PROBLEM Z WYMIANA ZAMKA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bobik1
    Classic
    • 2011
    • 1

    PROBLEM Z WYMIANA ZAMKA

    Witam!

    Jako że temat wymiany nakładek na pedały, od wersji RS jest na topie pozwoliłem sobie na malutki manual dla potomności

    Wymiana nakładek nie jest w cale taka trudna jak by się to mogło wydawać

    Do wymiany potrzeba nam:

    Śrubokręt płasku duży - do odkręcenia osłony nad pedałem gazu.
    Trox 25 - do odkrecenia pedału gazu.
    Trox 20 - do odkręcenia podstopnicy.
    Śrubokręt płaski mały - do zluzowania dolnych zaczepów pedału gazu.
    No i oczywiście zestaw nakładek od RS - Gaz, hamulec i sprzęgło to koszt 220zł, podstopnica 70zł

    Do dzieła to wcale nie jest trudne!!

    Sprzegło i Hamulec

    Nie bedę się oczywiście rozpisywał nad wymianą sprzęgła i hamulca bo sprawa dziecinnie prosta - wystarczy zdjąć gumowe nakładki i w odwrotnej kolejności nasadzić nowe. Ściąganie należy zacząć od góry.

    Czas pracy - 5min.

    Gaz

    Pracę zaczynamy od delikatnego i z wyczuciem szarpnięcia za sam pedał gazu. Spowoduje to rozłączenie sie pedału z bolcem potencjometru zaznaczonego na pierwszym foto. Ułatwi to nam późniejsza rozbiórkę - nie trzeba się będzie mordować z wyciągnięciem tego kiedy cały pedał będziemy mieli w reku
    Następnie demontujemy za pomocą dużego płaskiego śrubokręta osłonę nad pedałem gazu, ułatwi to nam dostęp do całego pedału. Troxem 25 odkręcamy śrubę mocującą pedał. Małym płaskim śrubokrętem wyciągamy zaślepkę śruby trzymającej pedał - foto. 2. Kolej na wyciagnięcie pedału, zanim to zrobimy musimy zwolnić dolne zaczepy które są niewidoczne. W tym celu musimy włożyć mały i cienki śrubokręt w zaznaczone na niebiesko otwoty pod pedałem gazu i spróbować odgiąć zaczepy - foto. 3
    Mi niestety się to nie udało bo nie wiedziałem o tych zaczepach ale o dziwo cały pedał wyszedł mi do góry ( zielona strzałka) lekko - zaczepy musiały być już wcześniej popękane Dobra wiadomość jest taka że tak naprawdę po złożeniu pedału nawet bez tych zaczepów będzie się on trzymał mocno na samej śrubie trox Odłączamy przewody zasilające i gotowe
    Następnie wciskamy małym śrubokrętem zabezpieczenie i wysówamy starą nakładkę - foto. 6 Całość składamy z nową nakładką w odwrotnej kolejności

    Czas pracy - 20min.

    Podstopnica

    Tu jest trochę trudniej. Demontaż plastików bocznych jest trudny i pozatym nie wiedziałem jak pozbyć się rączki od otwierania maski. Zastosowałem więc sposób od Maru123 Wystarczy odgiąć maxymalnie plastik boczny - foto. 8 i wtedy mamy dostęp do śruby trzymającej podstopnicę Ciężko trochę ale się da po odkręceniu troxa 20 wysuwamy podstopnicę do góry i wyjmujemy. Montaż w odwrotnej kolejności Na koniec dociskamy odgiety boczny plastik i gotowe Możemy się cieszyć nakładkami RS

    Czas pracy 10 min.

    Suma czasu pracy 35 min.

    Mam nadzieję że ten malutki i skromny manual zachęci was do samodzielnej wymiany Nie trzeba się tego bać wystarczy trochę ostrożności z plastikami i tyle


    POZDRAWIAM
    bobik
  • 8manke0
    Classic
    • 2010
    • 1

    #2
    PROBLEM Z WYMIANA ZAMKA

    WITAM MAM PROBLEM Z WYMIANA ZAMKA DRZWI LEWYCH W MOJEJ OCTAVII ODKRECILEM WSZYSTKIE SRUBY ALE ZAMKA NADAL NIE MOGE WYJAC LACZY GO Z KLAMKA TA ZAWNETRZNA STALOWA LINKA NA KONCU KTOREJ ZNAJDUJE SIE PLASTIKOWY ZACZEP I TU JEST PROBLEM BO NIEMAM POJECIA JAK GO WYCHACZYC HMM MOZE MACIE JAKIES RADY :?: :?:
    manke

    Komentarz

    • TDI CHIP
      Classic
      • 2010
      • 25

      #3
      Kolego musisz wyciągnąć wkłądkę drzwi z których chcesz wyjąć zamek. Tam pod wkładką na klamce jest końcówka plaskiowa z linki stalowej o której mówisz. Wkładka - dwie śrubki z boku drzwi prawdopodobnie pod plaskikowymi zaślepkami na klucz chyba torx 20. Uważaj tylko żeby Ci te śrubki nie wypadły musza sie trzymać na końću gwitu.
      TDI Chiptunung

      Komentarz

      • rimtimtim
        Drive
        • 2007
        • 65

        #4
        Dokładnie tak jak pisze TDI CHIP, jak będziesz odkręcał śrubkę torx która jest za zaślepką na szczycie drzwi to będziesz widział jak luzuje Ci się naciąg tej linki. Wtedy jak już klamka wyjdzie na tyle aby z niej wyjąć ten zaczep, będziesz mógł spokojnie wyjąć zamek.
        "It's not important to be better than someone else, but to be better than yesterday."
        Prof. Jigoro Kano

        Komentarz

        • TDI CHIP
          Classic
          • 2010
          • 25

          #5
          Zapomniałem dodać, żeby podczas odkręcania tych Śrubek trzymać klamkę otwartą (jak otwierasz drzwi)
          TDI Chiptunung

          Komentarz

          • Kajtiii
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 291

            #6
            Zaraz zaraz chłopacy.... trochę namieszaliście. :roll:

            Po pierwsze do zamka to nie klucz torx tylko SPLINE

            Po wtóre wcale nie trzeba trzymać otwartej klamki bo jak nie będzie się chciała otworzyć to wystarczy wkręcić ten mały wkręt torx za zaślepką i klamka pójdzie lekutko.

            Znam temat bo przerabiam go od roku, średnio co dwa miesiące, reanimując zamek żeby działały brzęczyki, centralny itp :diabelski_usmiech

            Komentarz

            • Damianjg
              Rider
              • 2008
              • 621

              #7

              Komentarz

              • TDI CHIP
                Classic
                • 2010
                • 25

                #8
                na 1000% torx. Po za tym jak nie będzie trzymał otwartej klamki to spadnie sprężyna i po otwraciu nie bedzie wracała. Po otwarciu bedzie luz w klamce. Dlatego trzeba trzymać jak otwartą odkręcająć torxy.
                TDI Chiptunung

                Komentarz

                • Kajtiii
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 291

                  #9
                  No to nie wiem w jakim aucie to przerabiałeś skoro masz takie dziwne doświadczenia. Wkręty trzymające zamek to spline. Torx jest tylko przy "luzowaniu" wkładki. I tyle w temacie wyjmowania zamka.
                  A co do Twojej sprężynki czy coś to ja żadnych kłopotów jak opisujesz nie miałem, a tym bardziej jakiejś spadającej sprężynki. . Robiłem tak jak opisałem i nigdy żadnych luzów nie miałem i nie mam.

                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • bubuDE
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 763
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    TDI CHIP, pytanie dotyczy zamka w O1 a tam sruba trzymajaca zamek z boku jest wielozebna (spline) np: http://www.toolmanyardley.co.uk/prod...?productid=242 .
                    PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                    Komentarz

                    Pracuję...