[O1] Problemy z silnikiem 1.9 TDI ASV

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adi84
    Classic
    • 2011
    • 3

    [O1] Problemy z silnikiem 1.9 TDI ASV

    Zamieszczone przez Leniwiec
    Chcę tylko odnieść to do mojego przypadku, więc może być na priva by nie zaśmiecać wątku. Prosiłbym tylko o zaznaczenie, czy manual czy DSG.
    Niekoniecznie na priva, niektórych też to interesuje
    --
    Pozdrawiam.
  • mgm1013
    Classic
    • 2010
    • 6

    #2
    [O1] Problemy z silnikiem 1.9 TDI ASV

    Witam
    Jestem użytkownikiem Octawi 1.9 TDI 110 KM od marca 2009.
    Dwa tygodnie temu miałem problemy z zapaleniem auto. Mechanik stwierdził zanieczyszczenie zaworu recyrkulacji spalin. Zawór został wyczyszczony. Ostatnio pojawil się problem z mocą silnika i jednocześnie słychać dziwne odgłosy (typu świst) wydobywające się z lewej strony silnika.
    zastanawiam się czy nie jest to przypadkiem turbina.
    Poradźcie co robić

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      zbadać co...
      i naprawić
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • mgm1013
        Classic
        • 2010
        • 6

        #4
        Taki mądry to i ja jestem

        Komentarz

        • sebu
          L&K
          • 2008
          • 1304
          • Octavia II (1Z3)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

          #5
          A kiedy wymieniałeś filtry :?:
          Zamieszczone przez mgm1013
          z lewej strony silnika
          po stronie kierowcy ,czy pasażera :?:
          Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
          jak pomogłem to daj punkcik
          sprzęgło od G 60

          Komentarz

          • mgm1013
            Classic
            • 2010
            • 6

            #6
            Filtr powietrz i oleju wymieniany był w październiku filtru paliwa nie wymieniałem.Te dziwne odgósy pojawiają się od strony kierowsy po puszczeniu gazu.

            Komentarz

            • tomaszeg
              Drive
              • 2008
              • 51

              #7
              to wymien najpierw filtr paliwa a pozniej zobacz jak zapala


              Była O1 134,6KM i 305Nm

              Komentarz

              • mgm1013
                Classic
                • 2010
                • 6

                #8
                Po przeczyszczeniu recyrkulatora pali dobrze

                Komentarz

                • Tomek_dx
                  Rider
                  • 2008
                  • 398

                  #9
                  Moim zdaniem zawór recyrkulacj spalin czyli w skrócie EGR nie ma nic do odpalania silnika. On tylko przy braku obciążenia silnika kieruje część spalin spowrotem do dolotu. Co do odpalania silnika to bardziej świece (szczególnie przy niskich temperaturach) czy ewentualnie potrzebna korekta dawki rozruchowej. A i jeszcze kontrola i ewentualne ustawienie kąta wtrysku.
                  Świst to może być turbina..
                  Tomek

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 10993
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    zobaczy weżyk podciśnienia nie spadł z obudowy filtra
                    jak wsadzisz głowę żeby widzieć filtr prawie od dołu, to od strony silnika jest wężyk wciśniety
                    w ogóle jak coś syczy to posprawdzaj cały układ podciśnienia, wężyki-zaworki-złączki
                    czy nie pękło, nie przetarło się...
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • hermioli1
                      Rider
                      • 2009
                      • 322

                      #11
                      Tomek_dx, EGR ma dużo do odpalania silnika, spróbuj uruchomić silnik jak klapka na EGR się nie zamknie. A co do świstu to ja bym obstawiał jak krzynol, posprawdzaj wężyki
                      W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
                      Babka utonęła do góry kudłatką.
                      Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
                      Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

                      Komentarz

                      • krzynol
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 10993
                        • Superb II combi (3T5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez hermioli1
                        spróbuj uruchomić silnik jak klapka na EGR się nie zamknie.
                        no właśnie
                        pozatym EGR też jest sterowany podciśnieniem - szukamy przyczyn..
                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                        poprzednie modele:
                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                        Komentarz

                        • Marcek
                          Classic
                          • 2008
                          • 11

                          #13
                          Witam
                          Diagnoza na zawór EGR wydaje się właściwa. Dwa tygodnie temu moja O1 miała ten sam objaw. Zgasiłem ją normalnie i już nie chciała zapalić. Po ruszeniu mieszka na EGR auto zapaliło od razu. Później miałem jeszcze problem z mocą dwa razy zdarzyło mi się złapać tryb awaryjny (bo rozpędzała się marnie.) Przyczyn upatruję w tym że auto stało dwa tygodnie w garażu nie jeżdżone i mogło coś tam przyłapać. Za to ten tydzień dostaje ostro w tyłek i jakoś problem nie wystąpił (rpm w okolicach 4000). Mam nadziej że tak pozostanie. Nie wypowiem się na temat tego świstu bo taka usterka u mnie nie wystąpiła.

                          Komentarz

                          • kubala
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 122
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Witam, też miałem problem dziwnego świstu po lewej stronie gdy schodził z obrotów podczas jazdy jak by się łożysko w alternatorze zacierało, na postoju przy otwartych drzwiach w szczelinie błotnika też dziwny świst - przy ASV, był też problem z kierowniczkami turbiny- oczywiście notlauf, nagar w przepustnicy, trudny rozruch (tzn. niezależnie od temp. silnika albo odpali za którymś obrotem wału, albo wcale, a przy następnym kręceniu od szczału) itd. Mechanik zalecił czyszczenie turbiny, a problem odpalania to czujnik temp. paliwa w pompie. Oczywiście wymiana tego czujnika wiąże się z demontażem całej pompy i od razu lepiej by było ją zregenerować ale w instalacje tego czujnika wlutował mi jakiś moduł oszukujący komp. na kilka sekund na czas rozruchu. Pali super, pompy od. 20 kkm nie ruszałem tylko koszt tego ustrojstwa to ok 300zł.

                            Co do turbiny nie czyściłem przeleciałem się z południa polski na północ i z notlaufem mam spokój, żadnych szumów, zaślepiłem EGR, wywaliłem kata i od 20kkm nie mam z tym ASV problemu choć na forum czytałem że mechanicy twierdza że ten silnik tak ma salonowe też zdarza się że szumią. Jedyne wyjście to pedał obroty na poz. 2000, i ma chodzić.
                            Kubala
                            ------------------------------------
                            było 139 KM i 310 Nm
                            jest 105 KM i 240 Nm (i jest dobrze)

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Zamieszczone przez kubala
                              Mechanik zalecił czyszczenie turbiny, a problem odpalania to czujnik temp. paliwa w pompie. Oczywiście wymiana tego czujnika wiąże się z demontażem całej pompy i od razu lepiej by było ją zregenerować ale w instalacje tego czujnika wlutował mi jakiś moduł oszukujący komp. na kilka sekund na czas rozruchu. Pali super, pompy od. 20 kkm nie ruszałem tylko koszt tego ustrojstwa to ok 300zł.
                              Jak mi znajdziesz taki czujnik w tej pompie to moge flaszke postawic. Dobry bajer nie jest zly, zeby klient zostawil troche grosza

                              Chodzi o tloczek pompy ktory z czasem nabiera luzu i nie ma juz idealnej wydajnosci.

                              Robi sie to wlasnie tak jak Ty masz, ze bajer stwierdza ze jest na zewnatrz -99'C i komp wysterowuje dawke rozruchowa odpowiednia do tej temp, lub robi sie to w samym programie bez lutowania z wykorzystaniem jedynie elektroniki auta :diabelski_usmiech
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • kubala
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 122
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Cześć Maicroft, masz trochę racji bo sprawdziłem dostępność tego czujnika i jego koszt to ok 70zł z uszczelą, tak więc mechanik mnie trochę naciągnął, pewnie go niebawem odwiedzę, co do czujnika to wygląda tak (foto 2) a znajduje się tu (foto 1) w nastawniku pompy. Jak go założę i wywalę tamto ustrojstwo to dam znać, a flaszkę puść kurierem.
                                Załączone pliki
                                Kubala
                                ------------------------------------
                                było 139 KM i 310 Nm
                                jest 105 KM i 240 Nm (i jest dobrze)

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Wymien zobaczymy czy zadziala, gdyby to bylo takie proste, to wiekszosc wymianialaby ten czujnik a nie kombinowala, no chyba ze latwiej wlutowac oporniczek

                                  P.S. Wolbrom kolo Olkusza ??
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • kubala
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 122
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Dokładnie Wolbrom koło Olkusza, sam wywalę to ustrojstwo i zainwestuję w ten czujnik, na allegro jest bosch'a z oryg. uszczelką.
                                    Kubala
                                    ------------------------------------
                                    było 139 KM i 310 Nm
                                    jest 105 KM i 240 Nm (i jest dobrze)

                                    Komentarz

                                    • mgm1013
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 6

                                      #19
                                      Dzisiaj byłem u mechanika. Sprawdził przewody podciśnienia, wszystko o.k.
                                      Przeprowadził diagnostykę komputerem, zero błędów.
                                      Dziwny odgłos pozostał podczas puszczenia gazu pozostał. Ponizej 2000 obrotów czasami przerywa.

                                      Komentarz

                                      • kubala
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 122
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        U mnie też długo utrzymywał się ten objaw, szczególnie na zimnym silniku gdy ko podkręcałem do 2000-2500 obr. to przy każdej zmianie biegów jak obroty spadały był ten objaw, wieszała mi się też turbina, miałem ją wyczyścić ale pomogła trasa A4 nad może i brak kata oraz zaślepiony egr, teraz po roku i po muleniu silnika w miejskiej jeździe kilka razy ostatnio na 5biegu i prędkości ok 130km/h znowu mi się zawiesiła, tym razem jednak wyciągnę turbinkę i ją wyczyszczę, a owy odgłos na razie się nie pojawił, a samochód mule po mieście dalej więc jak się pojawi to dam znać chyba że mu pomogło wywalenie kata i zaślepiony egr.
                                        Kubala
                                        ------------------------------------
                                        było 139 KM i 310 Nm
                                        jest 105 KM i 240 Nm (i jest dobrze)

                                        Komentarz

                                        • sziaba
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 358

                                          #21
                                          kubala, przy zaślepieniu egr-a wystarczyło zę go zaślepiłeś czy robiłeś w związku z tym coś jeszcze ? I nie wywalało ci błędów? :roll: :?:
                                          Spalanie śr. 6,2 ON Soft Made by Tune-Up

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66476

                                          Komentarz

                                          • gregorianin
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 215
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            W tych silnikach możesz bezkarnie:
                                            - zmniejszyć działanie EGR vagiem
                                            - odpiąć wężyk od membrany i wyłączając go tym samym całkiem
                                            - zaślepić na stałe kanał
                                            - wyłączyć w sofcie

                                            wszystkie powyższe czynności nie spowodują żadnych błedów pomimo różnych wartości żądanych i rzeczywistych

                                            Pozdrawiam
                                            www.DURASOFT.pl

                                            -Hamownia podwoziowa
                                            -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                            -Diagnostyka
                                            -Filtry FAP/DPF

                                            Komentarz

                                            • kubala
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 122
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              dokładnie jak powiedział gregorianin , zaślepiłem przewód na złączu zaraz pod przepustnicą aluminiową podkładką, a w przewód gumowy sterujący mieszkiem zaworu włożyłem kulkę z łożyska o o odp. średnicy.
                                              Kubala
                                              ------------------------------------
                                              było 139 KM i 310 Nm
                                              jest 105 KM i 240 Nm (i jest dobrze)

                                              Komentarz

                                              • hermioli1
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 322

                                                #24
                                                kubala, poszukaj w szukajce odnośnie tego szumu w ASV, one tak po prostu miały. W moim ASV ten odgłos występuje cały czas, a turbinka była wymieniana 50kkm temu. Po prostu TTTM.
                                                W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
                                                Babka utonęła do góry kudłatką.
                                                Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
                                                Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

                                                Komentarz

                                                • kubala
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 122
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  dokładnie tak mówili nawet w servisie, ale na razie u mnie to przeszło, nawet na postoju jak otworzysz drzwi to go przegazuj i jak będzie schodził z obrotów to z pod błotnika tam gdzie jest wlot powietrza do filtra słychać dziwny głuchy szum. Myślę że to od zanieczyszczeń w całym układzie dolotu, a jak zacząłem dynamiczniej jeździć i zaślepiłem egr to na razie ten objaw u mnie od roku nie wystąpił.
                                                  Kubala
                                                  ------------------------------------
                                                  było 139 KM i 310 Nm
                                                  jest 105 KM i 240 Nm (i jest dobrze)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...