Problem z silnikiem BFQ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Wojciech Czerwiński
    Classic
    • 2010
    • 15

    Problem z silnikiem BFQ

    mnie kilka dni temu osłabił pan kierowca, ale w trochę innej kwestii niż jazda.

    podjechałem bardzo późnym wieczorem na stację po fajki, kupiłem i jaram sobie na parkingu, jedyną atrakcją była jakaś para szamocząca się przy samochodzie, więc sobie obserwuję, okazało się, że to jakaś pani przyjechała ze schodzącym z koła powietrzem, żeby dopompować - stwierdziła, że skoro powietrze schodzi to nabije więcej i tym sposobem na dłużej jej starczy

    niestety próbowała nabić tam ciśnienie 5,5 no i gwóźdź, który siedział w oponie wystrzelił, no cóż, urocze
    oczywiście całe powietrze zeszło i pojawił się problem.
    pan, który chyba obok odkurzał swój samochód a więc KIEROWCA ( :idea: ) zaoferował swoją pomoc przy zmianie koła.

    okazało się, że w bagażniku siedzi dojazdówka, która jak wiadomo różni się od typowego koła:



    więc padło pierwsze stwierdzenie, że widocznie w salonie (bardzo świeży samochód) musieli jej wsadzić zapas od innego samochodu więc nie da się tego tutaj założyć.
    (w tym momencie już delikatnie wkroczyłem )

    dobra, jak się okazało, że można to teraz trzeba samochód podnieść, pani dysponowała lewarkiem tego typu:



    i tutaj już musiałem wkroczyć na całego i się pobrudzić, bo przecież nie da się samochodu podnieść kręcąc elementem w czerwonym kółeczku PALCAMI - tzn. sorry, ja nie jestem w stanie...

    no to odkręcam, podnoszę i jeszcze tylko zza pleców słyszę ofertę pomocy przy poszukania klucza do odkręcenia elementu, który znowu jest w czerwonym kółeczku:



    tak, nie mylicie się, to jest PIASTA

    no i tyle, koło wymienione i szerokości, ale prawdę mówiąc, myślałem, że na oko z 10 lat młodszy ode mnie kierowca, powinien być... nie wiem jaki powinien być, ale powinien chyba do cholery być w stanie zmienić koło, no nie :?: :!: :shock:
    sam mam dwie lewe ręce, ale...

    a pani była całkiem do rzeczy
    w.czerwinski
  • M@rcin123
    Drive
    • 2008
    • 81

    #2
    Problem z silnikiem BFQ

    Witam!
    Mam taki problem przy rannym rozruchu silnika jak jeszcze nie rusze... zapalam auto chwilke pochodzi i gasnie zapalam i znowu po chwili gasnie... zdarza sie tak 2 razy po dluzyszym postoju a jak ruszam jest tak przez chwile jakby nie mial mocy! tak jakby sie dusil albo nie wiem co. A przejechaniu ok 1 km wszystko powraca do normy a auto jak nowo narodzone. Mial ktos podobny problem ?? Dzisiej zeskanowalem na vagu i wyskoczyly mi takie bledy:
    17698 Czujnik temperatury silnika - sygnał za mały
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    16885 Czujnik prędkości pojazdu zakres/możliwości
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    17925 Przekaźnik silnika (J271) - przerwa
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

    Mam posbe gdzie dokladnie sa te czujniki i ten przekaznik J271. O a fajnie by bylo jakby ktos znal numer czesci jaki jest... kupie nowe i wymieni sie moze pomoze to z mojim problemem...

    Komentarz

    • mroko
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 659
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Na początek wykasuj te błędy i zobaczymy to się powtórzy po tym porannym odpalaniu żeby nie wymieniać na darmo jakiś czujników.

      Pozdrawiam
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz

      • M@rcin123
        Drive
        • 2008
        • 81

        #4
        To juz sprawdzalem poprostu jest cos nie tak bledy sie pojawiaja, jeszcze jutro ze samego rana sprawdze ale nie wieze zeby sie cos zmienilo...

        Komentarz

        • mroko
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 659
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          No to jeżeli tak to napoczątek bym sprawdził czujnik temperatury. Wraz ze wzrostem temperatury opór czujnika powinien maleć.
          Albo nie tak jeżeli masz Vaga to przed odpaleniem rano wejdź w silnik następnie w bloki pomiarowe i sprawdź jaką temeprature pokazuje czujnik. Powinna być zbliżona to zewnętznej.
          Jeżeli czujnik daje za mały sygnał czyli tak jakby za mały opór na zimnym silniku to może powodować że ECU nie wzbogaca mieszanki (czyli nie włąćza tzw ssania) i silnik gaśnie i nie ma siły dopóki nie złapi troche większej temepratury.
          Sprawdź na początek wskazania tego czujnika na zimnym no i na ciepłym silniku.

          Pozdrawiam
          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

          Komentarz

          • M@rcin123
            Drive
            • 2008
            • 81

            #6
            Ok sprawdze tylko mozesz mi powiedziec na ktorym bloku pomiarowym moge to sprawdzic? Tak mnie jeszcze teraz napadlo czy moze to byc ewentualnie filtr paliwa? bo ja niestety ale jak mam te auto ok 2 lata tak nie wymienialem go... tak samo nie wiem jak poprzednik. Moge sie jeszcze dowiedziec gdzie jest taki filtr paliwa? moze go samemu wymienic czy lepiej oddac gdzies do serwisu ???

            Komentarz

            • mroko
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 659
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Z tego co pamiętam to temperatura powinna być w pierwszym bloku tylko nie pamiętam w którym polu.
              Jeżeli byłby filtr paliwa to cały czas by się auto muliło ale wymienić nie zaszkodzi jeżeli nie wiesz kiedy był wymieniany.
              Filtr znajduje się przy zbiorniku paliwa od spodu auta. Raczej potrzebny jest przynajmniej kanał do jego wymiany i trzeba uważać żeby nie połamać zatrzasków plastikowych na przewodach.
              Wymiana jest w sumie prosta, odkręcasz obejme mocującą a następnie ściskasz zatrzaski na przewodach i ściągasz je z króćców filtra. Montaż nowego w odwotnej kolejności.

              Pozdrawiam
              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

              Komentarz

              • M@rcin123
                Drive
                • 2008
                • 81

                #8
                Dzieki za pomoc ale ten filtr paliwa wymienie jak sie zrobi troche cieplej Jutro rano sprawdze ta temperature ile pokazuje, na liczniku mysle ze pokazuje dobrze. A wiesz moze jaki jest numer katalogowy czyjnika temperatury ??? Moze go lepiej odrazu kupie i zmienie. Jeszcze jedno gdzie on sie dokladnie znajduje?

                Komentarz

                • mroko
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 659
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Etka podaje że w Ocatvii 2004r był czujnik o numerze 059 919 501A. Podaj rok produkcji swojej Octavii to sprawdze dokładnie.
                  Czujnik znajduje się z prawej strony silnika (stojąc przodem do maski) w króćcu plastikowym który jest przykręcony do bloku silnika. Do tego króćca dochodzi ze 6 przewodów od układu chłodzenia i jest w nim termostat więc powinieneś zauważyć.
                  W celu wymiany czujnika wyjmujesz zawleczke następnie wyjmujesz czujnik (uważaj na oring) następnie wkładasz nowy czujniik i wsuwasz zawleczke.
                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                  Komentarz

                  • M@rcin123
                    Drive
                    • 2008
                    • 81

                    #10
                    Mam octavie ze 2002 roku silnik 1,6 BFQ to chyba starczy. A jutro sproboje znalesc gdzie dokladniej jest ten czujnik mysle ze uda mi sie.

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9935
                      • Ford

                      #11
                      Razem z czujnikiem kup oring i zawleczkę(!) - dodatkowy koszt niewielki, ale jak zgubisz/zepsujesz poprostu wstawisz nową część (ja podczas wyjmowania czujnika zgubiłem oring, ale na szczęscie wraz z czujnikiem kupiłem nowy).
                      A jak Ci zostanie, sprzedasz na allegro... :szeroki_usmiech

                      Aha, jak będziesz wymieniał na ciepłym silniku, odkręć korek na zbiorniku wyrównawczym - zmniejszysz ciśnienie i wyleci troszkę mniej płynu... ale i tak policz jakieś 0,5l płynu na straty - przynajmniej mi tak wyszło...
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • M@rcin123
                        Drive
                        • 2008
                        • 81

                        #12
                        Mam takie pytanie jeszcze ktory jest to czujnik temperatury silnika ?? Ja mysle ze ten z czerwona strzalka ale wole sie upewnic bo nie chce niepotrzebnie wyciagac...
                        Załączone pliki

                        Komentarz

                        • mroko
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 659
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Do czujnika temperatury silnika dochodzi 4 przewody. To drugie ustrojstwo to jest jakaś grzałka do termostatu i do niej dochodzą dwa przewody.
                          Numer czujnika postaram się sprawdzic dzisiaj wieczorem bo ostatnio nie bardzo miałem jak to zrobić.

                          Pozdrawiam

                          [ Dodano: Czw 11 Mar, 10 22:38 ]
                          Z Etki wynika że czujnik temp u Ciebie ma taki numer jak podawałem wcześniej.
                          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                          Komentarz

                          • M@rcin123
                            Drive
                            • 2008
                            • 81

                            #14
                            Dzieki pomogles mi bardzo tylko jeszcze musze znalesc czas zeby wymienic go. Kupiony juz mam tylko sie zabrac za to... Mam nadzieje ze to bedzie to i juz dalej nie bede szukal problemu

                            Komentarz

                            • Agamek12
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 9935
                              • Ford

                              #15
                              Ale na całą wymianę (wraz z podniesieniem maski, wymianą czujnika, dolaniem G12 i zamknięciem maski) potrzeba 3-5 minut... Potem przejażdzka i po jej końcu ponowne dolanie (uzupełnienie) płynu G12...
                              Adam... Używam:
                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                              Passek: B6 175KM/366Nm

                              Komentarz

                              • M@rcin123
                                Drive
                                • 2008
                                • 81

                                #16
                                Tak czujnik juz wymieniony, wylalo mi sie w sumie tylko troche plynu bo zatkalem dziure zaraz nowy czujnikiem :szeroki_usmiech . Tak jutro rano zobacze jak sie silnik zachowuje czy sa jeszcze jakies problemy.

                                Komentarz

                                • mroko
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 659
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  M@rcin123, pomogło :?:
                                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                  Komentarz

                                  • M@rcin123
                                    Drive
                                    • 2008
                                    • 81

                                    #18
                                    mroko, wiesz co mysle ze cos tam pomoglo przez ostatnie dni juz silnik rano nie gasnie i lepiej jedzie :szeroki_usmiech . Mozesz mi jeszcze sprawdzic jaki numer czesci ma filtr paliwa, go tez kupie i zmienie jak bedzie troche cieplej.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...