Zerwany gwint spustu oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9942
    • Ford

    #26
    Nie dał nowej uszczelki...
    Myślę o zmianie korka na większy i przegwintowaniu otworu, myślę też o użyciu jakiegoś silikonu wysokotemperaturowego, wyślę tez w końcu o użyciu jakiegoś "permanentnego" kitu i "wkręceniu" korka na stałe, prześledziłem też temat z rurką z PF125p i też biorę to pod uwagę... Tylko czy znajdę mechanika, który zrobi to dobrze? Jeśli mój (były), uważany przeze mnie za dobrego, mechanik, spie.d%l@ł robotę i wypiął sie na mnie to skąd pewność, że inny zrobi to dobrze...?
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • kazik4x4
      RS
      • 2008
      • 2728

      #27
      Panowie czemu jeździcie na wymiany do mechaników którzy nie mają wysysarek??
      Bezstresowo, bez uszkodzeń...

      Wiem, że zaraz się podniosą głosy, że przy spuszczaniu lepiej się oczyści miska itp. pierdoły...

      Komentarz

      • Agamek12
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 9942
        • Ford

        #28
        Mi zawsze wysysali... Ale tym razem coś ich podkusiło żeby spuszczać...
        Adam... Używam:
        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
        Passek: B6 175KM/366Nm

        Komentarz

        • Jaras E21
          Drive
          • 2008
          • 51

          #29
          ja zmieniam sam ;] tego naprawde nie trzeba mocno dokrecać zeby było szczelne.

          zerwany gwint w misce to popularna "lipa"
          E21 335csi reconstruction in progress ;]
          Alfa 155 2.0 ts 16V swap.
          octavia-dupowóz ;] arl turbo +soft made by soft- car

          Komentarz

          • DGW
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 2330

            #30
            To ja mam pytanie do tych co wysysarką zmieniają olej. Widzieliście kiedyś miskę od środka jaki syf, szlam zostaje po wyciągarce, w aucie po ok. 150kkm że wypisujecie takie pierdoły?
            Sądzę że nie. Nie ma nawet co porównywać z miską gdzie olej był spuszczany metodą klasyczną. Naprawdę można to zrobić bez uszkadzania gwintu.
            O szlamie w misce piszę oczywiście o dieslach, w benzynie jest nieco inaczej.
            NFPNorth-West
            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
            WARSZTAT www.dsize.pl
            ->
            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

            Komentarz

            • Agamek12
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 9942
              • Ford

              #31
              dobrygrzeswawa, a Ty dałbyś radę spojrzeć i ewentualnie naprawić ten gwint? Albo zmienić miskę na nową? Mam do Ciebie bliziutko, więc moze dałbyś radę pomóc?
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz

              • kazik4x4
                RS
                • 2008
                • 2728

                #32
                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                To ja mam pytanie do tych co wysysarką zmieniają olej. Widzieliście kiedyś miskę od środka jaki syf, szlam zostaje po wyciągarce, w aucie po ok. 150kkm że wypisujecie takie pierdoły?
                Sądzę że nie. Nie ma nawet co porównywać z miską gdzie olej był spuszczany metodą klasyczną. Naprawdę można to zrobić bez uszkadzania gwintu.
                O szlamie w misce piszę oczywiście o dieslach, w benzynie jest nieco inaczej.
                Grzesiu, że jesteś dobrym rzemiechą to wiedzą niemal wszyscy, ale nie rób afery, że w dieslach smoła na dnie michy zostaje po wysysarce.

                Smoła jak ma zostać to i tak zostanie, niezależnie czy spuścimy czy wyciągniemy.
                A skąd się bierze "smoła"?? A no stąd drogi kolego, że czasami jakiemuś kierowcy zdarzy się tak zagrzać motor, że ciśnienie oleju spada bo olej się po prostu gotuje. A co oznacza że się olej gotuje?? Ni mniej ni więcej to, że poddany został procesowi rafinacji i wytrącają się z niego substancje stałe. ( odsyłam do chemii z klasy 8 lub liceum, półka destylacyjna itp. itd) Substancje stałe, jako cięższe i bardziej lepkie osiadają na dnie michy przyklejając się do niej w czasie kiedy silnik ostygnie, np. nocą. I nie rozpuszczą się ponownie w oleju, ponieważ to z niego zostały wyrafinowane i wytrącone. ( jak ktoś lubi foundee to wie co w kociołku na dnie po wystygnięciu zostaje )
                A skoro się nie rozpuszczą, to znaczy że nie spłyną nawet korkiem. Jedynie wykręcenie michy i wyciągnięcie osadu szpachelką do radę. Z resztą olej spuszczony z takiego przegrzanego silnika jest dużo bardziej gęsty i smolisty po ostudzeniu.
                Oczywiście nie jest to bardzo szkodliwe dla silnika, jeśli występuje w umiarkowanej ilości, filtr wyłapie części stałe, a płynne podgrzane pompa przepchnie przez kanały olejowe.
                A jako że człowiek uczy się całe życie, to wiedz Grzesiu od tej pory skąd się bierze szlam w misce. I nie denerwuj się że Cię ktoś poucza, bo ktoś po dwóch latach w Katedrze Olejów Smarów i Płynów Eksploatacyjnych na jednej z Politechnik wie co pisze
                Pozdrawiam serdecznie.

                P.S. A co do zawartości miesek olejowych diesli to naoglądałem się tego mnóstwo, może nie tyle co ty Grzesiu, ale sporo tego było.

                Komentarz

                • mikser78
                  Drive
                  • 2008
                  • 76

                  #33
                  Ja też mam zerwany gwint w misce oleju i za każdą wymianą oleju wklejam na LOCTITE 542. Nic więcej nie trzeba. Osobiście polecam.
                  Skoda Octavia 1.6 BFQ + LPG KME G3 + wtryski Barracuda



                  Wszystko z Moellera, automatyki i elektroniki w baaaaardzo dobrych cenach. Szczegóły na PW

                  Komentarz

                  • Jaras E21
                    Drive
                    • 2008
                    • 51

                    #34
                    Zamieszczone przez kazik4x4
                    Smoła jak ma zostać to i tak zostanie, niezależnie czy spuścimy czy wyciągniemy.
                    A skąd się bierze "smoła"?? A no stąd drogi kolego, że czasami jakiemuś kierowcy zdarzy się tak zagrzać motor, że ciśnienie oleju spada bo olej się po prostu gotuje. A co oznacza że się olej gotuje?? Ni mniej ni więcej to, że poddany został procesowi rafinacji i wytrącają się z niego substancje stałe
                    dlatego warto lać 5w50
                    E21 335csi reconstruction in progress ;]
                    Alfa 155 2.0 ts 16V swap.
                    octavia-dupowóz ;] arl turbo +soft made by soft- car

                    Komentarz

                    • DGW
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 2330

                      #35
                      Zamieszczone przez Agamek12
                      dobrygrzeswawa, a Ty dałbyś radę spojrzeć i ewentualnie naprawić ten gwint? Albo zmienić miskę na nową? Mam do Ciebie bliziutko, więc moze dałbyś radę pomóc?
                      oczywiście że mógłbym pomóc lecz tylko w jeden sposób -> wymiana miski na nową.
                      Nie bawię się w kombinowane rozwiązania biorąc pod uwagę że miska nie kosztuje jakiś dużych pieniędzy

                      kazik4x4, słuchaj. Ja na Politechnikę nie uczęszczałem, większą wiedzę niż w szkole zdobyłem przez praktykę. Dlatego twierdzę, że w miskach po wyciągarce jest więcej syfu niż w takich gdzie olej jest spuszczany. Napisałem twierdząco "jest" ponieważ praktyka to potwierdza a jak wiadomo teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką
                      Jaką temperaturę musi mieć olej żeby się zagotował? Tak pirazyoko bo wydawało mi się że ciężko to zrobić w aucie (no chyba że mamy do czynienia z motoułomnością)

                      [ Dodano: Czw 29 Kwi, 10 23:38 ]
                      Zamieszczone przez Jaras E21
                      dlatego warto lać 5w50
                      sam jeżdżę na 10W60 w zimę (wersja ekonomiczna)
                      i 15W50 lub 20W60 w lecie
                      tyle że jeśli olej będzie przepracowany to nawet takie parametry nie pomogą
                      Gdzieś, ktoś coś pisał na temat długożywotności oleju. Zużycie najlepiej zobaczyć instalując wskaźnik ciśnienia. Potrafi być spora różnica miedzy przebiegiem 1000km a 10000km
                      NFPNorth-West
                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                      WARSZTAT www.dsize.pl
                      ->
                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                      Komentarz

                      • Agamek12
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 9942
                        • Ford

                        #36
                        Jestem po wizycie u mechanika. Mechanik stwierdził, że gwint w misce nie jest zupełnie wykończony i zamiast wklejać na stałe zasugerował mi "okrecenie" korka taśmą teflonową, która uszczelni gwint i pozwoli na ewentualne wykręcanie korka. Cóż, tak też zrobił i teraz zobaczę co z tego wyjdzie...
                        Adam... Używam:
                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                        Passek: B6 175KM/366Nm

                        Komentarz

                        • Jaras E21
                          Drive
                          • 2008
                          • 51

                          #37
                          Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                          sam jeżdżę na 10W60 w zimę (wersja ekonomiczna)
                          i 15W50 lub 20W60 w lecie
                          jeszcze nad zalaniem 10w60 gulfa sie zastanawiałem

                          ale 15w czy 20w nawet latem maja bardzo gęstą konsystencje nie zabija to hydrauliki ?

                          takie oleje jak podałeś to leje do wysilonych benzyn bez hydrauliki... spisują sie wyśmienicie.
                          E21 335csi reconstruction in progress ;]
                          Alfa 155 2.0 ts 16V swap.
                          octavia-dupowóz ;] arl turbo +soft made by soft- car

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            #38
                            Zamieszczone przez Jaras E21
                            ale 15w czy 20w nawet latem maja bardzo gęstą konsystencje nie zabija to hydrauliki ?

                            takie oleje jak podałeś to leje do wysilonych benzyn bez hydrauliki... spisują sie wyśmienicie.
                            jest to drugi czy trzeci silnik do którego leje tak gęsty olej i z hydrauliką problemów raczej nie zauważyłem. Był nawet pomysł żeby zastąpić szklanki płytkami ale stwierdziłem, że w dieslu nie ma aż takich obrotów więc nie ma sensu. Tylko odpowiednio zmodyfikowane zostały tłoki i wsio hula

                            Bardziej trzeba uważać na zimnym silniku żeby nie przekraczać "dopuszczalnego" obciążenia i obrotów
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            Pracuję...