Problem z silnikiem w octavi 1.9tdi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartheks
    Drive
    • 2008
    • 40

    Problem z silnikiem w octavi 1.9tdi

    No to pewnie narazie zostanie to co jest póki coś innego nie wymyśle
  • markom
    Drive
    • 2007
    • 93

    #2
    Problem z silnikiem w octavi 1.9tdi

    Witam
    Mam taki problem w octavi 1.9TDI ASV 110KM. Po odpaleniu zimnego silnika lub letniego jak przegazuję go trochę i puszczę gaz silnik gwałtownie zejdzie z obrotów i zgaśnie. Odpalić uda się go dopiero po wciśnięciu gazu w podłogę, ale też nie za pierwszym razem. Mało tego, silnik odpala jak by na 2 lub 3 cylindry... strasznie wolno wchodzi na obroty mimo wciśniętego gazu ( czasem ok 30sek o 2000obr. i strasznie przy tym kopci).

    Spotkał się już ktoś z podobnym przypadkiem?
    Lichy

    Komentarz

    • Andrev3
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 6116

      #3
      markom, a podpinałeś go już pod kompa żeby sprawdzić błędy?
      Jak chcesz to mogę CI podpiąć Vag-a
      RENT COMPLEX

      DACAR.team

      Komentarz

      • markom
        Drive
        • 2007
        • 93

        #4
        Problem w tym ze na vagu brak błędów. Sporadycznie przychodzi mi przeładowanie ale przyczynę tego znam. Problem mam tylko z tym nagłym gaśnięciem a później z trudnym odpaleniem i strasznym szarpaniem i kopceniem. Dodam jeszcze ze jak już uda się mu wejść na obroty (nawet po tych 30 sek.) to już silnik przestaje kpcić i pracuje normalnie
        Lichy

        Komentarz

        • Andrev3
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 6116

          #5
          może problem jest gdzieś na wtrysku?
          RENT COMPLEX

          DACAR.team

          Komentarz

          • markom
            Drive
            • 2007
            • 93

            #6
            No może, ale jak to sprawdzić? A może pompa się zawieszać?
            Lichy

            Komentarz

            • mobi65
              Rider
              • 2009
              • 291

              #7
              taki efekt daja podwieszajace sie zawory

              Komentarz

              • markom
                Drive
                • 2007
                • 93

                #8
                Witam
                Wczoraj zrobiłem pewną kombinacje a mianowicie odłączyłem przewód podciśnienia sterujący gruszką przy turbinie. W efekcie auto jest słabe, ale problem, który opisałem na samym początku nie występuje. Poza tym auto ładnie wolno schodzi z obrotów. Dodam też, że nie występuje problem przeładowania.

                Może to świadczyć o uszkodzonym N75 lub braku sterowania w tym obwodzie?
                Lichy

                Komentarz

                • robekcool
                  RS
                  • 2009
                  • 2041
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  podmieniałeś n75, wężyki sprawdzone na szczelność?
                  www.k-mot.pl
                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                  Autoholowanie.
                  Robert Kulma

                  Komentarz

                  • markom
                    Drive
                    • 2007
                    • 93

                    #10
                    Zaworek wyczyszczony, wężyki wymienione. W efekcie turbina przeładowuje i powraca usterka opisana w pierwszym poście

                    [ Dodano: Czw 11 Mar, 10 14:35 ]
                    Jeszcze jedno:
                    Po odpaleniu silnika, wejściu w vagu w wartości mierzone, grupa 11 i wybraniu opcji "nastawy podstawowe" ECU będzie sterować zaworkiem cyklicznie max w górę max w dół, co jednakowe odcinki czasu?

                    [ Dodano: Czw 11 Mar, 10 22:26 ]
                    Sprawdziłem całą drogę sterowania zaworem przy turbinie za pomocą nastaw podstawowych i sztanga pięknie się otwiera i zamyka. Przeczyściłem też EGR ale problem przeładowaniem i usterką opisaną w poście pierwszym pozostał. Co jeszcze może być przyczyną przeładowania turbiny?

                    [ Dodano: Wto 23 Mar, 10 12:00 ]
                    Sprawdziłem już chyba wszystko i ręce opadają

                    Może mi ktoś napisać czy w momencie gdy powstanie efekt szarpanie i dymienia silnika o którym pisałem w poprzednich wypowiedziach, da się sprawdzić nastawnik pompy wtryskowej np. za pomocą vaga?

                    Obstawiam w sumie 3 rzeczy które mogą być tego przyczyną:
                    1) elektronika
                    2) zawieszanie się któregoś wtrysku lub nastawnik paliwa szwankuję
                    3) pompa oleju o której pisaliście ale to raczej ostateczność bo auto zapala, ale nie na wszystkie cylindry

                    Jeśli jest jakiś sposób na sprawdzenie tych 3 rzeczy to proszę o wypowiedź
                    Lichy

                    Komentarz

                    Pracuję...