[O2] Zawór EGR w 1.6 FSI [silnik BLF]

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojciesze
    Drive
    • 2010
    • 51

    [O2] Zawór EGR w 1.6 FSI [silnik BLF]

    No i stało się. Pierwsze pół roku przeleciało jak z bicza strzelił. Skoda w tym czasie przejechała równiutkie 10kkm. Nie było z nią żadnych większych problemów. Mrozy jej nie straszne, podobnie jak upały. Spala w granicach 5,5-6-7l- wszystko zależy od warunków. Zresztą jak to jeden z kolegów powiedział:"Turbo żyje, turbo pije." Kolejnym samochodem w naszej rodzinie(najwcześniej za 5lat) również będzie Octavia, tym razem w kolorze Rosso Brunello- po obejrzeniu go u eaglemirek, powiedziałem to jest to i zakochałem się w tym kolorku. :serduszka: W najbliższym czasie zostaną zmienione żarówki na jakieś + 50% więcej światła i jak w końcu znajdę odpowiednią blachę, to wezmę się za zrobienie pedałów i podstopnicy. Oczywiście pochwalę się efektem końcowym.
  • kropeck
    RS
    • 2009
    • 2319
    • Octavia II (1Z3)
    • BLF 1.6 FSI 115 KM

    #2
    [O2] Zawór EGR w 1.6 FSI [silnik BLF]

    Witam,
    Dziś to ja potrzebuję drobnej pomocy :-) :-) Wiem już co to zawór EGR i do czego służy. Ale od początku (nie jestem pewny, czy te symptomy są ze sobą powiązane).

    W trakcie tych największych ostatnio mrozów czułem kilka razy w aucie jakby swąd spalin (zwykle na zimnym silniku i zapach ustawał dość szybko - po kilku minutach. Zapach bardzo delikatny, ale jednak zakłócający komfort). Im cieplej się robiło, tym mniej to czułem, ale jednak. Od dwóch-trzech dni słyszę pod maską że coś grzechocze/buczy .... trudno jednoznacznie określić, bo zbyt cicho, ale jednak. Słychać wyraźnie przy przyspieszaniu, choć na luzie przy dodawaniu gazu raczej nic. Dziś na kilka minut przed podjechaniem do domu zapaliła się żółta lampka silnika i po podpięciu kompa ukazał mi się taki oto obrazek:

    Kod:
    Znaleziono 1 błąd:
    005120 - Zawór recyrkulacji spalin (N18): usterka elektryczna w obwodzie prądowym 
                   P1400 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - MIL zapalona
                 Ramka zamrożona:
                        Stan błędu: 11100001
                        Priorytet błędu: 0
                        Częstość błędu: 3
                        Przebieg: 105918 km
                        Wskaźnik czasu: 0
                        Data: 2000.00.00
                        Czas: 01:32:30
    
                 Ramka zamrożona:
                        Obroty silnika: 1640 /min
                        Obciążenie: 30.2 %
                        Prędkość: 11.0 km/h
                        Temperatura: 83.0*C
    Po zapoznaniu się z dokumentacją na forum związaną z N18 okazało się, że powinienem sobie zrobić logi i dynamiczne i statyczne. Ale z drugiej strony nawet na tych ostatnich kilometrach nie odczułem jakiegoś dyskomfortu związanego z brakiem mocy (choć ze względu na wcześniej wydobywające się brzęczenia z silnika i zaświecaną lampkę faktycznie jechałem ostrożniej).

    I teraz dwie rzeczy. Po pierwsze mam silnik bezynowy bez turbo [1.6 FSI] - to chyba raczej faktycznie nie powinienem zbytnio odczuć braku mocy - a może powinienem??

    Logi statyczne, to po prostu auto zostawiam na luzie i sobie chodzi, a dynamiczne?? Mam się rozpędzić do 200km/h z gazem przy podłodze, czy chodzi o jakiś konkretny zakres obrotów/prędkości??

    Chciałbym zauważyć, że w logu jest o jakiejś usterce elektrycznej... czy ktoś już miał coś z taką usterką wspólnego? Znalazłem dla siebie takiego nowego EGR'a za 360zł, ale zanim wydam tę kasiurę, to dobrze byłoby wiedzieć, czy nie da się czegoś innego zrobić.

    Wdzięczny za pomoc i uwagi - JA :-)
    Pozdrawiam,
    Michał

    Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez kropeck
      Mam się rozpędzić do 200km/h z gazem przy podłodze, czy chodzi o jakiś konkretny zakres obrotów/prędkości??
      ktoś mądrzejszy pewnie mnie poprawi, ale mniej więcej -> trójka, schodzisz na obroty 1000 i pełny but do końca
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • kropeck
        RS
        • 2009
        • 2319
        • Octavia II (1Z3)
        • BLF 1.6 FSI 115 KM

        #4
        Swoją drogą jak mi się udało znaleźć - usterka EGR w 1.6 FSI jest właśnie jego słabą stroną - cytuję za http://www.auto-swiat.pl/artykuly,Sk...I,23812,1.html [końcówka artykułu].
        Pozdrawiam,
        Michał

        Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          EGR w ogóle jest słabą stroną
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • kropeck
            RS
            • 2009
            • 2319
            • Octavia II (1Z3)
            • BLF 1.6 FSI 115 KM

            #6
            Da się z tym jeszcze zrobić parędziesiąt kilometrów, czy powinienem auto 'odholować' do warsztatu jeszcze dziś??
            Pozdrawiam,
            Michał

            Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

            Komentarz

            • mecholl
              L&K
              • 2008
              • 1006

              #7
              kropeck, spokojnie możesz z tym pojeździć z tego co mi mówili to nic złego się nie stanie, przerabiałem ten sam temat miesiąc temu. W moim przypadku nie było żadnego spadku mocy, nie było czuć spalin, nic się nie zmieniło. Wywaliło tylko kontrolkę Check.
              Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                Zamieszczone przez kropeck
                Da się z tym jeszcze zrobić parędziesiąt kilometrów, czy powinienem auto 'odholować' do warsztatu jeszcze dziś??
                da się
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • piotrek_gdy
                  RS
                  • 2008
                  • 7723
                  • Volkswagen
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  kropeck, a może tno nie EGR tylko jakis kabelek prowadzący do niego?????
                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                  Komentarz

                  • kropeck
                    RS
                    • 2009
                    • 2319
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BLF 1.6 FSI 115 KM

                    #10
                    piotrek_gdy, niestety jeśli chodzi o mechanikę, to zupełnie nic nie wiem. Wiem gdzie szukać tego EGR'a, ale i tak coś nie gra, bo wczoraj np. jak przekręciłem kluczyk w stacyjce (bez odpalania auta), to zaczęło coś rytmicznie stukać (jak kierunkowskaz) z częstotliwością 2x na sekundę. Wyłączyłem i włączyłem z powrotem i już tego stukania nie było. Zaraz jadę do warsztatu i zobaczymy co mi powiedzą :-)

                    [ Dodano: Czw 25 Lut, 10 15:52 ]
                    No i wczoraj jeszcze było OK, a dziś postanowiłem skasować tę lampkę i się porobiło. Mam nadzieję, że wymiana EGR'a wystarczy i że reszta błędów zniknie. Niestety nie znam związku przyczynowo skutkowego między EGR a pozostałymi błędami, więc nie wiem czy faktycznie naprawa jednego usunie pozostałe problemy.
                    Chociaż układ odprowadzania par paliwa akurat się sam naprawił po kilku minutach. Ponadto w sterowniku silnika nie ma żadnych błędów.


                    [ Dodano: Pią 28 Maj, 10 03:50 ]
                    UPDATE:
                    Zawór wymieniony na nowy, nie regenerowany :-) Troszkę to trwało, ale z dobrych stron powyższego błędu, było mniejsze spalanie :-) o conajmniej 0,5l :-) No i zniknęły błędy widoczne na poniższym obrazku.
                    Załączone pliki
                    Pozdrawiam,
                    Michał

                    Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                    Komentarz

                    Pracuję...