Jak w jeden dzień skończysz 3 etap w samochodzie, który pierwszy raz będzie widział takie kosmetyki, to ręce Ci odpadną, a o dojściu do punktu nr 5 możesz zapmnieć
Pytanko:
Jak wymontowac czujniki cofania z O2? Czy są one zbudowane tak jak uniwersalne na allegro tj. jakaś skrzyneczka - centralka i czujniki? Czy jest to raczej 'zintegrowana' instalacja samochodu??
Jak to jest w innych modelach grupy VW? Może Bora, Golf albo A4 czy Toledo maja takie same??
michau_ka, Są 4 czujniki, centralka i głośniczek, centralka pracuje na magistrali CAN i bez niej raczej nie ruszy ( coś kojarzę, że nowsze OI mają chyba CAN-a, ale nie jestem tego pewny ). Dodatkowo te czujniki muszą być zamontowane dosyć precyzyjnie ( wysokość od ziemi, kąt w płaszczyźnie poziomej i pionowej i odległość od siebie ) i nie wiem czy uda się to tak dokładnie zrobić samemu w "garażu"...
Dzieki bardzo. Znalazlem juz w etce odpowiedzi na moje pytania. Cztery czujniki. Centralka zamontowana w bagażniku po lewej stronie, na nadkolu. Głośniczek na lewym słupku w kabinie.
Co do czujników to nie jest to az daki problem jak opisujesz. Dodatkowo moge mieć możliwość przekładki całego zderzaka. Moj i tak jest pęknięty u dołu.
...Co do czujników to nie jest to az daki problem jak opisujesz. Dodatkowo moge mieć możliwość przekładki całego zderzaka. Moj i tak jest pęknięty u dołu.
Pozdrawiam
Może i nie ale ja ostatnio w firmowej OII miałem problem, bo układ piszczał bardzo często teoretycznie bez powodu. Okazało się, że chyba ktoś na parkingu musiał "dotknąć" innym zderzakiem tyłu Octavki, bo prawy środkowy czujnik był delikatnie ( jakieś pół milimetra ) wepchnięty dołem do środka i wyłapywał wszystkie krawężniki, a nawet większe kamienie i kawałki lodu :shock: . Wsadziłem rękę pod zderzak dopchnąłem czujnik tak jak powinien być i jest miodzio; także te pół milimetra dało pewnie z 5-10 cm różnicy "na ziemi"...
Komentarz