[O1] drganie kabiny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Piter26
    Classic
    • 2011
    • 14

    [O1] drganie kabiny

    WIELKIBONGO, w ostateczności kupią pół Słowacji i tam zarejestrują auta
  • kyniu82
    Classic
    • 2010
    • 10

    #2
    [O1] drganie kabiny

    Witam.Mam problem w octavi 1.9 tdi.Podczas przyspieszania odczuwalne jest drganie całej budy.Najbardziej odczewalne jest to na 3 i 4 biegu.Natomiast gdy odpuszcze gaz to drgania ustają.
    Za porady z góry dziękuje.

    Komentarz

    • kmicio
      Ambiente
      • 2008
      • 233

      #3
      PRzeguby wewnętrzne doczekały się wymiany.
      *1B1B*1.8T*4x4
      *1B1B*1.9T*DSG

      Komentarz

      • kyniu82
        Classic
        • 2010
        • 10

        #4
        Czy na pewno są to przeguby?Bo słyszałem że może być to koło dwumasowe.

        Komentarz

        • kmicio
          Ambiente
          • 2008
          • 233

          #5
          Przy kole dwumasowym z reguły są drgania na luzie, słychać stuki itp. U mnie objawy były jak u Ciebie. Po wymianie obydwu przegubów na ori - jak ręką odjął.
          *1B1B*1.8T*4x4
          *1B1B*1.9T*DSG

          Komentarz

          • Martinoos
            Classic
            • 2009
            • 19

            #6
            Ja też stawiam na przeguby wewnętrzne.
            Miałem taką samą dolegliwość przy przyspieszaniu drgania samochodu. Nie odczuwalne były na kierownicy ani lewarku. Po odpuszczeniu gazu problem znikał.
            U mnie mechanik stwierdził ta dolegliwosć poprzez podniesienie przodu samochodu i ruszanie reką półośkami. Wyczuwalny był luz. Oba przeguby wewnetrzne były do wymiany.
            Po wymianie jak ręką odją.

            Komentarz

            • kyniu82
              Classic
              • 2010
              • 10

              #7
              Czy można z tym jeżdzić i czy nic poważnego się nie stanie jak się z tym trochę pobujam???

              Komentarz

              • Martinoos
                Classic
                • 2009
                • 19

                #8
                Ja ze swoją dolegliwoscią odniśnie przegubów wewnętrznych jeździłem pół roku.
                Ale myśle ze lepiej wymenić wcześniej nigdy nic nie wiadomo co nam się może przytrafić.

                Komentarz

                • mikelib
                  Classic
                  • 2009
                  • 37

                  #9
                  Właśnie miałem pisać nowy watek,rzuciłem okiem na szukajke...Mam taki sam objaw i szukam rozwiązania. mam skrzynie DSG ,kolo dwumasowe było wymieniane w sierpniu na oryginale,teraz ma zrobione 15 000km.Przed wymiana dwumasówki było delikatnie czuć drgania poprzeczne samochodu.Teraz to już jest tak jakby kola były na 1 śrubie przykręcone.Teraz już nawet czasami jak bez gazu jadę to tez czuć drgania ,ale sporadycznie ,jak sie uda czasami na N wrzucić to jak ręka odjął.Jutro spróbuje popatrzeć na półośki.Kolami jak ruszam przód tył, to czuć znaczny luz obrotowy,albo na mechanizmie różnicowym albo faktycznie przeguby wewnętrzne.

                  Komentarz

                  • kmicio
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 233

                    #10
                    Cholerne przeguby,

                    Napisz czy udało Ci się wyeliminować problem. U mnie w O2 już wymieniłem lewą - krótką półośkę. I dalej kołysania są. W wolnej chwili rozbiorę długą półoś.

                    Ehh co za rassssaa..
                    *1B1B*1.8T*4x4
                    *1B1B*1.9T*DSG

                    Komentarz

                    • 4tech
                      RS
                      • 2008
                      • 4199
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      Panowie, miałem to samo...
                      Drgania jak by koło było krzywe(oczywiście przy przyspieszaniu)... Docelowo wymieniłem obie półosie (co tam tylko przeguby :szeroki_usmiech ) Po wymianie wszystko jak się należy, znaczy brak drgań. Nie polecam jeżdżenia zbyt długo na takich przegubach. Było nie było, drgania, które się wytwarzają, przechodzą przez skrzynię na silnik i docelowo na budę, ale skutki mogą być niezbyt ciekawe.
                      U mnie powstała usterka (prawdopodobnie właśnie przez to, ale to tylko moja teoria), komputer nonstop wywala mi błąd czujnika prędkości pojazdu i robi mi kangurki w okolicach 40 km/h. Stwierdzam że nawet z robotą i wymianą przegubów/półosi koszty nie są aż takie duże żeby pozwolić sobie na dłuższe jeżdżenie z takimi drganiami a tym bardziej na uszkodzenia związane z urwaniem się półosi (bo i tak może się zdarzyć). Chociaż ja na takim "uszkodzonym" lewym przegubie przejeździłem ponad 50 kkm ops: , bo szkoda mi było wydać 400 zł. Zdecydowanie nie polecam. :lol:
                      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                      Komentarz

                      • mtk8
                        Classic
                        • 2009
                        • 20

                        #12
                        U mnie też trzęsie budą przy przyspieszaniu z tym że trzesię do 3000obrotów, powyżej nie jest już to wyczuwalne.
                        Bedą to przeguby czy dwumasa?

                        Komentarz

                        • wojtas_110
                          Classic
                          • 2010
                          • 33

                          #13
                          Jest jeszcze inna możliwość, nie straszmy tu ludzi korzystających za kilka miechów z szukajki...

                          Drgania kabiny mogą być spowodowane skrzywionymi felgami - odkształcenie na tzw "jajko", bądź balon na oponie - oczywiście tylnej, wtedy nic nie czuć na kierownicy. Najlepiej sprawdzić na wulkanizacji.

                          Zamieszczam to, ponieważ później ktoś sobie znajdzie ten temat, przeczyta, a przyczyna, którą przedstawiłem ma podobne objawy.

                          Jednakże nie neguje tutaj żadnych wcześniejszych wypowiedzi.

                          Komentarz

                          • Owrone
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 115

                            #14
                            Witam,

                            Mam O2 przebieg 129kkm na wolnych obrotach(luz) czasami, sporadycznie wyczuwalne jest trzęsienie kabiny...
                            Jeśli możecie pomóc mniej więcej jakie koszta:
                            - koła dwumasowego?
                            -Półosi?

                            Z gory dzieki
                            Była : Octavia II 1.9TDI BJB Elegance
                            Jest : Opel Insignia 2.0 cdti 160ps Cosmo automat

                            Komentarz

                            • tomus7
                              RS
                              • 2010
                              • 1896
                              • Peugeot

                              #15
                              Zamieszczone przez Owrone
                              Witam,

                              Mam O2 przebieg 129kkm na wolnych obrotach(luz) czasami, sporadycznie wyczuwalne jest trzęsienie kabiny...
                              Jeśli możecie pomóc mniej więcej jakie koszta:
                              - koła dwumasowego?
                              -Półosi?

                              Z gory dzieki
                              [ Dodano: Czw 28 Paź, 10 09:27 ]
                              Zamieszczone przez wojtas_110
                              Jest jeszcze inna możliwość, nie straszmy tu ludzi korzystających za kilka miechów z szukajki...

                              Drgania kabiny mogą być spowodowane skrzywionymi felgami - odkształcenie na tzw "jajko", bądź balon na oponie - oczywiście tylnej, wtedy nic nie czuć na kierownicy. Najlepiej sprawdzić na wulkanizacji.

                              Zamieszczam to, ponieważ później ktoś sobie znajdzie ten temat, przeczyta, a przyczyna, którą przedstawiłem ma podobne objawy.

                              Jednakże nie neguje tutaj żadnych wcześniejszych wypowiedzi.
                              Tu prawdopodobnie znajduje się rozwiązanie twojego problemu
                              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                              Komentarz

                              • mtk8
                                Classic
                                • 2009
                                • 20

                                #16
                                Zamieszczone przez wojtas_110
                                Jest jeszcze inna możliwość, nie straszmy tu ludzi korzystających za kilka miechów z szukajki...

                                Drgania kabiny mogą być spowodowane skrzywionymi felgami - odkształcenie na tzw "jajko", bądź balon na oponie - oczywiście tylnej, wtedy nic nie czuć na kierownicy. Najlepiej sprawdzić na wulkanizacji.

                                Zamieszczam to, ponieważ później ktoś sobie znajdzie ten temat, przeczyta, a przyczyna, którą przedstawiłem ma podobne objawy.
                                Ok ale jeżeli była by skrzywiona felga to czy drgania nie występowały by w pełnym zakresie obrotów, a nie tylko w pewmum zakresie?

                                Komentarz

                                • tomus7
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1896
                                  • Peugeot

                                  #17
                                  Zamieszczone przez mtk8
                                  Zamieszczone przez wojtas_110
                                  Jest jeszcze inna możliwość, nie straszmy tu ludzi korzystających za kilka miechów z szukajki...

                                  Drgania kabiny mogą być spowodowane skrzywionymi felgami - odkształcenie na tzw "jajko", bądź balon na oponie - oczywiście tylnej, wtedy nic nie czuć na kierownicy. Najlepiej sprawdzić na wulkanizacji.

                                  Zamieszczam to, ponieważ później ktoś sobie znajdzie ten temat, przeczyta, a przyczyna, którą przedstawiłem ma podobne objawy.
                                  Ok ale jeżeli była by skrzywiona felga to czy drgania nie występowały by w pełnym zakresie obrotów, a nie tylko w pewmum zakresie?
                                  Właśnie podobne usterki obiawiają sie w pewnych zakresach (raczej prędkościach) gdyby to było w pełnym zakresie napewno wskazania były by inne :szeroki_usmiech
                                  ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                  http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                  a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                  http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                  Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                  Komentarz

                                  • Owrone
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 115

                                    #18
                                    tylko ze u mnie te objawy trzesiawek sa tylko na postoju wiec, felgi odpadają:P
                                    Była : Octavia II 1.9TDI BJB Elegance
                                    Jest : Opel Insignia 2.0 cdti 160ps Cosmo automat

                                    Komentarz

                                    • andrzej1962
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1306
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                      • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                      #19
                                      Mam podobne objawy w aucie firmowym (nie skoda) Znam wynik diagnozy mechanika, który wsiadł i przejechaliśmy sie może 600-800 m jak zdążyłem wrzucić 4 stwierdził (przegub wewnętrzny) Prawy czy lewy niestety trzeba będzie rozbierać. Moja odpowiedź tyczy autora wątku.

                                      Komentarz

                                      • mbledowski
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 2

                                        #20
                                        Miałem taki sam problem przy przyspieszaniu odczuwałem drgania kabiny i pedału gazu na wolnych obrotach i na luzie było ok. Mechanicy stawiali na koło dwumasowe, oslony przegubów były nie uszkodzone, ale po rozebraniu okazało się że jednak są oba do wymiany.
                                        Dzięki temu że przeczytałem wcześniej na OCP o tym problemie i że to najprawdopodobniej przeguby zaoszczędziłem sporo kasy bo chcili mi wymieniać dwumasę. Za przeguby zapłaciłem 500zł z wymianą
                                        bledi

                                        Komentarz

                                        • 333marek
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 6

                                          #21
                                          Drgania kabiny

                                          Dzień dobry.
                                          Piszę bo mam w Octavi II 1.9 TDI podobne drania do opisywanych na początku tematu.
                                          Ujawniły się one po ostatniej wymianie opon u "fachowców". Musieli "odkręcać" jedną ze śrób, którą wcześciej tak staranie zakręcili przy pomocy długiej rury nałożonej na klucz. Samochód był uniesiony i kazał zacisnąć hamulec. Po wyraźny trzasku wkońcu ją odkręcili.
                                          Czy mogło to wpłynąć na obecny stan samochodu?

                                          Komentarz

                                          • 4tech
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 4199
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #22
                                            A potrafisz określić, którą śrubę tak odkręcali?
                                            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                            Komentarz

                                            • 333marek
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 6

                                              #23
                                              Cześć.
                                              No jedną z tych mocujących prawe koło.

                                              [ Dodano: Wto 12 Kwi, 11 23:15 ]
                                              Przednie.

                                              Komentarz

                                              • Piratka
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1016

                                                #24
                                                Tak to są przeguby wewnętrzne, swoją drogą nawet jeśli ktoś się obawia o dwumas, to i tak lepiej wymienić przeguby, bo koszt to 1/3 kosztu dwumasy z wymianą :wink: , a może się okazać że problem ustanie

                                                Pozdrowionka ... :wink:
                                                :twisted: mała czarna :twisted:

                                                Komentarz

                                                • 333marek
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 6

                                                  #25
                                                  Ale czy to ich siłowanie się w powietrzu ze śrubą mogło mieć na to wpływ?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...