrotów nie było wogole

            Komentarz

            • Sinner
              Drive
              • 2009
              • 68

              #7
              Sprawdź czy objawy nie są identyczne z opisanymi w tym temacie
              Skodżitsu AGR+ by Dynosoft

              Komentarz

              Pracuję...