[O1] Chrobotanie przy ruszaniu.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mkjd
    Classic
    • 2010
    • 5

    [O1] Chrobotanie przy ruszaniu.

    no, to przynajmniej na tę całą "opłacalność", nie wpływa de facto
  • simonlukas
    Drive
    • 2009
    • 44

    #2
    [O1] Chrobotanie przy ruszaniu.

    Koledzy poszukałem na forum i nie znalazłem dokładnie takiego opisu problemu jaki mnie dotyczy.

    Przy ruszaniu na jedynce, ale także na dwójce, czasami na trójce przy niskich obrotach słyszę takie dziwne chrobotanie. Jak przyspieszam to przestaje chrobotać. Dzisiaj było chłodniej z rana i nie słyszałem tego chrobotu. Wczoraj po rozgrzaniu auto przy każdym ruszaniu chrobotało. Nie wiem czy może mieć to związek, ale trzy dni temu miałem wymieniany komplet rozrządu. Przed wymianą ten problem wystąpił mi tylko raz przy podjeżdżaniu na dwójce pod górę, ale to był tylko moment.

    jeżeli macie jakieś sugestie, to chciałbym się jak najwięcej dowiedzieć o możliwych przyczynach takiego zjawiska. Dzisiaj po robocie jadę do mechanika, więc zobaczymy co on zasugeruje.

    Komentarz

    • sir_kyllan
      Classic
      • 2010
      • 13

      #3
      Przeczytaj swojego posta i zastanów się jak mamy ci pomóc. Tu nie ma jasnowidzów. Jedź do mechanika weź go na pokład i jemu zadaj pytanie co się dzieje

      Komentarz

      • simonlukas
        Drive
        • 2009
        • 44

        #4
        Zamieszczone przez sir_kyllan
        Przeczytaj swojego posta i zastanów się jak mamy ci pomóc. Tu nie ma jasnowidzów. Jedź do mechanika weź go na pokład i jemu zadaj pytanie co się dzieje
        Tak też mam zamiar zrobić. Nie znam się osobiście na autach, może dlatego mój opis nic nikomu nie mówi. Wrzuciłem posta z nadzieją, że jeżeli ktoś miał podobną sytuację to może mi podpowie w czym może być problem. Tak dla mojej informacji. Jeżeli nie to trudno, będę musiał zdać się na mechanika.

        Komentarz

        • Agamek12
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 9935
          • Ford

          #5
          np:
          - przeguby do wymiany (jeśli chrobocze podczas ruszania na skręconych kołach),
          lub
          - działa Ci elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (jeśli jedno z kół jest na śliskim, a drugie na przyczepnym podłożu) - sprawdź, czy masz EDS(?),
          lub
          - coś innego...
          Adam... Używam:
          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
          Passek: B6 175KM/366Nm

          Komentarz

          • simonlukas
            Drive
            • 2009
            • 44

            #6
            nie ma znaczenia czy koła są skręcone, po prostu (na wprost) jak ruszam to mam taki chrobot jakby zębatki się o siebie ocierały.
            Moja skodzina nie posiada EDS-u.

            Komentarz

            • Agamek12
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 9935
              • Ford

              #7
              Może nity w skrzyni biegów się pourywały - poczytaj o nitach w skrzyni biegów - może to to?
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz

              • sir_kyllan
                Classic
                • 2010
                • 13

                #8
                w poprzednim samochodzie (seat toledo) chrobotanie przy ruszaniu to był objaw pękniętego wahacza :/ na szczęście dało się pospawać

                A jesteś w stanie określić z którego miejsca te chrobotanie idzie?

                Komentarz

                • simonlukas
                  Drive
                  • 2009
                  • 44

                  #9
                  odgłos dochodzi jakby spod silnika po lewej stronie.
                  myślę, że to mogą być te nity.

                  Komentarz

                  • Marx
                    Elegance
                    • 2009
                    • 865

                    #10
                    a u mnie jak ruszam slychac bulgotanie, jestem ciekaw czy to normalne i co tak bulgota

                    Komentarz

                    • simonlukas
                      Drive
                      • 2009
                      • 44

                      #11
                      Koledzy byłem wczoraj u mechanika. Zdiagnozowana przyczyna chrobotania to według niego poduszka pod silnikiem - jest do wymiany. Nie ma to nic wspólnego ze skrzynią biegów. Ufff. Ulżyło mi znacznie. Okazało się, że skrzynie mam na śrubach. Sprzęgło sprawdziliśmy - też ok. Nie jest to też wahacz ani dyferencjał. To była wstępna diagnoza, zobaczymy jak autko odstawie na dobre i Pan mechanik porozkręca to i tamto.

                      Wszystkim kolegom dziękuje za pomoc, przynajmniej mogłem rzeczowo pogadać z mechanikiem.

                      Komentarz

                      • rkb
                        RS
                        • 2008
                        • 2152
                        • Rapid Spaceback (NH1)
                        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                        #12
                        A da sie sprawdzic sprzeglo bez rozbiórki? Nie mowie tu o tescie z hamulcem recznym
                        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                        Komentarz

                        • simonlukas
                          Drive
                          • 2009
                          • 44

                          #13
                          Jeżeli pytasz to pewnie się nie da, ale nie chce się wypowiadać bo jestem laikiem. Mam nadzieje, że diagnoza mechanika będzie trafna, ale tego to się dowiem dopiero po wymianie poduszki.

                          Komentarz

                          • KrzysiekW
                            Drive
                            • 2010
                            • 98

                            #14
                            simonlukas, temat już wprawdzie ma brodę, ale u mnie też takie chrobotanie się pojawiło i jestem ciekaw, jak się u Ciebie sprawa skończyła. U mnie chrobocze nie tylko przy ruszaniu ze skręconymi kołami, ale też przy jeździe na wprost, choć może przy tej jeździe na wprost to przy okazji najechania na dziurę coś zachrobotało.
                            Czy mogłeś jeździć samochodem pomimo tego chrobotania i nic się nie stało?

                            Albo jeśli ktoś inny miał podobny problem, to proszę o szybką poradę, czy mogę jeszcze jeździć samochodem, zanim pojadę do warsztatu, czy muszę z tym jechać prosto do warsztatu i to najbliższego? Akurat bardzo potrzebuję samochód, najwcześniej pojutrze będę miał chwilę czasu, żeby do warsztatu pojechać. Więc nie wiem, czy komunikacją dziś i jutro jeździć, a samochód zostawić na parkingu, czy mogę jednak jeszcze te dwa dni samochodem jeździć?

                            Komentarz

                            Pracuję...