Problem z EGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rmaslach
    Classic
    • 2011
    • 9

    Problem z EGR

    Dzięki za te zdjęcia - teraz jestem 100% pewny, że chcę listwy w kolorze nadwozia :twisted:. Bezawaryjności.
  • brzydkazaba
    Classic
    • 2010
    • 23

    #2
    Problem z EGR

    Witam.

    Mam problem ze Skodą ASV 110 km.
    Podczas testu w Vagu 003BS EGR silnik zaczyna się dusić i po 5 sekundach gaśnie.
    Nie wiem co jest tego przyczyną. Vag nie wyświetla żadnych błędów. Silnik jest również zamulony w zasadzie w całym przedziale obrotów przy 2000 lepiej ciągnie tak do 2500 potem powyżej 3000 do 3500. Możliwe że przepływka walnięta, w weekend zrobie podmiankę, ale martwi mnie ten EGR. Na biegu jałowym po nagrzaniu spala 0,8l/h a u mojego ojca w takiej skodzie w tym silniku pali 0,4 - 0,5. Nie wiem czy to ma jakiś związek.

    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • progressowy
      Rider
      • 2008
      • 453

      #3
      U mnie wyswietlacz pokazuje w zależności od temperatury silnika oraz załączonych odboirników prądu min 0,6l/h max 1,2l/h.
      Już odebrane A3 TFSI limuzyna

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #4
        kolego, wez go i przegoń porządnie po autostradzie lub innej szybkiej drodze, może mu przejdzie
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • brzydkazaba
          Classic
          • 2010
          • 23

          #5
          Próbowałem, ale rozpędziłem go do 150km/h i koniec.

          [ Dodano: Sro 03 Lut, 10 08:48 ]
          Musze zrobić logi dynamiczne, może coś się wyjaśni. Jakie kanały mam zlogować? 003, 011, 008 to wiem ale czy jeszcze jakieś?

          Komentarz

          • pemo23
            Drive
            • 2008
            • 78

            #6
            Najlepiej 003 i 011 ja tak zrobiłem i tam wszystko widać,koledzy odczytali i sprawa jest u mnie prosta,zapieczone łopatki turbiny.
            Skoda Octavia 1.9 TDI

            Komentarz

            • brzydkazaba
              Classic
              • 2010
              • 23

              #7
              Zrobiłem logi

              003: http://images43.fotosik.pl/256/3333f7f9375e40e5med.jpg

              011: http://images37.fotosik.pl/251/b7429965fce57edb.jpg

              Prosiłbym o diagnozę

              Komentarz

              • mroko
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 659
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Z logów wynika że masz walnięty przepływomierz. Mogłeś jeszcze zrobić log 008 bloku.
                Jeżeli Twój tata ma taki sam silnik to zrób podmiankę przepływki i będziesz pewny na 100%.
                A co do EGR-a to wskazane jest go od czasu do czasu wyczyścić bo się strasznie syfi.

                Pozdrawiam
                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                Komentarz

                • brzydkazaba
                  Classic
                  • 2010
                  • 23

                  #9
                  Podmiankę zrobię w weekend.

                  Zrobiłem jeszcze raz logi. Tym razem 8, 10 i 11.
                  Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


                  Turbo wygląda jak by przeładowywało ale później robiłem test jeszcze raz (bez wyłączania silnika) i wyglądało że wszystko z turbem jest ok.

                  Ale jestem laikiem i mogę się mylić :d

                  Komentarz

                  • mroko
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 659
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Jestem skory powiedzieć że przepływka na 100% do wymiany.
                    Turbawką na razie się nie przejmuj, wymień przepływke i zrób logi jeszcze raz.

                    Pozdrawiam
                    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                    Komentarz

                    • bradley
                      L&K
                      • 2008
                      • 1465

                      #11
                      Jesli masz blisko sklep elektroniczny to kupujesz diode 1N4148, sciagasz wtyczke z przeplywomierza i jesli masz przeplywke boscha to wpinasz diode w piny 4 i 5 (kierunek przewodzenia z 4 do 5 (4 ->5).
                      A jak masz pierburga to z 1 do 6 (1 -> 6).

                      Robisz loga, stwierdzasz ze jezdzi super to juz wiesz co mu dolega

                      P.S. Kiedy wymieniales filtr powietrza
                      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                      Komentarz

                      • brzydkazaba
                        Classic
                        • 2010
                        • 23

                        #12
                        Auto mam od 2 tygodni.

                        Filtr powietrza i paliwa wymieniłem od razu więc to nie to

                        Podmieniłem przepływkę. Jest lepiej ale dalej mam wrażenie że brak mu mocy.
                        Zrobiłem logi 03, 08, 011

                        03 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...a7028b08a.html
                        08 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...ccfe6ee7a.html
                        11 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...d67831964.html

                        Zrobiłem zdjęcie przepływki w moim aucie i mam wrażenie że jest jakaś dziwna
                        Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.

                        jest niby boscha ale nie mam znaczka VW i wyprodukowano w chinach.

                        Sprawdziłem kąt wtrysku. W 000 2 poz 44 a w 000BS 39 więc za wczesny, ale nie wiem czy to może mieć wpływ na dynamikę.

                        P.S. Prosiłbym o analizę logów

                        Jaką przepływkę kupić?, Boscha czy jakiś tańszy zamiennik?

                        Komentarz

                        • mroko
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 659
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Z tych logów nadal wynika że przepływka niedomaga.
                          Logi robiłeś na tej podmienionej przepływce?

                          Jeżeli tak to proponuje zrobić logi na tej przepływce w samochodzie z którego została wyciągnięta bo wygląda że ona też jest padnięta.

                          Istnieje jeszcze inna ewentualność, że może masz nieszczelny dolot.

                          Apropo jaką przepływkę kupić to niech się może wypowiedzą Ci co już zmieniali.

                          Pozdrawiam
                          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                          Komentarz

                          • brzydkazaba
                            Classic
                            • 2010
                            • 23

                            #14
                            Logi robiłem na podmienionej przepływce.

                            Raczej nic jej nie jest bo auto z którego wziąłem przepływke zasuwa jak szalone. Bez porównania ma więcej mocy niż mój a niby to te same silniki z podobnym przebiegiem tylko ten drugi jest z 2004 roku a mój z 2002.

                            Jak wcisne pedał gazu do dechy na 4 lub 5 biegu to auto nie ciągnie a jak odpuszcze to zaczyna przyspieszać.

                            Komentarz

                            • bradley
                              L&K
                              • 2008
                              • 1465

                              #15
                              Przeplywomierz na ktory zmieniles jest dobry do momentu kiedy tracisz doladowanie. Najpierw zalatw kwestie doladowania i jego sterowania a pozniej patrz sie na przeplywomierz.
                              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                              Komentarz

                              • brzydkazaba
                                Classic
                                • 2010
                                • 23

                                #16
                                Czy problem doładowania może wynikać z niedomagającego zaworka N75 czy raczej to kwestia turbiny. Testowałem sztangę na (kanał 011BS) i wyglądało że wszystko jest ok.

                                Komentarz

                                • cysterniarz
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 1887
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  brzydkazaba, jak masz dawce (a czytam że masz) to zamień n75 i w drogę - 2 minuty roboty i będzie wiadomo

                                  Komentarz

                                  • mroko
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 659
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Kolega bradley ma racje do przeładowania jest dobrze, źle spojrzałem ops:

                                    BS11 sprawdza się też działanie zaworu N75, czy przełącza się i czy utrzymuje po przełączeniu stałe ciśnienie. Bodajże w drugim polu wyświetlane jest ciśnienie.
                                    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                    Komentarz

                                    • brzydkazaba
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 23

                                      #19
                                      Kupiłem nową przepływkę BOSCHA. Moc wróciła .

                                      Zrobiłem logi i teraz wygląda że przepływka działa za dobrze ale nie wiem czy tak może być.

                                      003, 010, 011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...8c1560d87.html

                                      Wygląda na to że jak na razie problem został rozwiązany.

                                      Dziękuje wszystkim za pomoc.

                                      Komentarz

                                      • bradley
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1465

                                        #20
                                        Mozesz wkleic jeszcze grupe 08. Z tego widac, ze jest raczej dobrze choc minimalne niedoladowanie wystepuje od 3tys obr/min ale wg wskazan przeplywomierza dawka paliwa nie powinna byc cieta.
                                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                        Komentarz

                                        Pracuję...