Zamieszczone przez mariokr
[O1] Szkodnik + przetwornica = Problem
Zwiń
X
-
[O1] Szkodnik + przetwornica = Problem
Podrzućcie mi jakieś pomysły. Mam przetwornicę małą z 12v na 230v o mocy do 300W. Dołączone były do niej krótkie kable z klamrami. Teraz mam problem, gdzie ją umiejscowić i jak kable po przeprowadzać. Czy macie jakiś pomysł do tego jak to zrobić??
Mój pomysł jest taki, że ta prądnice włożę do komory silnika, zaraz przy akumulatorze i stamtąd przeprowadzę kabel zasilający do Kokpitu i tam zakończę to rozgałęźnikiem, oczywiście tak żeby go gdzieś tam wcisnąć i schować(myślę o okolicach schowka z przodu).
Co o tym uważacie?
Jakie macie inne pomysły?
-
-
A możesz po krótce przybliżyć cel takiego rozwiązania ??
Jedyny pomysł co mi się nasuwa, to taki, że Przetwornica pewnie produkuje dużo ciepła, a jednocześnie nie znosi ciepła (elektronika), którego jest dużo pod maską, więc nasuwa mi się taka myśl żeby umieścić ją gdzieś blisko chwytu zimnego powietrza no i oczywiście jak najdalej od kolektora. No i oczywiście gdzieś jak najdalej od wilgoci. Ale jeśli jest to przetwornica do uzytku wewnątrz samochodu to nie wróżę jej długiego żywota.
Skoro przewody miałyby trafić gdzieś w okolice schowka to trzeba by ją umieścić gdzieś po prawej stronie i wbic się do kabiny gdzieś w okolicach filtra przeciwpyłkowego i chwytu powietrza do wentylacji.
Ale cały czas zachodzę w głowę - Po jaką ch.. ?????
Komentarz
-
-
Pod maską to nie jest zbyt dobry pomysł, może się dostać do niej wilgoć i pójdzie 220 V np na karoserie, a wtedy doznania raczej nie będą miłe. Jak nie jest duża to można spróbować upchnąć ja za schowkiem obok wentylatora nawiewu. Łatwo też będzie można poprowadzić zasilanie ze skrzynki bezpieczników
Komentarz
-
-
Potrzebuję na dłuższą podróż zasilanie dla laptopów i routera(router+blueconnect). Taka myśl żeby wstawić to w silniku pojawiła się, bo te kable z klamrami są zbyt krótkie. Generalnie ta przetwornica, nie jest hermetyczna, obudowa zwykła aluminiowa, z wentylatorkiem. Tutaj jest link do tej przetwornicy.
Komentarz
-
-
A nie lepiej zasilać te urządzenia dedykowanymi zasilaczami samochodowymi? Koszt porównywany, a straty na przetwarzaniu prądu dużo mniejsze.
W ofercie tego samego dostawcy jest zasilacz samochodowy do laptopów: http://www.satserwis.pl/pokaz.php?na...ta/49/4910.dat
Zasilanie routera też można w podobny sposób rozwiązać, ewentualnie jak jest taka możliwość zasilać przez USB.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rogozA nie lepiej zasilać te urządzenia dedykowanymi zasilaczami samochodowymi? Koszt porównywany, a straty na przetwarzaniu prądu dużo mniejsze.
W ofercie tego samego dostawcy jest zasilacz samochodowy do laptopów: http://www.satserwis.pl/p...rta/49/4910.dat
Zasilanie routera też można w podobny sposób rozwiązać, ewentualnie jak jest taka możliwość zasilać przez USB.
Komentarz
-
-
No ale http://www.allegro.pl/listing/search...&description=1
przecież są.
Czyżby to był jakiś jeszcze bardziej wymyślny patent ??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez paweldNo ale http://www.allegro.pl/lis...1&description=1
przecież są.
Czyżby to był jakiś jeszcze bardziej wymyślny patent ??
Komentarz
-
-
Zalecam daleko idącą ostrożność, co do miejsca i sposobu montażu. Przetwornica 300W nie jest wcale taka mała :roll: Zastosuj kable o odpowiednim przekroju, co by nie było kolejny raz w TV o płonących skodach. Przetwornicy nie powinno się montować w komorze silnika.Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez phrixZalecam daleko idącą ostrożność, co do miejsca i sposobu montażu. Przetwornica 300W nie jest wcale taka mała Zastosuj kable o odpowiednim przekroju, co by nie było kolejny raz w TV o płonących skodach. Przetwornicy nie powinno się montować w komorze silnika.
Komentarz
-
-
Re: Szkodnik + przetwornica = Problem
Zamieszczone przez bryndzelPodrzućcie mi jakieś pomysły. Mam przetwornicę małą z 12v na 230v o mocy do 300W. Dołączone były do niej krótkie kable z klamrami. Teraz mam problem, gdzie ją umiejscowić i jak kable po przeprowadzać. Czy macie jakiś pomysł do tego jak to zrobić??
Mój pomysł jest taki, że ta prądnice włożę do komory silnika, zaraz przy akumulatorze i stamtąd przeprowadzę kabel zasilający do Kokpitu i tam zakończę to rozgałęźnikiem, oczywiście tak żeby go gdzieś tam wcisnąć i schować(myślę o okolicach schowka z przodu).
Co o tym uważacie?
Jakie macie inne pomysły?
Prawdę mówiąc to strzeliłeś sobie w kolano kupując 300W a nie 150W :P
[ Dodano: Sro 24 Mar, 10 12:22 ]
Zamieszczone przez TomRSWitka
a nie możesz założyć zamiast tych klamerek wtyczki do gniazda zapalniczki i stamtąd zasilać przetwornicę ?
300W oszalałeś????W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina
Komentarz
-
-
Re: Szkodnik + przetwornica = Problem
Zamieszczone przez rekinTaaa i odrazu zamiast bezpiecznika gwóźdź niech wsadzi
300W oszalałeś????
Więc tak całkiem nie oszalałem.Golf VI TSI TwinCharged
powered by fabryka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rekinprzetwornica nie może być na stałe wpięta do instalacji samochodu.
Prawdę mówiąc to strzeliłeś sobie w kolano kupując 300W a nie 150W :P
Zamieszczone przez TomRSWitka
a nie możesz założyć zamiast tych klamerek wtyczki do gniazda zapalniczki i stamtąd zasilać przetwornicę ?
Komentarz
-
-
Słuchaj, ja mam przetwornice 300W i w zestawie miała dołączone kable na klamerki jesli chciałbyś podłączyć sprzęt o mocy powyżej 150W. Wtedy wpinasz w aku bezpośrednio.
Miała też kable z wtyczką do zapalniczki, ale tylko do podłączenia sprzętu do 150W. A wiadomo, że laptop takiej mocy nie pobiera. Więc dorób sobie przewód zakończony wtyczką zapalniczki, bądź kup gotowy taki i już. Będziesz jechał w podróż to sobie podłączysz, potem odłączysz i po problemie.Passat Highline 1.9 TDI AVB Automat '04
Komentarz
-
Komentarz