Witam wszystkich. Posiadam O2 1.9 tdi 2007r. Bardzio rzadko ale zdarza się że słychać stkot trzy cztery uderzenia z okolicy deski rozdzielczej. Przez długi czas nie mogłem dojść co to jest. Ostatnio zauważyłem że jak wyłącze nawiew odrazu ustaje. Pytanie do szanownych kolegów czy ktośjuż miał taki problem i jak sobie można z nim samemu poradzić???
piotrek_gdy, co do mojego przypadku to występuje na wolnych obrotach jak i w czasie jazdy. Jednego razu występuję z okolic środkowych nawiewów innym razem z lewej strony ogólnie różnie choć jest i tak, ze wcale nie słychać. Nie jest to głośne " tykanie " na tyle żeby przeszkadzało ale fajnie by było się tego pozbyć. < wersja klimatronic >
TTTM u mnie lubi sobie popukac jak w ogole wszystko wylacze i tylko wtedy slychac (tzn na climatroniku jest "OFF") przyzwyczailem sie, tym bardziej ze bylo juz na forum, klimatyzacje mam sprawna.
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
U mnie to samo na Climaticu. Lecz jesli podczas stukania nadusze blyskawicznie zamkniecie obiegu ustaje. Stukanie u mnie przynajmniej dochodzi z okolic schowka.
Bo w Climatic-u stuka tylko w dwóch miejscach: pierwsze i głośniejsze stukanie dochodzi zza schowka pasażera - stuka mechanizm klapki obiegu wewnętrznego; drugie miejsce to konsola centralna tak jakby zza popielniczki od strony kierowcy - stuka mechanizm klapki regulacji temperatury nawiewu. W Climatronic-u stuków może być więcej, bo więcej jest tych "klapek" sterujących...
ja pierwszego dnia myślałem że to kierunkowskaz włączony
domyśliłem sie jednak szybko że chodzi o cos z klimą a skoro ta działa jak trzeba to nawet nie myślę o tym aby to dotykać
Bo w Climatic-u stuka tylko w dwóch miejscach: pierwsze i głośniejsze stukanie dochodzi zza schowka pasażera - stuka mechanizm klapki obiegu wewnętrznego; drugie miejsce to konsola centralna tak jakby zza popielniczki od strony kierowcy - stuka mechanizm klapki regulacji temperatury nawiewu. W Climatronic-u stuków może być więcej, bo więcej jest tych "klapek" sterujących...
no ale dlaczego stuka mechanizm zamknietego obiegu jeśli obieg cały czas ustawiony na zasysanie powietrza z zewnatrz ? czyżby sam sobie "przymykał" jeśli potrzebuje?
no ale dlaczego stuka mechanizm zamknietego obiegu jeśli obieg cały czas ustawiony na zasysanie powietrza z zewnatrz ? czyżby sam sobie "przymykał" jeśli potrzebuje?
On nie przymyka, tylko próbuje się "otworzyć", wtedy gdy już jest otwarty; stuka prawdopodobnie jakieś sprzęgiełko przeciążeniowe czy coś w tym stylu, nie wiem dokładnie, bo jeszcze tego nie rozbierałem. Czasami pomaga ponowna adaptacja, ale zdarza się, że po wymianie całego mechanizmu znowu stuka, także w sumie nie wiadomo czemu.
Ja u siebie mam dodatkowo jeszcze taki efekt, że czasami nie załącza się obieg zamknięty przy spryskiwaniu szyb ( powinien to robić automatycznie na ok. 30 sek ), nie mam pojęcia czym to jest spowodowane, bo raz działa długi okres a potem przez kilka dni, raz działa, raz nie i potem znów jest dobrze. Podejrzewam jakiś błąd w sofcie sterownika, który ujawnia się w jakiś specyficznych warunkach, bo i spryskiwacz i wycieraczki i obieg zamknięty ( włączany guzikiem ) działają w tym momencie bez zarzutu a z automatu nie chce :roll: ...
Witam
Nie bede zakładał nowego tematu, a tu sie podepne z dosc banalnym pytaniem
Jako ze nie mam vag_a , a chciałem zamienić ten panel sterowania nadmuchami, klimatyzacją to czy po włożeniu innego to wszystko mi pójdzie bez żadnych tam dodatkowych akcji. Czyli wypinam, wpinam i wszystko bangla? Mam climatic.
no ale dlaczego stuka mechanizm zamknietego obiegu jeśli obieg cały czas ustawiony na zasysanie powietrza z zewnatrz ? czyżby sam sobie "przymykał" jeśli potrzebuje?
On nie przymyka, tylko próbuje się "otworzyć", wtedy gdy już jest otwarty; stuka prawdopodobnie jakieś sprzęgiełko przeciążeniowe czy coś w tym stylu, nie wiem dokładnie, bo jeszcze tego nie rozbierałem. Czasami pomaga ponowna adaptacja, ale zdarza się, że po wymianie całego mechanizmu znowu stuka, także w sumie nie wiadomo czemu.
Ja u siebie mam dodatkowo jeszcze taki efekt, że czasami nie załącza się obieg zamknięty przy spryskiwaniu szyb ( powinien to robić automatycznie na ok. 30 sek ), nie mam pojęcia czym to jest spowodowane, bo raz działa długi okres a potem przez kilka dni, raz działa, raz nie i potem znów jest dobrze. Podejrzewam jakiś błąd w sofcie sterownika, który ujawnia się w jakiś specyficznych warunkach, bo i spryskiwacz i wycieraczki i obieg zamknięty ( włączany guzikiem ) działają w tym momencie bez zarzutu a z automatu nie chce :roll: ...
Ooo ciekawe nie wiedziałem, że powinien się zamknąć automatycznie przy spryskiwaniu szyby. A faktem jest,że przynajmniej teraz płyn zimowy smierdzi niesamowicie. Ale czy to było w standarcie czy opcja ? bo jeśli standard to mi też nie działa ;]
A czy podczas automatycznego zamknięcia obiegu ( rozumiem przez impuls dajmy na to spryskiwaczy ) swieci się kontrolka na przycisku ? czy on to robi "potajemnie" ;] ? Wiem,że mały OT ale w takim razie gdzie zacząć szukać ? bezpieczniki jakiś przekaźnik może czy raczej moduł komforu ( lub jakis inny ktory jest za to odpowiedzialny ) ? czy VAG/VAS prawde ci powie . ?
Komentarz