[O1] problem z SDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • galax
    Classic
    • 2011
    • 2

    [O1] problem z SDI

    Możliwe, że chodzi o coś takiego http://moto.allegro.pl/item109162231...naprawczy.html
  • krzysztof73
    Classic
    • 2010
    • 6

    #2
    [O1] problem z SDI

    Witam serdecznie Forumowiczów
    Mój problem:
    silnik osiąga właściwą temp. po 15- 20 km ( biorąc pod uwagę obecny okres zimowy, uważam że to i tak spora odległość )
    po rozgrzaniu paradoksalnie silnik zaczyna głośniej pracować ( następuje to nagle, nie stopniowo - .....+)
    następnego dnia sytuacja się powtarza
    może ktoś z Was miał taki przypadek
    proszę o poradę

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Hej. Zależy jak zmienia się praca silnika po nagrzaniu, jakiego rodzaju dźwięki słychać.
      Rzeczywiście długo się grzeje. Może przysłoń chłodnicę lub wyłącz ogrzewanie. Na niskich obrotach, przy małym obciążeniu silnik może się długo nagrzewać.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • marekzu
        L&K
        • 2007
        • 1412
        • Superb II combi (3V5)

        #4
        Zamieszczone przez krzysztof73
        silnik osiąga właściwą temp. po 15- 20 km
        zapewne termostat do wymiany

        Zamieszczone przez krzysztof73
        po rozgrzaniu paradoksalnie silnik zaczyna głośniej pracować
        kat wtrysku do regulacji ????

        Komentarz

        • krzysztof73
          Classic
          • 2010
          • 6

          #5
          Zamieszczone przez robekcool
          Zależy jak zmienia się praca silnika po nagrzaniu, jakiego rodzaju dźwięki słychać
          są tylko efekty dźwiękowe czyli głośniejsza praca silnika jak przy nieszczelnym tłumiku a pozostałe parametry pracy bez zmian

          [ Dodano: Nie 07 Lut, 10 19:30 ]
          chłodnica jest przysłonięta kartonem na 2/3 wysokości chłodnicy
          i fakt silnik pracuje bez większego wysiłku na umiarkowanych obrotach -z natury jestem spokojnym kierowcą
          z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam forumowiczów

          Komentarz

          • Esdes
            Drive
            • 2009
            • 70

            #6
            Kąt wtrysku w SDI to bym akurat wykluczył. Silniki SDI są mało awaryjne mimo wszystko. Wadą ich jest to że są głośne. Mój jest głośny, ale sprawdziłbym wszystkie osłony plastikowe czy by po nabraniu temperatury nie drgały, telepały się czy tłukły gdzieś o blachę. Taki przypadek znam z Golfa mojego kolegi - tamto tez akurat był SDI. Jednak ja bym sprawdził dokładnie tłumik, a nawet poduszki silnika. Co chodzi o tłumik to jak będzie chodził to obejdź samochód do okoła i posłuchaj czy po obu stronach słychac tak samo głośną pracę silnika. Tłumik zazwyczaj na początku ma pęknięcie z jednej strony i z tej właśnie słychać to dzwonienie bardziej. Odpowiedz co zauważyłeś.
            Pozdrawiam
            Zawsze szanuję ulicę i ludzi z niej.

            Komentarz

            Pracuję...