[O1] wahania wskaźnika temp.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piterek
    Classic
    • 2011
    • 2

    [O1] wahania wskaźnika temp.

    badboy9589, ten watek ostatnimi czasy jest na samej gorze listy wiec wiekszosc zainteresowanych bedzie go widziec,ale bardzo milo z twojej strony ze myslisz o innych
    przez miesiac pewnie jeszcze sie sporo osob dopisze(przez tydzien mamy juz 8 :wink:
    tylko zeby nam sie towarzystwo nie wykruszylo :evil:
  • kptand
    Classic
    • 2010
    • 4

    #2
    [O1] wahania wskaźnika temp.

    Panowie i Panie!

    Jestem świerzym użytkownikiem Octavii 2004 130TDI, ogólnie wszystko gra ale zauważyłem że na ciepłym silniku występują okresowo potężne wahania kontrolki temperatury silnika od 50 do 90 stopni, poza tym nic sie nie dzieje
    Może ktoś z was miał podobne obserwacje
    czekam i proszę o pomoc, pozdrawiam

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      termostat lub czujnik temperatury

      Komentarz

      • ruwado
        RS
        • 2009
        • 14885
        • Octavia IV (NX3)

        #4
        U mnie był czujnik - wskazówka bujała się podczas jazdy jak chciała.
        pozdrawiam - Darek

        Komentarz

        • kecaj
          RS
          • 2009
          • 1511
          • Superb II (3T4)

          #5
          kptand, zobacz ile masz płynu w zbiorniczku.
          Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

          Komentarz

          • solar
            Drive
            • 2009
            • 60

            #6
            Miałem to samo. Wskazówka na rozgrzanym silniku skakała od 50-90 i z 90-50*C. Po wymianie czujnika temperatury cieczy wszystko gra!! Pod warunkiem, że - jak wspomniał Kol. kecaj - w zbiorniczku masz płyn :wink: Ale zakładam, że to sprawdziłeś w pierwszej kolejności.

            Komentarz

            • lugab
              Rider
              • 2007
              • 439

              #7
              Zamieszczone przez ruwado
              wskazówka bujała się podczas jazdy jak chciała.
              u mnie jest dokladnie takie zachowanie wskazówki.

              płyn jest, nie ma ubytków/wycieków

              zastanawia mnie tylko czemu VAG nie pokazuje zadnego błędu związanego z czujnikiem temp :?: :?
              1.9 TDI ALH, narazie 90KM

              Komentarz

              • komarek80
                Drive
                • 2010
                • 55

                #8
                jak by nie bylo płynu to swieci kontrolka od temp.i piska alarm już takie cos przerabiałem jak rano odpalam to sie nagrzeje do 90 ajak sie nagrzeje to spada jakby wogóle temp. nie było

                [ Dodano: Wto 02 Mar, 10 22:57 ]
                a czy ktoś mi podpowie jak w O1 kombi wyciągnać trzecie swiatło stopu??? :wink:

                [ Dodano: Wto 16 Mar, 10 21:32 ]
                tylko 2 diody mi świecą pomocy
                KoMaReK80

                Komentarz

                • Dezet
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 136

                  #9
                  Mam taki sam objaw
                  Czy ktoś mi może powiedzieć, czy wymiana czujnika temperatury to jakaś wielka rewolucja?
                  A jeśli nie to jak go wymienić i przede wszystkim, gdzie on jest? ops: Czy dam radę dłubnąć to na parkingu pod blokiem, czy musze jechać na warsztat?

                  ===========
                  No, w końcu się doczytałem na forum, tylko że fotki wcięło
                  Pozdrawiam, Dezet

                  Komentarz

                  • luks
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 240

                    #10
                    problem wałkowany.. wymiana łątwa.. czujnik u ciebie chyba wygląda tak
                    skoda
                    fuckyeah!

                    Komentarz

                    • wofek
                      Drive
                      • 2007
                      • 59

                      #11
                      Pod blokiem nie dasz rady. Zazwyczaj ucieka przy tym dosc sporo plynu chlodniczego ktory i tak wczesniej sie spusza. Sa magicy wymieniajacy to bez spuszczania w 15 sekund...

                      Komentarz

                      • pycho
                        Drive
                        • 2009
                        • 80

                        #12
                        Da się to zrobić tak jak to napisał wofek w 15 sekund bez użycia magii :wink:
                        Ważne abyś wypiął kostkę z czujnika, wyciągnął zawleczkę która go trzyma i miał w drugim ręku przygotowany nowy. Wyciągasz stary, palcem drugiej ręki przytrzymujesz ew. wyciek płynu chłodniczego i wsadzasz nowy-żadna filozofia. I jeszcze jedno- radzę dokupić oring uszczelniający bo w zestawie z czujnikiem go nie ma - kosztuje w ASO 1PLN.
                        A co do umiejscowienia to wrzuciłem kiedyś zrzut z ETKI.
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#408850 A jesli Twój silnik jest podobny w budowie do AHF-a to stojąc przodem do maski czujnik znajduje się z prawej strony silnika za 3-ma podgrzewaczami płynu
                        Pzdr
                        Octavia 1,9 AHF L&K '02

                        Uczyć się - Lenin; Lenić się - uczeń

                        Komentarz

                        • wofek
                          Drive
                          • 2007
                          • 59

                          #13
                          Tez probowalem to zrobic metoda bez spuszczania plynu w 15 sekund.

                          Skonczylo sie zakupem koncentratu, spuszczeniem pozostalej resztki plynu oraz odpowietrzaniem ukladu.

                          Tak wiec sugeruje uwazac z wymiana za pierwszym razem pod blokiem. Wersja dosc optymistyczna...

                          Komentarz

                          Pracuję...