bunt tylnej wycieraczki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bunia
    Classic
    • 2010
    • 2

    bunt tylnej wycieraczki

    tak, zdecydowanie, będą "eskortować" nawalonego za kółkiem, a potem order dostanie.
    nikt nie będzie narażał życia kilku, kilkunasu ludzi pozwalając pijanemu prowadzić żeby "uratował" 1 osobę.
  • sponspm
    Classic
    • 2008
    • 10
    • Octavia III combi (5E5)
    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

    #2
    bunt tylnej wycieraczki

    Witam,

    przeszukałem forum w poniższej kwestii, ale nic nie znalazłem więc proszę o pomoc.
    Chodzi o to, że od jakiegoś czasu tylna wycieraczka po załączeniu spryskiwacza przeciera raz szybę i na tym kończy. Jest to dość irytujące, bo patrząc w lusterko widzisz tylko rozmazany brud spływającą stróżkę płynu. Dotychczas było tak, że przy spryskiwaczu ruszała się 2-3 razy, co miało sens. Włączona w normalny tryb działa przepisowo, a więc co ok. 6 s. Ma ktoś jakiś pomysł, co to za licho..? Dodam, że w międzyczasie zmieniałem baterię na nową, ale nic się nie rozprogramowało!!!
    Pozdrawiam,
    Była: Octavia 2 Ambietne Combi 1.9 TDI + dodatki
    Jest: Octavia 3 Elegance Combi 2.0 TDI 4x4 + dodatki

    Komentarz

    • rafailo
      Classic
      • 2010
      • 16

      #3
      Witam.
      Mam to samo , może ktoś podpowie jak sobie z tym problemem poradzić.
      Może ktos to juz przerabiał.
      Z góry dziekuję.

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        TUTAJ podobny temat. Tak jak tam napisałem do sprawdzenia wiązka od sterownika wycieraczek ( w OII to centralna elektryka, w OI to moduł J31 i wiązka do pompki spryskiwacza ) do silniczka wycieraczek w klapie. Wewnątrz auta wiązka jest raczej ok, pierwsze co trzeba sprawdzić, to złączki w gumowym przelocie między klapą a słupkiem C ( lewym ) a jak tam wszystko OK to złączka przy silniku wycieraczki i ew. sam silnik ( podpiąć na krótko, czy działa ).
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • rafailo
          Classic
          • 2010
          • 16

          #5
          Witam.
          kowal2002 - bardzo serdecznie dziękuję.
          Może nie 100% ale miałeś rację i trafiłeś. Sprawdziłem tylną klapę i fakt 2 przewody mialy przetartą izolację , ale to nie były kable od wycieraczki. Idąc tym tropem znalazłem połączenie kabli idących z klapy z dalszą częścią. Są tam 3 wtyczki , środkowa jest od wycieraczek i oświetlenia bagażnika (na pewno a od czego jeszcze nie wiem).
          I kiedy kupiłem (całkiem nie dawno ) swoją skodzinkę nie działał spryskiwacz tylnej szyby powodem był rozłączony wężyk właśnie tuz koło tych kostek. A płyn spowodował totalną elektrolizę połączeń w tych kostkach. Rozłącznie ,poruszanie i przedmuchanie pomogło (bedę to musiał jeszcze poprawić) , ale jedna z wtyczek ma totalnie zniszczone (połamane) piny i odpadające (elektroliza) kable. I tu moje pytanie czy gdzieś mogę znaleźć od czego są te poszczególne kostki i jaki kolor kabla za co odpowiada? Są tam kable jasno niebieskie , żółty , szary (grubszy) i jeszcze coś z niebieskim.
          Jeśli ktoś może coś podpowiedzieć będę bardzo wdzięczny.Kostki są z lewej strony auta w kufrze.
          pozdr.

          Komentarz

          • dalw
            Classic
            • 2011
            • 29

            #6
            witam wszystkich Forumowiczów

            podpinam się pod temat, bo i ja mam problem z tylną wycieraczką
            na razie mechanicy zdiagnozowali, że manetki i sterowniki pracują prawidłowo, natomiast jakoby popsuty jest silniczek. Niestety nie było czasu i nie połączyli go bezpośrednio do prądu w celu stwierdzenia tego ostatecznie.
            Przed kupnem nowego silnika chciałbym to sam dodatkowo potwierdzić - ściągnąłem osłonę plastikową i wypiąłem wtyczkę, ale nie bardzo wiem gdzie tam jest plus, minus itd.
            Proszę o pomoc, załączam zdjęcie.
            Jak będę wiedział do czego jest który kabel, to do wtyczki podłączę np. żarówkę i będzie można potwierdzić, czy prąd dopływa do wycieraczki - ale najpierw muszę wiedzieć za co odpowiada dany przewód.

            pozdrawiam
            dalw


            Uploaded with ImageShack.us

            Komentarz

            • ROBAL_26
              RS
              • 2010
              • 2321
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              kolego,a może silniczek jest dobry tylko syf znajdujący się na ośce wycieraczki uniemożliwia jej poprawne funkcjonowanie.nie było wcześniej czasem objawów iż wycieraczka samoistnie stawała w różnych pozycjach :?:
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz

              • dalw
                Classic
                • 2011
                • 29

                #8
                samochód kupiłem z uszkodzoną wycieraczką ( ops: zapomniałem tego sprawdzić), więc nie wiem jak pracowała poprzednio,
                o przybrudzonych mechanizmach czytałem i włałem tam co nieco wd40,
                jednakże przed wykręceniem mechanizmu najpierw chcę prawidłowo podłączyć prąd

                Komentarz

                • ulysse
                  Rider
                  • 2010
                  • 496

                  #9
                  Ja u siebie zrobiłem to samo.... tz. nie sprawdziłem działania wycieraczki.

                  A co do reanimacji to jest prosta sprawa.

                  Nie wiem czy w O2 wygląda to tak samo jak w O1 ale należy rozebrać i dokładnie przeczyścić i potraktować smarem grafitowym trzepień.

                  U mnie był w takim stanie, że musiałem go wybijać młotkiem...... do tego wżery...

                  Ale po czyszczeniu i smarowaniu wycieraczka chodzi jak złoto

                  Komentarz

                  • ROBAL_26
                    RS
                    • 2010
                    • 2321
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    święta racja ulyss , dalw sprawdzić który przewód jest prądowy jest bardzo łatwo ,bierzesz probówkę 12v czepiasz jednym końcem do masy,włączasz tylną wycieraczkę i ogień,sprawdzasz każdy pin po kolei,ze znalezieniem masy robisz na odwrót . później jak już będziesz wiedział który + a który - możesz zdemontować silniczek i podłączyć na krótko. powodzonka :szeroki_usmiech
                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                    Komentarz

                    • dalw
                      Classic
                      • 2011
                      • 29

                      #11
                      ulysse i ROBAL_26
                      dziękuję za porady
                      pzdr

                      [ Dodano: Nie 01 Maj, 11 00:17 ]

                      operacja zakończona sukcesem
                      mechanizm był cały zasyfiony (kiedyś dokleję zdjęcia) - ogólnie masakra !!
                      rozebrałem, przeczyściłem, opryskałem wd40, gdzie trzeba przesmarowałem grafitowym smarem
                      na początku tylko drgnęła i nic dalej - żadne ustawienia manetki nie uruchamiały wycieraczki, ale poruszałem ramieniem wycieraczki i zaskoczyła, musiała "przemyśleć" co sie dzieje?
                      teraz działają wszystkie tryby
                      dla ściągających pierwszy raz plastykowa osłonę tylnej klapy - jest tylko jedna śruba do odkręcenia + w miarę energiczne szarpnięcia pozwalają na łatwe oderwanie obudowy
                      Uwaga: myślałem że spaliłem wycieraczkę z powodu przypadkowego złożenia trybów - jak ściągnięcie obudowę metalową to proponuję sfotografować układ trybów i złożyć tak samo, ja to zrobiłem losowo i udało się, ale nie wiem czy tak zawsze będzie.

                      Aha - z obserwacji wynika, że spryskiwacz działa tylko przy zamkniętej klapie, więc pewnie wycieraczka też, ale tego już nie sprawdzałem.

                      pzdr

                      Komentarz

                      • krik78z
                        Classic
                        • 2011
                        • 6

                        #12
                        witajcie.jestem nowy.odnośnie tylnych wycieraczek-silniczek ma zabezpieczenie przed spaleniem.proponuję zdjąć wycieraczkę z ośki wygrzebać uszczelkę w okół niej prysnąć wd40 i będzie ok

                        Komentarz

                        • ROBAL_26
                          RS
                          • 2010
                          • 2321
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                          #13
                          krik78z, no dobra kolego,lecz WD-40 czy inny środek to tylko wypłukują ten syf ale nie smarują więc tak czy tak lepiej rozebrać i zrobić to raz a porządnie. z WD-40 czy innym środkiem to tylko kwestia czasu i leniwego właściciela tak czy tak to nie ominie. :|
                          pozdro
                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                          Komentarz

                          • kawka90
                            Classic
                            • 2015
                            • 1

                            #14
                            Witam
                            Ja także mam problem z tylną wycieraczką w OII Combi. Z dnia na dzień przestała działać. Spryskiwacz działa. Zabrałem się przy pomocy forum do diagnozy. Sprawdziłem bezpieczniki - wszystko OK, przekaźnik - cyka po włączeniu manetką wycieraczek. Następnie sprawdziłem napięcie na kostce podłączanej do silniczka wycieraczki i tu pojawił się problem. Było za mało. Więc rozebrałem lewy boczek w bagażniku i okazało się, że kostka była cała zielona. Więc wyciąłem to wszystko pozakładałem nowe końcówki polutowałem itd. Sprawdziłem ponownie napięcie na kostce przy silniczku i już było ok. Niestety wycieraczka dalej stała. Więc rozebrałem silniczek przeczyściłem (w sumie to nie było aż takiego syfu na ośce), nasmarowałem i z powrotem założyłem. I teraz ma miejsce taka ciekawa sytuacja. Mianowicie po włączeniu wycieraczek manetką nic się nie dzieje. Ale za to prawie za każdym razem przy odpalaniu auta wycieraczka przekręca się o kilka stopni, tak że po jakimś tygodniu wykonuje pełny obrót. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co można zrobić, czy po prostu wymienić silniczek na nowy?

                            Komentarz

                            • Marian 2
                              L&K
                              • 2007
                              • 1086
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • AQY 2.0 MPI 115 KM

                              #15
                              Odnośnie skorodowanego,zniszczonego złącza (gniazdo i wtyczka) pod przeciekającym wężykiem w bagażniku. Ja poradzilem w ten sposob, że założyłem tam popularną "kostkę" na śrubki, stosowaną w energetyce. Przewody dochodzące do wtyczki i gniazda mają takie same kolory, nie można się pomylić przy ewentualnym rozkręcaniu złącza.

                              Komentarz

                              Pracuję...