O1 wystrzał tylnej szyby

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kammk
    Classic
    • 2011
    • 1

    O1 wystrzał tylnej szyby

    Zamieszczone przez Big
    W jakości dróg różnica owszem wystepuje ale nie w JAKOŚCI TYCH SAMYCH CZĘŚCI !
    Co mnie obchodzi czy wachacz w aucie które kupuję wymieniał polak czy też niemiec (tak tak, na tamtych drogach też elementy zawieszenie się zuzywają !!!). Jesli kupuję zadbane auto od polaka w którym nic nie stuka i nie ma luzów, to w czym ono jest grosze od tego które od nowości jeździło po drogach zachodniej Europy??
    Ale kto tu mówi o różnicy jakościowej samych części ??? Dyskusja jest bardziej na temat czy auto z przebiegiem 100 tys na polskich drogach jest bardziej wytłuczone niż po 100 tys na niemieckich drogach. A w 90 % wypadków tak właśnie jest, a jak się weźmie pod uwagę srednia jakość serwisowania auta w Polsce i Niemczech, to mamy kolejny argument za szukaniem porządnej uzywki u zachodnich sąsiadów.
  • alkozi
    Classic
    • 2010
    • 4

    #2
    O1 wystrzał tylnej szyby

    Mam pytanie.Czemu pękła mi tylna szyba ?Odpaliłem rano auto ,(właczyłem ogrzewanie tylnej szyby)przejechałem ok 25 km i zaparkowałem na ok 30min,ponownie wsiadłem i przejechałem ze 3 km ,wysiadłem trzasnołem dzrzwiami i posypala sie szyba???????to było ok 10.00 a o 17.00 wracałem do domu i zaczeła sie jarzyc kontrolka ładowania ,przyciemniały przednie światła,zaczeły sie zapalac kontrolki poduszek i abs,zaczął przerywac i zgasł.Akcja skonczyła sie lawetą.Czy te 2 przypadki maja cos wspólnego i co sie stało z moim autem???????
    +szyba rano była cała bo otwierałem bagażnik.

    Komentarz

    • jad
      Drive
      • 2009
      • 62

      #3
      Szyba była przegrzana. Wtedy z rzadka może pęknąć, to się zdarza, zwłaszcza, gdy na zewnątrz jest zimno. Przy okazji padł akumulator, bo pobór prądu z na ogrzewanie szyby tylniej jest bardzo duży, stąd pozostałe efekty.
      Pozdrawiam,
      Jacki

      Komentarz

      • ciuk15
        Rider
        • 2009
        • 406

        #4
        jad, Ja bym sie zastanowił, cos musialo sie stac z ładowaniem jak mi w felicji przepalila sie żarowka przestalo ładowac akumulator i kawalek dalej stanąłem ja bym radził zobaczyc alternator czy cos sie nie sało ,a i samo ladowanie napewno trzeba sprawdzic .
        1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
        2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
        3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
        4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

        Komentarz

        • jad
          Drive
          • 2009
          • 62

          #5
          To możliwe, że awaria jest większa.
          Prawie na pewno pęknięcie szyby zostało spowodowane przegrzaniem. Zbyt długie ogrzewanie szyby doprowadziło również do rozładowania akumulatora. Czy przy okazji, w momencie "wystrzału" stało się coś jeszcze, to trudno zgadnąć.
          Pozdrawiam,
          Jacki

          Komentarz

          • watchman
            Ambiente
            • 2009
            • 200

            #6
            Przez 25km miałeś włączone podgrzewanie tylnej szyby??? Czy dobrze rozumiem ....
            "Odpaliłem rano auto ,(właczyłem ogrzewanie tylnej szyby)przejechałem ok 25 km i zaparkowałem na ok 30min,ponownie wsiadłem i przejechałem ze 3 km ,wysiadłem trzasnołem dzrzwiami i posypala sie szyba??????"
            NIE JESTEM LENIWY TYLKO ONERGOOSZCZĘDNY!

            Komentarz

            • ciuk15
              Rider
              • 2009
              • 406

              #7
              Nie wiem jak w O1 ale w O2 jest tak ze ogrzewanie szyby wylacza sie po 10 min ale nie ma mozliwosci zeby ja grzalo jak nie mam wlaczonego silnika a jak silnik dziala to napiecie idzie z alternatora a akumulator jest ladowany a tak sytuacja moze nastapic jak cos siadlo i prad plynal z akumulatora .
              1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
              2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
              3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
              4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

              Komentarz

              • jad
                Drive
                • 2009
                • 62

                #8
                Kolega grzał szybę rano, przez bardzo długi czas. To spowodowało pęknięcie. Problemy z elektryką pojawiły się później, z tego co napisał - wieczorem. Oczywiście masz rację, mogą być spowodowane czymś grubszym niż tylko rozładowanie akumulatora, ale najpierw sprawdziłbym akumulator, bo to i tak jest konieczne. Tak czy inaczej, odpowiedź na pytanie alkozi brzmi - obie awarie się łączą, a problem z wynika z przegrzania szyby.
                Pozdrawiam,
                Jacki

                Komentarz

                • Marian 2
                  L&K
                  • 2007
                  • 1085
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                  #9
                  Jeżeli niema, to warto dobudować/zamontować automatyczny wyłącznik ogrzewania tylnej szyby:

                  Komentarz

                  • Damianjg
                    Rider
                    • 2008
                    • 621

                    #10
                    Zamieszczone przez Marian 2
                    Jeżeli niema, to warto dobudować/zamontować automatyczny wyłącznik ogrzewania tylnej szyby:
                    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic860964.html
                    A jak zrobić aby włącznik nie był cały czas włączony?? Ale był typu dzwonkowego. Tak jak jest w fabi?? Chodzi mi oto aby ten włącznik ori 0-1 zrobić z układem ale włacznik przerobić na dzwonkowy.

                    Komentarz

                    • jacog
                      Rider
                      • 2008
                      • 420
                      • Felicia I (6U1)

                      #11
                      Najprościej zastosować przekaźnik z dwoma stykami zwiernymi - drugi styk będzie równolegle z chwilowym (dzwonkowym) przełacznikiem i będzie podtrzymywać zasilanie całego układu aż nastąpi timeout i wyłączenie całości.

                      Komentarz

                      • mamaj12
                        RS
                        • 2009
                        • 1956
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        W związku z powyższym zapytam: jak długo (w jednym ciągu) może być włączone ogrzewanie tylnej szyby? I jaka w takim razie powinna być przerwa przed powtórnym włączeniem.
                        obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
                        wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

                        Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

                        Komentarz

                        • jad
                          Drive
                          • 2009
                          • 62

                          #13
                          Kilka minut. Ogrzewanie tylnej szyby służy do tego, żeby usunąć parę, natychmiast później, po odparowaniu należy ogrzewanie wyłączyć. Nie wolno w ten sposób usuwać śniegu czy lodu z szyby, nie wolno też zapomnieć o włączonym ogrzewaniu - również lusterek. Taka awaria jak Autora postu zdarza się rzadko, miał pecha, ale każdemu może się zdarzyć. Zwykle zbyt długo włączone ogrzewanie powoduje "tylko" większe zużycie paliwa czy ogranicza prąd ładowania akumulatora, co w zimie zwykle kończy się źle.
                          Pozdrawiam,
                          Jacki

                          Komentarz

                          Pracuję...