Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Stukot z okolic deski rozdzielczej.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Stukot z okolic deski rozdzielczej.

    kto jedzie na spota z OCP? bo jak ktoś chętny to i ja zalecę

  • #2
    [O2] Stukot z okolic deski rozdzielczej.

    Witam wszystkich. Posiadam O2 1.9 tdi 2007r. Bardzio rzadko ale zdarza się że słychać stkot trzy cztery uderzenia z okolicy deski rozdzielczej. Przez długi czas nie mogłem dojść co to jest. Ostatnio zauważyłem że jak wyłącze nawiew odrazu ustaje. Pytanie do szanownych kolegów czy ktośjuż miał taki problem i jak sobie można z nim samemu poradzić???

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Dag
      i jak sobie można z nim samemu poradzić???
      słuchaj głośniej muzyki :diabelski_usmiech

      A tak na poważnie to raczej tego się nie pozbędziesz. Ja i inni też tak maja i chyba na to nie ma sposobu, trzeba się przyzwyczaić.
      Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



      Komentarz


      • #4
        Znaczy się że nie rewelacja. Ale tak czy inaczej trzeba się tego w jakiś sposób pozbyć.

        Komentarz


        • #5
          Dag, życzę powodzenia i czekam na efekty.
          Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Dag
            Ale tak czy inaczej trzeba się tego w jakiś sposób pozbyć.
            tego się nie pozbędziesz, rozgrzejesz kabinę/czujniki w układzie nawiewu i stukanie samo przestanie... :wink:

            Komentarz


            • #7
              też zauważyłem takie stukanie ( coś jak tyk, tyk, tyk ) ale tylko jak jest zimny - czy to coś z nawiewem ?

              Komentarz


              • #8
                Dag, występuje tylko na wolnych obrotach?
                jeśli tak to najprawdopodobniej silniczek którejś z klap jeśli masz klimatronik
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz


                • #9
                  piotrek_gdy, co do mojego przypadku to występuje na wolnych obrotach jak i w czasie jazdy. Jednego razu występuję z okolic środkowych nawiewów innym razem z lewej strony ogólnie różnie choć jest i tak, ze wcale nie słychać. Nie jest to głośne " tykanie " na tyle żeby przeszkadzało ale fajnie by było się tego pozbyć. < wersja klimatronic >

                  Pzdr.
                  Kamil
                  Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



                  Komentarz


                  • #10
                    Wszyscy tak maja z climatronikiem. Mnie sie to cykanie juz nawet podoba
                    Marek



                    Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                    Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                    Komentarz


                    • #11
                      mecholl, to silniczek którejs z klap

                      przed padem forum ktoś opisywał sposób pozbycia sie tego
                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez marbab
                        Wszyscy tak maja z climatronikiem. Mnie sie to cykanie juz nawet podoba
                        Z pół automatyczną klimą w OII jest tak samo. Też lubi postukać w pewnych warunkach temperaturowych.
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz


                        • #13
                          TTTM u mnie lubi sobie popukac jak w ogole wszystko wylacze i tylko wtedy slychac (tzn na climatroniku jest "OFF") przyzwyczailem sie, tym bardziej ze bylo juz na forum, klimatyzacje mam sprawna.
                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                          Komentarz


                          • #14
                            Zgadza się to stukanie występuje kiedy silnik nie jest nagrzany. U mnie jest klimatyzacja półautomatyczna Climatic.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Dag
                              Zgadza się to stukanie występuje kiedy silnik nie jest nagrzany. U mnie jest klimatyzacja półautomatyczna Climatic.
                              Czyli masz jak u mnie i to jest norma. :wink:
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz


                              • #16
                                U mnie to samo na Climaticu. Lecz jesli podczas stukania nadusze blyskawicznie zamkniecie obiegu ustaje. Stukanie u mnie przynajmniej dochodzi z okolic schowka.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Bo w Climatic-u stuka tylko w dwóch miejscach: pierwsze i głośniejsze stukanie dochodzi zza schowka pasażera - stuka mechanizm klapki obiegu wewnętrznego; drugie miejsce to konsola centralna tak jakby zza popielniczki od strony kierowcy - stuka mechanizm klapki regulacji temperatury nawiewu. W Climatronic-u stuków może być więcej, bo więcej jest tych "klapek" sterujących...
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    ja pierwszego dnia myślałem że to kierunkowskaz włączony
                                    domyśliłem sie jednak szybko że chodzi o cos z klimą a skoro ta działa jak trzeba to nawet nie myślę o tym aby to dotykać

                                    koledze też tak radze
                                    pozdr.
                                    mercedes beczka- na zawsze w mojej pamięci

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez kowal 2002
                                      Bo w Climatic-u stuka tylko w dwóch miejscach: pierwsze i głośniejsze stukanie dochodzi zza schowka pasażera - stuka mechanizm klapki obiegu wewnętrznego; drugie miejsce to konsola centralna tak jakby zza popielniczki od strony kierowcy - stuka mechanizm klapki regulacji temperatury nawiewu. W Climatronic-u stuków może być więcej, bo więcej jest tych "klapek" sterujących...
                                      no ale dlaczego stuka mechanizm zamknietego obiegu jeśli obieg cały czas ustawiony na zasysanie powietrza z zewnatrz ? czyżby sam sobie "przymykał" jeśli potrzebuje?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez kamel2208
                                        no ale dlaczego stuka mechanizm zamknietego obiegu jeśli obieg cały czas ustawiony na zasysanie powietrza z zewnatrz ? czyżby sam sobie "przymykał" jeśli potrzebuje?
                                        On nie przymyka, tylko próbuje się "otworzyć", wtedy gdy już jest otwarty; stuka prawdopodobnie jakieś sprzęgiełko przeciążeniowe czy coś w tym stylu, nie wiem dokładnie, bo jeszcze tego nie rozbierałem. Czasami pomaga ponowna adaptacja, ale zdarza się, że po wymianie całego mechanizmu znowu stuka, także w sumie nie wiadomo czemu.
                                        Ja u siebie mam dodatkowo jeszcze taki efekt, że czasami nie załącza się obieg zamknięty przy spryskiwaniu szyb ( powinien to robić automatycznie na ok. 30 sek ), nie mam pojęcia czym to jest spowodowane, bo raz działa długi okres a potem przez kilka dni, raz działa, raz nie i potem znów jest dobrze. Podejrzewam jakiś błąd w sofcie sterownika, który ujawnia się w jakiś specyficznych warunkach, bo i spryskiwacz i wycieraczki i obieg zamknięty ( włączany guzikiem ) działają w tym momencie bez zarzutu a z automatu nie chce :roll: ...
                                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Witam
                                          Nie bede zakładał nowego tematu, a tu sie podepne z dosc banalnym pytaniem
                                          Jako ze nie mam vag_a , a chciałem zamienić ten panel sterowania nadmuchami, klimatyzacją to czy po włożeniu innego to wszystko mi pójdzie bez żadnych tam dodatkowych akcji. Czyli wypinam, wpinam i wszystko bangla? Mam climatic.
                                          Pozdrawiam
                                          Paweł

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Pawko
                                            chciałem zamienić ten panel sterowania nadmuchami, klimatyzacją
                                            masz klimatronika i wpinasz innego klimatronika(zakładając że będzie od Skody) to wszystko powinno być ok

                                            ale np od golfaV do O2 już nie pasuje(pomimo, że niby to samo) :diabelski_usmiech
                                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez kowal 2002
                                              Zamieszczone przez kamel2208
                                              no ale dlaczego stuka mechanizm zamknietego obiegu jeśli obieg cały czas ustawiony na zasysanie powietrza z zewnatrz ? czyżby sam sobie "przymykał" jeśli potrzebuje?
                                              On nie przymyka, tylko próbuje się "otworzyć", wtedy gdy już jest otwarty; stuka prawdopodobnie jakieś sprzęgiełko przeciążeniowe czy coś w tym stylu, nie wiem dokładnie, bo jeszcze tego nie rozbierałem. Czasami pomaga ponowna adaptacja, ale zdarza się, że po wymianie całego mechanizmu znowu stuka, także w sumie nie wiadomo czemu.
                                              Ja u siebie mam dodatkowo jeszcze taki efekt, że czasami nie załącza się obieg zamknięty przy spryskiwaniu szyb ( powinien to robić automatycznie na ok. 30 sek ), nie mam pojęcia czym to jest spowodowane, bo raz działa długi okres a potem przez kilka dni, raz działa, raz nie i potem znów jest dobrze. Podejrzewam jakiś błąd w sofcie sterownika, który ujawnia się w jakiś specyficznych warunkach, bo i spryskiwacz i wycieraczki i obieg zamknięty ( włączany guzikiem ) działają w tym momencie bez zarzutu a z automatu nie chce :roll: ...
                                              Ooo ciekawe nie wiedziałem, że powinien się zamknąć automatycznie przy spryskiwaniu szyby. A faktem jest,że przynajmniej teraz płyn zimowy smierdzi niesamowicie. Ale czy to było w standarcie czy opcja ? bo jeśli standard to mi też nie działa ;]

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez kamel2208
                                                bo jeśli standard to mi też nie działa ;]
                                                standard
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  A czy podczas automatycznego zamknięcia obiegu ( rozumiem przez impuls dajmy na to spryskiwaczy ) swieci się kontrolka na przycisku ? czy on to robi "potajemnie" ;] ? Wiem,że mały OT ale w takim razie gdzie zacząć szukać ? bezpieczniki jakiś przekaźnik może czy raczej moduł komforu ( lub jakis inny ktory jest za to odpowiedzialny ) ? czy VAG/VAS prawde ci powie . ?

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X