[O1] Nie działa wycieraczka tylnej szyby

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kruk4
    Rider
    • 2008
    • 656

    [O1] Nie działa wycieraczka tylnej szyby

    ja mam golfika ubezpieczonego w interrisk a teraz bede ubezpieczał skodzinke tez tam bo mam wujka który mi tego wszystkiego pilnuje, a on z nimi wspołpracuje dlatego własnie tam ubezpieczam narazie mam jazde bezszkodowa wiec bardziej sie z nimi nie zaprzyjazniałem :diabelski_usmiech
    Jak masz jakies pytania pisz, bede sie z nim kontaktował i pytał
    OCTAVIA 1.9TDI agr kombi
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=379656#379656
    MOJE CAR AUDIO
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25068
  • prodriveteam
    Ambiente
    • 2007
    • 158

    #2
    [O1] Nie działa wycieraczka tylnej szyby

    Witam
    Kupiłem auto z niesprawna wycieraczką tylnej szyby, wycieraczka zatrzymała się w połowie i ani drgnie. Podłączyłem inny silniczek i nic podmieniłem przekaźnik i manetkę, sprawdziłem bezpiecznik, sprawdziłem czy przewody nie są przełamane miedzy dachem, a klapą, a wycieraczka dalej stoi za to spryskiwacz tylnej szyby działa. o na jednym kablu jest stałe 12V, a na reszcie brak napięcia mimo włączonej manetki.
    Sprawdzałem jeszcze raz napięcie i jest takie coś: na manetce na kablu od spryskiwacza i tylnej wycieraczki jest napięcie 4,8V ale w momencie kiedy jest przekręcony kluczyk a przełącznik jest w pozycji 0 po włączeniu tylnej wycieraczki napięcie ginie jest 0,00V kiedy włączę spryskiwacz to na kablu od spryskiwacza pojawia się 12V. Czy ktoś wie dlaczego ginie napięcie po włączeniu wycieraczki? Podłączałem inna manetkę i reakcja taka sama (chyba ze i ona wadliwa:/) podmieniłem przekaźniki i też bez zmian z tym że ja mam przekaźnik o oznaczeniu 603 a włożyłem 389 czy to ma jakieś znaczenie? W Etce jest ze 603 i 389 to to samo.
    1,8T AGU RS Look
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      ciągłość przewodów oki?
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • Jeżyk
        Rider
        • 2009
        • 691

        #4
        A mechanizm nie jest zapieczony?
        Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

        Komentarz

        • prodriveteam
          Ambiente
          • 2007
          • 158

          #5
          no skoro na manetce jest napięcie 4,8V na słupku przy drzwiach też i takie samo jest napięcie na wtyczce przy silniczku to znaczy ze przewody sa całe?? tym bardziej ze to newralgiczne miejsce miedzy dachem a klapą sprawdzałem i jest ok. Mechanizm może i jest zapieczony ale podłączyłem inny silniczek i też ani drgnie. Jakieś inne pomysły??:>
          1,8T AGU RS Look
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565

          Komentarz

          • Jeżyk
            Rider
            • 2009
            • 691

            #6
            Zamieszczone przez prodriveteam
            Mechanizm może i jest zapieczony ale podłączyłem inny silniczek i też ani drgnie. Jakieś inne pomysły??:>
            Podłączyłeś sam silnik bez mechanizmu wycieraczki i ani drgnie? TUTAJ jest schemat. Może masz problem z masą. Przekaźnik "łapie" i podaje napięcie? Napisz dokładnie co Ci nie chodzi czy sam silnik czy jak podłączysz go do mechanizmu to nie rusza? Bo ja widocznie nie jestem aż tak inteligentny i jak żaba, nie kumam.
            Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

            Komentarz

            • splawik
              L&K
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1292

              #7
              Z mojej wiedzy wynika, że silniczek jest w komplecie z mechanizmem.
              A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
              AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
              O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
              -------------------------------------------------
              Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

              Komentarz

              • Jeżyk
                Rider
                • 2009
                • 691

                #8
                Można go podłączyć do 12V i wyeliminować w ten sposób jedną z przyczyn.
                Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                Komentarz

                • prodriveteam
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 158

                  #9
                  Jupi!! diagnoza postawiona teraz trzeba leczyć, znalazłem przyczyne okazało się że mechanizm się zapiekł (rurka sprysku się ukręciła a ten trzpień z wieloklinem w tulei zardzewiał) a drugi silniczek który podłączałem na próbę też uszkodzony także pech ale trzeci silniczek już był sprawny
                  w woli wyjaśnienia Jeżyk, wypiąłem wtyczkę od silniczka który jest razem z wycieraczka przykręcony do klapy i podłączyłem inny który pożyczyłem do diagnostyki ale pech chciał że oba były uszkodzone stąd pomyślałem że to nie to jest przyczyną dopiero trzeci pożyczony silniczek był sprawny (w akcie desperacji pożyczyłem inny silnik, manetkę i przekaźnik szybko się okazało że to silnik).
                  Co mnie zaciekawiło w tym przypadku a jednocześnie zmyliło: na manetce i na przekaźniku i na wtyczce przy silniczku było napięcie ale po włączeniu wycieraczki na manetce i na silniczku ginęło (na przekaźniku nie sprawdzałem) a wychodzi na to ze taka jest reakcja silniczka na nie moc kręcenia się
                  Dzięki chłopaki za zainteresowanie Pozdrawiam i zabieram się za naprawę
                  1,8T AGU RS Look
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565

                  Komentarz

                  • vibrajazz
                    Classic
                    • 2009
                    • 22

                    #10
                    Witam pozwolę sobie podpiąć się pod temat. Wczoraj spryskiwacz wycieraczki z tylnej szyby (O1 Kombi)odmówił posłuszeństwa. Płyn zamiast lać się na szybę lał się do środka klapy. Po odkreceniu blaszki osłaniającej mechanizm Okazało się, że rurka przez którą leje się płyn jest uszczerbiona na końcu. Nie mam pojęcia czy tak ma być czy nie. Fakt jest taki, że leje mi płyn do środka auta. Nowy mechanizm to 300-400zl. Może ktoś ma pomysł jak sobie z tym poradzić albo ma może na sprzedaż osłonę mechanizmu z tą nieuszkodzoną rurką?

                    Komentarz

                    • splawik
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1292

                      #11
                      vibrajazz, Masz spryskiwacz w wycieraczce, czy w 3 stopie? Jakby co to w tym w wycieraczce da się wymienić sam środek ( rurkę spryskiwacza - są jakieś zestawy naprawcze), poza tym cały mechanizm to koszt 200zł, sam kupowałem do A6 i właśnie od o1.
                      A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                      AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                      O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                      -------------------------------------------------
                      Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                      Komentarz

                      • Iqwan
                        Elegance
                        • 2010
                        • 758

                        #12
                        Panowie ja mam troszeczkę inne pytanko, mam Octavie I GLX z 2000 roku i u mnie działa wycieraczka ale nie ma spryskiwacza, wiem, że powinno być w świetle stopu, ale u mnie tego nie ma - możliwe, że w ogóle go nie ma? fakt, że jak naciskam spryskiwacz na szybę to pompuję ale woda nie leci.. szukać w wycieraczce tego?
                        Przyjrzałem się tylnej wycieraczce i nic, dosłownie nic tam nie ma. Strach spryskiwać, bo kto wie gdzie ta woda się leje;/
                        ktoś wie, którędy idzie przewód ?
                        była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                        a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                        https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                        Komentarz

                        • splawik
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1292

                          #13
                          Zamieszczone przez Iqwan
                          Panowie ja mam troszeczkę inne pytanko, mam Octavie I GLX z 2000 roku i u mnie działa wycieraczka ale nie ma spryskiwacza, wiem, że powinno być w świetle stopu, ale u mnie tego nie ma - możliwe, że w ogóle go nie ma?
                          Skoro masz GLX to pewnie masz przed liftem. Jak przed liftem to spyskiwacza nie masz w 3 stopie tylko w wycieraczce, tam gdzie ośka pod kapturkiem. Ta dysza lubi sie zapchać i takie tam cuda. Trzeba by rozebrać i popatrzeć, ewentualnie zestaw naprawczy kupić albo cały mechanizm wycieraczki (200zł zamiennik).
                          A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                          AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                          O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                          -------------------------------------------------
                          Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                          Komentarz

                          • Iqwan
                            Elegance
                            • 2010
                            • 758

                            #14
                            Mam przed liftem.. pobawię się z tym, ale za 200zł to chyba odpuszczę, zdjąłem ten kaputerek, fakt zaśniedziałe, ale nie wiem dokładnie z którego miejsca ma wydobywać się ciecz.
                            jak ktoś może na jakimś zdjęciu pokazać to będę wdzięczny..
                            była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                            a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                            https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                            Komentarz

                            • lookashECL
                              Rider
                              • 2009
                              • 416
                              • Rapid (NH3)

                              #15
                              Termostat kupiony :-)
                              W ASO Skody za czujnik krzyczą 108 zł i zapewniają że oryginał.
                              Warto brać?
                              Czy lepiej z alledrogo za 30 zł?
                              Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                              Komentarz

                              • tomus7
                                RS
                                • 2010
                                • 1896
                                • Peugeot

                                #16
                                lookashECL, Przeciesz to wątek o wycieraczce a Ty z termostatem wyjeżdżasz :shock: :szeroki_usmiech :jaja
                                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                Komentarz

                                Pracuję...