A ja zapytam troche z innej beczki, czy w OI da rade przecisnąć do kabiny ten gumowy przewód wskaźnika boost, jezeli tym otworem w grodzi idzie już kabel do wzmaka. Bo mam wrażenie, ze jeśli nawet się uda to może się ten przewód zaginać jeżeli bedzie za ciasno :roll:
[O1] silnik AGR
Zwiń
X
-
+ silniki bardzo trwałe
+ turbo potrafi wytrzymać 500.000 km i nic się z nim nie dzieje
+ spalanie ( przy pompie bardzo niskie )
+ tanie części zamienne
+ konstrukcja znana i sprawdzona
+ silne sprzęgło
+ nie pije oleju jeżeli jest dobrze utrzymany
+ turbo bez zmiennej geometrii
- konstrukcja dosyć wiekowa troche klekocze
- jeżeli lubisz ogromną moc to przy 90 KM szału nie ma
Więcej minusów nie pamiętam ... :szeroki_usmiechSzlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ufoale z programem powala na kolana nie jedną 110-tkę
sprzęgło pancerne itd co piszą koledzy to prawda, mam taka staruszkę z 98r tanio do sprzedania.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Również polecam, śmiga aż miło... Kupiłem z przebiegiem 211tys km (oryginalny) teraz mam 221tys i naprawde nic się nie dzieje (odpukać :wink: ) Prosty silnik, każdy mechanik go zna bardzo dobrze, spalanie minimalne jakie uzyskałem to 3,8 średnio po mieście 5,5-6... Rzeczywiście moc nie powala na kolana ale jeśli chcesz jeździć po mieście to w zupełności wystarczy, aczkolwiek u mnie pewnie będzie programik :wink: Z mojej strony jak najbardziej polecam
[ Dodano: Nie 14 Mar, 10 20:17 ]
Tak jak koledzy wyżej pisali, turbina wytrzymuje bardzo duże przebiegi bo nie ma zmiennej geometrii, sprzęgło również pancerne... :wink:
[ Dodano: Nie 14 Mar, 10 20:19 ]
A co do klekotu, oczywiścię są cichsze np na pompowtryskach ale ja lubie odgłos dieselka i mi on nie przeszkadza, zresztą poprzednio jeździłem mercedesem W124 200D, tam to dopiero był klekocikPozdrawiam
Mercedes W124 300CE: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=150
Mercedes W210 290 Turbodiesel
Renault Laguna II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=25
Komentarz
-
-
Od AHF (czyli od 110 'tki ze swojego okresu produkcji) AGRróżnił się turbiną, wtryskami i górną panewką stopy korbowodu i skrzynią biegów (inne przełożenia). Oczywiście wraz z turbiną silnik ma inny układ podciśnienia (w 110'tce turbina jest sterowna podciśnieniem, w AGR nadciśnieniem),
Następcę AGR (czyli ALH) w Octavii można spotkać chyba od 2003 roku (alu tutaj głowy nie dam :wink: )
Komentarz
-
-
Czy silnik AGR 90km posiada koło dwumasowe ?Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
To ja też dodam coś od siebie. Wcześniej miałem Audi A3 AGR 90 KM i z silnikiem nie działo się nic. Turbo już mi dosyć gwizdało ( prawdopodobnie turbo, nie zdążyłem sprawdzić wszystkicj możliwych przyczyn tego gwizdu bo autko mi skradziono ) Szukając następny samochód wiedziałem że będzie to TDI a jak jeszcze udało mi się znaleźć SKode właśnie z tym silnikiem długo się nie zastanawiałem. Podsumowując pożądny silnik z nbardzo przeciętnymi osiągami ale za do niskim spalaniu. Cóż więcej trzeba do przemieszczania się z punktu A do punktu B.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Moj AGR ma jeszcze orginalne koło dwumasowe ale już sie jakiś czas temu zaczęło odzywać. Przebieg 248kkm.
Ostatnio zdarza się, że czasem przy odpalaniu mocno zatelepie silnikiem i coś zaczyna chrobotać, podejrzewam, że to właśnie dwumasa. Po zgaszeniu i ponownym zapaleniu wszystko wraca do normy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bono111moja tez czasami szarpnie przy odpaleniu ale w serwisie po podaniu vin powiedzieli ze nie mam dwu-masy 2002 rok AGR 347 tys nalatane a chrobotanie to łożysko na wałku sprzęgłowym lata i tez grzechocze po wciśnięciu sprzęgła cisza bo tez myślałem ze to objaw dwu-masy.
Komentarz
-
-
Tutaj jest historia serwisowa mojego AGR-a
Silnik 1,9 tdi AGR
Przebieg około 1000 km - kontrolka poduszek świeci się - trzykrotna naprawa wiązki przewodów pod fotelem kierowcy
Przebieg około 40 000 km -utrata mocy - rozszczelnienie dolotu do turbiny spadła opaska
Przebieg około 50 000 - mokry dywanik pod nogami kierowcy -zatkany odpływ pod szyba przez liście
Przebieg około 60 000 - awaria czujnika ciśnienia oleju
Przebieg około 100 000 - spadek mocy - awaria przepływomierza
Przebieg około 120 000 -awaria mechanizmu wycieraczek
Przebieg około 130 000 - stuki w zawieszeniu podczas skręcania - do wymiany łożyska mocowania amortyzatorów od góry
Przebieg około 135 000- awaria przerywacza kierunkowskazów i awaria podnośnika szyb
Przebieg około 150 000 - awaria podnośnika szyb
Przebieg około 160 000 do 240 000 problemy z utratą mocy przechodzenie silnika od czasu do czasu w tryb awaryjny
Przebieg około 200 000 awaria mechanizmu wycieraczek
Przebieg około 220 000 wymiana łączników stabilizatora oraz sworzni wahaczy
Przebieg około 230 000 wymiana tylnych amortyzatorów
Przebieg około 240 000 wymiana koła dwumasowego i tarczy sprzęgła
Przebieg około 250 000 problemy z mocą - od 160 000 przyczyna turbina wymiana wraz z zaworem sterującym
Przebieg około 255 000 nabijanie kllimatyzacji
Przebieg około 260 000 awaria podnośnika szyb
Przebieg około 270 000 awaria imobilizera
Przebieg około 280 000 awaria przepływomierza
Przebieg około 300 000 problemy z zapalaniem zimie wymiana wtryskiwaczy
Przebieg około 310 000 awaria tablicy zegarów
Przebieg około 320 000 usterka elektryczna klimy
Przebieg około 330 000 wymiana mechanizmu wycieraczek
Oprócz tego normalne przeglądy w ASO ( moje części )
W tym momencie kompresja około 31 bar na cylindrach silnik nie bierze oleju.
Komentarz
-
-
vigo12, sporo tego. Ja przy do teraz 250kkm zrobilem przy aucie mniej.
Mechanizm wycieraczek wymienilem raz i to niedawno bo na poczatku lipca tego roku.
Ponadto z grubsza:
-maglownica raz,
-przeplywomierz dwa razy,
-zawor N75 raz,
-czujnik temp. cieczy chlodzacej raz,
-wskazowki na szafie zdechly raz :lol:
-przekaznik 109,
-przerywacz kierunkowskazow raz,
-tuzin linek od otwierania drzwi :wink:
-amorki przod i tyl tez wymienialem raz i dawno temu.
Niecej z glowy niepamietam.
Co do kola zamachowego niesadze aby u mnie bylo jednomasowe, a juz dziwne aby bylo w AGRze z 2002 roku.
U mnie czasem po odpaleniu z pod maski wydobywaja sie odglosy jak z kombajna zbozowego :lol:
Od razu gasze auto i odpalam ponownie i wszystko gra.
Komentarz
-
-
Faktycznie zapomniałem o linkach :lol: - wymieniałem ze dwa razy i jeszcze muszę dorzucić naprawę rozrusznika bo za wolno kręcił .Ilość usterek zależy też pewnie w jakim czasie zrobi się dany przebieg - im szybciej tym mniej usterek.Stram się utrzymać samochód w idealnym stanie dlatego naprawiam od razu wszystko co się zepsuje.Najbardziej mnie wkurzały podnośniki szyb :evil: wymieniłem wszystkie nawet w tych drzwiach w których były mało używane.Jak się później dowiedziałem wada fabryczna jeden element wykonany ze zbyt słabego plastiku -skoda powinna to naprawiać za darmo.
Komentarz
-
-
vigo12, mój przebieg został naklepany w 10lat.
Wiele było w OI takich denerwujących pierdół typu linki i podnośniki. Ja np. mam pourywane oba uchwyty od podnoszenia tylnej kanapy.
Jeśli chodzi o sam silnik to ogólnie niema się co go za dużo czepiać. Może i jest troche za słaby na tą budę ale to wszystko rekompensuje spalanie. Ponad 1000km na jednym baku może wywołać czasem uśmiech na twarzy :wink:
Komentarz
-
Komentarz