Szarpanie silnika 1.8 TSI OII

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • voltar
    L&K
    • 2009
    • 1107
    • Octavia II (1Z3)
    • BZB 1.8 TSI 160 KM

    #26
    Co do szarpania to zmienilem zdanie po ostatnich testach.
    Wychodzi ze u mnie wystepuje takie jedno lekkie szarpniecie jedynie w takim przypadku :
    - silnik zimny
    - przyspieszanie na 1 biegu
    - przyspieszanie jest lagodne , jezeli dodam mu zdecydowanie gazu na starcie to szarpanie nie wystepuje.

    Mysle wiec ze jest to zagadnienie marginalne, niewarte przejmowania sie i powiazane takze ze stylem jazdy.


    O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

    Komentarz

    • theOne
      Ambiente
      • 2010
      • 177

      #27
      Jak się dynamiczniej przyspieszy, pociągnie jedynkę do ~3k, nie będzie tego szarpnięcia, ogólnie silnik lubi obroty obroty właśnie w okolicach 3-3,5k, od kiedy przestałem go mulić, jeździ się lepiej, a spalanie w okolicach 10l/100 jest akceptowalne.
      Witam

      Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

      Komentarz

      • voltar
        L&K
        • 2009
        • 1107
        • Octavia II (1Z3)
        • BZB 1.8 TSI 160 KM

        #28
        theOne : dokladnie tak jest


        O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

        Komentarz

        • theOne
          Ambiente
          • 2010
          • 177

          #29
          Więc tak, mam kilka pytań do użytkowników 1.8 tsi

          Jak rozumiem nie macie:

          -szarpań, raz lekkich, raz mocniejszych, raz w ogóle na biegu jałowym?
          -od jakiegoś czasu zauważyłem, że samochód jak przyspieszam wolno, lub jadę stałą prędkością, np. na 3 - 60, 70km/h (bieg + prędkość dla testu ) - przyspieszając, lekko drga

          Mówię o silniku ciepłym.
          Witam

          Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

          Komentarz

          • Psycho Dad
            Rider
            • 2009
            • 629

            #30
            Nie wiem może mam wyjątkowy silnik. ale te objawy u mnie praktycznie nie występują.
            Przekręciłem już 25kkm Ale przeczytałem to:
            Blogger jest narzędziem oferowanym przez firmę Google, służącym do publikowania blogów i łatwego dzielenia się swoimi przemyśleniami z całym światem. Blogger ułatwia publikowanie tekstu, zdjęć i filmów na blogu osobistym lub blogu zespołu.

            Blogger jest narzędziem oferowanym przez firmę Google, służącym do publikowania blogów i łatwego dzielenia się swoimi przemyśleniami z całym światem. Blogger ułatwia publikowanie tekstu, zdjęć i filmów na blogu osobistym lub blogu zespołu.

            silnik to masa czujników i komputer którego nie można mylić.

            I mam zasadę może dziwną ale tankuje praktycznie na jednej stacji w warszawie (bp na prymasa tysiącelcia)

            Ruszanie na jedynce ? unikam dynamicznego ruszania na zimnym silniku ... zresztą i na ciepłym to sztuka żeby nie zerwać przyczepności , ale podczas jazdy rozpędzania się na dowolnym biegu nie odczuwam wibracji ... od silnika.Jedynie od koła dwu-masowego może oto wam chodzi ;p
            Staram sie ruszać w ten sposób że w pierwszej fazie staram sie puścić jak najszybciej sprzęgło jeśli złapie naciskam zdecydowanie gaz
            Trzeba unikać odpuszczania gazu na chwile i znowu go naciskanie takie pompowanie i niezdecydowanie.
            A i ja staram sie nie schodzić <2000obr ... bo moim zdaniem to nie służy za dobrze silnikowi, jeśli potrzebuje zdecydowanie przyspieszyć redukuję żeby obroty były min >2500
            co 3-4 dni przeciągam na 2biegu do 80-100 żeby przedmuchać wydech
            Jeżdżę bez radia i delektuję się każdym dźwiękiem silnika
            Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

            Komentarz

            • theOne
              Ambiente
              • 2010
              • 177

              #31
              Zamieszczone przez Psycho Dad
              Nie wiem może mam wyjątkowy silnik. ale te objawy u mnie praktycznie nie występują.
              Przekręciłem już 25kkm Ale przeczytałem to:
              Blogger jest narzędziem oferowanym przez firmę Google, służącym do publikowania blogów i łatwego dzielenia się swoimi przemyśleniami z całym światem. Blogger ułatwia publikowanie tekstu, zdjęć i filmów na blogu osobistym lub blogu zespołu.

              Blogger jest narzędziem oferowanym przez firmę Google, służącym do publikowania blogów i łatwego dzielenia się swoimi przemyśleniami z całym światem. Blogger ułatwia publikowanie tekstu, zdjęć i filmów na blogu osobistym lub blogu zespołu.

              silnik to masa czujników i komputer którego nie można mylić.

              I mam zasadę może dziwną ale tankuje praktycznie na jednej stacji w warszawie (bp na prymasa tysiącelcia)

              Ruszanie na jedynce ? unikam dynamicznego ruszania na zimnym silniku ... zresztą i na ciepłym to sztuka żeby nie zerwać przyczepności , ale podczas jazdy rozpędzania się na dowolnym biegu nie odczuwam wibracji ... od silnika.Jedynie od koła dwu-masowego może oto wam chodzi ;p p
              Jest to pierwsze auto wyposażone w koło, z którym mam do czynienia więc nie wiem. Te drgania nie czuć nawet na kierownicy, trzymając nogę na gazie nie czuje pełnej płynności, jaka jest przy dynamicznym przyspieszaniu, bo te drganie występuje przy wolnym przyspieszaniu/utrzymaniu prędkości i pasażerowie ich raczej nie czują. Jednak kiedy dwumasa drga to jest to specyficzne i sporadyczne, więc to raczej nie to.
              Witam

              Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

              Komentarz

              • Mihau
                RS
                • 2009
                • 7460
                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                #32
                Zamieszczone przez theOne
                -szarpań, raz lekkich, raz mocniejszych, raz w ogóle na biegu jałowym?
                ja mam taki coś i chyba nawet od nowości więc jakoś nie zwracam specjalnej uwagi na to.
                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                Komentarz

                • Psycho Dad
                  Rider
                  • 2009
                  • 629

                  #33
                  Zamieszczone przez theOne
                  Jest to pierwsze auto wyposażone w koło, z którym mam do czynienia więc nie wiem. Te drgania nie czuć nawet na kierownicy, trzymając nogę na gazie nie czuje pełnej płynności, jaka jest przy dynamicznym przyspieszaniu, bo te drganie występuje przy wolnym przyspieszaniu/utrzymaniu prędkości i pasażerowie ich raczej nie czują.
                  To jest dwumasa tak pracuje przynajmniej ja sobie to tak tłumacze
                  Tak pracuje :
                  W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                  Zwróć uwagą od 38-40 sek. co się może dziać jeżeli przechodzimy np od przyspieszania do hamowania silnikiem itp
                  Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                  Komentarz

                  • theOne
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 177

                    #34
                    Mihau Na ciepłym silniku również? Bo jak dobrze pamiętam mówiłeś, że po rozgrzaniu wszystko znika.
                    Witam

                    Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

                    Komentarz

                    • Mihau
                      RS
                      • 2009
                      • 7460
                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                      #35
                      Na ciepłym rzadziej ale też się zdarza
                      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                      Komentarz

                      • abrymarz
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 200
                        • Octavia III (5E3)
                        • DKTB 2.0 TSI RS 245 KM

                        #36
                        Rozmawiałem z mechanikiem. Ma on taką teorię (całkiem logiczną). Jak silnik pracuje wał się obraca (gdy jedziemy to dochodzi jeszcze dwumasa) i dodatkowo obraca się turbina (nawet na wolnych obrotach ale się obraca) i przy włączonej klimie pracuje - obraca się - kompresor to może dojść do nałożenia się drgań tzw. wzbudzenia (niestety nie wszystko można w 100% wytłumić) i wtedy odczuwamy to jako lekkie wibracje (drżenie) samochodu. A to że niektórzy odczuwają to silniej a inni słabiej to jest to sprawa indywidualna - zarówno samochodu jak i odbiorcy drgań :? bo nie ma 2-ch takich samych samochodów tak samo jak nie ma 2-ch takich samych "człowieków" :lol: :lol: :lol:
                        Już wypowiadałem się w tym temacie, że sporadycznie odczuwam takie drgania gdy silnik jest zimny (na postoju lub tuż po ruszeniu).
                        Ponieważ zjawisko się nie nasila i występuje sporadycznie to uznałem że TTTM :wink: i jak na razie nie widzę żadnego problemu.

                        To w kwestii drżenia, wibracji, trzęsienia, drgania. Nie nazwałbym tego szarpaniem.
                        Dla mnie szarpanie to jak auto nie jedzie płynnie do przodu (lub jadąc płynnie do przodu trzęsie nim na boki). W tej kwestii nie wypowiadam się bo nie jestem mechanikiem 8) .

                        Komentarz

                        • theOne
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 177

                          #37
                          Ale ja wszystko piszę o ciepłym silniku! Na jałowym czasem są wibracje, a czasem na fotelu czuje jakby ktoś czasem pociągał w dół samochód - to olewam (sporo osób z tsi to odczuwa, jedni mają częściej/rzadziej, mocniej/słabiej), ale zastanawiają mnie te mikrodrgania (występują w zależności jak wciskam gaz) podczas przyspieszania/utrzymywania stałej prędkości. (oczywiście silnik i olej nagrzane).
                          Witam

                          Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

                          Komentarz

                          • voytek
                            Rider
                            • 2010
                            • 480
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #38
                            Potwierdzam, czasem na biegu jałowym (chyba częściej na zimnym silniku, ale na ciepłym czasem też) pojawia się takie jakby lekkie "tąpnięcie". Co ciekawe w poprzednim aucie (Fabia 1.4 16v) też to było od nowości, auto sprzedałem przy przebiegu 90 kkm i nic się z tego powodu nie działo. Podczas jazdy natomiast samochód jedzie płynnie niezależnie od obrotów, żadnych szarpań nie ma.
                            Co do tych szarpań na jałowym - mam wrażenie, że dzieje się to tylko wtedy, gdy włączona jest sprężarka klimy (muszę jeszcze poobserwować), bo jeśli tak, to te tąpnięcia zapewne pochodzą od niej, tam jest jakiś zawór sterujący wydajnością sprężarki poprzez regulację ciśnienia w układzie, teraz trochę tworzę, ale tak na logikę, jeśli zmieni się obciążenie silnika poprzez sprężarkę, to może wystąpić chwilowe wahnięcie obrotów na biegu jałowym (na tyle krótkie, że nawet nie widać tego na obrotomierzu).

                            Komentarz

                            • theOne
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 177

                              #39
                              I jak bez klimy też to masz? U mnie oczywiście nie ma różnicy czy klima jest czy nie
                              Witam

                              Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

                              Komentarz

                              • mirek_p11
                                RS
                                • 2010
                                • 6630
                                • Volkswagen
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                #40
                                Wracam do tematu szarpania i jak już pisałem w wątku ''o problemie z uruchomieniem 1.8 TSI'' w ASO dowiedziałem się, że pojawił się nowy soft i wgrywają go jak ktoś o to poprosi i zgłosi problem dotyczący drgania na biegu jałowym. Martwi mnie tylko fakt, że sypią się te napinacze , bo podjęcie decyzji o chipie w czasie gwarancji jest dosyć ryzykowne

                                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                Fotki
                                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                Fotki

                                Komentarz

                                • theOne
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 177

                                  #41
                                  Też masz drgania na biegu jałowym? Tylko na zimnym, czy obojętnie? W VW ani widu ani słychu o nowym sofcie...
                                  Witam

                                  Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

                                  Komentarz

                                  • Salvatore769
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 95

                                    #42
                                    Zamieszczone przez mirek_p11
                                    Wracam do tematu szarpania i jak już pisałem w wątku ''o problemie z uruchomieniem 1.8 TSI'' w ASO dowiedziałem się, że pojawił się nowy soft i wgrywają go jak ktoś o to poprosi i zgłosi problem dotyczący drgania na biegu jałowym. Martwi mnie tylko fakt, że sypią się te napinacze , bo podjęcie decyzji o chipie w czasie gwarancji jest dosyć ryzykowne
                                    Co takiego, pojawil sie nowy soft, ktory "likwiduje" drgawki na jalowym ??? :shock: :shock: :shock:
                                    No kurcze, jezeli dotyczyloby to takze tdi , to chyba wielu kolegow krzyknie z radosci...! Po niedzieli lece wypytac.
                                    Franek

                                    Komentarz

                                    • mirek_p11
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 6630
                                      • Volkswagen
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez theOne
                                      Też masz drgania na biegu jałowym? Tylko na zimnym, czy obojętnie? W VW ani widu ani słychu o nowym sofcie...
                                      Głównie jak jest silnik zimny, ale zdarza się też czasami jak silnik jest ciepły. Panowie w ASO poinformowali mnie, że podczas zbliżającego się przeglądu sprawdzą mi napinacz czy jest ok, wgrają nowy soft a jak nie będzie poprawy to zobaczą, bo może jest coś z przepustnicą. Mam nadzieję, że soft rozwiąże problem.

                                      Salvatore769 w ASO dowiedziałem się, że dotyczy to silników 1.8 TSI i 1.6 benz.

                                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                      Fotki
                                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                      Fotki

                                      Komentarz

                                      Pracuję...