Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] trzepanie silnikiem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] trzepanie silnikiem

    Jak wyzej w moim poscie... na 1 stronie... tam tez masz numer pod ktory zadzwon....
    dluwoj

  • #2
    [O1] trzepanie silnikiem

    WITAM WSZYSTKICH.
    W MOJEJ SKODZIE MAM TAKI PROBLEM:
    w zasadzie od kiedy ją nabyłem występuje "trzepanie silnikiem" na biegu jałowym.
    Dokładniej:
    nie ważne czy zimny czy ciepły silnik.Ruszam 1 , 2 i wrzucę na luz słyszę i czuję takie dziwne (terkotanie-trzepanie silnikiem) Przeważnie na ciepłym silniku , chociaż nie ma reguły.
    Czy ktoś z was spotkał sie z taką anomalią
    Dodam,że wskazania parametrów z komputera są w normie,wtryski też były sprawdzane.
    [glow=red:cab9bf4b87][/glow:cab9bf4b87]

    Komentarz


    • #3
      Zdefiniuj co rozumiesz pod stwierdzeniem "trzepanie silnikiem". Czy jest to nierówna praca, czy może drgania - wibracje karoserii spowodowane pracą silnika.

      Możliwe, że masz naderwaną jakąś poduszkę co trzyma silnik.

      Komentarz


      • #4
        Są to wibracje silnika.
        Poduchy wyglądają wporządku(też je podejrzewałem).Dzieje się to na małych prędkościach.
        Magik w Opolu proponował cofnąć lekko dawkę na pompie ,ale nie chciałem na razie nic ruszać (fabryczne plomby). :roll:

        Komentarz


        • #5
          faktycznie magik
          Jaką masz wartość wolnych obrotów?
          Auto miało dzwona?
          www.DURASOFT.pl

          -Hamownia podwoziowa
          -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
          -Diagnostyka
          -Filtry FAP/DPF

          Komentarz


          • #6
            Miałem podobny problem z moją o1 agr ustawiłem dawki na pompie wtryskowej i chodzi jak zegarek

            Komentarz


            • #7
              Do "gregorianin"
              wartość na wolnych wynosi 903obr/min
              co do dzwonka - nie wygląda
              masz jakieś propozycje?


              Do "radek123"
              co do dawek na pompie to według w/w magika(w kilku tematach konkretnie pomógł)
              to fabryczne.
              chyba że faktycznie trzeba podkręcić wkońcu auto ma 197000km na zegarku.

              [ Dodano: Pią 05 Mar, 10 19:32 ]
              Generalnie nie przeszkadza mi to tak bardzo,bo wychamowuję prawie do końca silnikiem,
              ale nie wiem czy mogą z tego powodu wyniknąć jakieś kosekwencje w przyszłości.
              Poza tym Żonka czasem śmiga jak Ja chcę zaliczyć bombkę,a wtedy wiecie:
              co trochę na luz i wtedy mnie to irytuje . Od razu wiem że z piciem mam spokój
              na najbliższe pół roku. :lol:

              [ Dodano: Pią 05 Mar, 10 19:34 ]
              A tak poważnie to lubię jak wszystko chodzi tak jak ma chodzić.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez radek123
                Miałem podobny problem z moją o1 agr ustawiłem dawki na pompie wtryskowej i chodzi jak zegarek
                Powiedz mi jakim cudem Ty i połowa tego forum chcesz zmienić dawkę paliwa w dieselu na wolnych obrotach (nie zmieniając obrotów oczywiście)? Tam możesz sobie jedynie ustawić dawkę wyliczoną która nie ma wpływu na rzeczywistą przy wolnych obrotach! Już nie moge czytać o tych dawkach...


                [quote="leo111180"]Do "gregorianin"
                wartość na wolnych wynosi 903obr/min
                co do dzwonka - nie wygląda
                masz jakieś propozycje?

                Propozycji żadnej :-) Miałem podobny przypadek w polówce, wibracje na wolnych obrotach były tak uciążliwe że można było w aucie ogłuchnąć. Pomiar punktów bazowych wykazał silne odstępstwa od tolerancji, w konsekwencji poduszki pracowały pod silnymi naprężeniami i nie spełniały do końca swojej roli przenosząc wibracje na karoserię. Auto jak przeszło ponownie przez ramę dopiero ucichło, ale to trochę skrajny przypadek.
                www.DURASOFT.pl

                -Hamownia podwoziowa
                -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                -Diagnostyka
                -Filtry FAP/DPF

                Komentarz


                • #9
                  Aha.Czyli z poduszkami "na oko to pacjent wszpitalu...."
                  No to narazie muszę z tym żyć.
                  A co do tych dawek:
                  Ja i zapewne połowa tego forum jest głównie tylko użytkownikami skody.
                  Ty w moim mniemaniu i odczuciu znasz się lepiej na mechanice czy też elektromechanice pojazdów,więc wiele tematów dla Ciebie jest prostych.
                  Za to "SZACUN"
                  Ale nie możesz się bulwersować tym że ja piszę o dawkach,ponieważ ktoś mi ten
                  temat tak przedstawił.
                  Ja chcę sprawdzić jak inni do tego podchodzą?
                  Pozdrawiam

                  [ Dodano: Pią 05 Mar, 10 20:20 ]
                  Aha kolego "gregorianin" dorzuciłem Ci "pomagasa" za wczoraj.
                  Bo zapomniałem z wrażenia.

                  Komentarz


                  • #10
                    Ależ ja sie nie bulwersuje! Gwoli wyjaśnienia, silnik diesela pracuje z dużym nadmiarem powietrza więc zmiana dawki powoduje zmianę oddawanej mocy, jeśli silnik nie jest obciążony... zmianę obrotów. To co inni zmieniają to jak wspomniałem wcześniej dawka wyliczona (w dodatku odwrotnie do tego co się widzi w vag-u), można nią wpłynąć na realną ale podczas pracy poza obrotami wolnymi, dlatego jesli ktoś nie wie dokładnie po co to chce zrobić, lepiej niech tego nie robi.

                    Pozdrawiam
                    www.DURASOFT.pl

                    -Hamownia podwoziowa
                    -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                    -Diagnostyka
                    -Filtry FAP/DPF

                    Komentarz


                    • #11
                      o różnych trzepaniach słyszałem , co niektórzy nawet sie tak zabawiają sami ze sobą podobno ,ale o trzepaniu silnikiem jeszcze nie słyszałem :szeroki_usmiech
                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                      GVI 1.4TSI
                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                      Komentarz


                      • #12
                        Sprawdz pompowtryskiwacze.

                        Komentarz


                        • #13
                          Do"gregorianin"
                          Zostawię te nieszczęsne dawki chyba już w spokoju.
                          Skupię się chyba bardziej na poduszkach silnika tak jak pisałeś.
                          No i dzięki za zainteresowanie tematem



                          Do "Twelvi"
                          mój engine nie jest na pompowtryskach

                          Komentarz


                          • #14
                            leo111180, miałem podobnie jak dwumasa zaczynała się kończyć

                            Komentarz


                            • #15
                              leo111180, gwoli ścisłości podaj proszę (zmień w profilu) jaki masz dokładnie silnik.
                              Zaznaczyłeś BXE a w tej motorowni nie ma pompy o której piszesz powyżej względem "przestawienia dawki"
                              Zamieszczone przez octikombi
                              miałem podobnie jak dwumasa zaczynała się kończyć
                              jest to poprawny domysł ale to
                              Zamieszczone przez Twelvi
                              Sprawdz pompowtryskiwacze.
                              też
                              lecz niestety nie wiadomo co za serducho tam siedzi
                              NFPNorth-West
                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                              WARSZTAT www.dsize.pl
                              ->
                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                              Komentarz


                              • #16
                                Aha .zmienię to w profilu oczywiście "sorki"
                                ale nie wiem za bardzo co mam tam wstawić i skąd się dowiedzieć jaki mam symbol silnika.

                                Do "octikombi"
                                A co do dwumasy:
                                może o tym świadczyć również dżwięk tak jakby opona z tyłu otarła o coś przy wrzucaniu piątego biegu( występuje to rzadko)

                                Komentarz


                                • #17
                                  Do "octikombi"
                                  A co do dwumasy:
                                  może o tym świadczyć również dżwięk tak jakby opona z tyłu otarła o coś przy wrzucaniu piątego biegu( występuje to rzadko)
                                  Nie za bardzo kumam o jaki dźwięk Ci chodzi z wrzucaniem piątego biegu :|
                                  A jeśli chodzi o ruszanie 1, 2 i np luz to miałem identycznie. Takie właśnie niby terkotanie - tak samo to określiłem kiedyś jak szukałem porady na forum. Do tego rzucanie silnikiem. Dojeżdżałem np do świateł - to nie ważne czy hamowałem silnikiem i luz w ostatniej chwili - czy dawałem na luz wcześniej - to zawsze to występowało. Skończyło się nagle - niestety trochę niebezpiecznie - bo w czasie wyprzedzania na trasie. Po prostu sprzęgło jakby się skończyło na zawołanie. Dalsza jazda była niemożliwa - nie dało rady wrzucić biegu żadnego.
                                  Pompowtryski to inna bajka i tu się nie wypowiadam bo nie mam :lol:

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Trudno Mi opisać słowami ten dżwięk,ale skoro miałeś identycznie to pewnie niedługo czeka mnie Link się ile padnę?
                                    Ile Ciebie to kosztowało?jeśli można wiedzieć.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Masz inny silnik niż mój i nie wiem czy dokładnie identyczny zestaw będzie pasował. Ja wymieniałem 2 lata temu - komplet LUKa - dwumasa, tarcza, docisk, łożysko 1500pln + 300 robocizna. Teraz do kupienia znacznie taniej.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        A więc nie ciekawie.
                                        Obym jak najdłużej pośmigał na tym co jest.Już niech se trzepie tym silnikiem.
                                        Ale dzięki za orientacyjne dane.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Mam podobny problem, na początku myślałem, że to poduchy ale jeżeli by tak było to wibracje by przechodziły cały czas, a tak się nie dzieje. Problem pojawia się tylko na jałowym biegu, na wolnych obrotach, ale powtarzam nie zawsze.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            witam. u mnie to samo DRGANIA SILNIKA. najbardziej je czuc jak dojeżdżam do świateł wrzucam na luz i czuc drgania silnika do tego slychac z silnika tykanie taką nierówną prace silnika, ale problem znika jak juz ustane pod swiatłami, silnik po 3sekundach stania uspokaja sie i znikaja drgania i tykanie dochodzace z silnika i słychac ładna prace tdi. podczas jazdy tez odczówam drgania najbardziej przy 80km/h raz sie pojawiaja raz jest normalnie. prosze o porade. octavia 01 99r 19tdi glx 150000tyś z góry dziekuje

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Panie i Panie, u mnie problem rozwiązany jednak winna była poduszka pod silnikiem, wymiana to koszt ok. 130 zł.
                                              Pozdrawiam

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                U mnie jest to samo... Ale ja czuję, że drgania są dużo wyraźniejsze na zimnym silniku. Jak się toczę pomału (nie ważne czy trzymam sprzęgło czy nie) to szarpie, ale jak tylko się zatrzymam to cisza. Chociaż wczoraj pierwszy raz zdarzyło mi się, że po zatrzymaniu jeszcze chwile się telepała motorownia. Różne już słyszałem diagnozy: Luz na łączeniu wału z kołem pasowym, luz na rolkach w pompie wtryskowej. O dwumasie też słyszałem tylko dalej nie wiem czy AGR ma dwumase czy nie??
                                                A co do pomysłu pompy to się wkrótce okaże, bo kumpel miał taki sam problem w Golfie. I właśnie sprzedał swoją pompe (11) drugiemu znajomemu. Jeżeli u tego drugiego pojawi się szarpanie to znaczy, że jednak pompa. Czekam na montaż.
                                                Skodżitsu AGR+ by Dynosoft

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Witam

                                                  Mam podobny problem jak LEO.
                                                  W moim AGR po wyhamowaniu auta, tudzież w innych wypadkach na wolnych obrotach (bieg jałowy) pojawia się dziwne tyrkotanie silnika. Wydaje się jakby Octavka nie pracowała na wszystkie gary - jednak silnik nie gaśnie. Po lekkim muśnięciu gazu problem ustaje. Nie wiem co to jest - na VAG-u nic nie wyszło. Nie ma problemy z jazdą ale jest to strasznie irytujące....

                                                  Pozdrawiam
                                                  sofix

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X