drgania kół

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • to5mek
    Drive
    • 2010
    • 51

    drgania kół

    Zamieszczone przez Mihau
    ale on tez przecież nie jest cudotwórcą i nie pojedzie do fabryki go wyprodukować, widocznie tyle trzeba czekać
    Tak, ale danielcio zna realne terminy, ja jak zamawiałem 1.4tsi z dsg combi pod koniec sierpnia (zbliżający się koniec roku) to mi w warszawie większość dealerów mówiła że w ogóle wstrzymane są zamówienia na 1.4TSI i ze dopiero po nowym roku będą, podczas gdy u danielcia zamówienie złożone ~15 września zrealizowane po 2 mies.
    to5mek
  • marcinp250
    Drive
    • 2009
    • 63

    #2
    drgania kół

    Witam . Odkąd założyłem koła zimowe zauważyłem dziwne odgłosy które dochodzą z kół napędowych, podczas buksowania na śniegu przy skręconych kołach (niekoniecznie do oporu) dochodzą dziwne dzwięki coś jak pracująca sprężyna ... Na kołach letnich nie było tego problemu ,, domniemam że winą jest zawieszenie podskakujące na śniegu przy zrywaniu kół ale proszę o opinie >.........

    Komentarz

    • karlito1982
      Rider
      • 2009
      • 720
      • Octavia III combi (5E5)
      • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

      #3
      a może ci nie wyważyli kół....dziwne że na zimowych tylko i tylko przy skręcie...drgania mogą też byc gdy na feldze sie coś osadzi np. troche błota i też drżą koła ale to by było cały czas....spróbuj nie buksowac czy też tak będzie....mi jeden gośc powiedział że w aucie z przednim napędem na skręconych kołach lepiej nie buksowac bo cos tam można zerwac - juz nie pamietam co ale chyba ząbki na półosi i wtedy to przeskakuje i stąd te drgania...może ktos ma inny pomysł
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25050

      Komentarz

      • purbanski12
        Classic
        • 2008
        • 33

        #4
        moze przegub on zazwyczaj pukaja na skreconych kolach
        zrob test
        skrac kola raz w lewo i jezdzj w kolo i sluchaj, pozniej skrec kola na maksa w prawo i tak samo jezdzj i napisz co sie dzieje tylko kola na maksa
        musisz miec dosc duzy plac do jazdy

        Komentarz

        • karlito1982
          Rider
          • 2009
          • 720
          • Octavia III combi (5E5)
          • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

          #5
          [quote="purbanski12"]moze przegub on zazwyczaj pukaja na skreconych kolach

          no własnie o to mi chodziło teraz mi sie przypomniało...a nie półoś
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25050

          Komentarz

          • rss
            L&K
            • 2009
            • 1098

            #6
            na pewno nie sa to przeguby. zastanawialem sie nad tym kiedys (tez po zmianie na zimowe) jak dobiegal mnie dzwiek wlasnie jak 'zardzewiala sprezyna'. skoro nie jestem jedyna osoba ktora tak ma, to znaczy ze jest to normalne.
            przypuszczam ze zawieszenie 'pracuje' na swoich mocowaniach i stad te halasy.
            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
            _________________________________________
            Do sprzedania:
            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
            zaciski do hamulcow 280mm.

            Komentarz

            • marcinp250
              Drive
              • 2009
              • 63

              #7
              Zgadzam się z "rrs" "zawieszenie 'pracuje' na swoich mocowaniach i stad te halasy".
              Przeguby są OKI...

              Komentarz

              • wojtass86
                Drive
                • 2008
                • 60

                #8
                Według mnie może to być EDS czyli blokada mechanizmu rożnicowego, załącza się przy buksowaniu kół. Na letnich mogłeś tego nie odczuwać a w zimę koła często buksują i system się włącza.

                Komentarz

                • harry.wesoly
                  Drive
                  • 2009
                  • 51

                  #9
                  U mnie również z okolicy przednich kół dochodzą straszne odgłosy, ciężko mi je opisać ale skłaniam się ku temu jakby faktycznie jakaś sprężyna, odgłos metaliczny, trzeszczenia, buczenie. Wcześniej miałem założone 15 calowe alufelgi i wszystko było ok. Odgłosy te pojawiły się po wymianie kół na zimowe (15 cali ale wyższy profil mają od tych letnich, nie pamiętam jaki, musiałbym sprawdzić i ewentualne dopisać, założone na stalowe felgi, koła wyważone) Hałas słyszalny przy skręcaniu kół nawet małym, przy przyspieszaniu czasami jak koła boksują, przy hamowaniu jak chce np sprawdzić czy ślisko na jezdni i naduszę pedał dynamicznie do końca to ten odgłosy się pojawiają, takie charczenie, trzeszczenie itp. Auto niegarażowane, stoi na mrozie całą noc. Płyn wspomagania na maxa (od kupna w grudniu nie wymieniany bo poco, żadnych dolewek nie było, płyn hamulcowy to samo?) Początkowo wiązałem to z wysokim profilem opony i gromadzeniem się zmarzliny na nadkolach z przodu ale dwukrotnie odrywałem zmarzlinę i to samo. Zastanawiam się czy przypadkiem nie po przymarzały mi hamulce, jakieś tarcze czy cuś bo chyba tego dnia co pogoda się u mnie popsuła, spadło do minusa i zaczęło sypać byłem na myjce i może... Jak nic nie wymyślę to podjadę do mechanika, niech zrzuci koła i się wypowie. Dodam, że auto w grudniu było na szarpakach i wszystko fajnie, 1,5 tyg później wymiana kół i mechanik zwrócił mi uwagę, że przedni lewy wahacz ma luz ale wszytko ok, nie puka, nie stuka, więc nie wymieniam. Co to może być
                  Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą

                  Komentarz

                  • rezon
                    RS
                    • 2006
                    • 1894
                    • Volvo
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    rss, harry.wesoly, sprawdźcie sobie na naklejce w bagażniu czy nie macie czasami EDS, o którym pisze wojtass86, Takie zgrzyty, metaliczne trzeszczenia to typowe objawy jego pracy. Przy skręceniu kół pojawia się większa różnica prędkości obrotowej i większa tendencja do uślizgu kół, co aktywuje EDS. W O2 nie mam, ale w O1 pierwsza interwencja brzmiała jak by się skrzynia biegów "wysypała" - też nie wiedziałem, że mam coś takiego.

                    Komentarz

                    • harry.wesoly
                      Drive
                      • 2009
                      • 51

                      #11
                      Nic mi nie wiadomo, żebym miał EDS, na naklejce w książce serwisowej nie mam, w bagażniku sprawdzę choć wątpię. No to co jak mam powiedzmy eds to mam uznać to za normalne czy jak? wstyd tak jeździć jak auto świeżo zmienione a jak z pod bloku ruszam nawet powolutku to już te dźwięki. Idzie się normalnie spienić

                      [ Dodano: Pią 15 Sty, 10 18:50 ]
                      Na naklejce w bagażniku nie znalazłem żadnego napisu EDS więc to raczej nie to.
                      Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą

                      Komentarz

                      • Trusek
                        Rider
                        • 2009
                        • 520
                        • Octavia III (5E3)
                        • DADA 1.5 TSI 150 KM

                        #12
                        ... opisujecie to dokladnie tak jak wystepuje u mnie. Na szczescie jeden z kolegow mnie uspokoil - ten nieprzyjemny dzwiek to ewidentnie EDS akurat u mnie. Sprawdzcie to u siebie.
                        <<>> MACIEJ <<>>
                        Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

                        Komentarz

                        • harry.wesoly
                          Drive
                          • 2009
                          • 51

                          #13
                          Ja nie wiem czy u mnie jest EDS, na naklejce w bagażniku nie znalazłem takiego oznaczenia, w dokumentacji auta również. Mam kombi 1.9 TDI 81 kw Slx, rok produkcji jak pamiętam luty 1999. Czy w tak wiekowym już praktycznie aucie mogę mieć EDS?, jak to sprawdzić? jest jakiś wł/wył bo ja nie mam, jakaś kontrolka na zegarach? u mnie jak się to odzywa to się żadna kontrolka nie pali. Jak ostatnio zauważyłem to ponoć tego hałasu nie słychać na zewnątrz auta ale ja w kabinie słyszę go wyraźnie, takie łamanie, charczenie. W środę jadę do mechanika na oględziny to napiszę co i jak o ile wyjdzie.
                          Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą

                          Komentarz

                          • octikombi
                            Ambiente
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 102

                            #14
                            Też mam 99 model 2000, na 99% to EDS, tak samo u mnie to słychać. Nie ma się czym przejmować. Pozdrawiam

                            Komentarz

                            • Esdes
                              Drive
                              • 2009
                              • 70

                              #15
                              A może poprostu na kołach pod kołpakami jest śnieg, lub na obręczach jakiś lód? To szczególnie po jeździe po zaspach później tłucze aż kierownicą rzuca. Ot tak rada i nie traktujcie tego że się wymądrzam ale już znałem takich co z tym problemem wpadali na warsztat.
                              Zawsze szanuję ulicę i ludzi z niej.

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Esdes
                                A może poprostu na kołach pod kołpakami jest śnieg, lub na obręczach jakiś lód?
                                historia z dzisiejszego poranka...wyjazd spod parkingu..wszystko ok ....za miastem ok 100km/h drgania kierownicy jak jasny gwint... :twisted: ...no i zjazd na parking...opony całe wszystko ok :?: ....po dwa kopy w koły... :P i jazda dalej ...drgania ustały...prawdopodobnie zamarzniety śnieg przyblokował delikatnie któryś z klocków i ten dobrze nie odbił... (felgi były czyste od lodu i śniegu) ...dalsza jazda była bez problemów
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • rezon
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 1894
                                  • Volvo
                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez harry.wesoly
                                  Mam kombi 1.9 TDI 81 kw Slx, rok produkcji jak pamiętam luty 1999. Czy w tak wiekowym już praktycznie aucie mogę mieć EDS?
                                  miałem w O1 1,6GLX AD1998 import z Niemiec, więc tym bardziej możesz mieć w lepiej wyposażonym 1,9 SLX. Na naklejce nie masz wpisane EDS tylko kod tego ustrojstwa - nie wiem jaki.
                                  Zamieszczone przez harry.wesoly
                                  jest jakiś wł/wył bo ja nie mam, jakaś kontrolka na zegarach?
                                  Nie ma ani wyłącznika, ani kontrolki. Łatwo sprawdzić działanie na rolkach w stacji diagnostycznej. Jak minimalnie złapie różnicę prędkości rolek to wywala samochód z rolek bez hamowania - czyli sprawdzenie skuteczności hamulców bywa bardzo trudne z uwagi na brak możliwości sprawdzenia oporów toczenia bez hamowania

                                  [ Dodano: Wto 19 Sty, 10 12:22 ]
                                  Zamieszczone przez harry.wesoly
                                  ostatnio zauważyłem to ponoć tego hałasu nie słychać na zewnątrz auta ale ja w kabinie słyszę go wyraźnie, takie łamanie, charczenie. W środę jadę do mechanika na oględziny to napiszę co i jak o ile wyjdzie
                                  jak z zewnątrz nie słychać to tym bardziej wskazuje na EDS. Mechanika sobie odpuść- szkoda czasu i pieniędzy. SPrawdź tylko czy na suchym asfalcie kierownica na wprost czy masz takie odgłosy. Jeśli nie masz a pojawiają się na śliskiej jezdni, zwłaszcza jak skręcisz kierownicę - to na 99% EDS. Ciesz się, że masz. ZNacznie łatwiej ruszyć niż z ASR.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...