Zamieszczone przez pascal
Za wysokie napiecie spoczynkowe akumulatora
Zwiń
X
-
Za wysokie napiecie spoczynkowe akumulatora
Witam
Jak już wczesniej pisalem na naszym forum, a takze na:
jestem od kilku tygodni uzytkownikiem akumulatora Bergen.
I zauważylem cos bardzo dziwnego, mam nadzieje ze wiecie co sie dzieje. akumulator przy temperaturze ok -18 nie jest w stanie zakrecic silnikiem w normalny sposob i w z wiazku z tym w sobote i dzis (poniedzialek -23) musialem pozytkowac sie pradem przez kable. na poczatku tez nie ma sily krecic, dopiero po 5-10 minutach ladowania przez kable ma na tye werwy zeby samochod zapalil. dzis skonczylem jazde o 14 i postanowilem ze wieczorem wezme aku do domu, zeby rano zobaczyc jak sie spisuje gdy nie jest wyziebiony. o dziwo o godz 20, 6 godzin od ostatniej jazdy, napiecie ktore zmierzylem wynosi 13V ! troche duzo biorac pod uwage, ze rano nie mial sily ktecic, a w dzien moze w sumie przez godzine jezdzilem. teraz, jak aku postal pol godziny w cieple napiecie wynosi juz 13,08V !
napicie ladowania mam 14,2V
co o tym sadzicie?
-
-
W pełni naładowany aku po odłączeniu od prostownika i odczekaniu kilkunastu minut powinien mieć napięcie 12,6V-12,7V.Zamieszczone przez wuszyco o tym sadzicie?
Takie wskazania - 13V i słabe odpalanie sugerują raczej słaby miernik o dużym błędzie pomiaru i słabe ładowanie. Pożycz od kogoś lepszy miernik lub porównaj wskazania swojego z profesjonalnym lub 100% pewnym woltomierzem. Moze bateria w mierniku wymaga wymiany.Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...
Komentarz
-
-
Takie napięcie wskazuje na całkowicie rozładowany aku .Długotrwałe rozładowanie z takim napięciem spowoduje zasiarczenie akumulatora. Gęstość elektrolitu wynosi wtedy poniżej 1,10g/cm2. W pełni naładowany ma 1,28g/cm2.Zamieszczone przez jefry11,4-11,8 ( jałowy ) powinien kręcić
Polecam zapoznać się z tym pdf-em. Jest tam wszystko opisane na temat akumulatorów kwasowych.
Jest druga srebrna kochanka- CBF 600S...
Komentarz
-

Komentarz