Kiedy dochodzi do notlaufu ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • anderllh
    Classic
    • 2011
    • 6

    Kiedy dochodzi do notlaufu ???

    [quote="Spectator"]
    Zamieszczone przez zpluta
    Prowodyrem przybycia na ten Wasz spot, był Artur- Azrael, będzie też Mateusz, czyli przybędziemy w składzie; 1.9TDi, 1.8TSi, 1.8T.
    no nie wierzę czyli całe sądeckie Autoremo się zjedzie? hehehehehe no Panowie, będzie naprawde ciekawie najlepsze jest to że prawdopodobnie będzie więcej autek nie oklejonych niż oklejonych :P
  • edi/felson
    Classic
    • 2010
    • 4

    #2
    Kiedy dochodzi do notlaufu ???

    Mam takie pytanko, prosiłbym o wypowiadanie się osób które wiedzą na pewno lub/i miały styczność (czyli na własnej skórze) z następującymi usterkami. Wiem że może to dziwne pytanie i odpowiedzi może być bardzo dużo, a może jednak nie.
    Mianowicie chodzi mi przy jakich przypadkach/awariach, silniki tdi wpadają w notlauf (może ja wymienię pierwszy parę takich przypadków):
    - „walnięty” przepływomierz (tego przypadku nie jestem pewien- czy jest notlauf czy tylko ogólne zamulenie ),
    - „walnięty” zaworek N75,
    - nieszczelność wężyków podciśnienia (w okolicach n75),
    - zsunięcie się (ewentualnie pęknięcie/ po prostu jakaś nieszczelność) rury idącej do intercoolera,

    Nie chodzi mi o jakieś ogólne zamulenia auta a typowo o tryb awaryjny (notlauf), "naprawiający się" po restarcie motora/silnika.
    Czekam na informacje. Dzięki, pozdro
    edi

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10960
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      notlauf:
      Zamieszczone przez edi/felson
      - „walnięty” zaworek N75,
      Zamieszczone przez edi/felson
      - nieszczelność wężyków podciśnienia (w okolicach n75),
      nie tylko N75 ale nieszczelności w całym układzie podciśnienia, odczepione wężyki, zapchane zaworki itd.

      dodałbym jeszcze zapieczenie łopatek turbiny
      i zgnicie-przerdzewienie mieszka/gruszki turbiny
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • martino
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2007
        • 974

        #4
        Zamieszczone przez krzynol
        dodałbym jeszcze zapieczenie łopatek turbiny
        Tyle, że nie dotyczy to jak mi się wydaje silnika AGR
        Martino
        125 KM /272 Nm - to już było....
        teraz jest duży "+"
        dgw.esite.pl


        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
        -----------------------------------------------
        PerfectService by DobryGrześWawa

        Komentarz

        • smer
          RS
          • 2008
          • 2021
          • Octavia II (1Z3)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          No tak, łopatki turbiny i kierowniczki w AGR odpadają.
          Ale najsampierw warto po prostu pogapić się na wszystkie wężyki, czy aby się nie powypinały lub nie przetarły zanadto... mi np. pomogło wpięcie węzyka, którego na pierwszy rzut oka nie widać, a który dochodzi od tyłu do puszki filtru powietrza.
          Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

          Piszę poprawnie po polsku.

          Komentarz

          • hristov
            Classic
            • 2010
            • 18

            #6
            Ja mialem taki przypadek w leonie z silnikiem asv i przyczyna byla zabrudzona i zly kat lopatek turbiny, po wyczyszczeniu bylo juz wszytsko wsio dobrze, a zalaczalo sie na 4 biegu.

            pozdro

            Komentarz

            • bradley
              L&K
              • 2008
              • 1465

              #7
              - nieszczelność wężyków podciśnienia (w okolicach n75),
              Nie masz takich wezykow u siebie bo sterowanie turbina w AGR odbywa sie cisnieniowo a nie podcisnieniowo. Ale same wezyki jak najbardziej. Co wiecej, wezyki wcale nie musza byc nieszcelne, moga byc szczelne, ale byc zapchane olejem co moze nie powoduje notlaufa ale objawia sie zamuleniem i niedoladowaniem w przypadku tych aut, ktore maja turbo na WG.
              Zreszta skoro pytasz to raczej nie w celu edukacyjnym tylko rozwiazania problemu, ktory masz w swoim aucie. Podepnij sie pod vaga i rob testy.
              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

              Komentarz

              • otwin77
                Classic
                • 2009
                • 29

                #8
                Re: Kiedy dochodzi do notlaufu ???

                Zamieszczone przez edi/felson
                Mam takie pytanko, prosiłbym o wypowiadanie się osób które wiedzą na pewno lub/i miały styczność (czyli na własnej skórze) z następującymi usterkami. Wiem że może to dziwne pytanie i odpowiedzi może być bardzo dużo, a może jednak nie.
                Mianowicie chodzi mi przy jakich przypadkach/awariach, silniki tdi wpadają w notlauf (może ja wymienię pierwszy parę takich przypadków):
                - „walnięty” przepływomierz (tego przypadku nie jestem pewien- czy jest notlauf czy tylko ogólne zamulenie ),
                - „walnięty” zaworek N75,
                - nieszczelność wężyków podciśnienia (w okolicach n75),
                - zsunięcie się (ewentualnie pęknięcie/ po prostu jakaś nieszczelność) rury idącej do intercoolera,

                Nie chodzi mi o jakieś ogólne zamulenia auta a typowo o tryb awaryjny (notlauf), "naprawiający się" po restarcie motora/silnika.
                Czekam na informacje. Dzięki, pozdro

                Nie wiem czy z toba rozmawialem na temat czujnika powietrza doladowanego ten temat jest prosty
                Pozdrawiam

                [ Dodano: Wto 23 Lut, 10 20:05 ]
                Czujnik powietrza doladowanego Ale trzeba sprawdzic prace sterowania turbo no i oczywiscie podcisnienia kopcenie i podstawa jest kontrola kompem. to wszystko sa proste czynnosci 30 do 40 minut pracy.
                Jesli jest tak jak mowisz : odpalam jade spokojnie do ok 3 tys jest ok,jak tylko zaczniesz gnac wlancza sie kontrolka tryb awaryjny i jedzie jak by nie chcial bez turbo
                , wylanczam zaplon wlancza i jest ok
                Prosze pamietac ze to jest 100% pewne jesli usterka jest w kompie (przeladowanie turbo ) overbooster
                Takie cos jak kontrola podcisnien szystkich to zawsze ma byc jak nowe
                Oczywiscie nastepnym posunieciem jest analiza bledu pamietaj ze pelne wylapanie usterki jest wtedy gdy kontrolka swieci stale
                Pozdrawiam

                Komentarz

                Pracuję...