Drgania przy przyspieszaniu a chip

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • imagination
    Classic
    • 2010
    • 2

    Drgania przy przyspieszaniu a chip

    Te listwy na tyl mozna normalnie zamowic, beda takie same jak przod, tylko bez napisu RS
  • eni4c
    Classic
    • 2009
    • 30

    #2
    Chciałbym dopisać się na listę, ale mam jedno pytanie. Mój samochód od nowości- od roku temu drga przy przyspieszaniu. Nie są to mocne drgania- ale wyczuwalne. Szczególnie objawia sie to na 4 i 5 biegu od 1.500rpm. Bylem autem już z 5 razy w Wimarze, ale na nic to się zdało. Wymieniane było- koło dwu-masowe, przepływomierz. W sumie auto było u nich na testach ok. 3tygodni. Nic z tego nie wynikło. W tym momencie mam 80.000 przebiegu. Moje pytanie czy w tym układzie chip wchodzi w grę, czy tuner się podejmie. Wiem, że pewnie napiszecie, pojedź to Ci to sprawdzą, ale nie chcę ich naciągać na robotę i diagnozę, jeśli nic z tego. Co radzicie? Drgania nie są mocne, ale wyczuwalne i na pewno nie świadczą o tym, że auto jest w 100% sprawne.

    Komentarz

    • gregorianin
      Ambiente
      • 2008
      • 215
      • Octavia II (1Z3)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Jakiego rodzaju drgania?
      Ostre wibracje niczym uszkodzona poduszka czy "miękkie" wibracje, trzęsienie całego nadwozia?
      www.DURASOFT.pl

      -Hamownia podwoziowa
      -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
      -Diagnostyka
      -Filtry FAP/DPF

      Komentarz

      • eni4c
        Classic
        • 2009
        • 30

        #4
        Moim zdaniem drga całe nadwozie i wibracje raczej "miękkie".

        Komentarz

        • sew1981
          RS
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2009
          • 10917
          • Fiat

          #5
          gregorianin, ja mam coś podobnego w moim aucie, ale zauważam to tylko na 4 biegu jak ostro wdepnę w podłogę , ale w podobym zakresie obrotów co mówi Eni. Auto mam po chipie już długo, nie pytałem o czy występowało wcześniej to. Nie przeszkadza w życiu, wszystko chodzi jak należy, ale takie drganie występuje...hm

          Komentarz

          • Malutki_27
            Classic
            • 2009
            • 29

            #6
            U mnie też tak było, że im wyższy bieg i z mniejszych obrotów przyspieszałem tym bardziej drgało jak by koło było nie wyważone. Okazało się że to był wewnętrzny przegub. A dowiedziałem się o tym dopiero o tym jak go szlag trafił bo nikt nie wpadał na ten pomysł.

            Komentarz

            • gregorianin
              Ambiente
              • 2008
              • 215
              • Octavia II (1Z3)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Takie objawy miękkich wibracji (telepania aż dudni) powodują najczęściej przeguby wewn.
              www.DURASOFT.pl

              -Hamownia podwoziowa
              -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
              -Diagnostyka
              -Filtry FAP/DPF

              Komentarz

              • ckwietniewski
                Drive
                • 2007
                • 59

                #8
                Również miałem takie drgania z tym że po 200-300 km były tak silne ze się nie dało jechać.
                Diagnoza: przegub wewnętrzny - wymiana w ASO na regenerowany koszt to około 1000 zł
                Pozdrawaim

                Komentarz

                • maysee
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 146
                  • Superb I (3U4)

                  #9
                  Potwierdzam. U mnie drgala cala buda zawsze w okolicach 80km/h przy przyspieszaniu, potem 130-140 km/h. Po wymianie przegubow wewnetrznych jak reka odjal. Warto by ta informacje gdzies uwypuklic bo to czesta usterka a mechanicy rzadko wpadaja na przguby wewnetrzna jako sprawce. Pozdrawiam.

                  Komentarz

                  • Martinoos
                    Classic
                    • 2009
                    • 19

                    #10
                    Dokładnie mechanicy rzadko wpadaja że to przeguby wewnętrzne mówią że dwumasa itp najlepiej od razu by chcieli wszystko wymieniać
                    Ja też miałem taki przypadek przy przyspieszaniu drgała buda.
                    Najlepiej podnieść przód samochodu i reką sprawdzić czy jest luz na półosiach przynajmniej w moim przypadku był delikatny wyczuwalny luz. Po wymianie przegubów jak ręką odjął.

                    Komentarz

                    • rogoz
                      Rider
                      • 2006
                      • 397

                      #11
                      Przyczyną takich wibracji może też być zwichrowana dłuższa półoś (np. z powodu wjazdu w dziurę). Objawia się to mocniejszymi wibracjami podczas przyśpieszania, minimalnie wibruje też w trakcie jazdy na luzie.

                      Komentarz

                      • eni4c
                        Classic
                        • 2009
                        • 30

                        #12
                        Martinoos, maysee, ckwietniewski, gregorianin, Malutki_27,

                        Przeguby wewnętrzne to nie są- wyeliminowane jako możliwa przyczyna. Ponad to wymieniono mi jakiś miernik i niestety dalej to samo.

                        Komentarz

                        • Malutki_27
                          Classic
                          • 2009
                          • 29

                          #13
                          eni4c,
                          Skoro to nie przeguby ( chociaż ja bym się dalej upirał przy tym ), to pozostaje cie zawieszenie.
                          Czasem nie sciąga ci w którąś stonę przy przyspieszaniu ?

                          Komentarz

                          • ahmed799
                            RS
                            • 2009
                            • 6871
                            • Ford

                            #14
                            sprawdź półosie czy nie są krzywe. Miałem podobną sytuacje i półoś prawa okazała sie krzywa.

                            филип
                            Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                            Komentarz

                            • gregorianin
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 215
                              • Octavia II (1Z3)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez eni4c
                              Martinoos, maysee, ckwietniewski, gregorianin, Malutki_27,

                              Przeguby wewnętrzne to nie są- wyeliminowane jako możliwa przyczyna. Ponad to wymieniono mi jakiś miernik i niestety dalej to samo.
                              Kto i w jaki sposób wyeliminował te przeguby jako przyczynę?
                              www.DURASOFT.pl

                              -Hamownia podwoziowa
                              -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                              -Diagnostyka
                              -Filtry FAP/DPF

                              Komentarz

                              • eni4c
                                Classic
                                • 2009
                                • 30

                                #16
                                Sprawdzali je w ASO. Wiem, że można wierzyć lub nie, ale widzę u nich dość dużą determinacje, żeby to załatwić, bo "trochę" im marudzę, a oni za każdym razem dają mi auto zastępcze.

                                Komentarz

                                • gregorianin
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 215
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Jak masz auto na gwarancji to po prostu muszą to zrobić, nie popuszczaj. Z dużym jednak prawdopodobieństwem skończy się właśnie na przegubach wewn. lub całych półosiach.
                                  www.DURASOFT.pl

                                  -Hamownia podwoziowa
                                  -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                  -Diagnostyka
                                  -Filtry FAP/DPF

                                  Komentarz

                                  • eni4c
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 30

                                    #18
                                    A więc tak w ostatnich dniach w moim aucie zostały wymienione:
                                    -półosie
                                    -dwumasowe koło oraz sprzęgło kompletne

                                    Ponad to został napisany nowy program, który zmieniał przebieg krzywej momentu obrotowego i mimo to drgania nie ustąpiły i dalej są w tym samym przedziale obrotów. Ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły?

                                    Komentarz

                                    • Rekin Chlebojad
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 474

                                      #19
                                      eni4c, czy na jałowym masz te drgania?? w czasie jazdy sa wyczuwalne na kierownicy? jak bardzo jeśli tak, i gdzie je najbardziej czuc.
                                      [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                      Komentarz

                                      • eni4c
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 30

                                        #20
                                        Na jałowym drgań nie ma. Drgania występują, gdy zaczynam przyśpieszać od 1.500 obrotów na minutę i kończą się przy 2.000. Drgania czuć na kierownicy najbardziej, ale trzęsie też delikatnie całą budą. Pierwszy raz poczułem to jak miał samochód ok. 20.000 km przebiegu. Teraz po ośmiu miesiącach mam prawie 90.000km. Wydawało mi się, że nie nasilają się te drgania jednak gdy pierwszy raz je poczułem, dałem przejechać się ojcu, żeby mi podpowiedział co to może być. Powiedział, że prawie nie czuć- olać. Jechał znowu jakiś tydzień temu autem i już powiedział, że to nawet nie drgania, a szarpanie, także jest coraz gorzej, mimo, że ja tego jeżdżąc dzień po dniu, nie odczuwam.

                                        [ Dodano: Nie 16 Maj, 10 12:33 ]
                                        Perypetii ciąg dalszy:
                                        - zostały wymienione pompo-wtryski, bez zmian.
                                        - jutro zostawiam auto na wymianę głowicy.

                                        Napiszę co i jak.

                                        Komentarz

                                        • laurin
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 727

                                          #21
                                          No to ładnie - pewnie głowica nic nie pomoże znając życie...

                                          Komentarz

                                          • Jac_ek
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1733

                                            #22
                                            czy drga tylko przy przyspieszaniu? czy przy określonych obrotach ale bez przyspieszania?
                                            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              #23
                                              kolego a nie masz przypadkiem za duzo nitona dołożonego z dołu obrotów? Z 1500 obrotów to raczej nie deptaj butem z podłoge :!:
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • Jac_ek
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1733

                                                #24
                                                IMHO to mogą być półosie (przeguby), jedna bądź obie, przerabiałem coś podobnego w C5 drgania się pojawiały w okolicach 80km/h na 4-5 biegu, tym większe im mocniej przyspieszałem ustępowały natychmiast w momencie odjęcia gazu... przy czym ja lokalizowałem te drgania z prawej strona (jedna pół oś)
                                                - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                                Komentarz

                                                • leszekmw
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5356

                                                  #25
                                                  no a jeżeli sa na biegu jałowym to co to może być skoro tak sie dpytujecie :?:
                                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                  GVI 1.4TSI
                                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...