[O2] kontrolka poziomu oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • partycjusz
    Classic
    • 2010
    • 8

    [O2] kontrolka poziomu oleju

    Zamieszczone przez fazol
    pierwsze 10 tys. chyba przesadzilem, do 3tys.km autko jeździło do 120km/h ,po tym przebiegu dawałem mu więcej ale nie przekraczałem 3000obr/min. na 10tys km. autko śmigło swoją max. prędkością z 5-6razy. po 10tyś. już normalna jazda. pierwsza wymiana oleju po 15tyś. chip-23tyś.km
    Przez 7 tys km nie przekraczałes 3000 obr/min? Chyba faktycznie przesadziłes - taka jazda na pewno nie wpłyneła dobrze na twoja turbinke :?
    partycjusz
  • Adam-Ski
    Rider
    • 2009
    • 476
    • Seat
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    [O2] kontrolka poziomu oleju

    wstępnie moje pytanie, problem zaczałem juz pisać na: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=28858

    jednakże chcę teraz dopisać, iż po tym jak silnik ostygł (po ok. 2 godzinach) przekręcam kluczyk i kontolka poziomu oleju nie świeciła.
    Sprawdziłem poziom oleju na bagniecie i olej był na połowie wskaźnika. Profilaktycznie dolałem trochę i obecnie jest na poziome ca. 2/3.

    A propos, po pierwszym przypadku miałem podpiętego VAG'a by sprawdzić tę przypadłość i nie wykryto żadnego błędu....

    Czy ktoś miał "okazję" się spotkać z podobnym problemem...?
    Była Octavia II (Combi) 1.9 TDI PD

    Był Rapid 1.4 TDI-CR

    Poprzednio także Fabia II Combi 1,4 16V

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Adam-Ski, nie zaswieciła sie bo podniosłes i zamknałes maske. Przy poziomie na pomarańczowej kresce przy mrozach ok -20 zapaliła sie zółta od oliwy
      Załączone pliki
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8030
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        Adam-Ski, tak jak piotrek_os, napisał poniżej tej kreski może się zaświecić już żółta lampka oleju.

        U mnie jak się zaświeciła to przy poziomie czerwonym najniższym.
        Załączone pliki
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • Adam-Ski
          Rider
          • 2009
          • 476
          • Seat
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Dzięki Chłopaki (piotrek_os & AdamB) za info.

          Widać, że w zimowych warunakch połowa wskaźnika to absoutne minimum.

          Pozdrawiam,
          Adam
          Była Octavia II (Combi) 1.9 TDI PD

          Był Rapid 1.4 TDI-CR

          Poprzednio także Fabia II Combi 1,4 16V

          Komentarz

          • Bonus
            Ambiente
            • 2005
            • 249

            #6
            pamiętajcie kontrolka oleju to nie za niski poziom oleju tylko za niskie ciśnienie oleju, miałem dokładnie to samo w innym aucie któro nie było pierwszej młodowści i sie kiepsko grzało w zimie, bo było ekonomicznie eksploatowane i jeździło wyłacznie po mieście
            wg mnie przyczyna zaświecenie kontrolki to niskie cisnienei oleju spowodowane niedogrzniem silnika (przy miejskiej zimowej jeździe to bardzo prawdopodobne w benzynówce i dieslu) albo też możliwy wyciek płynu chłodzącego do oleju

            niedogrzany silnik
            komora wału korbowego jest odpowietrzana i olej zimą styka się z powietrzem wilgotnym albo bardzo zimnym z zewnątrz,
            jak również silnik jako że wykonany z metalu szybko sie nagrzewa i schładza powietrze któro dostanie sie do komory korbowej i wogóle do silnika na ściankach zostawi parę wodną kiedy silnik ostygnie wilgocą sie przestrzenie w silniku,
            a do oleju w misce leje sie skroplona woda,
            przy kolejnym odpaleniu woda z olejem sie mieszając w misce robi sie troche masła któro zapycha siateczkę ssaka w misce oleju, siateczka w ssaku zapycha sie także troche od brudu w oleju i to wszystko może wkońcu doprowadizć do zablokowania ssaka i spadku cisnienia oleju,
            myślał by kto ze woda z oleju odparuje nie odparuje jeżlei silnik używany jest na krótkich dystansach i nie zdąży się nagrzać lub popracuje zbyt krótko z odpowiednia temperaturą,
            dolanie wiecej oleju pomogło bo masełko sie rozpłyneło na siateczce, albo podniósł sie poziom oleju w misce podczas pracy silnika (kiedy poziom spada bo układ smarowania się napełni),
            możliwe jest też osadzenie sie masełka pod korkiem wlewu oleju albo raczej przewodem zbierającym opary oleju i wprowadzającym opary oleju do kolektora dolotowego do spalenia (jeżeli przewód zapcha sie masełkiem to tym bardziej w silniku "zamkniętym" para będzie zbierac sie łatwiej)

            ja sie przekonałem przy okazji innego auta, zaświeciła sie kontrolka w zimie przy jeździe miejskiej ale tylko po tym jak silnik sie zagrzał (po odpaleniu na zimnym silniku nie świeciło się),
            a że akurat miałem zmieniac olej to zmieniłem go i niespodzianka nic to nie pomogło, kontrolka sie nawet zaczeła świecić stale, ale co gorsze kiedy swieciła sie kontrolka z pod maski silnik zwyczajnie "szorował" kiedy sie nie świeciła chodził ciszej, pozatym masełko było pod korkiem każdej zimy a nawet zdarzało sie że wiosną, latem i jesienią, pojawiało się w miejscu odbioru oparu oleju który jest obok korka wlewu oleju,
            co sie okazało że nie jak myślałem czujnik ciśnienia oleju sie zepsuł, albo pompa sie zużyła i nie dawała ciśnienia, tylko pompa nie dawał ciśnienia bo po kilku dzisieciu tysiacach km po miescie z temperaturą silnika taką ze nie włączył sie nawet wentylator chłodnicy w korku, siateczka na ssaku sie przytkała osadem ze zużytego oleju i masełkiem

            Komentarz

            Pracuję...