No to pewnie narazie zostanie to co jest póki coś innego nie wymyśle
Problem z silnikiem w octavi 1.9tdi
Zwiń
X
-
Problem z silnikiem w octavi 1.9tdi
Witam
Mam taki problem w octavi 1.9TDI ASV 110KM. Po odpaleniu zimnego silnika lub letniego jak przegazuję go trochę i puszczę gaz silnik gwałtownie zejdzie z obrotów i zgaśnie. Odpalić uda się go dopiero po wciśnięciu gazu w podłogę, ale też nie za pierwszym razem. Mało tego, silnik odpala jak by na 2 lub 3 cylindry... strasznie wolno wchodzi na obroty mimo wciśniętego gazu ( czasem ok 30sek o 2000obr. i strasznie przy tym kopci).
Spotkał się już ktoś z podobnym przypadkiem?Lichy
-
-
Problem w tym ze na vagu brak błędów. Sporadycznie przychodzi mi przeładowanie ale przyczynę tego znam. Problem mam tylko z tym nagłym gaśnięciem a później z trudnym odpaleniem i strasznym szarpaniem i kopceniem. Dodam jeszcze ze jak już uda się mu wejść na obroty (nawet po tych 30 sek.) to już silnik przestaje kpcić i pracuje normalnieLichy
Komentarz
-
-
Witam
Wczoraj zrobiłem pewną kombinacje a mianowicie odłączyłem przewód podciśnienia sterujący gruszką przy turbinie. W efekcie auto jest słabe, ale problem, który opisałem na samym początku nie występuje. Poza tym auto ładnie wolno schodzi z obrotów. Dodam też, że nie występuje problem przeładowania.
Może to świadczyć o uszkodzonym N75 lub braku sterowania w tym obwodzie?Lichy
Komentarz
-
-
Zaworek wyczyszczony, wężyki wymienione. W efekcie turbina przeładowuje i powraca usterka opisana w pierwszym poście
[ Dodano: Czw 11 Mar, 10 14:35 ]
Jeszcze jedno:
Po odpaleniu silnika, wejściu w vagu w wartości mierzone, grupa 11 i wybraniu opcji "nastawy podstawowe" ECU będzie sterować zaworkiem cyklicznie max w górę max w dół, co jednakowe odcinki czasu?
[ Dodano: Czw 11 Mar, 10 22:26 ]
Sprawdziłem całą drogę sterowania zaworem przy turbinie za pomocą nastaw podstawowych i sztanga pięknie się otwiera i zamyka. Przeczyściłem też EGR ale problem przeładowaniem i usterką opisaną w poście pierwszym pozostał. Co jeszcze może być przyczyną przeładowania turbiny?
[ Dodano: Wto 23 Mar, 10 12:00 ]
Sprawdziłem już chyba wszystko i ręce opadają
Może mi ktoś napisać czy w momencie gdy powstanie efekt szarpanie i dymienia silnika o którym pisałem w poprzednich wypowiedziach, da się sprawdzić nastawnik pompy wtryskowej np. za pomocą vaga?
Obstawiam w sumie 3 rzeczy które mogą być tego przyczyną:
1) elektronika
2) zawieszanie się któregoś wtrysku lub nastawnik paliwa szwankuję
3) pompa oleju o której pisaliście ale to raczej ostateczność bo auto zapala, ale nie na wszystkie cylindry
Jeśli jest jakiś sposób na sprawdzenie tych 3 rzeczy to proszę o wypowiedźLichy
Komentarz
-
Komentarz