[O1] Szkodnik + przetwornica = Problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dartyl
    Classic
    • 2010
    • 8

    [O1] Szkodnik + przetwornica = Problem

    Zamieszczone przez mariokr
    póki będzie gwarancja to może faktycznie będzie szansa spotkać je na trasie
    z gwarancją tam też jest różnie nieraz niestety.
    dartyl
  • bryndzel
    Drive
    • 2009
    • 60

    #2
    [O1] Szkodnik + przetwornica = Problem

    Podrzućcie mi jakieś pomysły. Mam przetwornicę małą z 12v na 230v o mocy do 300W. Dołączone były do niej krótkie kable z klamrami. Teraz mam problem, gdzie ją umiejscowić i jak kable po przeprowadzać. Czy macie jakiś pomysł do tego jak to zrobić??

    Mój pomysł jest taki, że ta prądnice włożę do komory silnika, zaraz przy akumulatorze i stamtąd przeprowadzę kabel zasilający do Kokpitu i tam zakończę to rozgałęźnikiem, oczywiście tak żeby go gdzieś tam wcisnąć i schować(myślę o okolicach schowka z przodu).

    Co o tym uważacie?
    Jakie macie inne pomysły?
    Na codzień:
    Skoda Octavia 1.9 TDI 90KM ALH 2004' Hatchback


    Od czasu do czasu:
    Fiat Palio Weekend 1.6V 101KM
    Ford Mondeo MK4 TDCI 140KM Hatchback
    Ford Mondeo MK1 1.6 90KM Kombi
    Audi A6 C6 2.0 TDI 140KM Automat Sedan

    Komentarz

    • paweld
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2006
      • 144

      #3
      A możesz po krótce przybliżyć cel takiego rozwiązania ??

      Jedyny pomysł co mi się nasuwa, to taki, że Przetwornica pewnie produkuje dużo ciepła, a jednocześnie nie znosi ciepła (elektronika), którego jest dużo pod maską, więc nasuwa mi się taka myśl żeby umieścić ją gdzieś blisko chwytu zimnego powietrza no i oczywiście jak najdalej od kolektora. No i oczywiście gdzieś jak najdalej od wilgoci. Ale jeśli jest to przetwornica do uzytku wewnątrz samochodu to nie wróżę jej długiego żywota.

      Skoro przewody miałyby trafić gdzieś w okolice schowka to trzeba by ją umieścić gdzieś po prawej stronie i wbic się do kabiny gdzieś w okolicach filtra przeciwpyłkowego i chwytu powietrza do wentylacji.

      Ale cały czas zachodzę w głowę - Po jaką ch.. ?????
      .:SKODOVKA-CLUB:.
      F1 1,4 16V BKY - Tour de France (kombi)
      .:KREWNIACY:. 0 Rh+

      Komentarz

      • jacog
        Rider
        • 2008
        • 420
        • Felicia I (6U1)

        #4
        Pod maską szybko zgnije bo pewnie nie jest hermetyczna

        Komentarz

        • Malutki_27
          Classic
          • 2009
          • 29

          #5
          Pod maską to nie jest zbyt dobry pomysł, może się dostać do niej wilgoć i pójdzie 220 V np na karoserie, a wtedy doznania raczej nie będą miłe. Jak nie jest duża to można spróbować upchnąć ja za schowkiem obok wentylatora nawiewu. Łatwo też będzie można poprowadzić zasilanie ze skrzynki bezpieczników

          Komentarz

          • bryndzel
            Drive
            • 2009
            • 60

            #6
            Potrzebuję na dłuższą podróż zasilanie dla laptopów i routera(router+blueconnect). Taka myśl żeby wstawić to w silniku pojawiła się, bo te kable z klamrami są zbyt krótkie. Generalnie ta przetwornica, nie jest hermetyczna, obudowa zwykła aluminiowa, z wentylatorkiem. Tutaj jest link do tej przetwornicy.
            Na codzień:
            Skoda Octavia 1.9 TDI 90KM ALH 2004' Hatchback


            Od czasu do czasu:
            Fiat Palio Weekend 1.6V 101KM
            Ford Mondeo MK4 TDCI 140KM Hatchback
            Ford Mondeo MK1 1.6 90KM Kombi
            Audi A6 C6 2.0 TDI 140KM Automat Sedan

            Komentarz

            • rogoz
              Rider
              • 2006
              • 397

              #7
              A nie lepiej zasilać te urządzenia dedykowanymi zasilaczami samochodowymi? Koszt porównywany, a straty na przetwarzaniu prądu dużo mniejsze.
              W ofercie tego samego dostawcy jest zasilacz samochodowy do laptopów: http://www.satserwis.pl/pokaz.php?na...ta/49/4910.dat
              Zasilanie routera też można w podobny sposób rozwiązać, ewentualnie jak jest taka możliwość zasilać przez USB.

              Komentarz

              • bryndzel
                Drive
                • 2009
                • 60

                #8
                Zamieszczone przez rogoz
                A nie lepiej zasilać te urządzenia dedykowanymi zasilaczami samochodowymi? Koszt porównywany, a straty na przetwarzaniu prądu dużo mniejsze.
                W ofercie tego samego dostawcy jest zasilacz samochodowy do laptopów: http://www.satserwis.pl/p...rta/49/4910.dat
                Zasilanie routera też można w podobny sposób rozwiązać, ewentualnie jak jest taka możliwość zasilać przez USB.
                Było by super gdybym nie miał laptopa HP :P Laptop HP ma jakoś zastrzeżoną średnicę końcówek, no i taka końcówka sama potrafi kosztować 50/60zł, a za dwa razy tyle mogę sobie przygotować zasilanie 230V na stałe, do większości rzeczy...
                Na codzień:
                Skoda Octavia 1.9 TDI 90KM ALH 2004' Hatchback


                Od czasu do czasu:
                Fiat Palio Weekend 1.6V 101KM
                Ford Mondeo MK4 TDCI 140KM Hatchback
                Ford Mondeo MK1 1.6 90KM Kombi
                Audi A6 C6 2.0 TDI 140KM Automat Sedan

                Komentarz

                • paweld
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 144

                  #9
                  No ale http://www.allegro.pl/listing/search...&description=1

                  przecież są.

                  Czyżby to był jakiś jeszcze bardziej wymyślny patent ??
                  .:SKODOVKA-CLUB:.
                  F1 1,4 16V BKY - Tour de France (kombi)
                  .:KREWNIACY:. 0 Rh+

                  Komentarz

                  • bryndzel
                    Drive
                    • 2009
                    • 60

                    #10
                    Zamieszczone przez paweld
                    No ale http://www.allegro.pl/lis...1&description=1

                    przecież są.

                    Czyżby to był jakiś jeszcze bardziej wymyślny patent ??
                    Tak. Wypytywałem się wszędzie o takie różne zasilacze samochodowe, no i mówię, znalazłem tylko ori za około 400zł...
                    Na codzień:
                    Skoda Octavia 1.9 TDI 90KM ALH 2004' Hatchback


                    Od czasu do czasu:
                    Fiat Palio Weekend 1.6V 101KM
                    Ford Mondeo MK4 TDCI 140KM Hatchback
                    Ford Mondeo MK1 1.6 90KM Kombi
                    Audi A6 C6 2.0 TDI 140KM Automat Sedan

                    Komentarz

                    • Transporter
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 142

                      #11
                      bryndzel, a kabli nie możesz sam przedłużyć ?? i przetwornice do schowka ....
                      www.calorocznykierowca.blog.pl

                      Komentarz

                      • bryndzel
                        Drive
                        • 2009
                        • 60

                        #12
                        Zamieszczone przez Transporter
                        bryndzel, a kabli nie możesz sam przedłużyć ?? i przetwornice do schowka ....
                        Już nad tym myślałem. Tylko pytanie teraz, którędy najlepiej poprowadzić te przewody?
                        Na codzień:
                        Skoda Octavia 1.9 TDI 90KM ALH 2004' Hatchback


                        Od czasu do czasu:
                        Fiat Palio Weekend 1.6V 101KM
                        Ford Mondeo MK4 TDCI 140KM Hatchback
                        Ford Mondeo MK1 1.6 90KM Kombi
                        Audi A6 C6 2.0 TDI 140KM Automat Sedan

                        Komentarz

                        • phrix
                          L&K
                          • 2007
                          • 1000
                          • Audi
                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Zalecam daleko idącą ostrożność, co do miejsca i sposobu montażu. Przetwornica 300W nie jest wcale taka mała :roll: Zastosuj kable o odpowiednim przekroju, co by nie było kolejny raz w TV o płonących skodach. Przetwornicy nie powinno się montować w komorze silnika.
                          Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                          _

                          Komentarz

                          • bryndzel
                            Drive
                            • 2009
                            • 60

                            #14
                            Zamieszczone przez phrix
                            Zalecam daleko idącą ostrożność, co do miejsca i sposobu montażu. Przetwornica 300W nie jest wcale taka mała Zastosuj kable o odpowiednim przekroju, co by nie było kolejny raz w TV o płonących skodach. Przetwornicy nie powinno się montować w komorze silnika.
                            Wiadome, to się zastosuje dwa kable LGY 2 albo LGY 3. Ale którędy najlepiej je poprowadzić?
                            Na codzień:
                            Skoda Octavia 1.9 TDI 90KM ALH 2004' Hatchback


                            Od czasu do czasu:
                            Fiat Palio Weekend 1.6V 101KM
                            Ford Mondeo MK4 TDCI 140KM Hatchback
                            Ford Mondeo MK1 1.6 90KM Kombi
                            Audi A6 C6 2.0 TDI 140KM Automat Sedan

                            Komentarz

                            • TomRS
                              Ambiente
                              • 2005
                              • 151

                              #15
                              Witka

                              a nie możesz założyć zamiast tych klamerek wtyczki do gniazda zapalniczki i stamtąd zasilać przetwornicę ?
                              Golf VI TSI TwinCharged
                              powered by fabryka

                              Komentarz

                              • rekin
                                Rider
                                • 2008
                                • 398

                                #16
                                Re: Szkodnik + przetwornica = Problem

                                Zamieszczone przez bryndzel
                                Podrzućcie mi jakieś pomysły. Mam przetwornicę małą z 12v na 230v o mocy do 300W. Dołączone były do niej krótkie kable z klamrami. Teraz mam problem, gdzie ją umiejscowić i jak kable po przeprowadzać. Czy macie jakiś pomysł do tego jak to zrobić??

                                Mój pomysł jest taki, że ta prądnice włożę do komory silnika, zaraz przy akumulatorze i stamtąd przeprowadzę kabel zasilający do Kokpitu i tam zakończę to rozgałęźnikiem, oczywiście tak żeby go gdzieś tam wcisnąć i schować(myślę o okolicach schowka z przodu).

                                Co o tym uważacie?
                                Jakie macie inne pomysły?
                                przetwornica nie może być na stałe wpięta do instalacji samochodu.
                                Prawdę mówiąc to strzeliłeś sobie w kolano kupując 300W a nie 150W :P

                                [ Dodano: Sro 24 Mar, 10 12:22 ]
                                Zamieszczone przez TomRS
                                Witka

                                a nie możesz założyć zamiast tych klamerek wtyczki do gniazda zapalniczki i stamtąd zasilać przetwornicę ?
                                Taaa i odrazu zamiast bezpiecznika gwóźdź niech wsadzi
                                300W oszalałeś????
                                W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                                Komentarz

                                • TomRS
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 151

                                  #17
                                  Re: Szkodnik + przetwornica = Problem

                                  Zamieszczone przez rekin
                                  Taaa i odrazu zamiast bezpiecznika gwóźdź niech wsadzi
                                  300W oszalałeś????
                                  Nie wiem jaki jest bezpiecznik na tym akurat obwodzie, ale skoro jest tam zapalniczka (czyli grzałka) to pewnie spory. Wystarczy, żeby miał 25 A i już mamy 300 W. A to, że przetwornica jest w stanie dac 300 W, to nie znaczy, że cały czas jest taki pobór mocy.To zasilacz laptopa wymusi jakiś pobór mocy, i pewnie będzie mniejszy niż 300 W.
                                  Więc tak całkiem nie oszalałem.
                                  Golf VI TSI TwinCharged
                                  powered by fabryka

                                  Komentarz

                                  • bryndzel
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 60

                                    #18
                                    Zamieszczone przez rekin
                                    przetwornica nie może być na stałe wpięta do instalacji samochodu.
                                    Prawdę mówiąc to strzeliłeś sobie w kolano kupując 300W a nie 150W :P
                                    Lubię tak, jestem masochistą ;P Ta przetwornica ma wyłącznik w razie czego. Jeszcze ew. zrobię jakiś dodatkowy wyłącznik przed samą przetwornicą. Co do wyboru 300W a 150W, to tak na zaś lekki zapas, żeby w przyszłości nie wymieniać, albo nie dokupować mocniejszej.

                                    Zamieszczone przez TomRS
                                    Witka

                                    a nie możesz założyć zamiast tych klamerek wtyczki do gniazda zapalniczki i stamtąd zasilać przetwornicę ?
                                    Co do Twojego pomysłu to hmm... Mam niby wtyczkę, ale jeśli dodali mi do zestawu klamry, to pozostanę przy nich, bo nie bez powodu producent dał je chyba nie ?
                                    Na codzień:
                                    Skoda Octavia 1.9 TDI 90KM ALH 2004' Hatchback


                                    Od czasu do czasu:
                                    Fiat Palio Weekend 1.6V 101KM
                                    Ford Mondeo MK4 TDCI 140KM Hatchback
                                    Ford Mondeo MK1 1.6 90KM Kombi
                                    Audi A6 C6 2.0 TDI 140KM Automat Sedan

                                    Komentarz

                                    • Patrick
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 6

                                      #19
                                      Słuchaj, ja mam przetwornice 300W i w zestawie miała dołączone kable na klamerki jesli chciałbyś podłączyć sprzęt o mocy powyżej 150W. Wtedy wpinasz w aku bezpośrednio.
                                      Miała też kable z wtyczką do zapalniczki, ale tylko do podłączenia sprzętu do 150W. A wiadomo, że laptop takiej mocy nie pobiera. Więc dorób sobie przewód zakończony wtyczką zapalniczki, bądź kup gotowy taki i już. Będziesz jechał w podróż to sobie podłączysz, potem odłączysz i po problemie.
                                      Passat Highline 1.9 TDI AVB Automat '04

                                      Komentarz

                                      Pracuję...