[O2] Klocki Hamulcowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dyerx
    Classic
    • 2009
    • 13

    [O2] Klocki Hamulcowe

    Jest dużo na ten temat w necie.
    Ja fachowcem ani ekspertem nie jestem.
    Jestem użytkownikiem chipowanej O1.
    Stwierdzam że:
    Spokojnie można robić + 20-25% mocy.
    Różnicę poczujesz na pewno.
    Czy się opłaca? Nie wiem. Zależy jak jeździsz. Czego potrzebujesz i wiele innych.
    U siebie mam ok +25% i żadnych negatywnych skutków nie odnotował ani poprzedni właściciel, ani ja.
    185 tys i dwumasa jeszcze nie wymieniana.

    Mój kolega miał w fokusie 150 tys i zmienił 3 dwumasy. Nic nie chipował, ale on bardzo dynamicznie jeździ.
  • __atomek__
    RS
    • 2007
    • 3193
    • Superb III (3V3)

    #2
    [O2] Klocki Hamulcowe

    Witam serdecznie,
    Mam małe pytanko. W O2 z 2007 roku sa z przodu 4 klocki hamulcowe. Ile klocków posiada złącze (czujniki zużycia) do podłączenia ze sterownikiem samochodowym?
    Pozdrawiam
    Tomek

    Komentarz

    • marek1
      Drive
      • 2009
      • 91

      #3
      złacza sa 2 do czujnika zurzycia po jednym z kazdej strony wewneczne klocki je posiadają

      Komentarz

      • __atomek__
        RS
        • 2007
        • 3193
        • Superb III (3V3)

        #4
        Dzięki Marek,
        własnie wczoraj w serwisie mi wymienili klocki hamulcowe i oczywiście oddali stare. Z 4 klocków tylko jeden był zużyty. A pytanie moje się wzięło stąd iż w oddanych klockach jest tylko w jednym złącze
        Pozdrawiam
        Tomek

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          W tych klockach, których używałem ( ori, EBC, TRW ) zawsze był tylko jeden czujnik. Nieraz zdarza się ( np. w EBC ), że czujnik jest całkiem oddzielnie i trzeba go sobie dopiąć do klocka na plastikowy zatrzask ( bo np. w zależności od wersji auta czujnik jest albo nie ma ). W OII ten klocek z czujnikiem idzie na lewe koło ( z prawej strony w aucie nie ma wogóle wyprowadzonego przewodu więc po co miałby się tam dyndać kabelek od klocka )...
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • __atomek__
            RS
            • 2007
            • 3193
            • Superb III (3V3)

            #6
            Dzięki kolego - juz mam jasność sytuacji. Szkoda ze u mnie klocek z czujnikiem po 60tyskm miał ok 5-6 mm grubości a po przeciwnej stronie zaledwie 2mm
            Pozdrawiam
            Tomek

            Komentarz

            • marek1
              Drive
              • 2009
              • 91

              #7
              masz racje pomyliłem sie jest jeden z lewej strony

              Komentarz

              • Rob66
                Drive
                • 2009
                • 94

                #8
                Witam panowie, mam prośbę o podpowiedź

                Będę wymieniał teraz klocki przód OII 2006 Fsi i mam pytanko
                - Czy poza zwykłymi kluczami trzeba mieć np. Torxa czy może innego imbusa ?
                pytam bo będę to robił w niej 1-wszy raz i nie będę tego robił w moim garażu więc jeżeli powinienem mieć (zabrać ze sobą) jakiekolwiek klucze "inne" to wdzięcznym byłbym za podpowiedź
                pozdrawiam
                Nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swego poziomu, a potem pobije ... Rutyną ...

                Komentarz

                • __atomek__
                  RS
                  • 2007
                  • 3193
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  Powiem tak, w salonie skody w Rudzie za klocki hamulcowe, i regeneracje gwintu zapłaciłem 81,90 zł - chyba by mi sie nie chciało robić tego samemu - tym bardziej ze cos nie tak z gwintem było. Bez regeneracji gwintu na pewno wyszłoby taniej. Poza tym dodatkowo za oryginalne klocki zapłaciłem 172,59 - nie wiem czy to dużo czy mało ale sa oryginalne - Te ceny są po 10% rabacie
                  Pozdrawiam
                  Tomek

                  Komentarz

                  • Rob66
                    Drive
                    • 2009
                    • 94

                    #10
                    no to powiem tak

                    WCZORAJ dzwoniłem do Rudy Śl i Oryginalne kosztują

                    UWAGA !!!

                    235-zet... oczywiście do kupienia OD ręki ... nawet mają 10szt na stanie


                    więc kupiłem oryginały od ręki za 158 zeta, ale w Chorzowie...

                    pozdrawiam
                    Nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swego poziomu, a potem pobije ... Rutyną ...

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #11
                      Rob66, o ile pamiętam to klucz 6-cio kątny ( imbus ) rozmiar 7. Przed wymianą na nowe klocki warto wyczyścić odpowiednio ich prowadnice ( najlepiej szczotką drucianą, może być taka na wiertarce - ale wtedy delikatnie ) i wtedy najłatwiej jest robić to na zdjętej tarczy - czyli potrzebny będzie jeszcze torx nr 25 albo 30 ( nie pamiętam ) do odkręcenia śruby blokującej tarcze.

                      Przydał by się też wciskacz do tłoczków ( choć bez niego też powinno dać radę ).
                      Rozumiem, że odpowiedni smar i jakiś zmywacz do tłuszczu masz ( jakby tarcza się upaprała smarem ).
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • Rob66
                        Drive
                        • 2009
                        • 94

                        #12
                        kowal 2002,
                        dzięki za podpowiedź, będę miał raczej z tego co piszesz wszystko - chodziło mi dokładnie o to co napisałeś, że dobrze by było jednak mieć Torxy a że z tego co wiem teściu w garażu Torxów nie ma więc ... muszę zabrać swoje wielkie dzięki za odpowiedź i szerokości ... pozdrawiam

                        [ Dodano: Pią 08 Sty, 10 23:30 ]
                        No i klocki wymienione
                        ze starych na każdym zostało jeszcze około po 5mm czyli ... no całkiem nieźle ale ...
                        no ale, że życie nie jest takie proste i oczywiste to mam zgryza bo kontrolka nadal świeci

                        - po jeździe testowej i porządnym wduszeniu kilka razy hamulca do oporu ABS działa, auto nawet hamuje i wszystko pięknie ładnie ..... jest sprawne no ale ...
                        kontrolka nadal świeci ... i dupa blada, a wszystko założone Ok.
                        Może ma ktoś pomysła ?

                        [ Dodano: Nie 10 Sty, 10 21:31 ]
                        No i się rozwiązał problem
                        demontaż koła - sprawdzenie "obwodu" , ponowne wpięcie czujnika, a raczej jego końcówki (kilkukrotne) i kontrolka zgasła czyli wszystko ok.
                        Nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swego poziomu, a potem pobije ... Rutyną ...

                        Komentarz

                        Pracuję...