Mam problem ze Skodą ASV 110 km.
Podczas testu w Vagu 003BS EGR silnik zaczyna się dusić i po 5 sekundach gaśnie.
Nie wiem co jest tego przyczyną. Vag nie wyświetla żadnych błędów. Silnik jest również zamulony w zasadzie w całym przedziale obrotów przy 2000 lepiej ciągnie tak do 2500 potem powyżej 3000 do 3500. Możliwe że przepływka walnięta, w weekend zrobie podmiankę, ale martwi mnie ten EGR. Na biegu jałowym po nagrzaniu spala 0,8l/h a u mojego ojca w takiej skodzie w tym silniku pali 0,4 - 0,5. Nie wiem czy to ma jakiś związek.
Próbowałem, ale rozpędziłem go do 150km/h i koniec.
[ Dodano: Sro 03 Lut, 10 08:48 ]
Musze zrobić logi dynamiczne, może coś się wyjaśni. Jakie kanały mam zlogować? 003, 011, 008 to wiem ale czy jeszcze jakieś?
Z logów wynika że masz walnięty przepływomierz. Mogłeś jeszcze zrobić log 008 bloku.
Jeżeli Twój tata ma taki sam silnik to zrób podmiankę przepływki i będziesz pewny na 100%.
A co do EGR-a to wskazane jest go od czasu do czasu wyczyścić bo się strasznie syfi.
Jesli masz blisko sklep elektroniczny to kupujesz diode 1N4148, sciagasz wtyczke z przeplywomierza i jesli masz przeplywke boscha to wpinasz diode w piny 4 i 5 (kierunek przewodzenia z 4 do 5 (4 ->5).
A jak masz pierburga to z 1 do 6 (1 -> 6).
Robisz loga, stwierdzasz ze jezdzi super to juz wiesz co mu dolega
P.S. Kiedy wymieniales filtr powietrza
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Raczej nic jej nie jest bo auto z którego wziąłem przepływke zasuwa jak szalone. Bez porównania ma więcej mocy niż mój a niby to te same silniki z podobnym przebiegiem tylko ten drugi jest z 2004 roku a mój z 2002.
Jak wcisne pedał gazu do dechy na 4 lub 5 biegu to auto nie ciągnie a jak odpuszcze to zaczyna przyspieszać.
Przeplywomierz na ktory zmieniles jest dobry do momentu kiedy tracisz doladowanie. Najpierw zalatw kwestie doladowania i jego sterowania a pozniej patrz sie na przeplywomierz.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Czy problem doładowania może wynikać z niedomagającego zaworka N75 czy raczej to kwestia turbiny. Testowałem sztangę na (kanał 011BS) i wyglądało że wszystko jest ok.
Kolega bradley ma racje do przeładowania jest dobrze, źle spojrzałem ops:
BS11 sprawdza się też działanie zaworu N75, czy przełącza się i czy utrzymuje po przełączeniu stałe ciśnienie. Bodajże w drugim polu wyświetlane jest ciśnienie.
Mozesz wkleic jeszcze grupe 08. Z tego widac, ze jest raczej dobrze choc minimalne niedoladowanie wystepuje od 3tys obr/min ale wg wskazan przeplywomierza dawka paliwa nie powinna byc cieta.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz