Wymiana silnika z 1,6 75 KM na 1,6 102 KM lub 1,8 125 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marassek
    Classic
    • 2011
    • 12

    Wymiana silnika z 1,6 75 KM na 1,6 102 KM lub 1,8 125 KM

    coś w ten deseń djczas :diabelski_usmiech

    Ciąg dalszy...
  • los1317
    Classic
    • 2010
    • 6

    #2
    Wymiana silnika z 1,6 75 KM na 1,6 102 KM lub 1,8 125 KM

    Witam,
    Mam duży problem, mianowicie silnik w mojej Octavii z 99 roku odmówił całkowicie posłuszeństwa, mechanik powiedział, że nie opłaca się naprawa, lepiej wymienić silnik. Szukałem na wielu forach i niestety nie znalażelm imformacji czy jest możliwa wymiana silnika z 1,6 75 KM na 1,6 102 KM. Chciałem się Was poradzić i poprosić o pomoc, jeżeli ktoś się orientuje, czy jest to możliwe. Czy pasuje osprzęt z tego słabszego silnika oraz czy konieczna będzie wymiana skrzyni biegów na inną. Bardzo proszę o pomoc.

    Komentarz

    • gregor6
      Rider
      • 2008
      • 488
      • Volkswagen

      #3
      Coś słabo szukałeś http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...highlight=swap
      Tutaj też możesz poczytać http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...highlight=swap

      Komentarz

      • los1317
        Classic
        • 2010
        • 6

        #4
        Dzięki za link jednakże nie ma tam jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie. I może lepiej jak ten wątek się utrzyma i ktoś będzie mógł mi poiwedzieć czy konieczna jest zmiana podzespołów takich jak skrzynia biegów

        Komentarz

        • gregor6
          Rider
          • 2008
          • 488
          • Volkswagen

          #5
          Jeżeli chciałbyś wsadzić silnik 1.8 to skrzynie na pewno musisz zmienić. Co do 1.6 to niech wypowiedzą się inni, bo nie jestem pewien.

          Komentarz

          • los1317
            Classic
            • 2010
            • 6

            #6
            Tak jak myślałem, mam nadzieję, że ktoś tutaj będzie wiedział czy skrzynia będzie taka sama w przypadku silników 1,6

            Komentarz

            • Viniu
              Rider
              • 2008
              • 517

              #7
              O ile się nie mylę to 1.6 AEE (75KM), AEH i AKL (101KM) miały te same skrzynie.
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • iceman_n
                Drive
                • 2009
                • 96

                #8
                sorry za OT, ale:
                możesz mi powiedzieć przy jakim przebiegu i co dokładnie się wysrało?

                Komentarz

                • JanuszSz
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2835
                  • Superb II combi (3T5)

                  #9
                  los1317,
                  Kolega KUBAŃCZYK w miejsce AKL-a włożył 1,8T AGU.Musisz go pomolestować ,może podzieli się doświadczeniami.

                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                  Komentarz

                  • Matis68
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 195

                    #10
                    Lepiej sobie dokładnie to skalkuluj , bo oprócz kosztów związanych z zakupem jakiegoś gołego AKL a dojdą ;kolektor wydechowy z innym katalizatorem, kolektor ssący z obudową filtra po prawej stronie ( AEE ma puszkę filtra bezpośrednio na przepustnicy), poza tym komputer , wiązki a nawet chyba i zegary. Do tego koszta przekładki...może bardziej opłaca się zrobic , co się wysrało, popchnąć auto do ludzi i sie rozglądnąć. Istnieje tez wyjscie "ideowe" tzn przywiązałeś sie do tej fury - no to wtedy wydawaj , swapuj i rób mnóstwo fotek :twisted: Co do skrzyni to chyba nie jest to samo - a na pewno nie przełożenie głowne, moja Okta AEE przy 195 km/h ma prawie 7000 obr/min
                    http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

                    Komentarz

                    • e-sparks
                      Classic
                      • 2009
                      • 3

                      #11
                      Zamieszczone przez Viniu
                      O ile się nie mylę to 1.6 AEE (75KM), AEH i AKL (101KM) miały te same skrzynie.
                      Nieprawda. 1,6l 75 koni ma skrzynię DUT, a 101 koni DUU (albo odwrotnie). Miałem założoną skrzynię od 101-konnej Octavii do 75-konnej i przy 120 km/godz. było około 800 obrotów więcej. Nie ma więc sensu taka zamiana: wyższe obroty = większe spalanie i dużo głośniej. Poza tym ten słabszy silnik lepiej pracuje na niskich obrotach.
                      Pozdrawiam, Wiesław

                      Komentarz

                      • los1317
                        Classic
                        • 2010
                        • 6

                        #12
                        To może powiem co mi się "wysrało" (tak na wstępie jak pojechałem do mechanika i on spojżał na ten silnik, to tylko machnął ręką):
                        - strasznie cieknie z silnika olej, po wymianie, która nastąpiła niecałe 2000 km temu dolałem już 2,5 litra, ponoć cieknie z pod głowicy.
                        - kompletnie nie trzyma obrotów tj. na biegu jałowym skacze praktrycznie od 0 do 1500 obr/min, jak mu dodaje gazu to słyszę ciche strzelanie, tak jakieś kilkanaście sekund, a potem samochód gaśnie. (Dodam, że została wymieniona przepustnica niecdały rok temu oraz aparat zapłonowy)
                        - podczas jazdy ma takie coś, że nie przyśpiesza, silnik tak stuka jakby pracował na 3 cylindrach. Wówczas kręci się bardzo powoli i tylko do 3,5 tys obr.
                        Zaczęło się tak sypać na początku stycznia, wcześniej było ok.
                        Co do przebiegu to ma relatywnie niski, ponieważ niecałe 197 tys. Problem w tym, że ten silnik przejechał już 120 tys na gazie. Mam ten samochód w rodzinie już od 2005 roku. Jak go kupowaliśmy miał przebieg 78 tys. Jednak sądząc po stanie silnika musiał zostać dobrze cofnięty licznik.
                        Dodam też, że pomimo mojego młodego wieku samochód nie był katowany jeżdziłem nim normalnie, bez żadnych szaleństw

                        Komentarz

                        • Kristofokles
                          Drive
                          • 2010
                          • 92

                          #13
                          Witam, ten silnik jest bardzo czuły na niskie temperatury (zamarzająca odma) która doprowadza do tego, że nie ma ciśnienia oleju i się wszystko sypie!! Napisałeś że na początku stycznia czyli w te wielkie mrozy co były do -18`C. Mój znajomy ma Seata Cordobę z tym silnikiem i tak mu się stało!! Poszukał silnik AEE za 1600,- i za wymianę zapłacił 400,- i teraz hula aż miło bez kombinacji, dopasowaywań itd!!

                          Komentarz

                          • los1317
                            Classic
                            • 2010
                            • 6

                            #14
                            Kurcze, tylko chciałbym teraz ten mocniejszy silnik, bo ten 75 KM jest zasłaby jak na bezmała 1400 kg budę. No ale musze sobie to wszystko przekalkulować...

                            Komentarz

                            • gregor6
                              Rider
                              • 2008
                              • 488
                              • Volkswagen

                              #15
                              Zamieszczone przez los1317
                              75 KM jest zasłaby jak na bezmała 1400 kg budę
                              Nie jest to jakiś demon prędkości i mocy ale też nie ma co przesadzać. Spokojnie daje sobie radę z tym samochodem.
                              Zamieszczone przez Kristofokles
                              Poszukał silnik AEE za 1600,- i za wymianę zapłacił 400,- i teraz hula aż miło bez kombinacji, dopasowaywań itd!!
                              To chyba jedyne rozsądne wyjście z sytuacji. Nie pakuj się w swapa, bo w połowie drogi może się okazać, że sytuacja Cie przerosła.

                              Komentarz

                              • los1317
                                Classic
                                • 2010
                                • 6

                                #16
                                OK, dzięki za informacje i pomoc. Chyba wymienie na ten silnik 75 konny, w końcu to będzie mnie kosztować "tylko" 2 tys zł, a nie koło 4 tys.
                                Pozdrawiam.

                                Komentarz

                                • zgucio
                                  Rider
                                  • 2007
                                  • 691

                                  #17
                                  a za 2tyś nie lepiej naprawić swój stary motor i będzie wiadomo co sie ma nigdy nie wiesz co kupisz

                                  podjedź do warsztatu na ulicy syreny oni zajmują się skodą może coś ci doradzą

                                  mi pomogli z elektroniką gdzie żaden inny warsztat nie wiedział jak to naprawić
                                  ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                                  JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                                  Komentarz

                                  • S3 CHRIS
                                    Elegance
                                    • 2006
                                    • 979
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                    #18
                                    ja bym zmieniał tylko i wyłacznie na 1.8 t

                                    kolega speedi miał do sprzedazy cały zestaw silnik + skrzynia wiazka i komp w b.dobrych pieniadzach zapytaj moze jeszcze go ma
                                    ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                    ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                    Komentarz

                                    Pracuję...