Geometria

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Rekin Chlebojad
    Rider
    • 2010
    • 474

    #26
    zajcu_89, generalnie wg mnie w zawieszeniu masz wszystko wporzadku( oceniajac po geometrii, troche to dla mnie nie 3ma sie kupy ale ok), Najwazniejsze zbieznosc przod-tył i katy PK, bo WSZ masz minimalnie za mały ale wazne że oba sa w miare porowno.
    Co bys nie zmienił w zawieszeniu to wszystko bedzie podobnie, obnizajac zawias, prawdopodobnie PK pojdzie jeszcze na minus(co poniektorzy celowo robia duzo na minus ,bo sie duzo lepiej drogi trzyma na ostrych zakretach, lecz jak sie przecholuje to opony zdziera)

    PS: widze że to wydruki Seacika?? A nie Szkodnika?
    [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

    Komentarz

    • zajcu_89
      Drive
      • 2007
      • 41

      #27
      Tak tak, ale drugie auto to seacina :P, ale podobne jeśli chodzi c części więc pytam również tu, żeby mieć lepszy obraz całości, i lubię to forum! Dzięki za odpowiedź

      Komentarz

      • Kabraxis
        Ambiente
        • 2009
        • 106

        #28
        Re: Geometria

        Zamieszczone przez tomk72
        Witam Koledzy!
        Proszę o poradę.
        Moja octavia "ściąga" w prawo, cały czas muszę kontrować, co powoduje, że kierownica jest trochę skręcona w prawo. Byłem na stacji diagnostycznej - zawieszenie jest podobno ok. Diagnostyk stwierdził, że to może być opona, więc zamieniłem opony z przodu na tył. Niestety dalej nic się nie poprawiło.
        Najgorsze jest to, że nie znam przyczyny tej zmiany, nie zarejestrowałem żadnej większej "dziury" w którą wpadłem tylko jakieś takie standardowe jak na tą porę roku.

        Kierownica oczywiście jest skręcona w prawo
        Przerabiam ten sam temat, byłem robić geometrie, no i powiedzieli, że geometria jest ok, a ze ściąganiem to TTTM (prawe przednie koło przesunięte do tyło o 3 mm) i mieści się to w normie producenta. Ten sam problem dotyczy też podobno passata (facet miał ich kilkanascie z tym problemem). Teraz jestem ugadany na piatek i mają jakoś to naciągnąć czy coś w ten deseń.

        Komentarz

        • roLLo
          L&K
          • 2008
          • 1063
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #29
          U mnie też ściągało i ustawienie zbieżności nie pomogło a za to zamiania kól na przedniej osi lewe na prawe a prawe na lewe ;]

          Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

          Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
          Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
          Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

          Komentarz

          • SimM@N
            Drive
            • 2009
            • 42

            #30
            Czy można ustawić pochylenie kół przedniej osi w naszych szkodnikach? Mam model z 99 roku. Na gołe oko widać, że koło bardziej pochylone, góra koła bardziej wchodzi w nadkole. Pozdrawiam.

            Komentarz

            • Rekin Chlebojad
              Rider
              • 2010
              • 474

              #31
              SimM@N, z tego co wiem to nie można, tzn nie wiem jak przed 2000 rokiem, i nie polecam robic tzw" fasolek " , poprostu poszukej przyczyny co mogło byc powodem, amortyzator, gumy wachacza, poduszka amora, zwrotnica, i raczej małoprawdopodobne sprezyna. Jesli ci to przeszkadza w jezdzie, możesz tez sciagnac specjalne sruby(mimośrodowe) , dla mnie na zamowienie sciagali z USA w zeszłym roku, włsnie do ustawienia PK.
              [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

              Komentarz

              • SimM@N
                Drive
                • 2009
                • 42

                #32
                Wszystko zaczęło się po wymianie kół na 17" i nowe kapcie. Kiera się przekręciła w lewo i w tą stronę zaczęło ją ściągać. Więc geometria wszystkich kół została zrobiona, albo powiem niezrobiona bo z tymi Irlandzkimi partaczami to mi się gadać nie chce.
                Wyszły wahacze, wiec została zrobiona ich pełna regeneracja i znowu zbieżność. Auto jak ściągało tak ściąga. Tak się zastanawiam czy można ustawić pochylenie koła na sworzniach, na tych trzech śrubkach. Niedługo zwariuje a na dodatek nie chce żeby mi opony pościnało. Pozdro.

                Komentarz

                • Jaras E21
                  Drive
                  • 2008
                  • 51

                  #33
                  obadaj jak wyglądaja opony. jak bedą nie równo zuzyte też będzie ciągnąć.

                  nie da sie ustawić pochylenia na sworzniach.
                  E21 335csi reconstruction in progress ;]
                  Alfa 155 2.0 ts 16V swap.
                  octavia-dupowóz ;] arl turbo +soft made by soft- car

                  Komentarz

                  • SimM@N
                    Drive
                    • 2009
                    • 42

                    #34
                    Czyli co, amortyzator, zwrotnica albo poduszki amortyzatora? No to świetnie, zgaduj zgadula.

                    Komentarz

                    • Jaras E21
                      Drive
                      • 2008
                      • 51

                      #35
                      geometria w 01 to tylko zbieżnośc kół przednich która jest ustawiana względem położenia tylnej belki-która z kolei jest regulowana w niewielkim stopniu(zazwyczaj sie tego nie rusza). kąty pochylenia kól nie są w 01 regulowane ani z przodu ani z tyłu...

                      -amortyzator jest wpuszczany w zwrotnice. jeśli jest prosty pochylenie koła będzie w porządku
                      -poduszka amortyzatora nawet jeśli jest bardzo mocno wybita nie będzie powodować ściągania.

                      sprawdź:

                      -czy drażki kierownicze są proste... kilka razy widziałem skrzywiony drazek kierowniczy po naparzaniu młotem żeby zdjąć felge z centrowania.
                      -podobnie mocowanie sworznia w zwrotnicy... ale to naprawde cieżko uszkodzić


                      zakres regulacji na mocowaniu sworznia do wachacza to 1-2mm nie ma to odczuwalnego wpływu na kąt pochylenia. ale ma wpływ na zbieżność...
                      E21 335csi reconstruction in progress ;]
                      Alfa 155 2.0 ts 16V swap.
                      octavia-dupowóz ;] arl turbo +soft made by soft- car

                      Komentarz

                      • SimM@N
                        Drive
                        • 2009
                        • 42

                        #36
                        Czyli wynika z tego ze amortyzator może być do wymiany. Tylko jak sprawdzić czy jest prosty. Od razu mówię że nie pojadę do żadnego mechanika bo są po prostu bezużyteczni. Dzięki za wszystkie porady. A tak poza tym zbieżność muszę mieć cacy bo dziennie robię po 120 km. Pozdro.

                        Komentarz

                        • Jaras E21
                          Drive
                          • 2008
                          • 51

                          #37
                          tylko amortyzator przedni ustala pochylenie przedniego koła... jeśli na oko koła nie są pod tym samym kątem to masz odpowiedź
                          E21 335csi reconstruction in progress ;]
                          Alfa 155 2.0 ts 16V swap.
                          octavia-dupowóz ;] arl turbo +soft made by soft- car

                          Komentarz

                          • daroo
                            Rider
                            • 2006
                            • 315

                            #38
                            Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                            Co bys nie zmienił w zawieszeniu to wszystko bedzie podobnie, obnizajac zawias, prawdopodobnie PK pojdzie jeszcze na minus(co poniektorzy celowo robia duzo na minus ,bo sie duzo lepiej drogi trzyma na ostrych zakretach, lecz jak sie przecholuje to opony zdziera)
                            jeśli moge wtracić 5gr. to ww KAYABA ultra SR nie obnizają zawiasu tylko go utwardzają jezdże na takich natomiast kwestia pochylenia koła nie musi być spowodowana wadliwa geometrią lez zwyczajnym zużyciem spreżyn które jak wiemy w dieslach są bardziej obciażone z racji wagi reaktora oraz drgań ale to oczywiście moja priv.opinia 8) gdybym miał na dzień dzisiejszy wymieniać gumy w zawiasie to szarpnąłbym się i założył POWER FLEX-y przetestowane przez taksówkarzy na warszawskich ulicach
                            AGR'00 123KM/264Nm

                            Komentarz

                            • SimM@N
                              Drive
                              • 2009
                              • 42

                              #39
                              A może kołyska była ruszona. Czy ja się wyjmuje przy demontażu skrzyni biegów. Z wydruków geometrii wyszło że jedno koło ma pochylenie -0.19 stopnia a drugie -0.90 stopnia. Dla mnie wygląda na kołyskę$. Co wy na taką teorię? Pozdro.

                              Komentarz

                              • outlaw
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 237
                                • Octavia I (1U2)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                #40
                                u mnie podobnie, kierownica na wprost auto na lewo skreca, widze po biezniku opony lewej ze jest od srodka do wewnatrz zuzyta, a prawa tylko wewntrzna strona jakies, 4 cm , masz racje tych ,PARTACZY :twisted: :twisted: :twisted: , na wyspie nie brakuje!!!!!!!!!!!!!!!!,

                                [ Dodano: Czw 23 Wrz, 10 12:29 ]
                                bylem na zbieznosci i wyszlo ze mam kola jak strzalka, zostalo to zrobione i jezdze
                                prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                                Komentarz

                                • skalar
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 575

                                  #41
                                  odgrzewam kotleta:
                                  czy po wymianie przednich mc pherson -ów (amorki ze sprężynami) muszę ustawiać kąt pochylenia (geometrie kół) dodam że auto nie sciaga przy przyspieszanie jak i hamowaniu.

                                  Komentarz

                                  • ROBAL_26
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2328
                                    • Octavia I combi (1U5)
                                    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                    #42
                                    skalar, dla świętego spokoju i pełniejszej kieszeni (koszt nowych opon) lepiej teraz wydać kilka złoty i to sprawdzić.

                                    pozdro
                                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                    Komentarz

                                    Pracuję...