No i stało się. Pierwsze pół roku przeleciało jak z bicza strzelił. Skoda w tym czasie przejechała równiutkie 10kkm. Nie było z nią żadnych większych problemów. Mrozy jej nie straszne, podobnie jak upały. Spala w granicach 5,5-6-7l- wszystko zależy od warunków. Zresztą jak to jeden z kolegów powiedział:"Turbo żyje, turbo pije." Kolejnym samochodem w naszej rodzinie(najwcześniej za 5lat) również będzie Octavia, tym razem w kolorze Rosso Brunello- po obejrzeniu go u eaglemirek, powiedziałem to jest to i zakochałem się w tym kolorku. :serduszka: W najbliższym czasie zostaną zmienione żarówki na jakieś + 50% więcej światła i jak w końcu znajdę odpowiednią blachę, to wezmę się za zrobienie pedałów i podstopnicy. Oczywiście pochwalę się efektem końcowym.
[O2] Zawór EGR w 1.6 FSI [silnik BLF]
Zwiń
X
-
[O2] Zawór EGR w 1.6 FSI [silnik BLF]
Witam,
Dziś to ja potrzebuję drobnej pomocy :-) :-) Wiem już co to zawór EGR i do czego służy. Ale od początku (nie jestem pewny, czy te symptomy są ze sobą powiązane).
W trakcie tych największych ostatnio mrozów czułem kilka razy w aucie jakby swąd spalin (zwykle na zimnym silniku i zapach ustawał dość szybko - po kilku minutach. Zapach bardzo delikatny, ale jednak zakłócający komfort). Im cieplej się robiło, tym mniej to czułem, ale jednak. Od dwóch-trzech dni słyszę pod maską że coś grzechocze/buczy .... trudno jednoznacznie określić, bo zbyt cicho, ale jednak. Słychać wyraźnie przy przyspieszaniu, choć na luzie przy dodawaniu gazu raczej nic. Dziś na kilka minut przed podjechaniem do domu zapaliła się żółta lampka silnika i po podpięciu kompa ukazał mi się taki oto obrazek:
Kod:Znaleziono 1 błąd: 005120 - Zawór recyrkulacji spalin (N18): usterka elektryczna w obwodzie prądowym P1400 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11100001 Priorytet błędu: 0 Częstość błędu: 3 Przebieg: 105918 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2000.00.00 Czas: 01:32:30 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 1640 /min Obciążenie: 30.2 % Prędkość: 11.0 km/h Temperatura: 83.0*C
I teraz dwie rzeczy. Po pierwsze mam silnik bezynowy bez turbo [1.6 FSI] - to chyba raczej faktycznie nie powinienem zbytnio odczuć braku mocy - a może powinienem??
Logi statyczne, to po prostu auto zostawiam na luzie i sobie chodzi, a dynamiczne?? Mam się rozpędzić do 200km/h z gazem przy podłodze, czy chodzi o jakiś konkretny zakres obrotów/prędkości??
Chciałbym zauważyć, że w logu jest o jakiejś usterce elektrycznej... czy ktoś już miał coś z taką usterką wspólnego? Znalazłem dla siebie takiego nowego EGR'a za 360zł, ale zanim wydam tę kasiurę, to dobrze byłoby wiedzieć, czy nie da się czegoś innego zrobić.
Wdzięczny za pomoc i uwagi - JA :-)Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
-
-
Zamieszczone przez kropeckMam się rozpędzić do 200km/h z gazem przy podłodze, czy chodzi o jakiś konkretny zakres obrotów/prędkości??saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Swoją drogą jak mi się udało znaleźć - usterka EGR w 1.6 FSI jest właśnie jego słabą stroną - cytuję za http://www.auto-swiat.pl/artykuly,Sk...I,23812,1.html [końcówka artykułu].Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
piotrek_gdy, niestety jeśli chodzi o mechanikę, to zupełnie nic nie wiem. Wiem gdzie szukać tego EGR'a, ale i tak coś nie gra, bo wczoraj np. jak przekręciłem kluczyk w stacyjce (bez odpalania auta), to zaczęło coś rytmicznie stukać (jak kierunkowskaz) z częstotliwością 2x na sekundę. Wyłączyłem i włączyłem z powrotem i już tego stukania nie było. Zaraz jadę do warsztatu i zobaczymy co mi powiedzą :-)
[ Dodano: Czw 25 Lut, 10 15:52 ]
No i wczoraj jeszcze było OK, a dziś postanowiłem skasować tę lampkę i się porobiło. Mam nadzieję, że wymiana EGR'a wystarczy i że reszta błędów zniknie. Niestety nie znam związku przyczynowo skutkowego między EGR a pozostałymi błędami, więc nie wiem czy faktycznie naprawa jednego usunie pozostałe problemy.
Chociaż układ odprowadzania par paliwa akurat się sam naprawił po kilku minutach. Ponadto w sterowniku silnika nie ma żadnych błędów.
[ Dodano: Pią 28 Maj, 10 03:50 ]
UPDATE:
Zawór wymieniony na nowy, nie regenerowany :-) Troszkę to trwało, ale z dobrych stron powyższego błędu, było mniejsze spalanie :-) o conajmniej 0,5l :-) No i zniknęły błędy widoczne na poniższym obrazku.Załączone plikiPozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
Komentarz