[O1] silnik AGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jr240
    Classic
    • 2010
    • 6

    [O1] silnik AGR

    A ja zapytam troche z innej beczki, czy w OI da rade przecisnąć do kabiny ten gumowy przewód wskaźnika boost, jezeli tym otworem w grodzi idzie już kabel do wzmaka. Bo mam wrażenie, ze jeśli nawet się uda to może się ten przewód zaginać jeżeli bedzie za ciasno :roll:
  • mirek65
    Classic
    • 2009
    • 17

    #2
    [O1] silnik AGR

    Prosze kolegow o opinie o silniku ,,AGR,, Z gory dziekuje
    mirek65

    Komentarz

    • Udesky
      RS
      • 2007
      • 1692
      • Octavia I (1U2)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Szukajka prawdę ci powie. A w jednym zdaniu: to chyba najmniej awaryjne TDI.
      W Polsce nie ma kryzysu.
      Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

      Komentarz

      • phrix
        L&K
        • 2007
        • 1000
        • Audi
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        + silniki bardzo trwałe
        + turbo potrafi wytrzymać 500.000 km i nic się z nim nie dzieje
        + spalanie ( przy pompie bardzo niskie )
        + tanie części zamienne
        + konstrukcja znana i sprawdzona
        + silne sprzęgło
        + nie pije oleju jeżeli jest dobrze utrzymany
        + turbo bez zmiennej geometrii

        - konstrukcja dosyć wiekowa troche klekocze
        - jeżeli lubisz ogromną moc to przy 90 KM szału nie ma

        Więcej minusów nie pamiętam ... :szeroki_usmiech
        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

        _

        Komentarz

        • ufo
          L&K
          • 2008
          • 1475
          • Octavia III combi (5E5)
          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

          #5
          Zamieszczone przez phrix
          - jeżeli lubisz ogromną moc to przy 90 KM szału nie
          ale z programem powala na kolana nie jedną 110-tkę :diabelski_usmiech

          Komentarz

          • daneczek76
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3642
            • Toyota

            #6
            Zamieszczone przez ufo
            ale z programem powala na kolana nie jedną 110-tkę
            to prawda mam 118 KM i jest OK. Ten silnik nigdy mnie nie zawiódł, jedynie co to zawór N75 i przepływomierz co wymieniłem.
            sprzęgło pancerne itd co piszą koledzy to prawda, mam taka staruszkę z 98r tanio do sprzedania.
            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz

            • dees
              Ambiente
              • 2008
              • 217

              #7
              Super motorek żadnych problemów.
              pryncypal

              Komentarz

              • Busku
                Rider
                • 2009
                • 655

                #8
                Również polecam, śmiga aż miło... Kupiłem z przebiegiem 211tys km (oryginalny) teraz mam 221tys i naprawde nic się nie dzieje (odpukać :wink: ) Prosty silnik, każdy mechanik go zna bardzo dobrze, spalanie minimalne jakie uzyskałem to 3,8 średnio po mieście 5,5-6... Rzeczywiście moc nie powala na kolana ale jeśli chcesz jeździć po mieście to w zupełności wystarczy, aczkolwiek u mnie pewnie będzie programik :wink: Z mojej strony jak najbardziej polecam

                [ Dodano: Nie 14 Mar, 10 20:17 ]
                Tak jak koledzy wyżej pisali, turbina wytrzymuje bardzo duże przebiegi bo nie ma zmiennej geometrii, sprzęgło również pancerne... :wink:

                [ Dodano: Nie 14 Mar, 10 20:19 ]
                A co do klekotu, oczywiścię są cichsze np na pompowtryskach ale ja lubie odgłos dieselka i mi on nie przeszkadza, zresztą poprzednio jeździłem mercedesem W124 200D, tam to dopiero był klekocik
                Pozdrawiam
                Mercedes W124 300CE: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=150
                Mercedes W210 290 Turbodiesel
                Renault Laguna II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=25

                Komentarz

                • Zeta
                  Classic
                  • 2010
                  • 3

                  #9
                  Czy silnik AGR 90km posiada koło dwumasowe ?
                  Z góry dzięki za odpowiedź

                  Komentarz

                  • iceman_n
                    Drive
                    • 2009
                    • 96

                    #10
                    a ja mam inne pytanie, do którego roku wychodziły O1 z tym silnikiem i czym on się różni od silników z większymi mocami? tylko osprzętem czy również samym blokiem silnika?

                    Komentarz

                    • Piotrus
                      Rider
                      • 2004
                      • 524

                      #11
                      Od AHF (czyli od 110 'tki ze swojego okresu produkcji) AGRróżnił się turbiną, wtryskami i górną panewką stopy korbowodu i skrzynią biegów (inne przełożenia). Oczywiście wraz z turbiną silnik ma inny układ podciśnienia (w 110'tce turbina jest sterowna podciśnieniem, w AGR nadciśnieniem),

                      Następcę AGR (czyli ALH) w Octavii można spotkać chyba od 2003 roku (alu tutaj głowy nie dam :wink: )
                      Piotruś
                      AGR(RIP) + ALH

                      Komentarz

                      • bradley
                        L&K
                        • 2008
                        • 1465

                        #12
                        Zamieszczone przez Zeta
                        Czy silnik AGR 90km posiada koło dwumasowe ?
                        I tak i nie. Pierwsze AGRy mialy.
                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                        Komentarz

                        • Piotrus
                          Rider
                          • 2004
                          • 524

                          #13
                          Zamieszczone przez bradley
                          Zamieszczone przez Zeta
                          Czy silnik AGR 90km posiada koło dwumasowe ?
                          I tak i nie. Pierwsze AGRy mialy.
                          Chyba raczej nie miały :wink:

                          Moja jest z początku '99 (jeszcze ze starą deską) i posiada dwumasę.
                          Piotruś
                          AGR(RIP) + ALH

                          Komentarz

                          • bradley
                            L&K
                            • 2008
                            • 1465

                            #14
                            Zamieszczone przez Piotrus
                            Chyba raczej nie miały :wink:
                            Oczywiscie, ze nie mialy. Myslalem co innego a napisalem co innego
                            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                            Komentarz

                            • phrix
                              L&K
                              • 2007
                              • 1000
                              • Audi
                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Czy silnik AGR 90km posiada koło dwumasowe ?
                              Tak jak koledzy napisali, w większości przypadków niestety tak. Ciekawi mnie dlaczego w AGRach dokonano zmiany na dwumas. W firmie goniła u nas O1 AGR z jednomasą i nalatała setki tysięcy kilomertów i problemu nie było. Dziwne, że do 90 konnnej jednoski dali dwumas, w sytuacji gdy wiedzieli że jednomas sprawdza się tam dobrze. Na pocieszenie dodam, że z mojego doświadczenia wynika, że koło dwumasowe pada a AGRach rzadziej niż w mocniejszych silnikach ( ale to tylko taka moja mała obserwacja :szeroki_usmiech )
                              Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                              _

                              Komentarz

                              • Piotrus
                                Rider
                                • 2004
                                • 524

                                #16
                                IMO po prostu zaczeli wkładać dwumasę to wszystkich jednostek TDI, dlatego AGR też dostał. Ot takie "udoskonalenie" :wink:
                                Piotruś
                                AGR(RIP) + ALH

                                Komentarz

                                • dhab
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 9

                                  #17
                                  To ja też dodam coś od siebie. Wcześniej miałem Audi A3 AGR 90 KM i z silnikiem nie działo się nic. Turbo już mi dosyć gwizdało ( prawdopodobnie turbo, nie zdążyłem sprawdzić wszystkicj możliwych przyczyn tego gwizdu bo autko mi skradziono ) Szukając następny samochód wiedziałem że będzie to TDI a jak jeszcze udało mi się znaleźć SKode właśnie z tym silnikiem długo się nie zastanawiałem. Podsumowując pożądny silnik z nbardzo przeciętnymi osiągami ale za do niskim spalaniu. Cóż więcej trzeba do przemieszczania się z punktu A do punktu B.
                                  Pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • Misiekoctavia
                                    Elegance
                                    • 2005
                                    • 891

                                    #18
                                    Moj AGR ma jeszcze orginalne koło dwumasowe ale już sie jakiś czas temu zaczęło odzywać. Przebieg 248kkm.
                                    Ostatnio zdarza się, że czasem przy odpalaniu mocno zatelepie silnikiem i coś zaczyna chrobotać, podejrzewam, że to właśnie dwumasa. Po zgaszeniu i ponownym zapaleniu wszystko wraca do normy.

                                    Komentarz

                                    • bono111
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 12

                                      #19
                                      moja tez czasami szarpnie przy odpaleniu ale w serwisie po podaniu vin powiedzieli ze nie mam dwu-masy 2002 rok AGR 347 tys nalatane a chrobotanie to łożysko na wałku sprzęgłowym lata i tez grzechocze po wciśnięciu sprzęgła cisza bo tez myślałem ze to objaw dwu-masy.

                                      Komentarz

                                      • Piotrus
                                        Rider
                                        • 2004
                                        • 524

                                        #20
                                        Zamieszczone przez bono111
                                        moja tez czasami szarpnie przy odpaleniu ale w serwisie po podaniu vin powiedzieli ze nie mam dwu-masy 2002 rok AGR 347 tys nalatane a chrobotanie to łożysko na wałku sprzęgłowym lata i tez grzechocze po wciśnięciu sprzęgła cisza bo tez myślałem ze to objaw dwu-masy.
                                        Dziwne, w 2002 powinieneś mieć koło dwumasowe na 100%.
                                        Piotruś
                                        AGR(RIP) + ALH

                                        Komentarz

                                        • vigo12
                                          Classic
                                          • 2009
                                          • 28

                                          #21
                                          Tutaj jest historia serwisowa mojego AGR-a


                                          Silnik 1,9 tdi AGR

                                          Przebieg około 1000 km - kontrolka poduszek świeci się - trzykrotna naprawa wiązki przewodów pod fotelem kierowcy
                                          Przebieg około 40 000 km -utrata mocy - rozszczelnienie dolotu do turbiny spadła opaska
                                          Przebieg około 50 000 - mokry dywanik pod nogami kierowcy -zatkany odpływ pod szyba przez liście
                                          Przebieg około 60 000 - awaria czujnika ciśnienia oleju
                                          Przebieg około 100 000 - spadek mocy - awaria przepływomierza
                                          Przebieg około 120 000 -awaria mechanizmu wycieraczek
                                          Przebieg około 130 000 - stuki w zawieszeniu podczas skręcania - do wymiany łożyska mocowania amortyzatorów od góry
                                          Przebieg około 135 000- awaria przerywacza kierunkowskazów i awaria podnośnika szyb
                                          Przebieg około 150 000 - awaria podnośnika szyb
                                          Przebieg około 160 000 do 240 000 problemy z utratą mocy przechodzenie silnika od czasu do czasu w tryb awaryjny
                                          Przebieg około 200 000 awaria mechanizmu wycieraczek
                                          Przebieg około 220 000 wymiana łączników stabilizatora oraz sworzni wahaczy
                                          Przebieg około 230 000 wymiana tylnych amortyzatorów
                                          Przebieg około 240 000 wymiana koła dwumasowego i tarczy sprzęgła
                                          Przebieg około 250 000 problemy z mocą - od 160 000 przyczyna turbina wymiana wraz z zaworem sterującym
                                          Przebieg około 255 000 nabijanie kllimatyzacji
                                          Przebieg około 260 000 awaria podnośnika szyb
                                          Przebieg około 270 000 awaria imobilizera
                                          Przebieg około 280 000 awaria przepływomierza
                                          Przebieg około 300 000 problemy z zapalaniem zimie wymiana wtryskiwaczy
                                          Przebieg około 310 000 awaria tablicy zegarów
                                          Przebieg około 320 000 usterka elektryczna klimy
                                          Przebieg około 330 000 wymiana mechanizmu wycieraczek

                                          Oprócz tego normalne przeglądy w ASO ( moje części )

                                          W tym momencie kompresja około 31 bar na cylindrach silnik nie bierze oleju.

                                          Komentarz

                                          • Misiekoctavia
                                            Elegance
                                            • 2005
                                            • 891

                                            #22
                                            vigo12, sporo tego. Ja przy do teraz 250kkm zrobilem przy aucie mniej.
                                            Mechanizm wycieraczek wymienilem raz i to niedawno bo na poczatku lipca tego roku.
                                            Ponadto z grubsza:
                                            -maglownica raz,
                                            -przeplywomierz dwa razy,
                                            -zawor N75 raz,
                                            -czujnik temp. cieczy chlodzacej raz,
                                            -wskazowki na szafie zdechly raz :lol:
                                            -przekaznik 109,
                                            -przerywacz kierunkowskazow raz,
                                            -tuzin linek od otwierania drzwi :wink:
                                            -amorki przod i tyl tez wymienialem raz i dawno temu.
                                            Niecej z glowy niepamietam.
                                            Co do kola zamachowego niesadze aby u mnie bylo jednomasowe, a juz dziwne aby bylo w AGRze z 2002 roku.
                                            U mnie czasem po odpaleniu z pod maski wydobywaja sie odglosy jak z kombajna zbozowego :lol:
                                            Od razu gasze auto i odpalam ponownie i wszystko gra.

                                            Komentarz

                                            • vigo12
                                              Classic
                                              • 2009
                                              • 28

                                              #23
                                              Faktycznie zapomniałem o linkach :lol: - wymieniałem ze dwa razy i jeszcze muszę dorzucić naprawę rozrusznika bo za wolno kręcił .Ilość usterek zależy też pewnie w jakim czasie zrobi się dany przebieg - im szybciej tym mniej usterek.Stram się utrzymać samochód w idealnym stanie dlatego naprawiam od razu wszystko co się zepsuje.Najbardziej mnie wkurzały podnośniki szyb :evil: wymieniłem wszystkie nawet w tych drzwiach w których były mało używane.Jak się później dowiedziałem wada fabryczna jeden element wykonany ze zbyt słabego plastiku -skoda powinna to naprawiać za darmo.

                                              Komentarz

                                              • Misiekoctavia
                                                Elegance
                                                • 2005
                                                • 891

                                                #24
                                                vigo12, mój przebieg został naklepany w 10lat.
                                                Wiele było w OI takich denerwujących pierdół typu linki i podnośniki. Ja np. mam pourywane oba uchwyty od podnoszenia tylnej kanapy.
                                                Jeśli chodzi o sam silnik to ogólnie niema się co go za dużo czepiać. Może i jest troche za słaby na tą budę ale to wszystko rekompensuje spalanie. Ponad 1000km na jednym baku może wywołać czasem uśmiech na twarzy :wink:

                                                Komentarz

                                                • bono111
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 12

                                                  #25
                                                  byłem w ASO z modułem alarmu i domykaniem szyb i powiedziałem zeby sprawdzili czy mam dwumase i co chrobocze , POWIEDZIELI ZE ŁOZYSKO A DWUMASY WG VINU TU NIE MA , zobaczymy jak zdechnie sprzegło to po rozbiórce bedzie wiadomo

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...